Šta je novo?

Orion Telekom

Trebao bi da uvodim prepaid optiku na jednoj lokaciji interesuje me jer postoji mogucnost stavljanja rutera u bridge posto bi iza stavio svoj ruter zbog nekih rulova kao sto su vpn server itd.
 
Da li im radi aplikacija na mobilnom za gledanje tv u Crnoj Gori ? Oni naravno kazu da ne radi, neko kaze da mogu pojedini kanali, jasno da ne rade svi kanali jer drzave ogranicavaju to, ali rade li bar neki kanali ili je komplet aplikacija ne dozvoljava gledanje u pomenutoj drzavi ???
 
Orion uveo Boosteroid platformu za igranje igara bez instalacije za 7.5€ mesečno. Jedina mana te platforme je da se AAA igre moraju kupiti da bi se igrale.
 
Sada sam proverio i nema razlike u ceni kada se ide preko Orion-a:

Screenshot 2022-08-10 at 17.50.20.png

Kada se ode na 7.49 to je za godišnju pretplatu:

Screenshot 2022-08-10 at 17.50.51.png

Edit: Imam nalog od ranije, možda treba novi da se kreira?
 
Poslednja izmena:
Nadam se da grešim ali mislim da su slagali za Odlični Prepaid paketi za Orion telekom korisnike jer je za korisnike bilo kog drugog provajdera/operatera ista cena.
 
Ljudi pomozite. Naime preselili smo se sa jedne adrese na drugu. U prethodnom stanu smo imali Orion optiku(tv i net). Račun je bio oko 2500 i prvi mesec je bio gratis. Već 15 dana nas razvlače ovi iz korisničkog servisa i konačno je došao dečko prekjuče i rekao da nema tehnickih mogućnosti da se uvede Orion u zgradu. Ni optika ni druga opcija preko WiFi mreže jer je zgrada na takvom mestu, ima 3 sprata a mi na visokom prizemlju. Dakle nema nikakvih mogućnosti. Do kraja ugovorne obaveze ostalo je 14 meseci. Zvali da pitamo šta dalje i konačno jutros zove neka nadrndana gospođica koja kaže da oni nisu dužni da obezbede tehničke mogućnosti i da ih ne interesuje i da moramo da platimo ceo iznos do kraja ugovorne obaveze. Da li postoji neka rupa u zakonu? Prosto mi je nemoguće da plaćamo za nešto što ne možemo da koristimo. Nismo mi krivi sto ovde nema signala. Pomozite ako imate neki savet.
 
Obavestite RATEL o problemu a gospodi iz Oriona kazite da mozete da platite samo ono sto koristite sve drugo nemaju pravo da potrazuju.


Procitajte ovu temu.
 
Nismo mi krivi sto ovde nema signala. Pomozite ako imate neki savet.
Zapravo jeste krivi, jer ste ugovorili obavezu na lokaciji broj 1. Sada ste se preselili na lokaciju broj 2, a to Orion nije mogao da zna pre stupanja u ugovorni odnos sa vama i adekvatno spremi ugovor (ako je hteo). Oni prodaju uslugu tamo gde je dogovoreno i ugovor potpisan, selidba nije deo njihovog portfolia i ako i izađu u susret, to je zato što žele da zadrže korisnika.
U slučaju da to nije moguće, postoji uredba iz teme gore koja je linkovana gde u slučaju raskida ugovora, imate opciju da (is)platite pogodnosti koje ste imali pri potpisivanju ugovora. Obično su to besplatni meseci i/ili instalaciona taksa u većini slučajeva. Orion je poznat što voli da nakarika instalacionu taksu da bude ogromna (preko 20.000 dinara), pa vodite računa i o tome jer cifra nije mala. Neko je uz pomoć Ratela obarao te takse i plaćao mnogo manji deo, pa kao što je (opet) rečeno u poruci iznad, probajte prvo sa Orionom da se dogovorite (jer nekog plaćanja će sigurno biti, neće vas tek tako pustiti da odete) i da to bude adekvatna i realna, a ne njihova izmišljena cifra. Ako tu nema pomoći, onda bi trebalo kontaktirati Ratel kao neki vid medijatora, gde ćete uz njihovo mišljenje imati veće i realnije šanse da uspešnije rešenje sa Orionom. Pride, ovo važi za svakog provajdera, ne samo za Orion. Ugovorna obaveza nije mrtvo slovo na papiru, sa razlogom postoji jer štiti obe strane. Rupa u zakonu koju tražite ne postoji u tom obliku da samo odšetate i aj ćao vidimo se.

