Šta je novo?

Auto kamere

Ja imam viofo a139 pro, odlična kamera i neupadljiva. Leti se malo više greje pa leti smanjim rezoluciju na 2k i mora kvalitetna mem kartica pa je cena malo jača (~300€) ali vredi.
Mogu da se kupe dodatni nosači i kablovi, pa se samo prikaci/otkači ko ima dva auta.
 
Sama ta kamera je oko 210Eur, što je sasvim OK cena za tu kameru.
 
Imaš gomilu takvih na AliExpress-u. Npr. Kawa, Azdome, Ddpai... Moja je Kawa D6.
Jel mozes molim te da mi kazes koliko si zadovoljan ovom Kawa D6 kamerom, posto mi deluje pristupacno dosta, i tako nesto mi treba. Tipa kakvi su snimci kada ih prebacis na mob ili komp, da li nocu snima ok, da li moze preko mob-a da se rukuje sa njom itd...

Hvala ti unapred
 
Meni je dobra, za tada nekih 25-30€, ne znam koliko je sad. Ima lepu aplikaciju, snimci su mi za tu cenu ok.
Imaš ovde, na 22. strani, možda još negde, moje i postove drugih korisnika o njoj, video, izgled aplikacije...
 
Pozdrav,

Evo i ja sam se zainteresovao za ovu kameru. Posle gledanja silnih review-a, istrazivao sam i opcije za Parking Mode.
Postoji nekoliko opcija pa cu ovde navesti sta i kako funkcionise.

1. 70mai Dash Cam 4K A810 sa ili bez HDR RC12
2. Parking Mode > Hardwire Kit (UP03) > (obavezno) > bez ovoga Parking Mode nece raditi.
3. 4G Support > SIM kartica > hotspot > Parking Mode > kamere salju notifikaciju ako dodje do udarca i slicno.
4. 70mai Battery Pack for Dash Cam

Ako zelite da kupite ovu kameru, postoji 3 opcije za napajanje iste:
1. Preko upaljaca
2. Hardwired preko osiguraca
3. Power bank > hardwired > Parking mode🔁

Ukoliko se odlucite za drugu opciju, posetite nekog pouzdanog majstora koji zna sta treba da uradi i koji ce ispravno da poveze sve (ovo se odnosi posebno na vlasnike vozila koji imaju Start / Stop sistem).
Pogresno povezivanje moze dovesti do praznjenja akumulatora.
Automobili koji poseduju Start / Stop sistem nisu namenjeni da se "prazne" duzi period, vec povremeno, i ako je hardwiring povezan kako treba, uredjaj koji kontrolise voltazu u tom sistemu treba da prekine snimanje - ako voltaza padna ispod 12,4 V (nov akumulator) ili 12,2 V (stariji akumulator). Koliko sam razumeo ovo moze da se podesi posebno..


Parking Mode

Da bi ovo radilo hardwiring mora da se odradi. Koliko sam razumeo, kamera ne snima konstantno 24/7 vec tek kada detektuje udarac ili slicno (osetljivost moze da se podesava).
Ako zelite da dobijete notifikaciju na telefon, potrebno je da se dokupi 4G support opcija, u koju se stavlja SIM kartica koja ce sluziti kao hotspot za kameru i parking mode.
Prilikom detekcije udarca, kamera ce poslati notifikaciju - ukoliko je signal dobar. Treba proveriti internet kako radi gde se nalazi parking kako bi bili sigurni da ce stici notifikacija...


70mai Battery Pack for Dash Cam

Power bank, al' ne bilo koji, vec LiFePO4 (Lithium Iron Phosphate).
Sluzi za Parking Mode. Puni se u toku voznje, a prazni kada je auto parkiran. Prvo se trosi akumulator do zadate voltaze, po dostizanju iste trosi se power bank.

