Šta je novo?

MTS optika za fizicka lica

rekli su mi monteri da u vojvodini daju samo onaj nokia ruter :/ koliko sam čitao ovde, ništa od bridge mode-a? je l' može neko da mi kaže kako mu radi wireless na 5 GHz sa nokiom? i pošto planiram mesh wifi sa ruterom i jednim ili dva node-a, je l' može nokia da se stavi da radi kao AP makar sa admin nalogom ili beše moram da stavim mesh ruter da radi kao AP? šta onda time gubim?
Pa ko ti je rekao da ne može? Naravno da može. Samo što moraš da prijaviš provajderu da želiš da prebace ONT u bridge mode i biće rešeno.
 
Poslednja izmena:
edit:

kako je moguce da mi je protok jaci na wifiju nego na lanu?
da li ima neko posebno podesavanje nokie rutera?
 

Prilozi

  • IMG-20210611-114552.jpg
    IMG-20210611-114552.jpg
    60.8 KB · Pregleda: 126
Odakle meris na lan,zavisi da li ti mrežna karta propušta veći protok,meni primera na tv wifi mi ide na 280 dl dok na lan ne prelazi 100dl,paket 200/80
 
kako mislis odakle??
pa komp mi je uboden na lan 1 - na 2 i 3 su tv-ovi
 
Zdravo,

Članovi foruma @HDMI, @akki i @Gimp suit su pominjali IPAN uređaje u zgradi, pa da navedem moje iskustvo.

Kod mene u zgradi Telekom je postavio IPAN uređaje (Huawei, na jedan uređaj može da se poveše maksimalno 192 VDSL2 korisnika; namerno ne navodim model uređaja) pre 5 godina, a na osnovu ugovora koji je sa strane stambene zgrade potpisao tadašnji predsednik skupštine stambene zajednice, bez odluke stambene zajednice (nije čak nikoga ni obavestio da je potpisao ugovor i nije hteo nikome da da kopiju ugovora). Telekom postavljene IPAN uređaje napaja električnom energijom iz ormana zajedničke struje stambene zgrade i plaća Infostanu struju za 150 KWh mesečno po jednom IPAN uređaju (nisu hteli da postave svoje strujno brojilo u zgradi i da račun plaćaju EPS-u prema potrošnji, tako da je nepoznato da li potrošanja jednog IPAN uređaja prelazi 150 KWh mesečno). Stambena zgrada nema uvid u to da li Telekom plaća Infostanu struju stambene zajednice, ali smo pre 2 godine uspeli preko Poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti da dobijemo kopiju do tada plaćenih računa. Za postavljenje IPAN uređaje Telekom ne plaća stambenoj zajednici zakup. Do IPAN uređaja dolazi optički kabl. Naša zgrada je Telekom čvorište za ceo blok zgrada.

Pre 2 godine stambena zajednica se obratila Telekomu sa zahtevom da plaća zakup za postavljene IPAN urađaje, a što su odbili. Tražili smo posle toga da barem uvedu optiku do stanova koji žele, a to su takođe odbili, uz obrazloženje da nismo prioritet. Obratili smo se Ratelu da naloži telekomu da ukloni IPAN uređaju, ali smo dobili odgovor da nisu ovlašćeni za postupanje po našem predmetu. Posle toga smo se obratili Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, koje je odgovorilo da nije nadležno, i uputili su nas da se obratimo nadležnom sudu.

Znači, optički kabl je ušao u zgradu pre 5 godina, a Telekom korisnici u zgradi ne mogu da dobiju optički priključak 5 godina, već isključivo VDSL2.

Dok Telekom odlaže uvođenje optike u stanove, pre godinu dana u zgradu je došao SBB sa optikom i ušao je u 20% stanova, a većina njih su prethodno bili Telekom korisnici.

Pre 2 meseca pojavio se promoter Telekoma u naselju da nudi optiku. Stambena zajednica je prikupila 51 % potpisa, upravnik potpisao ugovor koji je poslat u Telekom. Izvođač radova je postavio optičku vertikalu pre 20 dana. Čekamo da se završe radovi i da optiku dovedu do stanova.

@akki: "IPAN ce se koristiti dok se ne pusti optika ( to sto su rekli da se "osvetli") a onda se seli u ruralna mesta...."

Iz zgrade IPAN uređaji verovatno neće nikada biti odneti, jer nije dovoljno da svi Telekom korisnici u zgradi pređu na optiku, već je neophodno da u celom bloku zgrada svi Telekom korisnici pređu na optiku, a što se verovatno nikada neće dogoditi.
 
Odnece, naravno, jer im treba ta oprema za neko selo npr.

