Šta je novo?

Raiffeisen bank

Zvao banku, rekoše da su kartice poslate 17., ali i dalje nisu stigli čak ni pinovi. Videćemo sledeće nedelje.

Probao uplatu na bankomatu, radi ok i naravno bez provizije. Bilo bi bolje kad bi mogao samo da se generiše QR kod umesto unošenja broja računa, jer vidim da ima mogućnost čitanja, ali ne znam da li bi prošlo sa IPS pokaži. Nakon uplate, pojavile se kartice u aplikaciji, ali im je status privremeno blokirane.
 
Evo kratke recenzije Visa debitne kartice koja se dobija uz iRačun.

Kartica se aktivira preko kontakt centra, a zatim prva transakcija mora biti na bankomatu ili POS terminalu unošenjem PIN koda. Tek nakon toga se omogućava beskontaktno plaćanje i plaćanje na internetu. Plaćanje na internetu funkcioniše bez problema na domaćim i stranim sajtovima. Ono na šta treba da se obrati pažnja jeste devizni kurs. Kurs evra je 119,09 din (23. jul 2021.), dok je kurs dolara 102,42 din (20 jul 2021.). Tako da bih preporučio da preko interneta plaćate u evrima ili dinarima ukoliko sajt nudi mogućnost konverzije, jer će kurs verovatno biti bolji. 3D secure kod se generiše iz mobilne aplikacije.

Povlačenje sa PayPala takođe funkcioniše. Preko instant opcije se novac ne pojavljuje odmah na račun, već narednog radnog dana, i tada je moguće odmah novcem raspolagati. Pre povlačenja sam zamolio tehničku podršku da mi valutu kartice promene u USD. Kurs nije najbolji, na 1 dolar sam dobio 97,08 dinara kada su proknjižili transakciju (22. jul 2021.). Dobija se notifikacija na telefonu kada proknjiže novac.

Plaćanje na POS terminalima u inostranstvu i podizanje novca na bankomatima nisam probao.
 
Pre povlačenja sam zamolio tehničku podršku da mi valutu kartice promene u USD.
Možeš li da elaboriraš, šta ovo tačno znači? Ako sam dobro razumeo, default strana valuta kartice je EUR, a pozivom podrške može da se promeni u USD? I time se dobija jedna konverzija manje ako se plaća ili prima novac u USD?
 
PayPal po defaultu sve kartice iz Srbije vodi pod RSD, ako ostaviš valutu kartice kao RSD onda će PayPal kada povlačiš novac na karticu automatski konvertovati strane valute u RSD po svom kursu i onda takav RSD prebaciti na karticu. A kurs dinara na PayPalu je užasan. Ne mora poziv, sve može da se reši preko chata.
 
Ovaj zakljucak je suprotan svemu sto je do sad pisano u PayPal temi :)
U najmanju ruku, u ovakvoj situaciji, je dupla konverzija sa dinarom u kombinaciji :)
 
Duple konverzije svakako mora biti, sav međunarodni platni promet na karticama u Evropi se vodi u evrima. Ko prima novac na PayPau u evrima, najbolje je traži od PayPal podrške da mu prebaci valutu kartice u EUR. Onda ima samo jedna konverzija prilikom podizanja - EUR > RSD umesto USD > EUR > RSD. Na žalost vodeća internet valuta je američki dolar (USD).

Ko podiže veće iznose, više mu se isplati da uzme neku bolju karticu i plaća mesečno održavanje. Ali ako nekom treba da podigne kikiriki jednom u par meseci, onda ova kartica nema konkurenciju.
 
Nema više PayPal konverzije za Visa Kartice kao prošle godine. Pošto smo masovno tražili da nam menjaju withdraw valutu u USD ili EUR u zavisnosti od toga kako je kome odgovaralo, vratili su po starom tj. sad to što povučeš stiže do kartice. S tim da za debitne kartice je settlement valuta evro ako je vezana za devizni pa Visa prenosi evre. Kod dinarskih kartica ide uglavnom bankarski kurs izuzev Kombanke. Ipak, za Master mora samo instant i u dinarima po PP kursu.
 