U nastavku vam ostavljam linkove od svih ovih *******cija:

70mai Dash Cam 4K A810 with Sony STARVIS 2 IMX678, Supports 4G Connectivity & Dual HDR
70mai Hardwire Kit UP03 for Dash Cam A510/ A810/ M500/ Omni
70mai 4G Hardwire Kit for Dash Cam A810 /A510/ Omni
70mai Battery Pack for Dash Cam

I da, micro sd kartica, sto veca klasa to bolje - bez nje nema snimanja.

Suma sumarum preko sajta: 450e
Pozdrav,
pročitah celu temu i imam par dilema
Kupio sam i instalirao nedavno HikVISion K5 kamericu sve povezao spojio preko upaljača , medjutim parking mod ne radi kada se ugasi auto jer se prekida napajanje..
Čitajući vas ovde kontaktirao sam i mog autoelektričara u vezi povezivanja kablova za osigurače preko kit interfejsa koji sam takodje nabavio ali ga nisam povezao..
Auto električar kaze da moze da se toleriše da kamerica vuče konstantno u parking modu ne više od 2-5 mAh jer može doći do pražnjenja akumulatora a potrošnja same kamerice po specifikaciji je 0.25 A tj 250mAh što je deset puta više od dozvoljenog tj preporučene potrošnje mog autoelektričara..naravno sa padom napona u akumulatoru kit kablić bi trebalo da prekine napajanje kamere ali i to je sad veliko pitanje da li će kit hardver korektno odraditi svoj posao, kad će to uraditi i da li ce elektornika u Hardver kabliću ispravno raditi duži vremenski period. Nije mi to sigurna opcija te ne bih povezivao na taj način iako sam kupio kabal i interfejs.
Druga opcija je a i glavna dilema je da kameru napajam preko power banka Samsung 10000 ili 20000 mAh a da power bank punim preko USB kablica preko upaljača u toku vožnje ali u tom slučaju na kratkim relacijama od pola sata do sat neće se napuniti power bank tako da mora dopunjavanje i kući što je masiranje pomalo . Dodatno sto kod takovg napajanja kamera ne registruje kada je auto ugašen i verovatno snima non stop bilo da je auto upaljen ili ne.

E sad ja vas pitam generalno za princip rada parking moda kod različitih modela kamerica ( citirao sam Makindzo-a ali pitam sve vas koje imate kamerice ovako povezane)
Da li kamerica kada je u parkingu mod kod vas smima konstantno zapise ili ne ja imam neku opciju za collision u podešavanjima parking moda, na šta se to odnosi ne znam ?
Da li kamerica sama detektuje tj ulazi u parking mod kad prestane kretanje vozila ili se to aktivira gašenjem automobila i prelaskom napajanja sa direktonog na napajanje sa osigurača i KIt hardevra ? Šta je to što aktivira parking mod na vašim kamericama?

Pošto u mom slučaju nisam dobio zadnju kamericu a imam AV port za povezivanje na glavnoj prednjoj kameri i za zadnju kameru da li je neko od vas postavljao zadnju kamericu drugo proizvodjača od glavne kamere i da li takva varijanta radila. ( npr naručio bih zadnju kamericu sa Alija)

Ako neko ima pojašnjenje hvala .....

