Šta je novo?

Prodavnice tehničke opreme u Srbiji - loša iskustva

Sad su me zvali da pitaju za isporuku 'novog i neotpakovanog' uredjaja. Posto je korektno ispalo (opet cu se usuditi da poverujem da ce ispuniti ono sto je najavljeno telefonom), verujem da je ok da kazem da je u pitanju Gigatron. Sve u svemu, eto potrudili su se da isprave ipak njihovu gresku. Malo mi je zao sto je od mene krenula cela ova rasprava, verujem da se vecina slaze (sem oko definicije demo primerka za koga sam mislio da je i onaj koji je izlozbeni u radnji). Sve u svemu, kada bi i prodavci i kupci bili korektni, vrlo retko bi bilo ovakvih natezanja.
 
Kako li kupujete patike bas me interesuje? :D

Skoro sam kupio neki Beurer masazer za 6999din (tehnomanija) i malo posle toga na vikend akciji je bio za 7100 din . :)
 
Ja sam imao pre oko mesec dana lose iskustvo sa call centrom iz tehnomanije.
Pozvao sam u vezi jednog dell monitora od 31,5 incha koji je tog dana bio na snizenju i cena mu je bila 53325 dinara.
Javila se neka zena iz njihovog call centra i na moje pitanje za duzinu garancije rekla mi je da je garancija dve godine.Ja joj kazem preko telefona da proveri i da mi javi kad bude znala tacnu informaciju posto sam zeleo da porucim pomenuti dell monitor.
I ona se javi i kaze da je proverila i da je garancija sto posto u trajanju od dve godine.Na osnovu njene informacije ja sam odustao od kupovine jer kod svih drugih prodavaca je garancija bila tri godine.I to mi je bilo sumnjivo da ne dobijem mozda koriscen monitor.
Sutradan sam proverio direknto u radnji u savskoj ulici i zaposleni koji tamo radi ne bude lenj i pozove dobavljaca koji mu potvrdi da je garancija ipak kako sam i mislio u trajanju od tri godine.
Ali je monitor sada sa 53325 otisao na 58000.A sutradan je naprasno otisao na 64000 dinara.
Kaze mi prodavac napisite email prodaji tehnomanije i objasnite gore pomenutu situaciju i mislim da ce vam dati cenu koja je bila kada ste dobili pogresnu informaciju o duzini garancije.
Mesec dana im je trebalo da mi odgovore da eto ne mogu nikako da mi izadju u susret bez obzira sto je ipak njihova sluzbenica dala pogresnu informaciju o duzini garancije.
Naravno poslali su mi u tih mesec dana jedno 5-6 mejlova kako se eto jos uvek ceka da neko iz prodaje odgovori.
U sustini i nisam ocekivao da ce ispostovati kupca.
Svi razgovori se snimaju sa call centrom i potencijalnim kupcima.
Da je postojalo i malo dobre volje mogli su cuti moje reci gde sam rekao da uzimam monitor sigurno ako je garancija 3 godine.
I da je greska do njihovog operatera.
Ali mislim da se neko kod njih u prodaji preracunao taj dan kada su izbacili cenu od 53 soma i sutradan su je brze bolje vratili.
Znam samo da sto se mene tice vise sa njima necu saradjivati ma koliko dobre cene imali.
 
Kazem ja da ne razumes. Nijedan normalan prodavac ne bi otvorio TV, ti pogledao sliku i kazes, ne svidja mi se daj otvori drugi model. Hteo LG, sad bi Samsung, pa i taj da se otvori da se vidi slika. To vise nije novo, jer je pocepan fabricki selotejp kojim je zalepljena kutija. Onda se posalje TV koji se takav vrati u magacin i kao ovaj TV je radio. Svakako uvek moze da se bocne usb i potera servisni meni gde mozes da vidis da li je radio ili nije TV u ovom slucaju. Treca stvar u Srbiji ne postoji demo model (Televizori ili Bela Tehnika). Telefoni isto sem onih koji su na standu Huawei ili Samsung, neki imaju i Xiaomi.