Srećno.
 
Preseljenje se desilo iznenada. U prethodnom stanu smo bili 7 godina i svakako nismo planirali da se selimo zato smo i potpisali ugovor. Ne mislim svakako da raskinemo ugovor i ćao nego je gospođica jutros bila bas bezobrazna i rekla da to nije njihov problem i da moramo platiti sve račune do kraja ugovorne obaveze bez obzira što nemamo tehničke mogućnosti za korišćenje istih. Prenos sa jedne na drugu adresu se plaća 3.000 dinara, a rečeno nam je kad smo saznali da treba da se selimo da je besplatno no to sad nije ni važno.
 
Pa tako je kod sviju, jedino sto kod adsl ko ima telefon nema problema ako selidbe (ako ima portova u centrali) sve ostalo vazi ono iz ugovora
 
i noćas opet ista priča...nešto su radili i poonovo su mi resetovali nazive wifi mreže i šifre na fabričke :mad: prošlpg puta su mi rekli da će sada začukati parametre koje sam im dao i da se to više neće dešavati i evo opet...zaista ne razumem zašto mora da se petlja oko toga...
 
zaista je neki trip u pitanju...ispada da ili moraš da se pomiriš sa fabričkom šifrom i nazivima, ili ako hoćeš svoje onda moraš da im predaš parametre da ti oni nameste, ali ni to nije garancija da će tako ostati...pa stvarno...
 
Preseljenje se desilo iznenada. U prethodnom stanu smo bili 7 godina i svakako nismo planirali da se selimo zato smo i potpisali ugovor. Ne mislim svakako da raskinemo ugovor i ćao nego je gospođica jutros bila bas bezobrazna i rekla da to nije njihov problem i da moramo platiti sve račune do kraja ugovorne obaveze bez obzira što nemamo tehničke mogućnosti za korišćenje istih. Prenos sa jedne na drugu adresu se plaća 3.000 dinara, a rečeno nam je kad smo saznali da treba da se selimo da je besplatno no to sad nije ni važno.
Moje lično mišljenje je da Vi nikome niste dužni da se pravdate zbog preseljenja niti da objašnjavate jeste li ili niste znali za preseljenje prilikom potpisivanja ugovora, jer u ugovoru se nigde ne pominje zabrana preseljenja a živimo u slobodnoj zemlji gde svako može da menja adresu prebivališta bez plaćanja penala.
Sve te lopovske priključne takse od deset i više hiljada koje pominju u Orionu su protiv pravne i Orion ni po kom osnovu nema prava da ih naplaćuje što su im organi vlasti i više puta naglasili do sada.
Ta nadrndana gospođa koja Vas je zvala je verovatno imala zadatak da na buku iz Vas izbije novac za preostale mesece jer zakonski nema osnova da od Vas zahteva isplatu svih meseci usluge koju ne koristite njihovom krivicom do kraja ugovorne obaveze.
Da pojasnim: krivica je Oriona što ne može da pruži uslugu interneta na novoj lokaciji. Osoba koja je sa Orionom potpisala ugovor ima pravo da promeni prebivalište na teritoriji Srbije i Orion je dužan da obezbedi uslugu iz ugovora na toj novoj lokaciji. Ukoliko nije u stanju da pruži uslugu na novoj lokaciji, to je kršenje ugovora sa strane Oriona i korisnik ima pravo za raskid ugovora bez plaćanja bilo kakvih penala.