Pozdrav
 
Pozdrav,
pročitah celu temu i imam par dilema
Kupio sam i instalirao nedavno HikVISion K5 kamericu sve povezao spojio preko upaljača , medjutim parking mod ne radi kada se ugasi auto jer se prekida napajanje..
Čitajući vas ovde kontaktirao sam i mog autoelektričara u vezi povezivanja kablova za osigurače preko kit interfejsa koji sam takodje nabavio ali ga nisam povezao..
Auto električar kaze da moze da se toleriše da kamerica vuče konstantno u parking modu ne više od 2-5 mAh jer može doći do pražnjenja akumulatora a potrošnja same kamerice po specifikaciji je 0.25 A tj 250mAh što je deset puta više od dozvoljenog tj preporučene potrošnje mog autoelektričara..naravno sa padom napona u akumulatoru kit kablić bi trebalo da prekine napajanje kamere ali i to je sad veliko pitanje da li će kit hardver korektno odraditi svoj posao, kad će to uraditi i da li ce elektornika u Hardver kabliću ispravno raditi duži vremenski period. Nije mi to sigurna opcija te ne bih povezivao na taj način iako sam kupio kabal i interfejs.
Druga opcija je a i glavna dilema je da kameru napajam preko power banka Samsung 10000 ili 20000 mAh a da power bank punim preko USB kablica preko upaljača u toku vožnje ali u tom slučaju na kratkim relacijama od pola sata do sat neće se napuniti power bank tako da mora dopunjavanje i kući što je masiranje pomalo . Dodatno sto kod takovg napajanja kamera ne registruje kada je auto ugašen i verovatno snima non stop bilo da je auto upaljen ili ne.

E sad ja vas pitam generalno za princip rada parking moda kod različitih modela kamerica ( citirao sam Makindzo-a ali pitam sve vas koje imate kamerice ovako povezane)
Da li kamerica kada je u parkingu mod kod vas smima konstantno zapise ili ne ja imam neku opciju za collision u podešavanjima parking moda, na šta se to odnosi ne znam ?
Da li kamerica sama detektuje tj ulazi u parking mod kad prestane kretanje vozila ili se to aktivira gašenjem automobila i prelaskom napajanja sa direktonog na napajanje sa osigurača i KIt hardevra ? Šta je to što aktivira parking mod na vašim kamericama?

Pošto u mom slučaju nisam dobio zadnju kamericu a imam AV port za povezivanje na glavnoj prednjoj kameri i za zadnju kameru da li je neko od vas postavljao zadnju kamericu drugo proizvodjača od glavne kamere i da li takva varijanta radila. ( npr naručio bih zadnju kamericu sa Alija)

Ako neko ima pojašnjenje hvala .....

Pozdrav
Ne znam za napajanje, ali ona u parking modu ima neki "aktivator" - to je pokret koji ona detektuje ili udarac. U zavisnosti gde parkiraš, može biti par puta dnevno do skoro kontinualnog snimanja.

Zavisi i šta ti je cilj. Ako hoćeš da se "zaštitiš" i snimiš nekog ko ti ošteti auto, nezahvalno je čak i sa kamerom pozadi. Sa strane može da se priđe a da kamere to ne snime.
Ovo ti više kažem u pogledu stresa i optereta. Ako imaš nekog konkretnog koga pokušavaš da uhvatiš, pa i ajde ali za inače mnogo je to stresa razmišljajući tako (da pokušaš 100% da se obezbediš), bar za mene. Lakše kasko uplatiti :)
 
@icko04, ne znam koliko često voziš auto, ali ako je svakodnevno, čak ni potrošnja od 250 mA ne bi trebalo da pravi problem. 250 mAh je 1 Ah za 4 sata, što je 6 Ah za 24 h. Akumulatori su obično kapaciteta 50-60 Ah, tako da bi kamera potrošila negde 10% ukupnog kapaciteta. U svakom slučaju, obavezno instaliraj taj kit koji prati napon akumulatora i neće biti problema.
 
@icko04, ne znam koliko često voziš auto, ali ako je svakodnevno, čak ni potrošnja od 250 mA ne bi trebalo da pravi problem. 250 mAh je 1 Ah za 4 sata, što je 6 Ah za 24 h. Akumulatori su obično kapaciteta 50-60 Ah, tako da bi kamera potrošila negde 10% ukupnog kapaciteta. U svakom slučaju, obavezno instaliraj taj kit koji prati napon akumulatora i neće biti problema.
Greska. Kamera je na 5V, akumulator na 12V tako da je razlika mnogo veca tj. 2.4x manja potrosnja od toga sto si izracunao. 250mA je smesna potrosnja.
 
