Šta je novo?

Elektro automobili (EV)

@Marti Misterija jos samo da si stavio pod 8. da je zemlja ravna ploca i pod 9. da nas zaprasuju iz aviona i to je to :)
 
Pa to je problem mentaliteta, ali i što standard ovde mnogima i dalje ne dozvoljava da imaju dva automobila
i ovaj jedan jedva parkiram, još bi mi samo falio drugi...bar što se tiče beograda problem parkinga će baciti u zasenak sve zelene agende, a koliko vidim tendencija je da se parking mesta jedno po jedno polako ukidaju, što baštama kafića, što renoviranjem ulice i više nema parkiranja sa obe strane, što investitor napravi hiljade kvadrata stanova bez ijednog parking mesta, i uopšte kola i naroda sve više a gde ćeš da staviš auto, možda u garažu za leteće automobile...ako budu mogli da se parkiraju u vazduhu još bolje...ne daj bože da ovde ljudi počnu da imaju 2 ili 3 auta...
 
i ovaj jedan jedva parkiram, još bi mi samo falio drugi...bar što se tiče beograda problem parkinga će baciti u zasenak sve zelene agende, a koliko vidim tendencija je da se parking mesta jedno po jedno polako ukidaju, što baštama kafića, što renoviranjem ulice i više nema parkiranja sa obe strane, što investitor napravi hiljade kvadrata stanova bez ijednog parking mesta, i uopšte kola i naroda sve više a gde ćeš da staviš auto, možda u garažu za leteće automobile...ako budu mogli da se parkiraju u vazduhu još bolje...ne daj bože da ovde ljudi počnu da imaju 2 ili 3 auta...
Automobil nije obavezan, niti je pod moranje kupovati novu preskupu gajbu u zabetoniranom kraju bez drvceta.
 
@Marti Misterija jos samo da si stavio pod 8. da je zemlja ravna ploca i pod 9. da nas zaprasuju iz aviona i to je to :)
За сваку критику наметнутог (није ни општеприхваћен) наратива следи овакво детињасто етикетариње титулама равноземљаша, путиновца, или нешто треће зависно на коју тему је упућена критика. У данашњем "слободном и демократском свету" нема места критици универзалним истинама тренутних либералних структура.
 
@Marti Misterija
Većina stvari koju si rekao nema veze sa EV, i sve to bi važilo podjednako i da elektroautomobili ne postoje. Ali da se osvrnem na one koje imaju

* Prva naftna kriza je bila pre 50 godina, i još 2-3 su bile od tada. Nijednom razlog nije bio nestajanje nafte. Potpuno je razumljivo da ljudi u takvim situacijama žele da imaju alternativu, iz više razloga. A dok gledaju kad mogu da kupe gorivo i kojim danima da se voze, imaju vremena i da razmisle o drugim opcijama. Možda alternativa nije prebaciti sve na EV, možda bi bilo najbolje da 40% budu SUS, 40% EV i 20% gorive ćelije (vodonik). Možda je alternativa da 100% ostane SUS, ali da se transport organizuje tako da bude efikasniji ili smanji potreba za automobilima.

* Svaka proizvodnja je (bila) skupa i prljava, a na kom tačno nivou, zavisi od toga gde se i kako se nešto pravi. I kao što se gomila drugih proizvoda pravi od nafte, isto tako se i u gomili drugih procesa koristi sve ono što se koristi i u procesu proizvodnje EV. Pa je malo glupo kritikovati EV advokate za lažnu brigu o planeti, a s druge strane se pretvarati da bi sve bilo sjajno, samo da njih nema. Ili ovo za prljavu struju. Tom logikom možemo da kritikujemo i vlasnike 14900K i RTX4090 koji potroše više prljave struje iz uglja igrajući video igre (za sprdnju i *******ciju), nego neko ko vozi EV do posla i nazad. Je l' i oni vode decu do TENT-a da im pokažu odakle dobijaju 250FPS sa RT-om ili odakle ChatGPT piše glupe mejlove ;)