Znači, osoba koja je potpisala ugovor sa Orionom treba da ode u poslovnicu Oriona sa skeniranom ličnom kartom gde se jasno vidi nova adresa prebivališta i da zahteva prebacivanje priključka.
Ako ga odbiju, osoba treba da objasni da je upoznata sa svojim pravima potrošača i da ne želi da plaća uslugu koju Orion nije u stanju da pruža.
Nakon toga osoba treba da traži na pismeno da Orion nema tehničkih mogućnosti da pruži uslugu iz ugovora na novoj adresi prebivališta korisnika.
Posle toga, tražite raskid ugovora. Pošto kažete da je prvi mesec bio gratis, to je maksimalni iznos koji Orion sme da Vam naplati, mada bilo se slučajeva kada su ljudi i sa 12 meseci gratis raskidali ugovore zbog preseljenja sa 0 din. penala.
Ukoliko Orion odbije saradnju (u šta sumnjam jer su do sada bili korektni kada im se objasni da znate svoja prava) recite da ćete kontaktirati RATEL, koji će Vam sigurno pomoći da rešite problem u svoju korist.

Sve ovo, pretpostavljam, može da se obavi i putem prepiske mailom, sve zavisi od toga koliko ste u žurbi i koji vid komunikacije Vam je zgodniji.
 
Poslednja izmena:
Pa ni jedan... dosao ovde da pljuje po "zlorionu" kako ih ovi iz telekoma i sbb zovu, smetaju im konkurencije, istina i nije neka jer orion pokriva mali deo drzave... ali eto njima je intresu da net pristojan bude bat 60-100 eura sto im orion itekako kvari :)
 
Nebitan je provajder, bio to Orion, SBB ili Telekom. Bitno je da se ta devojka koja ima problema, pozove na to, to i to. Ako im dođe tamo "e meni rekao neki lik sa benča da dođem da vidimo čija majka crnu vunu prede" i nema argumenata potvrđenih nečim konkretnim, ima da ispadne... da ne kažem šta.
 
Pa ni jedan... dosao ovde da pljuje po "zlorionu" kako ih ovi iz telekoma i sbb zovu, smetaju im konkurencije, istina i nije neka jer orion pokriva mali deo drzave... ali eto njima je intresu da net pristojan bude bat 60-100 eura sto im orion itekako kvari :)
Tečone, daj molim te smanji malo. U poslednje vreme količina budalaština i neistina koje prosipaš prevazilazi granice pristojnosti. Nikad ja nisam pljuvao po Orionu, naprotiv sam ga hvalio i ulazio u konflikte sa Shamanom kada ih je on pljuvao, meni je u interesu isključivo da Orion radi po zakonu i da se ne pretvara u SBB/MTS.

Što se tiče članova zakona, svakako ću da ih pronađem, ako vam nije dovoljan moj komentar da:

u ugovoru se nigde ne pominje zabrana preseljenja a živimo u slobodnoj zemlji gde svako može da menja adresu prebivališta bez plaćanja penala.
Da pojasnim: krivica je Oriona što ne može da pruži uslugu interneta na novoj lokaciji. Osoba koja je sa Orionom potpisala ugovor ima pravo da promeni prebivalište na teritoriji Srbije i Orion je dužan da obezbedi uslugu iz ugovora na toj novoj lokaciji. Ukoliko nije u stanju da pruži uslugu na novoj lokaciji, to je kršenje ugovora sa strane Oriona i korisnik ima pravo za raskid ugovora bez plaćanja bilo kakvih penala.

