Šta je novo?

[Yettel. ex-Telenor] Postpaid paketi i promocije

Čekamo da A1 napravi neki dobar potez i pokupi sve korisnike kojima je muka od Telenor pilićarenja
 
U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije navode da potrošači koji nisu saglasni sa povećanjem cene imaju pravo na raskid ugovora bez plaćanja penala ili bilo kog drugog oblika naknade štete.

"Ugovor se obavezno raskida slanjem obaveštenja o raskidu u pisanoj formi. U obrazloženju za raskid obavezno se navodi da se ugovor raskida u skladu sa članom 107. Zakona o elektronskim telekomunikacijama budući da je operator jednostrano izmenio uslove ugovora odnosno cenu kao najbitniji element i to na način koji nije u korist pretplatnika", poručuju u NOPS-u.
 
Efektiva:

“Građani koji su potpisali ugovore sa minimalnim periodom trajanja od 12 ili 24 meseca, a nisu uzeli nikakav uređaj moći će da raskinu ugovor bez ikakvih penala. Oni koji su uzeli uređaj biće dužni da ga ili isplate do kraja, po ceni koja je navedena u ugovoru, ili da ga vrate nazad. Mi ćemo savetovati potrošače da vrate urađaje nazad pošto Telenor inicira raskid ugovora, odnosno želi sebi da pribavi korist na štetu potrošača. Potrošač svakako ima pravo da vrati uređaj, pa neka mobilni operator vidi šta će sa tolikim brojem polovnih uređaja”, navodi Gavrilović.

I oni koji su kupili uređaj preko Mobi banke moći će da raskinu ugovor, uprkos informacijama koje se pojavljuju i u kojima se navodi da će građani morati operatoru da isplate novac za uređaj, dodaje on.

“To nije tačno jer u tom slučaju imamo trgovinu između tri učesnika. Banka je odobrila kredit za kupovinu mobilnog telefona, on je isplaćen na račun Telenora, koji je dobio sav novac i ne može da uslovljava potrošača da izmiri kredit banci. Građani će jednostavno moći da raskinu ugovor, a da nastave i dalje da plaćaju rate Mobi banci”, ističe Gavrilović.
 
Ja sam potpisao UO u novembru prošle godine, uzeo telefon i isplatio ga na 6 rata. Teoretski ja sad mogu da raskinem UO (koju plaćam po punoj ceni paketa) i da potpišem novu sa sniženom cenom istog paketa kao da nisam uzimao telefon....
 
@Darko1290 zaboravio si da navedeš po meni najbitniji deo:

Prema njegovim rečima, ono što je naročito zanimljivo sa aspekta zaštite potrošača je informacija koja kruži društvenim mrežama, da u slučaju raskida ugovora korisnici neće moći da zadrže svoje brojeve.

“To nije tačno, brojevi će moći da se prenesu ili u drugi paket, ko ostaje u Telenoru, ili kod drugog operatora ko želi da promeni, i tu nema nikakve dileme”, dodaje naš sagovornik.
Kažem po meni najbitniji jer npr u mom mestu MTS i A1 imaju užasan signal pa mi oni nisu opcija već samo Telenor prepaid. Tako ja gledam da raskinem ugovor i pređem na prepaid što mi Telenor ne dozvoljava ali će ipak sudeći po ovim rečima biti moguće. Naravno, ovo su samo reči Efektive a ne pitaju se (samo) oni.
 
Efektiva se pokazala kao vrlo pouzdana inače hahah, kada su obrade kredita u pitanju.
Svakako ovo oko Telenora je čist zicer da se raskine ugovor. Tako sam ja uradio pre 5-6 godina u Vipu. I ja i žena raskinuli ugovor posle 6-7 meseci ali čini mi se da su nam telefoni ostali. Tada raskinula masa ljudi iz moje firme i svima prošlo bez problema.
 