Da li je neko ovde koristio HW kit za 70mai, na par mesta procitah da je slabijeg kvaliteta i nigde ne nadjoh konkretne odgovore da su ga ljudi koristili.

Takodje sam i ja razmisljao o eksternoj bateriji ali sta leti kada su napolju temperature 40 a u kolima 70 stepeni, sta ce da se desi sa takvim powerbank-om?
 
Sta ce ti eksterna baterija?

od pocetka teme nikako da shvatite da ovo nije video kamera koja snima video klipove, niti neka kamera koja treba da snima non stop, niti cete te klipove u opste otvarati, osim dok vam je nova kamera i to interesantno.

To vam je kamera za "ne daj boze ako se nesto desi" i tada cete izvuci snimke...
nema nikakve potrebe da ona stalno radi i snima, niti cete imati zelju da pretrazujete sate beskorisnih snimaka koje je kamera nepotrebno napravila, nepotrebno troseci bateriju.

hwkit i parking mod ne snima u klasicnom modu, vec pravi periodicno snimke tj time laps i to radi da bi stedela bateriju
 
250mA je nista ako vozis auto svaki dan... Za 24h potrosi 5A a akumulator tesko da ti ima ispod 60ak Ah... To auto dopuni za 20min ako puni sa 15A rdcimo a tolko puni moja penta od 40ks aku u camcu ..2-5 mA sto spominje taj elektricar je smesno, tolko malog potrosaca neces naci, ne barata bas on sa strukom, svaki ce ti reci da sta god ostavis da radi ce ti unisti, degradira bla bla... I skine sa sebe odgovornost ako ti on odradi instalaciju
 
Da li je neko ovde koristio HW kit za 70mai, na par mesta procitah da je slabijeg kvaliteta i nigde ne nadjoh konkretne odgovore da su ga ljudi koristili.

Takodje sam i ja razmisljao o eksternoj bateriji ali sta leti kada su napolju temperature 40 a u kolima 70 stepeni, sta ce da se desi sa takvim powerbank-om?
Koristim taj kit već oko 4 godine, u nekoliko automobila (kad kupim drugi auto, premestim kameru i kit). Nikakvih problema nisam do sada imao.
 
na ebay-u
 
jel neko naisao na neki zamenski hardwirekit za 70mai koji radi kako treba?
 
Imam 70mai m300 i nemam nikakvih zamerki na rad, ali sad mi treba druga za drugi auto i zelim da nema bateriju vec super capacitor. Ta opcija bi trebalo da je bezbednija tj. otpornija na jako sunce.
Vidim da se ovde pisalo o Kawa modelima D5 i D6, a da li neko mozda ima Kawa Mini 3 model? Ili neko mozda ima preporuku za drugu opciju koja je bez baterije.
 
Ima li neko iskustva sa Azdome proizvođačem? Vidim na Temuu da imaju baš jeftin model od oko 25€. M330 inače mu je oznaka.
 
Negde sam procitao da za dashcam da bi bio prihvacen kod nas treba:
  • timestamp
  • GPS lokacija
  • datum
  • i brzina

da bi se priznao, jer - mozda je snimak od ko zna kada. Jel neko zna sta tacno "treba" da bi snimak bio vazeci? Takodje - jel ima neka kamera koja ima sve te funkcionalnosti (koja moze da se kupi u Srbiji)?
 
Svaka koja ima GPS bi trebalo da ima i brzinu. Ove jeftinije sa alija imaju samo datum i vreme.

Standardna 70mai ima GPS.
 
Snimak je u slučaju nezgode prihvaćen sa bilo kakve kamere, a brzina verujem da nije ni sa jedne.
 