Ovo sam izvukao iz glave jer znam da je tako jer se više desetina puta potvrdilo od strane različitih ljudi na netu, za citate zakona ćete morati da sačekate jer nisam Milan Kragujević da sve to držim u malom prstu.
Samo, ti citati zakona provajderu ništa ne znače jer on odlično zna kada je u pravu a kada nije, pa ako mu se objasni da neće da prođe ovog puta, on ubrzo pristane na saradnju.

i na kraju, evo još par izjava "likova sa benča":


 
Koji članovi Zakona (i kog Zakona) to omogućavaju?
Prema članu 44 zakona o zaštiti potrošača, stav 1, stavke 3) i 8):
"Ugovorne odredbe za koje se pretpostavlja da su nepravične ugovorne odredbe ako se ne dokaže drugačije su odredbe čiji je predmet ili posledica:
...
3) obavezivanje potrošača koji je povredio ugovornu obavezu da trgovcu plati naknadu u iznosu koji značajno premašuje iznos pretrpljene štete;
...
8) obavezivanje potrošača da izvrši sve svoje ugovorne obaveze u slučaju da trgovac ne izvrši svoje ugovorne obaveze u celosti;
..."

Imajte u vidu i sledeće:
  • Presuda protiv Orion Telekom d.o.o. zbog pokušaja naplate 60.000 dinara (za postavljanje opreme) kao naknadu štete pri pokušaju korisnika da raskine ugovor. (izvor)
  • "U toku ugovorne obaveze imate i puno pravo da selite svoje usluge, i za to operater ne bi smeo da Vam dodatno naplaćuje odnosno tarifira preseljenje. Ukoliko na novoj adresi gde ste se preselili operater nema tehničkih mogućnosti, dužni su da Vam omoguće raskid bez penala, uz adekvatno priloženi dokaz o seobi." (izvor)
Najbolje je obratiti se i RATEL-u i to bi trebalo da se brzo reši.
 
Da li je negde pisano o Orionovom Laki boksu? Ne znam da li da pitam u ovoj temi ili u onoj o Android multimedijalnim boksovima.
Zadovoljan sam IPTV delom, to radi posao za koji je plaćen, a interesuju me ostale mogućnosti boksa:
  • Da li se mogu instalirati .apk fajlovi sa sajtova tipa Aptoide, APK downloader i sličnih?
  • Da li se može koristiti neki drugi daljinski sa tastaturom ili mobilni telefon kao daljinski upravljač?
 
Prema članu 44 zakona o zaštiti potrošača, stav 1, stavke 3) i 8):


Imajte u vidu i sledeće:
  • Presuda protiv Orion Telekom d.o.o. zbog pokušaja naplate 60.000 dinara (za postavljanje opreme) kao naknadu štete pri pokušaju korisnika da raskine ugovor. (izvor)
  • "U toku ugovorne obaveze imate i puno pravo da selite svoje usluge, i za to operater ne bi smeo da Vam dodatno naplaćuje odnosno tarifira preseljenje. Ukoliko na novoj adresi gde ste se preselili operater nema tehničkih mogućnosti, dužni su da Vam omoguće raskid bez penala, uz adekvatno priloženi dokaz o seobi." (izvor)
Najbolje je obratiti se i RATEL-u i to bi trebalo da se brzo reši.
Nije baš sigurica, ima mesta za vrdanje Oriona. Posebno ako se dobro sećam da je Orion ispoštovao tih 60k da se ne plati, a posle nastavio da traži plaćanje takse za uvođenje i na dalje.
Svakako se slažem za Ratel, mislim da je najbolje da se piše njima za mišljenje i dodatni FT1P zarad lakšeg rešavanja problema.

@ljubicasta
Javi kad rešiš sve ovo kako je ispalo. :) Hvala
 
Ima mesta za vrdanje Oriona samo ako odluči da krši zakon. U praksi to izgleda ovako: Orion pokuša na buku da naplati zakonski neosnovane troškove, a kada se korisnik pobuni jer zna svoja prava, oni se povuku.
Ratel ne dostavlja nikakav FT1P, niti mišljenje jer je samo medijator kod dve strane u sporu.
Savet da se prvo obrati RATELu i čeka odgovor sa mišljenjem od njega je maliciozan, jer će se na odgovor čekati mesecima a u međuvremenu problem neće biti rešen.
RATELu se obraćaš tek kad u pisanoj komunikaciji sa pružaocem usluga ne možeš da dođeš do rešenja, pa onda podnosiš prigovor RATELu sa svim prepiskama gde pružalac telekom. usluga krši tvoja prava.

