Ja sam deinstalaciju odavno uradio. (a da samu aplikaciju nikada nisam koristio)
Čitajući vesti i komentare na iste u vremenu dok su trajali protesti (kao i pre nego što su počeli) imao sam blagi utisak da sa mnom nešto nije u redu, na netu je vladalo takoreći jednoumlje u smislu svi osim mene protiv zlih taksista a za prepodobni CG ali ovde čitam da ima dosta ljudi mišljenja sličnog mom pa mi je lakše
LM, trudim se da me niko u životu ne pravi magarcem a upravo to je pokušao da radi magarčina Vuk iz CG, gledam ga prošle nedelje na nekoj TV, mrtav ladan izjavljuje da se oni uopšte ne bave taksi prevozom već tehnološkim inovacijama i mislim se, vidi kako smo mi napredni, posle mr. Spoka iz Zvezdanih staza koji je to radio na filmu mi smo stvarno izumeli transponder, ono, ne treba ni da uđeš u kapsulu već samo klikneš na CG app, upišeš adresu i očas posla si na željenoj lokaciji, kakvi crni taksi, kombi, autobus, avion.
Jedva čekam da vidim kako će tačno izgledati najavljene subvencije, ovo do sada su samo nagađanja i lupetanja u medijima, ne verujem da će se završiti samo na taksimetru jer realno taksiste zabole za to, mogu da im stave 10 fiskalnih printera, oni da uđu u PDV nema šanse jer je nemoguće da dostignu potreban nivo prometa a ne znam ni kakvu će korist imati država osim ako se u nekoj bliskoj budućnosti ne planira umanjenje donjeg praga za ulazak u sistem PDV-a koji sada iznosi 8 miliona - u šta opet čisto sumnjam, pobuniće se svi pušalci.
Lično bi bio zadovoljan ako se ne pretera (a u zadnje vreme se preteruje u mnogo čemu kada su državne potpore i subvencije u pitanju te povećanje plata u javnom sektoru jer sa jedne strane zaista imamo suficit, a sa druge se bojim da nam se rasipništvo ne vrati kao bumerang). To bi značilo da im se pokriju troškovi obrade kredita/lizinga i kamata a da cenu novog automobila oni sami otplate u celosti uz obavezu da svoje mesečne obaveze prema državi redovno izmiruju i naravno uz uslov da niko ne može da uđe u subvenciju a da nije izmirio sva prethodna dugovanja.
Razlog za takav postupak države vidim pre svega u želji da u tom segmentu zaličimo na normalne zemlje, da Stilo i Multipla JTD iz 2002. završe na groblju automobila ili u smederevskoj visokoj peći, dakle da imamo pristojan vozni park. Ako već građani nisu u mogućnosti da kupuju nove automobile hajde da bar oni koji su najviše na ulici imaju moderno i ispravno vozilo. Ne bi taj trošak za državu bio preveliki, iz najave bi se ograničio na 3 godine što znači da bi to bila jednokratna subvencija koju svakako, iz ovih ili onih razloga, neće svi iskoristiti. Čime su oni to zaslužili? Reklo bi se ničim osim što im je država svojim namernim nečinenjem i nepoštovanjem sopstvenih zakona nanela direktnu materijalnu štetu mnogo veću nego što bi bila ta subvencija.
Što se tiče CG kao i bilo koje druge slične app, ja sam za to da postoje ali da budu registrovane i da posluju u skladu sa zakonom. Ne znam kakva je situacija u ostalim gradovima, u Beogradu je trenutno jedina prepreka da uđu u zakonski okvir odluka o limitiranom broju dozvola za obavljanje taksi prevoza i da se ja pitam kao što se ne pitam ona bi kao relikt prošlosti trebalo da se ukine. Nakon toga bi svako ko ispunjava uslove (onih par stavki iz zakona) mogao da se registruje i da odluči da li će se priključiti ovoj ili onoj taksi asocijaciji ili aplikaciji. Ali nikako nisam za divljaštvo kakvo vlada od prvog dana kada je startovao CG. Bojim se da od toga neće biti ništa jer bi ovakva promena na tržište automatski dovela Uber i Lyft (ovi prvi su izmarširani iz vlade a nakon toga je app prepisana od strane CG) već da ćemo još dugo biti u nekakvom vakumu jer je potpuno jasno da trenutno niko CG-u neće zabraniti rad.