* Već smo pisali ovde da je besmisleno porediti početak razvoja industrije električnih vozila (tj. baterija najviše) sa 100+ godina starom SUS tehnologijom. Imamo skoro svaki dan novosti iz industrije i očekivanja u narednom periodu. Ljudi su zabrinuti šta će sa polovnim baterijama, a već sada počinje proizvodnja baterija sa planiranim trajanjem preko 500.000km, 15 godina garancije, 1500-2000 ciklusa brzog punjenja, itd. Tj. 20-30 godina upotrebe u automobilu. Rekao bih da su u tom slučaju veći problem ostali delovi automobila
Slično je i sa reciklažom. Da, jeste skupo i neefikasno, ali sa takvim razmišljanjem nikad ništa ne bi bilo unapređeno. Zato i postoji istraživanje, razvoj, optimizacija...
TRUMPF enables the recycling of batteries on an industrial scale
Da, sad ne postoji mogućnost, kao što ni pre 100 godina nije postojala mogućnost da kolima stigneš od Beograda do Niša za 2 sata (ili manje)

I opet, je l' treba da se pravimo blesavi na sve loše što su sa sobom nosili nafta i SUS motori. Bukvalno 100 godina je bilo između prvog i poslednjeg sipanja goriva sa olovom u rezervoar. A štetne posledice toga po populaciju su veće nego što će od biti od bilo čega drugog u korišćenju bilo kog alternativnog pogona. Npr. ona BP mrlja u meksičkom zalivu od pre 15 godina je bila površine duplo veće od Srbije. Malo uništila živi svet, malo se ljudi porazboljevali i nikom ništa. To naravno ne znači da na konto toga treba dozvoliti dalje uništavanje prirode i trovanje ljudi, samo ljudi nisu svesni razmera današnje industrije i šta je sve potrebno da bi se oni obukli i odvezli do keja na kafu (uključujići pored automobila i te pantalone i tu kafu).

* Naravno i da je cena EV sada veća, mada kad se pogleda trenutna ponuda i trend, pitanje je dana kada će se izjednačiti. Ne znam ima li šta (u Evropi) ispod 20.000€ a da nije 1.0 sa tri cilindra. A bogami, i neki modeli iz B segmenta sa takvim motorom koštaju 20k. A toliko košta i ova nova BYD zujalica (uključujući i nove dodatne takse i regulative, u Kini je 10k). Možda su razlozi većih cena vozila takođe i trošak razvoja nepotrebnih opcija od strane nesposobnih ljudi, besmislene regulative, glupi zahtevi kupaca, itd. A tu nisam primetio neku razliku između EV i SUS modela.

* Na kraju, svaki pogon ima svoje karakteristike, prednosti i manje u odnosu na druge, i ljudi možda jednostavno žele drugačiji tip vozila i vožnje. Ako neko želi da plati i vozi EV, zašto bi ga bilo ko sprečavao u tome. Slažem se da ne treba davati subvencije i besplatnu struju i da treba da plaćaju iste putarine i registraciju. Možda je nekome sasvim dovoljno što može da pređe samo 250km sa punim "rezervoarom". Druga opcija je da kažemo da naše tržište dozvoljava samo automobile npr. C segmenta, sa 1,5l bezninskim motorom i manuelnim menjačem i to je to. Kome se ne sviđa, nek ide peške.
 
Ako neko želi da plati i vozi EV, zašto bi ga bilo ko sprečavao u tome. Slažem se da ne treba davati subvencije i besplatnu struju i da treba da plaćaju iste putarine i registraciju.
Da, ali bi tada otprilike u najvećoj meri i prestala prodaja EV vozila. Cela poenta "ekologije" je u tom poslednjem stepenu; odnosno koliko košta da se vozim po povlašćenoj ceni struje, sa automobilom koji sam kupio po subvencionisanoj ceni.
Inače, danas bez nafte ne bi bilo industrije uopšte (nikakva vozila, niti garderobe, obuće, deterdženata, kozmetike, nameštaja... EDIT: da, tu su i litijumske baterije, sva tehnika, čipovi, fensi stakla za naočare, vitamini, lekovi...)
 
Poslednja izmena:
Ne bi prestala prodaja i proizvodnja, samo bi sve išlo sporije. Juče su deljene subvencije za kupovinu EV jer su previše skupi, danas se uvode carine jer su previše jeftini. Ako sam dobro video cene, novi BYD Seagull (Dolphin mini), sa većom baterijom (~400km, standardna je ~300km) košta koliko i nova Fiesta sa 1.0 motorom

Inače, bez struje, elektromotora i tehnologije baterija danas ne bi bilo industruje, bar ne ovako napredne. Ne bismo na forumu imali temu o laptopovima, mobilnim telefonima, aku bušilicama, robotskim usisivačima, el. trotinetima...
 