Da smo vece trziste, pa da LG ili Samsung ili bilo koja druga kompanija kao u svetu daju 70% rabat, pa prodavnicu izadje TV 100e, kao sto se radi u inostranstvu, pa se oni tamo gastosi dice kao u Nemackoj sam kupio TV od 1000e za 700e jer je bio izlozen, a batica u Nemackoj ga dobio za 150e i tebe odrao, ti srecan otisao, on jos srecniji.
Prvo, u EU ne mozes nista da prodas na nevidjeno. Ili ces izloziti ili ides na online rizik da se kupcu nece svideti, ti snosis sve troskove, kupac eventualno placa povracaj.
Zasto u Ger imaju svi ogromne radnje, od najmanjih do najvecih prodavaca, vole velike prostore? Ne, vec moraju zbog zakona tj mora biti izlozena sva roba koja se prodaje.
Ako nije izlozeno i prodaje se, smatra se crnom robom i lupaju se kazne iako je roba uredno uknjizena.
Nema 70% rabata u Ger vec imas poseban zakon koji to regulise i zove se B-ware, gde spadaju i izlozeni primerci, i povracaj, i refurbished, i otvorena pakovanja itd.
Sve se regulise izmedju prodavca i proizvodjaca, kupac dobija jeftiniju robu sa opisom zasto je b-ware i punom garancijom. Takvu vrstu robe moze i sam proizvodjac da prodaje, npr uzeo sam neke stvari direktno od Sennheisera sa opisom zasto je jeftinije ( pogledaj njihov sajt, imaju posebnu sekciju za to), ali i punom garancijom.
Takodje velike zarade nisu cilj jer ces imati veci porez na dobit, sto povlaci jos neke nepozeljne stvari, cilj je sto veci obrt robe.
U prevodu problem je u nasim zakonima koji kasne 200 godina a ne u prodavcima.
 
Ima i kod nas to samo što se ta B-ware razgrabi medju prodavcima, da ne pišem trgovačke kombinacije, zameni za full a gurne B i uvek prodje. Po toj TM koliko je tehnike prošlo koju je proizvodjač otpisao na osnovu reklamacije, serviser sredi i ajmo. Gde ste videli pošten trgovac :D
 
a ima ih jos ,ako su neke stare porodicne radnje ,ima ih jos...nisu svi kao ovi brzinski sto navodite,jel se neko seca eltima ...
 
Altos racunari imaju nalepnicu ove firme koja radi servis:
Da li je neko imao iskustva sa njima?
 
Jurim da zamenim frižider, i gledam neki Gorenje, oko 50k košta svuda. U Tehnomaniji je 58k ali kao popust dani tehnike -15% pa dođe nekih 48-49k... Preterali su, majke mi 🙃
 
Za ~1000 din razlike u ceni, ne znam koliko je dobro kupovati (rizikovati) u Tehnomaniji.
 
Znas kako, ja kada sam kupovao ves masinu Gorenje, otisao na njihov sajt i usao na prikazi prodavnice, i medju njima je bio Metalac (tamo sam uzeo), same Gorenje prodavnice, ali su izlazile i Tehnomanijine prodavnice po gradu.
Tako da ja mislim da i ako kupi kod TM, da ga nece zezati po pitanju garancije, jer ce samo proslediti tiket ka Gorenju i da ce oni odraditi valjan posao, ako dodje do reklamacije.
Znaci mislim da se nece razvlaciti nedaljama i mesecima, jer TM nema svoj servis bele tehnike vec salje proizvodjacima.
 
Problem će da ima ako mu pošalju izložben, izgreban, oštećen i sl. Misim da je moja draga naručivala direktno preko njihovog web shopa.
 
Jurim da zamenim frižider, i gledam neki Gorenje, oko 50k košta svuda. U Tehnomaniji je 58k ali kao popust dani tehnike -15% pa dođe nekih 48-49k... Preterali su, majke mi 🙃
Kupi u Gorenje studio, ako je razlika u ceni između njih i THMN tako mala, jer ti oni svakako daju popust od 5 do 50% (izvlačiš popust kupon iz šešira tj. tegle).
Kod njih često kupujemo jer uzimamo Gorenje, a blizu su nam, i dobijao sam sve od 5, preko 15, do 50 posto popusta.
Što se tiče usluge tu nema zezancije, već smo pričali da je njihov servis među najrasprostranjenijim i najboljim u RS.
 