Evo, Milan je u prošlosti naširoko i nadugačko pisao o raskidu prilikom preseljenja - to su realni slučajevi. Ko hoće može da pročita:







@ljubicasta :
Još jedna bitna stvar koju nisam pomenuo: kada odete u poslovnicu Oriona da raskidate ugovor, možda odbiju da Vam na pismeno daju potvrdu o tome da na novoj adresi nema tehničkih mogućnosti za priključenje usluge.
(Zbog toga je možda najbolje prethodno tražiti mejlom preseljenje priključka, pa kad Vam mailom odgovore da je to nemoguće koristiti to kao potvrdu.)
Nemojte da forsirate priču oko potvrde - dovoljno je da Vam na šalteru potvrde da ne postoje tehničke mogućnosti (u usmenoj formi). Tada im recite da želite da raskinete ugovor zbog toga što oni nemaju tehničkih mogućnosti da Vam pruže uslugu opisanu u ugovoru. Daće Vam formular za raskid ugovora koji popunjavate na licu mesta. Pošto je formular napravljen na štetu korisnika, vrlo je bitno da u njemu precrtate sve stavke sa kojima se ne slažete i da u njemu napišete da raskidate ugovor zbog nepostojanja tehničkih mogućnosti za pružanje usluge na Vašoj trenutnoj adresi stanovanja.
Znači, svuda gde se pominje plaćanja penala, plaćanja zaostalih meseci do kraja isteka ugovorne obaveze i sl. precrtate i pored napišete ne slažem se.

I naravno, ako Vas pitaju (a neće) odakle Vam ove informacije, recite da ste upoznati sa svojim pravima i sa zakonom o zaštiti potrošača i zakonom o telekomunikacijama, i da ćete ukoliko to bude bilo potrebno potražiti zaštitu svojih prava kod tržišne inspekcije, RATELa i Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija.
 
Poslednja izmena:
Da li je negde pisano o Orionovom Laki boksu? Ne znam da li da pitam u ovoj temi ili u onoj o Android multimedijalnim boksovima.
Zadovoljan sam IPTV delom, to radi posao za koji je plaćen, a interesuju me ostale mogućnosti boksa:
  • Da li se mogu instalirati .apk fajlovi sa sajtova tipa Aptoide, APK downloader i sličnih?
  • Da li se može koristiti neki drugi daljinski sa tastaturom ili mobilni telefon kao daljinski upravljač?
1) Može preko ADB da se radi sideload aplikacije, koliko sam video ADB Debugging je uključen ali aplikacije koje se sideload-uju se neće prikazivati u Orion Launcher-u. Tako da ćeš morati preko ADB-a da ih pokrećeš ("adb shell monkey -p your.app.package.name -c android.intent.category.LAUNCHER 1") ili da sideloadujes neki drugi launcher.
2) Što se daljinca tiče, bilo koji mis/tastatura koji imaju USB dongle/receiver (Logitech Unifying na primer) će raditi. Mobilna aplikacija još uvek ne postoji.
 
Od nedavno koristim Mi Box S sa Ubee adapterom koji je preporucen na forumu.

I nakon uspesnog prikljucenja adaptera i dalje na Orion aplikaciji tj Arena kanalima imam kao neki frame drop tj mini mini sec.
 
jel i vama nisu stigli papirni računi za plaćanje? sad sam ukapirao da mi uopšte nije stigao račun, nema čak ni sms poruka na tu temu...odmori?
 
Nazad
Vrh Dno