Dali postoji mogucnost da se u raiffaisen aplikaciji kreira klasicna uplatnica sa izmenjenim podacima platioca, naime placam neke racune za oca dedu i sebe koji imaju drugu adresu platioca, to je kod mts banke moglo da se kreira tj da se promeni naziv platioca
 
Moze, prilikom placanja cekiras u donjem desnom uglu dugme Dodatne opcije i onda imas tu mogucnost.
 
ja sam uplatio na salteru i dobio uveravanja da nema nikakve provizije i da je to definformacija
Ne trebaju ti njihova uveravanja. Ako si uplatio, recimo, 5.000 na svoj račun i službenica ti uzela samo tih 5.000 din, a ne 5.050, 5.075 ili neku veću sumu, onda definitivno nema provizije, jer provizija se kod uplate na šalteru može naplatiti samo na šalteru. Osim ako posle, prilikom provere stanja, nisi primetio uplatu od 4.950 din. umesto 5.000. :cool:

Probao sam da odradim identifikaciju za iračun, ali je zapelo sa kamerom kod zumiranja lične, kamera prosto neće da zumira i iskristališe sliku, kao makromod kad je mutan, a ne jasan i oštar. Neće isključivo kad zumiranje ide preko aplikacije IDnow Online-Ident, koja je neophodna za registraciju. Čim sam prekinuo identifikaciju i ponovo fokusirao ličnu van aplikacije, odmah je uhvatilo. Kamera je ok, stalno plaćam račune skeniranjem QR koda, tako da mi nije jasno šta je se događa. Je li neko imao ovakav problem? Telefon je Alcatel 1s (5024D), kamera 13Mpx, mada to nema nikakve veze, ali eto.
 
@Toshiro Mifune probaj bilo koji drugi 3rd party app mimo fabričke kamere i vidi da li se ponaša isto. Najbolje instaliraj Device info (Alpha software group) i vidi tab Camera da li se vrednosti razlikuju od deklarisanih, to će ti biti pokazatelj da li je Alcatel softverski poremetio pristup u korišćenju kamere od strane drugih aplikacija. Nemam iskustva sa Spreadtrum/Unisoc čipsetom, ali rekao bih da su traljavo pisani drajveri za taj 9863A koga uvaljuju u svakom živom telefonu niže klase.
 
Poslednja izmena:
Probao sam 7-8 različitih kamera i samo na jednoj nije fokusurao sliku, na svim ostalim jeste. U Device info stoji da je zadnja kamera 16Mpx, a prednja 8, a u stvari su 13MPX i
5Mpx.
Ma nema veze, da ne glibim dalje u offtopic, probaću preko laptopa, mada nisam siguran da će to proći sa njegovom kamerom ili ću u krajnjem slučaju uzeti od nekog telefon da obavim registraciju. Hvala na pomoći.
 
  • Like
Reagovanja: uji
"Nažalost, ne možemo Vam ponuditi iRačun u ovom trenutku."

da li je zato sto sam u statusu nezaposlen?
 
Mozes mi reci kad si otvorio i sta si naveo kao svrhu otvaranja?
Ja sam pokusao u toku radnog vremena, jer pisano je na forumu da kao ne moze vikendom... i status nezaposlen.
Da li je nekome uspelo da otvori nakon prvog odbijanja i kako?
 
  • Da li će račun koristiti još neko osim Vas?
  • NE

  • Koji je izvor sredstava koja ćete uplaćivati na račun?
  • NASLEDSTVO

  • Razlog za otvaranje računa
  • DRUGO

  • Navedite razlog za otvaranje računa
  • Online kupovina (domaća/inostrana), online plaćanje računa, povremeni prijem novca (poklon)

  • Da li ste funkcioner u javnom sektoru ili ste povezani sa istim?
  • NE

Pre ovoga su licni podaci, sa ovim je meni proslo iz prve, u sustini nista nisam slagao, realno sam sve popunjavao.
Proceduru sam zavrsio tokom radnih dana.
 
Nema tu laganja. Sve znaju :)
 
Evo kratke recenzije Visa debitne kartice koja se dobija uz iRačun.