Nije bitno da li je zgrada ili niz zgrada ili blok, kada se sve pokrije optikom nece postojati mogucnost da se bira, nego ce biti ili prelazak na optiku ili ukidanje usluge jer se oprema seli... Jos uvek nije to bas oprema za bacanje pa da se ostavi da tek tako stoji...
 

Prilozi

  • Screenshot_1.png
    Screenshot_1.png
    17.9 KB · Pregleda: 81
@Yoca

Uzmi kabal od stb boxa ako si uzeo tv u box 3 pa probaj. A na box stavi bilo koji...
 
Ne razumem kako/zašto su ti odbili? Koje je obrazloženje?!
Ovim putem Vas obaveštavamo da na osnovu izvršene provere nismo uvažili Vaš zahtev.
Sve informacije u vezi sa korišćenjem terminalne opreme dobili ste od nadležne službe kompanije Telekom Srbija a.d. prilikom realizacije zahteva za BOX paket i zaključenja Ugovora.

Preporučujemo da koristite modem koji obezbeđuje naša kompanija. Oprema koja Vam je data na korišćenje prilikom potpisivanja ugovora za internet uslugu unapred je konfigurisana kako bi se obezbedilo ispravno funkcionisanje (nesmetan rad, nadzor i održavanje) i bezbednost i zaštita od mogućih zloupotreba.

Podatke za PPPoE konekciju možete dobiti isključivo ukoliko ste korisnik dodatne statičke IP adrese (korisnik može imati maksimalno jednu statičku IP adresu).

Statička IP. adresa je dodatna usluga za koju se naplaćuje mesečna naknada u iznosu od 590,00 dinara sa PDV-om, za svaki započeti mesec u kome se ova usluga koristi.
pritom, nisam im ni pomenuo, niti tražio podatke za PPPoE, ali kontam da su mi to napisali zbog bridge moda. tražio sam samo, ako mogu, da mi oni setuju bridge na nokiji ili da mi daju huawei, jer ću imati svoj asus mesh ruter, da je mreža već podešena, a ne odgovara mi dupli nat i sl.
to sam im tražio kad je dogovoren dan za instalaciju, znači nekoliko dana pre nego što će doći monteri. odgovor mi je stigao putem mejla jedno nedelju dana posle instalacije.

na kraju sam na predlog HighONE-a morao da stavim asus u AP mode, a nokia mi je ostao glavni ruter, samo sam mu totalno isključio wifi.
 
Da bi ostvario bridge, ruter mora da se poveze direktno na PPPoE server preko porta na ONT-u koji je u bridge mode-u. Za to trebaju PPPoE podaci - za Nokia-u trenutno ne postoji nacin da se ovi izvuku, tako da se mora platiti za staticki IP. Naravno, ukoliko imas posten ruter, puno je bolje izbaciti ONT iz jednacine. Meni je ovo potpuno van pameti - smatram da ukoliko ja placam za uslugu, treba da bude moj izbor da li cu koristiti njihov ONT ili bridge.
 
Da li optika koju je Mts postavio može da se koristi i za drugog provajdera, recimo Beotel, kao što se telefonski priključak ranije koristio za Adsl, ili svaki provajder ima svoju optički mrežu?
 
Ne može. Kod ADSL-a sva mreža je bila Telekomova, bez obzira na provajdera tako da je pozadina uvek bila ista, u slučaju optike svaki provajder pretežno gradi svoju mrežu.
 
Moci ce uskoro za Telenor...
 
Da li optika koju je Mts postavio može da se koristi i za drugog provajdera, recimo Beotel, kao što se telefonski priključak ranije koristio za Adsl, ili svaki provajder ima svoju optički mrežu?
Ako je postavio MTS (uključujući vertikale) onda je on vlasnik i drugi provajder ih (verovatno) neće hteti da koristi.
Ako je optička instalacja izgrađena o trošku stanara, onda može da je koristi svaki provajder kog korisnik izabere.
 
Zdravo,

Članovi foruma @HDMI, @akki i @Gimp suit su pominjali IPAN uređaje u zgradi, pa da navedem moje iskustvo.