Kako ce slatko tuzbu da popiju od mene u vezi zahtevanja isplate uredjaja. Oni su prekrsili ugovornu obavezu,pa sada sve teraju da isplate uredjaje pa tek onda raskid ugovora. Rodjeni,pa to ne ide tako,zaigrao se Telenor
 
Zar ne bi trebalo uskoro da prestanu da koriste ime norveškog operatera, bilo je valjda do 2021. a evo skoro će i kraj godine.
 
Ne menja mi se operater, pa ću preko ovoga da pređem, iako je samo po sebi razlog za raskid ugovora. Skoro sam obnovio ugovor sa 40% na Total 12 i ne isplati mi se cimanje za ovako male novce... U MTS neću, a A1 mi ozbiljno ne odgovara zbog toga što nema dobru pokrivenost. Npr. na poslu u Svetog Save u centru Beograda, na prvom spratu zgrade, vrlo često nisam dostupan!
Desi li im se opet, raskinuću sigurno ugovor i onda ću da vidim šta mi je činiti...
 
Nisi uspeo izgurati na 50%?🤔
 
Ako je istina šta kažu advokati Efektive, Telenor će biti u veikom problemu zbog ovog poskupljenja:



 
Kada brojevi telefona budu vezani za naš matični broj ili na neki drugi način budemo mogli da dokažemo vlasništvo nad brojem, nezavisno od mreže u kojoj broj funkcioniše, onda ćemo moći da zadržimo brojeve nakon raskida ugovora.

Da li je trenutno moguće posedovati broj, koji je bio u funkciji, a sada nije u upotrebi, već je moj broj van mreže, dok ne odlučim u koju mrežu ću da se povežem?

U trenutnoj situaciji, da bi se raskinuo ugovor sa Telenor, potrebno je da se pređe u drugu mrežu, a da bi se prešlo u drugu mrežu, potrebno je da se izmire obaveze, a pošto se ugovor raskida sporazumno, bez izmerenja obaveza, Telenor ima pravo da ne odobri prenošenje broja.
Super su pravnici koji se javljaju po društvenim mrežama, ali verujem da Telenor ima poveliku pravnu službu koja je sve ovo odobrila.

Meni je paket poskupeo 100 dinara, ali kada vidim šta je sve oko mene poskupelo, tih 10eur godišnje mi zaista ne pravi razliku.
 
Videćemo šta će biti, ako Telenoru prođe da se gubi broj, zakon o zaštiti potrošača ne postoji.

@PJ
Jedno pitanje za tebe.
Ja imam broj od 2000.godine i sav posao koji sam gradio ovo vreme vezan mi je za taj broj. Šta da je Telenor povisio cene nekoliko stotina puta i ja to ne mogu da platim. Da li treba da izgubim broj?

Čista logika kaže da se raskida UO, a ja imam izbor, ili potpisujem novu UO po skupljim cenama, prelazim na pripejd ili kod drugog provajdera
.
 
Poslednja izmena:
Ne ulazim u zakonsku polemiku. Ugovorna obaveza služi da veže korisnika za operatora na 24m ali istovremeno se dobijaju neke pogodnosti i cena je garantovana u tom periodu. Stvarno ne znam šta im je ovo trebalo, što nisu poskupeli za one koji nisu pod UO i za nove ugovore. To je legitiman način. Ovim poskupljenjem su obesmislili UO koju toliko svi forsiraju. Reputacija kompanije, šta to beše....
 
Ovim poskupljenjem su obesmislili UO koju toliko svi forsiraju. Reputacija kompanije, šta to beše....
Nemaju oni reputaciju :) Ima je Telenor čije ime još uvek ovi koriste.
Pritom, poskupljenje je dovoljno malo da je ljudima neisplativo i da odu do poslovnice i čekaju red tamo.
 
  • Like
Reagovanja: PJ
Videćemo šta će biti, ako Telenoru prođe da se gubi broj, zakon o zaštiti potrošača ne postoji.

@PJ
Jedno pitanje za tebe.
Ja imam broj od 2000.godine i sav posao koji sam gradio ovo vreme vezan mi je za taj broj. Šta da je Telenor povisio cene nekoliko stotina puta i ja to ne mogu da platim. Da li treba da izgubim broj?