Ja recimo imam jako loše iskustvo sa njihovim servisom koji je bio u Požeškoj (ne znam da li je još uvek) ali to je neka druga priča.
 
Sto mora u opste da kupi online, ode lepo u radnju, vidi i kupi.

I tesko da negde ima jeftinije dok traje akcija u tehnomaniji.
 
Mada znajuci ipak kakva je TM... Moguce da su na mufte neke Gorenje uvezli sami, pa nemaju veze sa samim Gorenjem Srbija.
Ma tamo vise ni cackalicu ne bih kupio.
 
Sto mora u opste da kupi online, ode lepo u radnju, vidi i kupi.

I tesko da negde ima jeftinije dok traje akcija u tehnomaniji.
Ukoliko ima mogućnost da odmah nosi, to je ok (donekle). Ipak frižider nije mali. Ukoliko nema, ko će znati šta će mu doneti, a uz to nema ni pravo odustanka kakvo ima pri online kupovini.
Ukoliko dođe neispravno, tek je onda igranka sa tehnomanijom.
 
Ukoliko ima mogućnost da odmah nosi, to je ok (donekle). Ipak frižider nije mali. Ukoliko nema, ko će znati šta će mu doneti, a uz to nema ni pravo odustanka kakvo ima pri online kupovini.
Ukoliko dođe neispravno, tek je onda igranka sa tehnomanijom.
U GS ne možeš krupniju robu odmah da nosiš, već isključivo rade isporuku. Tako je bilo kad smo mi kupovali, to im je neka politika kuće. Kad u prodavnici odabereš, izvučeš popust tiket, platiš, isporuka bude sutradan, ako imaju na lageru u tom lokalnom centru, ako nemaju čekaš dan-dva duže. Blendete, miksere, sokovnike, kuvala i sl. možeš da preuzmeš odmah.

Tako je ovde u NS. Međutim ovo što se isporučuje sve stiže fabrički upakovano, nikad problema nije bilo.
 
Zasto recimo kada udjem u prodavnicu i hocu da kupim nesto insistiraju pre kupovine da otvore tehnicku robu i kao uvere se da nije ostecena, a kada narucim online sve stigne fabricki zapakovano jer se vidi da kutija nije otvarana i proveravano. U cemu je razlika?

Jer zasto pitam. neprijatno iskustvo... Udjem da kupim zvucnike i radnica smotana da smotanija ne moze biti, otvori ih jer kao procedura i dok je pokusala da ih vrati u kutiju uredno kako su bili zapne jednim za ivicu pulta i nasmeje se blago uz jedno "Ju!" i uglavi ih u kutiju tako da se jedva zatvorila. Kuci pogledam ono malo se farba izlizala na tom mestu, jako malo ali opet...

Vala ako je to procedura da ih gledam kako otpakivaju i zapakivaju uzivo sada standard ubudece cu samo online da narucujem.
 
Svakako možeš da tražiš da ne otpakivaju. Npr. šta ako je za poklon?
Otpakivanje neke robe je po meni sasvim OK i ide u prilog kupcu. Opet primer; kupuješ novi TV, ako u prodavnici vidiš da ima mrtav piksel, odmah tražiš drugi. Ako otvoriš kući i vidiš tako nešto, e onda zavisi i od politike proizvođača.
 
Da, ali neće da uključuju TV, gledaju samo da li ima fizičkih oštećenja.
 
Slazem se u tom smislu pa zato i pitam jer mi nije jasno koja je razlika u proveri na licu mesta i narucivanju online jer od istog ovog prodavca sam narucivao uglavnom mnogo kompleksniju tehniku online i stigne u zapecacenim kutijama.

Evo recimo telefon, narucis ga online i stigne ti u vakumiranom pakovanju, odes u prodavnicu i prodavac trazi da ga otvorite da vidis da je sve u redu ili da se potpises ako ne zelis kao sto sam jednom uradio jer je upravo bio za poklon. Govorim o istom prodavcu.

Dakle ako sam shvatio robu koju kupis na licu mesta zajedno proverite a robu koju narcucis samo se spakuje iz magacina.