Polako, da ipak sačekamo sledeću godinu da počne taj BYD ovde da se prodaje (ako ga uopšte i ponude kod nas).
 
@Marti Misterija
Većina stvari koju si rekao nema veze sa EV, i sve to bi važilo podjednako i da elektroautomobili ne postoje. Ali da se osvrnem na one koje imaju

* Prva naftna kriza je bila pre 50 godina, i još 2-3 su bile od tada. Nijednom razlog nije bio nestajanje nafte. Potpuno je razumljivo da ljudi u takvim situacijama žele da imaju alternativu, iz više razloga. A dok gledaju kad mogu da kupe gorivo i kojim danima da se voze, imaju vremena i da razmisle o drugim opcijama. Možda alternativa nije prebaciti sve na EV, možda bi bilo najbolje da 40% budu SUS, 40% EV i 20% gorive ćelije (vodonik). Možda je alternativa da 100% ostane SUS, ali da se transport organizuje tako da bude efikasniji ili smanji potreba za automobilima.

* Svaka proizvodnja je (bila) skupa i prljava, a na kom tačno nivou, zavisi od toga gde se i kako se nešto pravi. I kao što se gomila drugih proizvoda pravi od nafte, isto tako se i u gomili drugih procesa koristi sve ono što se koristi i u procesu proizvodnje EV. Pa je malo glupo kritikovati EV advokate za lažnu brigu o planeti, a s druge strane se pretvarati da bi sve bilo sjajno, samo da njih nema. Ili ovo za prljavu struju. Tom logikom možemo da kritikujemo i vlasnike 14900K i RTX4090 koji potroše više prljave struje iz uglja igrajući video igre (za sprdnju i *******ciju), nego neko ko vozi EV do posla i nazad. Je l' i oni vode decu do TENT-a da im pokažu odakle dobijaju 250FPS sa RT-om ili odakle ChatGPT piše glupe mejlove ;)

* Već smo pisali ovde da je besmisleno porediti početak razvoja industrije električnih vozila (tj. baterija najviše) sa 100+ godina starom SUS tehnologijom. Imamo skoro svaki dan novosti iz industrije i očekivanja u narednom periodu. Ljudi su zabrinuti šta će sa polovnim baterijama, a već sada počinje proizvodnja baterija sa planiranim trajanjem preko 500.000km, 15 godina garancije, 1500-2000 ciklusa brzog punjenja, itd. Tj. 20-30 godina upotrebe u automobilu. Rekao bih da su u tom slučaju veći problem ostali delovi automobila
Slično je i sa reciklažom. Da, jeste skupo i neefikasno, ali sa takvim razmišljanjem nikad ništa ne bi bilo unapređeno. Zato i postoji istraživanje, razvoj, optimizacija...
TRUMPF enables the recycling of batteries on an industrial scale
Da, sad ne postoji mogućnost, kao što ni pre 100 godina nije postojala mogućnost da kolima stigneš od Beograda do Niša za 2 sata (ili manje)

I opet, je l' treba da se pravimo blesavi na sve loše što su sa sobom nosili nafta i SUS motori. Bukvalno 100 godina je bilo između prvog i poslednjeg sipanja goriva sa olovom u rezervoar. A štetne posledice toga po populaciju su veće nego što će od biti od bilo čega drugog u korišćenju bilo kog alternativnog pogona. Npr. ona BP mrlja u meksičkom zalivu od pre 15 godina je bila površine duplo veće od Srbije. Malo uništila živi svet, malo se ljudi porazboljevali i nikom ništa. To naravno ne znači da na konto toga treba dozvoliti dalje uništavanje prirode i trovanje ljudi, samo ljudi nisu svesni razmera današnje industrije i šta je sve potrebno da bi se oni obukli i odvezli do keja na kafu (uključujići pored automobila i te pantalone i tu kafu).