Čista logika kaže da se raskida UO, a ja imam izbor, ili potpisujem novu UO po skupljim cenama, prelazim na pripejd ili kod drugog provajdera
.

Argument stoji, ako im sada prodje povećanje 100 dinara, možda sledeće povećanje bude 1.000 ili 10.000 dinara, ali svima nam je jasno da se to neće desiti. Naravno da je svako poskupljenje neprijatno, ali oni su podigli cene u skladu sa drugim poskupljenjima. Opet kažem, neopravdavam njihov potez podizanja cene nama pod UO, ali nisam prestao da sipam gorivo zbog poskupljenja, nisam prestao da kupujem namirnice ili bilo šta treće.

Ne znam kakav posao gradiš 20 godina, pa da ceo visi na jednom broju telefona, ali potpuno razumem tvoj stav. Delimično se i slažem, ali se trudim da budem realan.

Zakon o zaštiti potrošača je u previše tačaka besmislen. Tako da je potpuno nevažno da li postoji ili ne.
 
jel moze da se raskine samo UO, a da ugovor i broj ostanu? pa onda da se uradi zahtev za prebacivanje u drugu mrezu
 
@stopke
Iz Telenora kažu da ne može, odatle i sva ova polemika.

p.s. UO možeš da raskineš samo uz plaćanje penala.
 
Poslednja izmena:
Овде апсолутно није проблем стотинак динара,колико је повећање за мој пакет,већ то да ,уколико у већем броју прође без раскида уговора,могу да раде шта желе.Прошли уговор сам,рецимо,потписао да би један од бираних сервиса био Нба,па су једноставно укинули.Можда је следећи Хбо Го када се наредне године појави Хбо Макс,или ту буде сасвим друга цена.Па шта ми онда уговор уопште гарантује? До краја месеца свакако завршавам са њима.
 
Ako neko sada uzme telenor postpaid uz uo na 24meseca, može da raskine zaključno sa 8.12? Jer još uvek daju po staroj ceni, a drug bi uzeo na probu zbog signala pa čisto pitam kako ide sa te strane procedura :) Ili pošto je već izašlo obaveštenje ne važi za nove korisnike, već samo za one koji imaju uo pre obaveštenja?
 
U Telenoru tvrde da moraš, iako se otplata telefona vrši preko Mobi banke (pretpostavljam da je i kod tebe tako), a to je drugo pravno lice.
Ne mora, nikad nije ni moralo. Evo ja na primer mogu da odem danas u poslovnicu uzmem novi broj SA telefonom preko Mobi banke ex Telenor banka i sutra da odem da podnesem zahtev za raskid, rate na Mobi banci ostaju.
Dakle Telenor vas laže, i vadi se na neiformisanost građana. To su radili i kada je uvedem raskid UO bez plaćanja svih penala do kraja, i dan danas dobićete odgovor od Telenora da je zahtev za raskid uo moguć samo uz otplatu svih rata do kraja preko call centra jer je tako naređeno da kažu. A kad podneses pisani zahtev a gle, tamo nešto ipak mnogo više povoljnije po tebe.
Kod mene nije otplata uredjaja preko Mobi banke,vec preko njihovog telenor racuna. Sada sam zvao call centar,i rekli su mi da mora da se otplati uredjaj,pa tek onda bez penala da se raskine ugovorna obaveza. Jer navodno meni telefon ostaje. Kakvi slepci. To je nezakonito kako zele narod da obmane. Ukoliko neko ima precizniju informaciju,bilo bi lepo da to ovde i napise
Netačno.
Kad god hoćeš možeš da podneses zahtev za raskid UO. Zamisli, ne daj bože, vlasnik premine. Ko će da plati taj telefon do kraja?
Dakle zatraži zahtev za raskid UO preko mejla i da ti pisano obrazlože koliko moraš da platiš do kraja a pozovi se na povećanje cena. Veruj mi da će se odgovor razlikovagi od call centra.
Efektiva:

“ Potrošač svakako ima pravo da vrati uređaj, pa neka mobilni operator vidi šta će sa tolikim brojem polovnih uređaja”, navodi Gavrilović.
🙄 Ne bih smeo da tvrdim ni da ni ne. Konkretno u mom slučaju raskida interneta sa A1 ex VIP pre isteka UO platio sam povoljnije po mene (razliku u ceni promotivne cene paketa do pune cene za 4 meseca) ali sam uređaj morao da otplatim kroz taj račun koji je stigao. Nisu prihvatili da ga vratim iako je bio neotpakovan.

Moguće, da s obzirom da ovde druga strana menja uslove, u mom slučaju sam to bio ja, onda korisnik ima pravo i na to.
Ja sam potpisao UO u novembru prošle godine, uzeo telefon i isplatio ga na 6 rata. Teoretski ja sad mogu da raskinem UO (koju plaćam po punoj ceni paketa) i da potpišem novu sa sniženom cenom istog paketa kao da nisam uzimao telefon....
Možeš i u praksi. Samo se pozoves na odredbe ZOZPP-a. Broj reci da želiš da ti ostane na postpejdu bez UO.
Operater može da u skladu sa svojim poslovnim odlukama tebi ne dozvoli nakon toga potpisivanje nove uo pa možeš tražiti prenos broja u tom slučaju.
Zar ne bi trebalo uskoro da prestanu da koriste ime norveškog operatera, bilo je valjda do 2021. a evo skoro će i kraj godine.
Trebali su ali im valjda dali grejs period zbog korone. Davno tu nema ni T od nekadašnjeg Telenora.
Kada brojevi telefona budu vezani za naš matični broj ili na neki drugi način budemo mogli da dokažemo vlasništvo nad brojem, nezavisno od mreže u kojoj broj funkcioniše, onda ćemo moći da zadržimo brojeve nakon raskida ugovora.

Da li je trenutno moguće posedovati broj, koji je bio u funkciji, a sada nije u upotrebi, već je moj broj van mreže, dok ne odlučim u koju mrežu ću da se povežem?

U trenutnoj situaciji, da bi se raskinuo ugovor sa Telenor, potrebno je da se pređe u drugu mrežu, a da bi se prešlo u drugu mrežu, potrebno je da se izmire obaveze, a pošto se ugovor raskida sporazumno, bez izmerenja obaveza, Telenor ima pravo da ne odobri prenošenje broja.
Super su pravnici koji se javljaju po društvenim mrežama, ali verujem da Telenor ima poveliku pravnu službu koja je sve ovo odobrila.

Meni je paket poskupeo 100 dinara, ali kada vidim šta je sve oko mene poskupelo, tih 10eur godišnje mi zaista ne pravi razliku.
Broj i jeste vezan za tvoj matični broj. Jer kako ti drugačije stiže račun za usluge. Da bi uslugu prenosa govora, sms ili podataka mogao da koristis broj mora biti u nekoj mreži.

Drugi pasus, da moguće je. Broj si koristio, trenutno ga ne koristiš i on je u funkciji još 2 meseca, ako ne platis racun operater ga ugasi, pa imas fore 6 meseci za reaktivaciju. Slično i za pripejd samo drugaciju rokovi od poslednje dopune.