Kod mene u zgradi Telekom je postavio IPAN uređaje (Huawei, na jedan uređaj može da se poveše maksimalno 192 VDSL2 korisnika; namerno ne navodim model uređaja) pre 5 godina, a na osnovu ugovora koji je sa strane stambene zgrade potpisao tadašnji predsednik skupštine stambene zajednice, bez odluke stambene zajednice (nije čak nikoga ni obavestio da je potpisao ugovor i nije hteo nikome da da kopiju ugovora). Telekom postavljene IPAN uređaje napaja električnom energijom iz ormana zajedničke struje stambene zgrade i plaća Infostanu struju za 150 KWh mesečno po jednom IPAN uređaju (nisu hteli da postave svoje strujno brojilo u zgradi i da račun plaćaju EPS-u prema potrošnji, tako da je nepoznato da li potrošanja jednog IPAN uređaja prelazi 150 KWh mesečno). Stambena zgrada nema uvid u to da li Telekom plaća Infostanu struju stambene zajednice, ali smo pre 2 godine uspeli preko Poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti da dobijemo kopiju do tada plaćenih računa. Za postavljenje IPAN uređaje Telekom ne plaća stambenoj zajednici zakup. Do IPAN uređaja dolazi optički kabl. Naša zgrada je Telekom čvorište za ceo blok zgrada.

Pre 2 godine stambena zajednica se obratila Telekomu sa zahtevom da plaća zakup za postavljene IPAN urađaje, a što su odbili. Tražili smo posle toga da barem uvedu optiku do stanova koji žele, a to su takođe odbili, uz obrazloženje da nismo prioritet. Obratili smo se Ratelu da naloži telekomu da ukloni IPAN uređaju, ali smo dobili odgovor da nisu ovlašćeni za postupanje po našem predmetu. Posle toga smo se obratili Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, koje je odgovorilo da nije nadležno, i uputili su nas da se obratimo nadležnom sudu.

Znači, optički kabl je ušao u zgradu pre 5 godina, a Telekom korisnici u zgradi ne mogu da dobiju optički priključak 5 godina, već isključivo VDSL2.

Dok Telekom odlaže uvođenje optike u stanove, pre godinu dana u zgradu je došao SBB sa optikom i ušao je u 20% stanova, a većina njih su prethodno bili Telekom korisnici.

Pre 2 meseca pojavio se promoter Telekoma u naselju da nudi optiku. Stambena zajednica je prikupila 51 % potpisa, upravnik potpisao ugovor koji je poslat u Telekom. Izvođač radova je postavio optičku vertikalu pre 20 dana. Čekamo da se završe radovi i da optiku dovedu do stanova.

@akki: "IPAN ce se koristiti dok se ne pusti optika ( to sto su rekli da se "osvetli") a onda se seli u ruralna mesta...."

Iz zgrade IPAN uređaji verovatno neće nikada biti odneti, jer nije dovoljno da svi Telekom korisnici u zgradi pređu na optiku, već je neophodno da u celom bloku zgrada svi Telekom korisnici pređu na optiku, a što se verovatno nikada neće dogoditi.
Bukvalno je ista situacija i u mojoj zgradi,apsolutno isti slucaj,osim sto optike nema na vidiku.
Gde se ti nalazis?
 
Pozdrav. Ja i zena imamo isti problem sa MTS optikom, Box 3 paket 200/80, Prilikom merenja brzine preko lan kabla, brzina ne prelazi 95mb. Ali kad ona svrati kod njenih (ima isti taj paket 200/80) ima punu brzinu interneta preko lan kabla.
 
Verovatno ti je LAN kabl kategorije 5, treba ti 5e bar.
 
Proverite kablove; onaj koji sam dobio uz mts ruter radi, ali ne i za veće brzine od 100 Mbit. Za gigabitnu mrežu su potrebne sve 4 pravilno spojene parice, a za stomegabitnu samo dve.
 
@KurtKobain Nek donese LAN kabl od njenih :D A možda i komp...

Pisano je 150 puta već šta proveriti kad brzina ne prelazi 100 Mbps (tj tako oko 94 Mbps) :

1) da li komp ima gigabitnu mrežnu ili nema nego samo "fast ethernet" mrežnu (za koju je max brzina 100 Mbps)

2) proveriti LAN kabl kojim su povezani komp i ruter / ONT.

Em su oni žuti LAN kablovi koje MTS deli sa 4 žice (zbog čega su limitirani na max 100 Mbps) em je očigledno da makar neki od podizvođača koje MTS koristi da odrade uvođenje usluge kad "prave kablove" (razvlače desetine metara po celom stanu / kući i terminišu konektorom) takođe naprave sakate LAN kablove koji ne podržavaju brizinu preko 100 Mbps.


p. s. Jedva čekam za par godina kad ista ova dilema i drama počne za pakete sa brzinama većim od 1 Gbps...
 