Kartica se aktivira preko kontakt centra, a zatim prva transakcija mora biti na bankomatu ili POS terminalu unošenjem PIN koda. Tek nakon toga se omogućava beskontaktno plaćanje i plaćanje na internetu. Plaćanje na internetu funkcioniše bez problema na domaćim i stranim sajtovima. Ono na šta treba da se obrati pažnja jeste devizni kurs. Kurs evra je 119,09 din (23. jul 2021.), dok je kurs dolara 102,42 din (20 jul 2021.). Tako da bih preporučio da preko interneta plaćate u evrima ili dinarima ukoliko sajt nudi mogućnost konverzije, jer će kurs verovatno biti bolji. 3D secure kod se generiše iz mobilne aplikacije.

Povlačenje sa PayPala takođe funkcioniše. Preko instant opcije se novac ne pojavljuje odmah na račun, već narednog radnog dana, i tada je moguće odmah novcem raspolagati. Pre povlačenja sam zamolio tehničku podršku da mi valutu kartice promene u USD. Kurs nije najbolji, na 1 dolar sam dobio 97,08 dinara kada su proknjižili transakciju (22. jul 2021.). Dobija se notifikacija na telefonu kada proknjiže novac.

Plaćanje na POS terminalima u inostranstvu i podizanje novca na bankomatima nisam probao.

Ček, sa Visa Electron karticom može da se plaća online?
 
Ja uspesno prosao video verifikaciju za agentom pre sat i po vremena, rekla je da sacekam jos minut da elektronski potpisem. Vrtelo mi je 5 minuta i izasla mi je poruka Treba nam jos vremena, kontaktiracemo vas kasnije:LOL: i nista se ne desava.
 
Meni još uvek nije stigla kartica. Drugu je stiglo za 5 dana, a ja čekam evo već dve nedelje.
 
Koliko god glupo zvučalo, proveri da nije u pošti ili se vratilo banci. Vreme je odmora, ovi klinci iz omladinskih zadruga što menjaju poštare su katastrofa. Kod mene u ulazu redovno završavale koverte iz susednog ulaza (isti broj zgrade, različito slovo), dok se poštar nije vratio s odmora.
 
Ja uspesno prosao video verifikaciju za agentom pre sat i po vremena, rekla je da sacekam jos minut da elektronski potpisem. Vrtelo mi je 5 minuta i izasla mi je poruka Treba nam jos vremena, kontaktiracemo vas kasnije:LOL: i nista se ne desava.
Dva puta sam zvao korisnicki servis od jutros, prva operaterka me je slagala da je prosledila tehnickoj podrsci ili je nesto smandrljala. Tek kad sam zvao nakon nekoliko sati rekli su mi da je doslo do tehnickog problema i da moram sve od nule da radim (ceo proces video verifikacije), a da me niko nije obavestio. Ja sam insistirao da me pozove osoba koja mi je u lice rekla da je sve proslo bez greske kao sto sam napisao u prethodnom postu, ova je to naravno odbila ali vidim da su mi ipak resili taj problem i ne moram sve od nule. Digitalizacija na nivou
 
za otvaranje računa:
Ne mogu da verujem da biste buljili sat vremena u ekran umesto da se prošetate do prve filijale i završite sve za 20min.
Lepo je to sve u teoriji, kad bi biometrijski moglo za 10min to bi bio napredak, ovako rekoh pa niko nije lud čeka toliko.
 
za otvaranje računa:
Ne mogu da verujem da biste buljili sat vremena u ekran umesto da se prošetate do prve filijale i završite sve za 20min.
Lepo je to sve u teoriji, kad bi biometrijski moglo za 10min to bi bio napredak, ovako rekoh pa niko nije lud čeka toliko.
iRacun moze da se otvori samo online. Zbog toga se tako i zove - internet racun.
 
za otvaranje računa:
Ne mogu da verujem da biste buljili sat vremena u ekran umesto da se prošetate do prve filijale i završite sve za 20min.
Lepo je to sve u teoriji, kad bi biometrijski moglo za 10min to bi bio napredak, ovako rekoh pa niko nije lud čeka toliko.
samo kad nam ga ti reče...
gde gubimo silno vreme bez našeg Mesije
 
meni su juce stigle kartice oko 5-6 dana nakon otvaranja iRacuna. Jedino sto sam cekao call centar preko 30 min radi aktivacije kartice, a nakon toga sve je proslo u redu ukljucujuci i GarminPay aktivaciju i placanje. Dobro je sto je i Dina po defaultu neaktivna tako da takva moze i ostati, jer nema nikakvu svrhu.
 