* Naravno i da je cena EV sada veća, mada kad se pogleda trenutna ponuda i trend, pitanje je dana kada će se izjednačiti. Ne znam ima li šta (u Evropi) ispod 20.000€ a da nije 1.0 sa tri cilindra. A bogami, i neki modeli iz B segmenta sa takvim motorom koštaju 20k. A toliko košta i ova nova BYD zujalica (uključujući i nove dodatne takse i regulative, u Kini je 10k). Možda su razlozi većih cena vozila takođe i trošak razvoja nepotrebnih opcija od strane nesposobnih ljudi, besmislene regulative, glupi zahtevi kupaca, itd. A tu nisam primetio neku razliku između EV i SUS modela.

* Na kraju, svaki pogon ima svoje karakteristike, prednosti i manje u odnosu na druge, i ljudi možda jednostavno žele drugačiji tip vozila i vožnje. Ako neko želi da plati i vozi EV, zašto bi ga bilo ko sprečavao u tome. Slažem se da ne treba davati subvencije i besplatnu struju i da treba da plaćaju iste putarine i registraciju. Možda je nekome sasvim dovoljno što može da pređe samo 250km sa punim "rezervoarom". Druga opcija je da kažemo da naše tržište dozvoljava samo automobile npr. C segmenta, sa 1,5l bezninskim motorom i manuelnim menjačem i to je to. Kome se ne sviđa, nek ide peške.
Taman kad sam pomislio da je tema otisla skroz levo od Albukerkija i da je batalim sa pracenjem, pojavi se ovaj post. Svaka cast na sirini i perspektivi 👍👏
 
Da, ali bi tada otprilike u najvećoj meri i prestala prodaja EV vozila. Cela poenta "ekologije" je u tom poslednjem stepenu; odnosno koliko košta da se vozim po povlašćenoj ceni struje, sa automobilom koji sam kupio po subvencionisanoj ceni.
Inače, danas bez nafte ne bi bilo industrije uopšte (nikakva vozila, niti garderobe, obuće, deterdženata, kozmetike, nameštaja... EDIT: da, tu su i litijumske baterije, sva tehnika, čipovi, fensi stakla za naočare, vitamini, lekovi...)
Niko ovde nije protiv nafte. Niko informisan nije protiv nafte, kome je stalo da održimo kvalitet življenja približan današnjem.

Razlozi za EV nisu usmereni protiv nafte i za zelenu agendu. Problem u temi su kolege koji ne razdvajaju te stvari. Agendu će da izguraju, ili neće. Ja mislim da neće, jer je svet mnogo veći od Amerika+EU+Australija+Kanada. Mnogo mnogo veći. Neka guraju sebi svoju agendu, nema to veze sa nama koji smo ljubitelji tehnologije i naučnih dostignuća.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
@ny555 - Rece persona ciji se "doprinos" na forumu 14 godina sastoji od par postova u ovo j temi i ostalo u smešne i zanimljive slike!!!?? Tragedija.

@Space Beer - nisi morao sve ono da napises da bi ljudi shvatili da si u Tunel Vision problemu ocigledno ceo zivot! Nisi u stanju da shvatis sirinu price i povezanost svega u ljudskom drustvu. Jednostavno nisi.

Zasto se forsira prica sa zelenom agendom i EV vozima kad nema nijednog opravdanja za to.
Ekonomski - neisplativo i bice neisplativo, ne sada, ne za 50 god, zauvek!
Ekoloski - čista prevara, dokazano.
Dakle ne postoji nijedan, ali nijedan racionalan razlog za sve ovo!
Dakle da li si se onda zapitao zasto cela frka?
Zasto zelena histerija?
Ko profitira iz svega toga?
Ko su ljudi, organizacije, kompanije i privatna udruženja koja forsiraju tu pricu? Nisi, naravno, cak i da jesi, a nisi, sociomedijsko programiranje kome si izlozen od pocetka svog postojanja i skolovanja, ubilo je svaku mogucu moc kritickog razmisljanja.
Ista ekipa su vlasnici medija, univerziteta, kompanija i drzava.
Ono sto ti mislis da znas i da je tvoje znanje, sve ono što si napisao u onom predugackom, lose izguglovanom, ali bas lose izguglovanom postu je njihov narativ.
Ne bih vise gubio vreme na to.

@DukeLander - jel sad ima vise smisla izraz Tunel Vision Syndrome?

@nidza - nisu tu samo zapadne drzave umešane, svi oni saradjuju na tome iz svojih razloga, da i Kina i Rusija i Indija i SA, svi. Politika koju vidite u medijima ne samo shit show za plebs...

