Naravno, već je rečeno da nije u razmeri u 1:1, zato sam napisao "puko poređenje", ali za sada nemamo ništa drugo za poređenje, plus za ono što je meni potrebno Cuda Cores je do sada bio presudan faktor, do duše do sada je proporcionalno rastao broj Cuda sa ostatkom grafike.trebalo bi CUDA core na 4080 da budu efikasnija od onih na 3080 tako da njihova brojnost nije ključni pokazatelj razlike.
Plus valjda taj out-of-order execution (SER) radi posao i kod procesiranja rasterske grafike ne samo kod RT ili samo kod AI "hackova" za bolju grafiku.
Ne znam u čemu radiš, ja se igram malo u Blenderu, gde je 3090Ti bukvalno Holy Grail, iako ima samo 24GB rama, pa čak i grafika sa 8Gb može dosta da uradi u renderu, za ono što prelije tu je CPU, ili render farma. Ali ono što je možda i bitnije od rendanja je sam rad u realnom vremenu, mnogo znači kad nesmetano radiš, a ne da se vuče i secka, i da se gubi vreme na čekanje dok se promena desi.... Meni bi recimo 3080Ti bio sasvim dovoljan, šteta što ta grafika nema 16Gb rama. Nažalost Radeon grafike su loše u Blenderu, AMD se trudi da reši taj problem, guraju svoj ProRender engine, a za Cycles se koristi HIP, dok se to ne reši, osuđeni smo na nVidia Cuda/optiX.Pa s obzirom da je bafer i dalje 24GB, za pravu arhitektonsku vizualizaciju to je nepremostivo ogranicenje. Jedan 8K materijal je tu negde oko 250MB, plus geometrija, plus svetlo, plus displacement... pojede se to jako brzo. A da se da 2000e da bi se renderovalo u 2k... pa onda i nema neke poente. Uzme se threadripper, 128GB RAM i zavrsen posao. Mozda je 24GB dovoljno za mnoge druge poslove ali to na sta nV gadja (videlo se jako dobro u prezentaciji koje softvere su potencirali), tu treba ipak veci bafer od 24GB za posao veceg obima. Okreni obrni, hardverski su sigurno sve do jedne odlicne, ogranicenja su tu kao i uvek. Cene ne daj Boze. Sad se ceka AMD pa da vidimo ko kosi a ko vodu nosi narednih 3 godine
Nije problem u cemu se radi (v-ray) nego koliko je to sto se radi. Nasi projekti su uglavnom visemilionska kvadratura. Znam ja da je 3090 odlicna ali jednostavno je limitirana kolicinom bafera za velike obuhvate ako se isti model radi detaljnije.Ne znam u čemu radiš, ja se igram malo u Blenderu, gde je 3090Ti bukvalno Holy Grail, iako ima samo 24GB rama, pa čak i grafika sa 8Gb može dosta da uradi u renderu, za ono što prelije tu je CPU, ili render farma. Ali ono što je možda i bitnije od rendanja je sam rad u realnom vremenu, mnogo znači kad nesmetano radiš, a ne da se vuče i secka, i da se gubi vreme na čekanje dok se promena desi.... Meni bi recimo 3080Ti bio sasvim dovoljan, šteta što ta grafika nema 16Gb rama. Nažalost Radeon grafike su loše u Blenderu, AMD se trudi da reši taj problem, guraju svoj ProRender engine, a za Cycles se koristi HIP, dok se to ne reši, osuđeni smo na nVidia Cuda/optiX.
A što se tiče količine memorije na 3000 i 4000 seriji, totalno je bez smisla i logike, glupo trošiti reči na to.
Katrastrofalno je, jer DLSS 3 je interpolacija frejmova praktično, nemaš nikakav realni benefit kao da stvarno imaš veći framerate. Imaš izmišljeni frame između dva prava.Prebacuje se priča na DLSS kao glavno oružje. Što i nije tako loše kad se sve sagleda.
Nisam mislio na DLSS3 već na DLSS generalno i slične tehnologije. A ta interpolacija na papiru ne deluje baš dobro. Videćemo u praksi kako će se pokazati.Katrastrofalno je, jer DLSS 3 je interpolacija frejmova praktično, nemaš nikakav realni benefit kao da stvarno imaš veći framerate. Imaš izmišljeni frame između dva prava.
To je tacno, 24GB nije puno za arhitekturalnu vizalizaciju. Ali zar ti modeli kao 3090 ne podrzavaju NVLink vezu? Pa da se kolicina VRAM-a sa 2 karte udvostruci. Verovatno nije veza pri punoj brzini, ali svakako dovoljno efikasna za koriscenje u 3D vizualizaciji.Nije problem u cemu se radi (v-ray) nego koliko je to sto se radi. Nasi projekti su uglavnom visemilionska kvadratura. Znam ja da je 3090 odlicna ali jednostavno je limitirana kolicinom bafera za velike obuhvate ako se isti model radi detaljnije.
Well moze biti responsive ako su dobro podesili sistem. Ako rade polling input-a sa keyb/misa i generisu novi frejm koristeci up to date podatke, ne bi trebalo da bude laggy. DF ce nam dati jasan odgovor.Katrastrofalno je, jer DLSS 3 je interpolacija frejmova praktično, nemaš nikakav realni benefit kao da stvarno imaš veći framerate. Imaš izmišljeni frame između dva prava.
Biće kako je namešteno u igri, ako daje više verzija DLSS ili koristiš FSR ili native. Ali DLSS 3 podrazumeva ovo o čemu pričam.Well moze biti responsive ako su dobro podesili sistem. Ako rade polling input-a sa keyb/misa i generisu novi frejm koristeci up to date podatke, ne bi trebalo da bude laggy. DF ce nam dati jasan odgovor.
Inace, mene interesuje da li ce Frame Generation biti neki toggle u igrama ili u Nvidia Control Panel-u? Da li ce RTX40 korisnici uvek dobijati izmisljenje frejmove ili ce moci da to iskljuce i dobiju last gen DLSS 2.?
U tome je i prvi problem, uvek je xx70 serija bila na nivou flagshipa prosle generacije, uz manju potrosnju. Ne xx80, pa cak i slabije verzija iste.Po ovom poređenju sa linka nove karte su dobre, slabija 4080 kao 3090Ti uz manju potrošnju.
samo na KP, koliko ja znamJel su ikada bile u Srb FE karte po domacim radnjama
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Napomena: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.