ADobro je sto je i Dina po defaultu neaktivna tako da takva moze i ostati, jer nema nikakvu svrhu.
Pa ako si bas totalno operisan od te vrste patriotizma (podrzimo domacu karticu, snizimo troskove malim trgovcima itd.) i ako DINA nema nekih pogodnosti, tipa placanja na rate - onda stvarno nema nikakvu svrhu. Ja ipak mislim da ima, jer NBS se trudi da stalno prosiruje spektar usluga DINA-om.
"Nažalost, ne možemo Vam ponuditi iRačun u ovom trenutku."

da li je zato sto sam u statusu nezaposlen?
Ne, jer 90 posto onih koji su otvorili iracun je nezaposleno. Nisi napisao sta si stavio kao razlog otvaranja i ocekivani izvor priliva novca. Moguce da te odbiju ako si stavio kladionicu i bilo kakvu vrstu online kockanja. Meni je to 80 posto isplata na racun (kladionica), ali sam, naravno, stavio freelancing. Doduse, ima nesto i sa te strane, ali simbolicno.
Nema tu laganja. Sve znaju :)
Naravno da znaju, dovoljno je da pogledaju odakle dolazi novac, ali mislis li da ih je brigа da li se ono sto si ti stavio kao izvor prihoda poklapa sa stvarnim stanjem, pod uslovom da je sve zakonito, naravno? Zabole ih. Svojevremeno su banke bile u obavezi da kad vam iz inostranstva legne na racun vise od 300 ili koliko vec eura moraju da vas zovu da objasnite poreklo novca i da potpisete da nije pranje, online kockanje (koje je zabranjeno ako je ino priredjivac) i sl. Masu puta sam povlacio novac sa racuna u stranim kladionicama direktno na devizni racun (vise od 300 eur) i bez problema podizao, mislis li da me je iko ikad zvao? Formalno je bilo protivzakonito. Svo vreme uplate glatko prolazile sa Rajfajezonovom internet Visa-om.

Inace, ja licno ne ocekujem da ovo sa i-racunom potraje, mozda maksimalno godinu dana. Sve za dzabe nema nigde, niti oni imaju ikakvu korist od ovih slinih nasih racuna ako bi ostalo ovako, samo troskove. Svi su poceli sa besplatnim all inclusiv-om, prvo Telenor, pa mts (naplacivali izdavanje kartica, RF ni to), pa VIPmwallet - na kraju svi naplacuju, osim starter paketa u Mobiju. U dogledno vreme ce i ovde ili uvesti odrzavanje 150-200 din. (sto je bolja opcija) ili ce odrzavanje ostati besplatno, ali ce uvesti proviziju za uplate na eskterne prenose (uplate na racune u drugim bankama) i placanje klasicnih racuna, sto je gora varijanta, jer racuna se uvek nabere. Ali dobro, do tada ce vec iskociti nesto trece.

Meni je posebno iznenadjujuce bilo da je od svih banaka Rajfajzen, kao najkonzervativnija banka, odlucio da proba da pokupi ex mts klijentelu. Uvek su mi bili svapski zategnuti preko svake mere, sve po ps-u dok ne zaboli, ne daj Boze da se neko nasmeje u razgovoru sa klijentom. Kad cekam u redu, ako slucajno nagazim na onu liniju koja oznacava metar-dva udaljenosti od saltera - diskretno mi pridje bezbednjak da me opomene kao da sam izvadio bombu. Imaju najvece kamate, najgori kurs, procena rizika najstrozija, idu samo sigurni plasmani. Originalno austrijska banka koja do 80-ih nije imala nijednu banku u istočnoj i srednjoj Evropi, potpuno ugasila sve filijale klasicnog bankarstva u svim zapadnim zemljama, jer je profit mali i skroz se prebacila na istočno tržište zbog zarade. Danas, osim u matičnoj Austriji, Rajfajzen posluje u Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj, Hrvatskoj, Albaniji, takozvanom Kosovu, Srbiji, Bugarskoj, Rumuniji, Ukrajini, Belorusiji i Rusiji. Isključivo gologuzija. Ali dobro, ovaj potez sa i-racunom svakako pozdravljam. (y)
 
Poslednja izmena:
Nazad
Vrh Dno