Srecno leto svima, uzivajte u maksimumu sunčevog 11to godišnjeeg ciklusa, ove i sledece godine.
 


Podseti me na ovu reklamu.

Ja se sve slažem sa tobom oko štetnosti zelene agende, nema potrebe da mi bilo šta oko toga naglašavaš. Voleo bih da se na tehničkom forumu vratimo na tehnikalije, a politiku za politički neki forum da ostavimo.

EV Panda vrhunska priča za našu zemlju, kao za svaku drugu malu zemlju koja može da proizvodi struju, a ne može naftu.
 
  • Like
Reagovanja: mnt
S tim što većina zemalja ima više načina da proizvodi struju nego naftu, a često čak ni uvoz iste ne zavisi od njih samih. Ali tu je veći problem mreža i distribucija. Infrastruktura nije ista, neke izmene i unapređenja su, ne nemoguće, ali veoma skupe. I o tome smo pričali, šta bi u teoriji bilo potrebno da se na NBG napravi mreža dovoljna da 50% vlasnika može da puni svoje automobile tamo. U suštini, nije nešto što se može očekivati i doglednoj budućnosti.

@Marti Misterija
Opet ti o ekologiji. Ljudi hoće da voze EV zbog drugih stvari, ne zanima ih šta se dešava 5000km od njih, isto kao što ne zanima ni vlasnike benzinaca. Nisu jedni ni bolji ni gori od drugih.
Cena je skoro ista, podjednako su (ne)isplativi, sve se subvencioniše, ko ne plati na mostu platiće na ćupriji, i tako dalje. Niko ljude ne bije po ušima da kupuju Teslu, verovao ili ne, svi dobrovoljno daju novac za tu kantu.

Za većinu ljudi je najveći problem EV vreme (i mesto) punjenja, domet, degradacija baterije i cena. Ako za 5 godina na tržištu automobila bude EV sa istom cenom kao i SUS/hibrid, baterijom koja izdržava 1500+ ciklusa, ima kapacitet za 700+km, i za 10 minuta punjenja imaš kapacitet za 500+ km (CATL Unveils Shenxing PLUS, Enabling 1,000-km Range and 4C Superfast Charging), koji razlozi ostaju da se ne kupi takav auto? Hoćeš li kupcu reći - uzmi za te pare Kugu, sa 2.0 motorom, nemoj da podržavaš zelenu agednu. A čoveku treba auto da ide na posao i odmor, ne zanima ga šta rade ni u Detroiotu, ni u Štutgartu, ni u Šangaju.

Što se offtopica tiče, dosta je, nema potrebe da se ide dalje van teme, a posebno ne za vređanjem korisnika. I to što neko govori o prednostima i manama EV-a, ne znači da želi da ih ceo svet vozi ili da budu zabranjeni skroz.
 
Ja bih dodao samo da jos nisam sreo nekog ko podrzava EV tehnologiju a da mrzi SUS motore i otvoreno prica protiv njih, dok svaki dan nailazim na protivnike EV koji prosipaju teorije zavere i javno ispoljavaju mrznju prema EV. Ali dobro, ako pogledamo kroz istoriju, uvek su glasniji bili protivnici tehnoloskih unapredjenja nego oni koji su bili za njih. Setimo se prve industrijske revolucije i kako su radnici lupali parne masine, verujem da bi i sada slicno bilo kada bi drzave zabranile vozila sa SUS motorima.

Srecom promene su pocele i ne mogu se vise zaustaviti. Ne znam da li su EV ultimativno resenje ili samo medjukorak ka njemu, ali znam da je SUS motorima odzvonilo. Tehnologiji koja je pokrenula covecanstvo vreme je da prepusti mesto necemu efikasnijem i ekoloski prihvatljivijem. Kupovinom EV vi ne finansirate samo proizvodjaca, vec finansirste i dalja istrazivanja i unapredjenja te tehnologije.
 
Kaže Fiat CEO na prezentaciji da će Panda biti električna i full hibrid sa 6-stepenim automatskim menjačem i dvostrukim kvačilom. Ne pominje mild. Na pitanje zašto ne i benzinska, kada već platforma dozvoljava kaže:
"automobili sa SUS modelima če postati problem prilikom preprodaje. Ljudi ih danas rado kupuju, ali njihova cena u preprodaju biće dno dna. To će se dogoditi za nekoliko godina, zato idemo odmah na najbolje rešenje"

 
"...фејк бамбус, тек да се нагласи еколошка нота приче..." хахаха.
 