Treće, prvo raskidaš uo, pa podnosis zahtev za prenos broja. Telenor ima odličnu pravnu službu koja sve ovo zna ali ako bi sve izneli tako jasno ode mast u propast i opade ROI za ovu godinu, a baš im je top išlo.
Nemaju oni reputaciju :) Ima je Telenor čije ime još uvek ovi koriste.
Pritom, poskupljenje je dovoljno malo da je ljudima neisplativo i da odu do poslovnice i čekaju red tamo.
Upravo zato je Telenor danas i najskuplja mreža. Jer je svakog mrzelo da se cima do poslovnice, pa 100 po 100... Najjeftiniji paket sa popustom 1750 dinara... Au. Pa kod Globija je 900 i to bez uo 😁
jel moze da se raskine samo UO, a da ugovor i broj ostanu? pa onda da se uradi zahtev za prebacivanje u drugu mrezu
Naravno. Raskidaš uo i u zahtevu za raskid staviš da želiš da koristiš novi paket koji želiš bez uo i da plaćaš po punoj ceni.
Ako neko sada uzme telenor postpaid uz uo na 24meseca, može da raskine zaključno sa 8.12? Jer još uvek daju po staroj ceni, a drug bi uzeo na probu zbog signala pa čisto pitam kako ide sa te strane procedura :) Ili pošto je već izašlo obaveštenje ne važi za nove korisnike, već samo za one koji imaju uo pre obaveštenja?
Ti mi pobeže u ovom opsežnom odgovaranju.
Realnlo može da uzme kad god hoće i da raskine kad god hoće, čak i posle 1 dan korišćenja ali da plati to vreme provedeno u mreži. I naravno pošto želi da isproba mrežu da uzme samo broj bez telefona.
Dakle, može ali da prilikom raskida plati raskid uo po punoj ceni paketa bez benefita(popusta na pretplatu) srazmerno broju dana korišćenja usluga.
Npr usluga košta 1000 din. Sa uo na 24 meseca 700. Tvoj drugar koristi paket 10 dana, troši net, salje sms i razgovara i podnese zahtev za raskid uo PISANO. Tekenor odgovara i kaže postovani može, imate 2 mogućnosti, platićete 333 (od prilike za tih 10 dana) dinara prvim narednimi jedinim računom koji ce stići od Telenora ili ćete platiti 24 meseca x 1000 dinara. Ali pošto po ZOZPP Telenor mora da korisniku ponudi ono što je povoljnije za njega onda on placa ovo prvo.

Telenor moze opet, da zadrzi diskreciono pravo da mu sledeći put ne odobri sklapanje uo ili telefon na rate, npr.
 
Poslednja izmena:
Drustvo,imam drugaciji problem od ovog poskupljenja,Brat je uzeo telefon na rate ali nesrecnim spletom okolnosti zavrsio je u istraznom i po svoj prilici,tamo ce se malo i zadrzati.Meni ne pada na pamet da placam njegov glupi iphone i paket,sta mi je ciniti?Ne bih se oko ovog cimao ali adresa prebivalista je kod mene pa se plasim eventualnih problema sa nasim lihvarima?
 
Znam da banke priznaju povodom dugovanja potvrde iz zatvora, pritvora i sl.pa sa tom potvrdom se obrati operateru jer ne vidim zasto ne bi priznali kao i banke istu.
 
Pre par godina kod Vip-a je bila ista situacija.Ja sam bio uzeo telefon i postpaid ugovor.Raskinuo sam ugovor i ostao mi je telefon.Jedino se ne secam sta je bilo sa brojem,posto sam sa tim ugovorom uzeo i novi broj,dali mi je ostao ili je ugasen,toga se ne secam.
 
Kod vipa je broj ostajao, provereno. I danas koristim taj broj. S tom razlikom sto kod vipa nije bilo poskupljenje klasicno kao ovo, vec su propisali da se svi paketi postojeci prebacuju na neke nove koji su tada pusteni...
 
Ako neko sada uzme telenor postpaid uz uo na 24meseca, može da raskine zaključno sa 8.12? Jer još uvek daju po staroj ceni, a drug bi uzeo na probu zbog signala pa čisto pitam kako ide sa te strane procedura :) Ili pošto je već izašlo obaveštenje ne važi za nove korisnike, već samo za one koji imaju uo pre obaveštenja?
Prilikom sklapanja ugovora, korisnik se saglasi da paket plaća po novoj ceni od 9. decembra, tako da za njih ne važi mogućnost raskida ugovora bez plaćanja naknade štete. On svakako može da potpiše ugovor i raskine ga posle mesec dana, platiće malu naknadu štete (iznos popusta koji je imao za tih mesec i nešto dana).
 
Vrh Dno