Negde sam procitao da za dashcam da bi bio prihvacen kod nas treba:
  • timestamp
  • GPS lokacija
  • datum
  • i brzina

da bi se priznao, jer - mozda je snimak od ko zna kada. Jel neko zna sta tacno "treba" da bi snimak bio vazeci? Takodje - jel ima neka kamera koja ima sve te funkcionalnosti (koja moze da se kupi u Srbiji)?
Ovo i mene zanima mada bih ja uzeo i sa Alija ili Temu ako ispunjava ove gore uslove.

Kod nas sam našao samo one Mio kamere da imaju sve to nabrojano ali su cene preko 100€
 
Negde sam procitao da za dashcam da bi bio prihvacen kod nas treba:
  • timestamp
  • GPS lokacija
  • datum
  • i brzina

da bi se priznao, jer - mozda je snimak od ko zna kada. Jel neko zna sta tacno "treba" da bi snimak bio vazeci? Takodje - jel ima neka kamera koja ima sve te funkcionalnosti (koja moze da se kupi u Srbiji)?

Gde da bude prihvaćen i šta znači "snimak važeći"?!?

Većina kamera ima timestamp i gps lokaciju, pa prikazuju i brzinu na osnovu GPS podataka.
Ali nam to uglavnom i ne treba. Može nam biti i otežavajuća okolnost ako smo mi malo preterali.

U slučaju udesa i sporne situacije, gde jedna strana tvrdi jedno a druga drugo (a to je ono gde nam kamera zapravo treba), sudija procenjuje da li je snimak validan.
Gleda se ko je i šta je na snimku, i ako se jasno vidi ko su učesnici i šta se desilo, nema šta da se snimak ne prihvati.
Ako se desi incident gde neko pobegne, i gde se vidi neka indentifikacija, tablice npr, kakve veze imaju datum i naša brzina (a na primer mi stojimo).

Dakle, svaki snimak je važeći ako se jasno i nedvosmisleno vidi šta se desilo.

Kameru ne možemo koristiti ako nas je recimo snimio radar da idemo 55km/h, a GPS naše kamere kaže da smo išli 49km/h pa se time kao branimo.
Softver kamere nije baždareni brzinometar.

Ali u slučaju vrlo bitnih slučajeva a kamera nema GPS i upis brzine kretanja, veštak iz fps i pomeranja elemenata u kadru može veoma tačno da izveštači brzinu kretanja.
To se i radi u slučaju važnih sudskih slučajeva. Tako se može izračunati brzina čak i snimcima spoljnih statičnih kamera.
 
Hoćeš reći da je GPS na auto kameri nepotreban? Razumijem za brzinu i slažem se, ali koordinate, vrijede li išta?
 
Neke kamere imaju opciju da se zakaci gsm modul na njih pa onda imas opciju pracenja vozila u aplikaciji npr.
A generalno da, gps brzina nije toliko bitna.
Eventualno kao sto je kolega rekao, u slucaju incidenta imas informaciju gde se dogodilo na osnovu kordinata.
 
@Redmi
Nisam rek'o da je nepotreban, već da nije neophodan.
Ako si u dilemi, uzmi kameru sa GPS (nisu neke razlike u cenama), i nadaj se da ti kamera nikada neće trebati.
 
Ima li neko iskustva sa MiVue 935W dash kamerom ?
 
Kod 70mai pro sa gps - om da li moze da se iskljuci prikazivanje brzine?
 
Već skoro godinu dana koristim kameru VIOFO A119 Mini 2.
Odlična kamera, najbolja koju sam do sada imao prilike da koristim i "čačkam".
Specifikacije: 2k rezolucija (2560x1440) u 60fps. Za prenos slike i snimaka koristi 2.4 i 5GHz Wifi.
Kamera je mala i neupadljiva.
Cena je takođe jako dobra, košta oko 115eur.
Da li si mozda testirao koliki je bitrate na max bitrate podesavanju?
Upravo sam je porucio, sa CPL filterom i HK4 wire kit-om, ~ 150e.
Sinoc sam satima gledao YT, Starvis 2 senzor je prava bombona :)
 
Nazad
Vrh Dno