Господин из Стелантиса показује неизмерну бригу (вероватно се и ноћу буди) за aftersales value наших СУС машина кад каже да "automobili sa SUS modelima će postati problem prilikom preprodaje".

Све сам човекољубац у ауто индустрији који се сатра бринећи о дугорочној економској благодети купца. Каква спрдња.

Све што се ради, ради се у сврху максимизације профита, без обзира о којој се технологији ради.
 


Nije loš auto ali baš deluje kao stvoren za Cross/AWD izvedbu, a prema najavama od toga nema ništa. Verovatno će još nekoliko godina forsirati ''Pandinu'' u Cross verziji.
I da, u 1.6 ili 2.0 Multijet varijanti bi bio pun pogodak za naše tržište.

"...фејк бамбус, тек да се нагласи еколошка нота приче..." хахаха.
tzv. vEgAnSki bAmBus
 
Господин из Стелантиса показује неизмерну бригу (вероватно се и ноћу буди) за aftersales value наших СУС машина кад каже да "automobili sa SUS modelima će postati problem prilikom preprodaje"
Phase-out faza SUS vozila je vec pocela, Stelantis planira da od 2030 u evropi proizvodi samo EV. Gradovi sirom evropske unije uvode sve strozije i strozije mere u low emisison zone, u neke vec ne mozes da udjes vozilom ispod euro 6 standarda. Pitanje je samo kada ce pojedini gradovi totalno da zabrane upotrebu SUS vozila, cenim da ce prvi to poceti vec od 2030.
Sasvim je normalno da ce u tim situacijama cena polovnih SUS vozila znatno padati, jer ako bude sve manje delova, ako bude sve vise ogranicenja gde mozes da ga vozis, onda ce sve vise ljudi zeleti da se otarasi takvog vozila.
Svako ko sad kupuje automobil sa SUS motorom mora da bude svestan da je to tehnologija koja se gasi. Samo je razlika sto ce u nekim zemljama biti moguce ih duze voziti, a u nekima ce ubrzo uslediti ogranicenja i nameti.
 
Ma kakvo gašenje sus. I dalje je i jeftinije i komfornije putovati na duža putovanja takvim autom, umesto da se upuštaš u neke poluavanture sa ev.

Ono gore je čist PR.

Stelantis ima problem da se uklopi u limite izduvnih gasova, zato nema klasičan sus, već ova nepotrebna komplikacija.
 
S obzirom na kvalitet Stellantisovog Pure Tech klasicnog benzinca i bolje je sto ga nema u ponudi jer niko normalan to i nece kupiti polovno (a ni novo nije bas najsrecnije resenje).
 
Претерује се са критикама као и за све друго на интернетима, технички јесте лоше решење, али уз адекватно одржавање и коришћење мотор ради сасвим ок. Куповина (половног) по повољној цени компензује добар део трошкова у каснијој експлоатацији.
 
Auh brat Marti klasika: puno samopouzdanja niotkuda znanja, i naravno narativ "ja mislim svojom glavom, vi ste plebs"... Iznosis misljenja i postavljas ih kao cinjenice, ladno si hrabar da za nesto tvrdis da je "zauvek" (i mnogo pametniji i obrazovaniji su pravili ovu gresku), agresivan si, i napadas ljude ad hominem. Dalje, imas to mantru "oni", "njihov" vs. neki tamo mi. Ko su brate oni... Kriticko razmisljanje NIJE iskljucivo misljenje da je sve vodjeno iz senke od strane "njih".
 
Najjače u celoj priči je to da je Marti M. zapravo obrazovan čovek, sa radnim iskustvom u međunarodnim okvirima, demokrata/liberal starog kova. A kopijum neoliberalni normalci ga optužuju da je krezubi raWnozemljaš, koji šou čoveče :ROFLMAO:
Koliko sam upućen, ovo je jedan od Garage Italia rendera.

Imali su Fiat (kao i Pežo, Reno, Citroen, Opel) verzije nekih modela u ovakvim paketima opreme, npr. Doblo Malibu, Combo Arizona, Partner/Berlingo Indiana itd. Uglavnom se sve svodilo na malo više zaštitne plastike, malo viši klirens, malo više dodatne opreme u skladu sa avanturističkim vajbom vozila, ali zajedničko za sve je da su bili bez AWD (4x4) pogona.
 