Pisano je 150 puta već šta proveriti kad brzina ne prelazi 100 Mbps (tj tako oko 94 Mbps)
najiskrenije moguce, bez ikakve zle namere pitam kako recimo neko ko sada ima taj problem da nadje takvu informaciju u ovih 155 strana? vidim da forumasi redovno lude od toga kada neko postavi pitanje koje je vec obradjeno na temema koje imaju po nekoliko stotina strana, ali ja jos uvek ne nadjoh formulu za string za pretragu foruma koja bi me recimo dovela do ovakve informacije
sta kucate za pretragu kod ovakvog problema recimo?
 
Ovo je (bio nekad) tehnički forum :) Nekad su takve stvari spadale u elementarnu pismenost korisnika koji su po forumu pisali... A danas svako ima pristup internetu i danas mnogi skaču sa 6-10 Mbps direktno na 400, 500, 1000, 2500 Mbps "jer im treba" pa se onda svakakve zabavne stvari zaključe (tipa da nemaš dovoljno brz HDD na kompu za tu brzinu koja ti "treba", da ne naravno da ne može preko WiFi da se izvuče 1 Gbps brzina na krš laptopu koji je pre 8 godina plaćen 30.000 din i tako dalje) i nauče.

Ono, prosto otići na google i upisati "internet speed limited to 100 mbps" bi ti dalo sve informacije koje treba da znaš. Nisam sad testirao u sitna creva ali najverovatnije da bi i pretraga ove teme ili ovog podforuma (provajding) za "100 Mbps" (sa navodnicima, da nalazi jedno do drugo a ne i rezultate gde se spominje samo "Mbps" npr) u prvih 20-30 rezultata našla komentare gde neko do nas stručnijih objasnio šta je problem i šta i kako da provere.

Naročito jer su to aktuelni problemi (jer tek ozbiljnije kreće prelazak korisnika na optički internet) pa ne moraju da se jure diskusije i objašnenja od pre 8 godina npr nego max 3 strane u nazad verovatno ima komentar sa identičnom pričkom kao tvoja. Svakih par dana kako neko uvede MTS optiku eto ga da pita istu stvar... jer lakše je tražiti odgovor na tacni odmah nego potrošiti X minuta na search da utvrdiš ima li ili nema odgovora na tvoju situaciju.

Ali izgleda da ja previše očekujem od korisnika ovog foruma jer ako može nekome kome bi trebalo te informacije da budu deo struke (zaposleni u firmama koje dolaze i uvode ti uslugu) i ko dobija platu da se time bavi i o takvim stvarima misli da uporno pravi takve propuste da rokaju svima svuda kablove koji su limitirani na 100 Mbps onda što da ne može i običan smrtnik da bude blaženo u neznanju šta je sve neophodno da bi neka brzina bila ostvariva u praksi.
 
Poslednja izmena:
Pošto sam imao isti problem (mala brzina žicom, normalna putem WiFi-ja), metodom uzaludnih pokušaja, došao sam do toga da je neki win10 update zeznuo drajver lan karte. Instalacijom drajvera sa sajta proizvođača rešio sam problem.
 
Jel pukla nekome MTS optika danas (18.06.2021.) oko 22:46? Restart ONT-a triggerovan od strane OLT.
 
Zvezdara, nope. Bas proverih discord poruke, i oko tog vremena sam bio aktivan.
 
Kod mene je sve u redu bilo (Rakovica).
 
Ja imam ovo u logu pa zato:

1624054917751.png

I stvarno jeste restartovan ONT. Bez nekog razloga. Koliko vidim, setovano je podešavanje IGD.X_HW_CHL_SCAN, koje glasi ovako:

<X_HW_CHL_SCAN Enable="0" FrontScanTime2G="0" FrontScanTime5G="0" BackScanTime="0" BackWaitTime="0" NonDFSChAPScanTime="0" DFSChScanTime="0" APScanWaitTime="0" AirtimeThreshold1="0" AirtimeThreshold2="0" AirtimeThreshold3="0" ApBgStart="0"/>

To je bukvalno samo podešavanje da li će ONT da skenira za čiste kanale zbog DFS ili ne. Koliko vidim, problem im je što korisnicima nestaje WiFi dok ONT podešen na Auto channel na 5GHz skenira frekvencijski opseg da proveri da li postoji weather radar na tom kanalu u skladu sa 802.11 standardom.

Ali eto sad će bar smanjiti reklamacije call centru :)
 
Od kako sam uzeo extender pomerio sam 5GHz na ch100 koji je DFS, ali nisam imao nikakvih problema do sada. Mislim da po default-u ONT izabere ch36 na auto.

Al zato im se YT raspada za medalju od pre 10-15min, 6Mbps :cautious:
 

Prilozi

  • Screenshot 2021-06-19 004405.png
    Screenshot 2021-06-19 004405.png
    59.3 KB · Pregleda: 58
Vrh Dno