Ili sam stekao pogresan utisak.
 
Da, ali neće da uključuju TV, gledaju samo da li ima fizičkih oštećenja.
Ja sam poslednji put kupio u emmezeta radnji. Otvorili su i uključili...
@skochko92 Nisam znao za tako nešto. Ne znam zašto traže potpis; svakako ne možeš da se odrekneš svojih prava na takav način.
Pretpostavljam da su imali neka loša iskustva...
 
Da, upravo tako i bas rekose zbog "losih iskustava".

Nisam hteo da se cepa folija i telefon otvara i kao ok ali moras da se potpises i na taj nacin se odrices prava ako se recimo stvarno ispostavi da nesto nije u redu. A da napomenem da oni tu na licu mesta samo potvrdjuju da nema fizickih ostecenja.

Ja sam pre par godina radio u maloprodaji i toga nije bilo, samo se kontrolisala roba koja je bila u ostecenom pakovanju recimo.

Stavise, dodje kupac i hoce da mu se roba otvori pre kupovine da se on uveri i to nesto sto je pod onim fabrickim stikerima i lepo kazes to ne moze, ali odmah po kupovini moze da se otvori tako da se uveri da je sve u redu, nije to bar kod mene bila politika da se to radi po proceduri.
 
U prodavnici otvaraju da se vidi da nema oštećenja i da je sve u kutiji da ne bude posle pokušaj reklamacije te ulubljeno, nije komplet i sl. a ako hoćeš zapakovano potpišeš i prodavac se ogradio od oštećenja. Krupne stvari koje se naruče bez obzira da li imaju svoju dostavu ili su angažovali neku kuću donesu do vrata i dužni su da otvore da se utvrdi da nema oštećenja.
 
A kad narucis online nista se ne otvara i ne proverava i opet imas pravo da se zalis bez problema.

Ne samo to, nego kada narucis online imas 14 dana prava da vratis robu samo jer ti se hoce.

Zato kazem, prema mom misljenju, online narucivanje je sveukupno za kupca komfornije, ne samo iz ugla prakticnosti.
 
Naruci online belu tehniku, pa kada stigne ostecena, bez mesec dana nema resavanja. I to ako prijavite u roku od 24h..
 
Napisao sam malopre da je dostavljač u obavezi da otvori kutiju da bi se utvrdilo da li ima oštećenja i to sad rade ispred ulaznih vrata zbog situacije a naš narod viče nema potrebe najvažnije da je stiglo :D. Potpisom na dostavnici si potvrdio da si preuzeo uredjaj bez oštećenja.
 
Zato kazem, prema mom misljenju, online narucivanje je sveukupno za kupca komfornije, ne samo iz ugla prakticnosti.
To jeste generalno tačno.
Nedostatak je što često treba uzeti slodoban dan sa posla da se sačeka kurir i za najmanje sitnice (za krupne stvari mora u svakom slučaju, nezavisno od načina kupovine). Drugo, uglavnom ne može da se plati karticom prilikom isporuke, a retko kojoj radnji sam ja lično spreman da platim unapred. Recimo ja često skuplje stvari kupujem kreditnom, tako mi nekako lakše.

Edit:
Nisam siguran kakva je praksa kad se nešto poruči online, a dostava (preuzimanje) je u radnji? Da li onda važi onih 14 dana?
 
Poslednja izmena:
Napisao sam malopre da je dostavljač u obavezi da otvori kutiju da bi se utvrdilo da li ima oštećenja i to sad rade ispred ulaznih vrata zbog situacije a naš narod viče nema potrebe najvažnije da je stiglo :D. Potpisom na dostavnici si potvrdio da si preuzeo uredjaj bez oštećenja.

Tacno, tako je bilo kad su meni doneli masinu. Ljudi sacekali da se otpakuje, pregleda, i tek onda potpis. Stavise, takva procedura je naglasena na stranici prodavca.

Nisam siguran kakva je praksa kad se nešto poruči online, a dostava (preuzimanje) je u radnji? Da li onda važi onih 14 dana?

Jeste. To je isto roba kupljena na daljinu, jer te paket ceka tamo i samo ga uzmes umesto da ti kurirska donosi.
 
Nazad
Vrh Dno