Poslednja izmena:


Nije loš auto ali baš deluje kao stvoren za Cross/AWD izvedbu, a prema najavama od toga nema ništa. Verovatno će još nekoliko godina forsirati ''Pandinu'' u Cross verziji.
I da, u 1.6 ili 2.0 Multijet varijanti bi bio pun pogodak za naše tržište.


tzv. vEgAnSki bAmBus

Sa 2.0 jtdm ovo bi bio mrtvački kovčeg.
Inače, taj motor je što se tiče Fiata penzionisan. Možda ga još Jeep koristi.
Na sve to, da postoji, bio bi preskup.
Evo i jedna ekskluziva sa proizvodne linije Pande

 
Poslednja izmena:
A kopijum neoliberalni normalci ga optužuju da je krezubi raWnozemljaš
Sto nije nista cudno kada ima takav nastup.
On jeste u pravu samo mu deljenje dijagnoza i obracanje gradjanima drugog reda ne ide u prilog.
Covek nece da prihvati da 90+% ljudi nece/ne moze/ne zanima ih da prihvate cinjenicno stanje.

Mogao je lepo ukratko da napise umesto sifrovanog jezika da Sunce ima ~11-o godisnji period koji ima min i max, sada smo u max koji je 22% jaci od predvidjenog = toplije i burnije vreme na zemlji ali se pripisuje klimatskim promenama usled co2.

Ili da nafte nece skoro nestati iako pompezno nestaje vec 50 god jer se takodje prirodno regenerise, samo mnogo sporije nego sto izvlacimo pa smo cak i smislili neke metode da ubrzamo malo (ali svakako nije beskonacna).

Ili da ljudi koji poveruju da ce do 2030 ukinuti sus motori odu na bilo koje odmaraliste pored bilo kog autobana u Nemackoj i samo 30 minuta posmatraju saobracaj i pokusaju laicki da izracunaju sta je sve potrebno samo za ta vozila (pogotovo teretna) iz tih pola sata posmatranja kada bi bila elektricna.

Ili da (ovo ce boleti) ocevi trebaju da objasne deci da nije bilo smrada iz auspuha (figurativno) da mozda ne bi imali sta da jedu jer je flora bila pred izumiranjem pre industrijske revolucije jer se co2 opasno priblizio 150 ppm, sto je smrtna granica za biljke.

Ili da mediji cute o masovnom prirodnom ozeljevavanju severne afrike i zapadne australije koja su uocena satelitima gde se serviraju pics/video green pokreta kako egipcani (ili ko vec bese) sade drveca da spasu planetu. A zelene se susni regioni jer biljke ne moraju vise da imaju toliko pora zbog manjka co2 vec je sada manje pora = manje oslobadjanje vlage = biljke bolje hendluju vodu = bolji prosperitet.

Ili da se net namerno puni/bombarduje dezinformacijama, pogotovo o ice core uzorcima koji su pokazali da co2 i temp/klima nemaju veze, jer smo imali da je co2 bio 20.000 ppm a temp mnogo nize nego danas ili mnogo jace temp tipa medieval period a co2 blizu izumiranja flore. U cikluse promena klime bolje da ulazimo, to je knjiga za sebe.

Ili da niko od zaracenih strana u Ukrajini ne spominje u svojim zestokim patriotsko-moralnim pricama da Dombas regija gde se vode najzesce borbe, pored malo nafte, odlicne agro zemlje i puno gasa ima i nesto malo litijuma, tacnije 14 puta vise od Srbije.

Ovo sve gore navedeno je mikro zagreb povrsine u koji Marti ima odavno mnogo bolji uvid. I razumem coveka zasto otkida kada ljudi ovde odvale neku nebulozu ali napad nikako nije dobar odgovor, makar ne javno.
Dr. Patrick Moore je vecinu stvari lepo objasnio u svojim knjigama, cak i nacin rada danasnjih medija na ove teme (apropo teme da ev poklonici nikada ne napadaju petrolheads), nacini kontrola naucnika itd itd... koga zanima neka procita, odlicne knjige.

Posto smo sada rascistili vecinu dilema, drzacemo se ubuduce teme koja je EV vozila.
 
Nazad
Vrh Dno