Šta je novo?

Nemacka i madjarski pasos/drzavljanstvo (zivot i rad u Nemackoj sa EU pasosem)

Cekaj sto ne bi dao nekom lovu da mu zavrsi neke papire brze? Ti kao nikad nisi nikog podmicivao, makar to bio obican policajac? :D
Jel su krali, ubijali, dilovali drogu? Nisu, zaradili samo svoju lovu skoro 100% posteno u ovoj bednoj zemlji.
Placaju svoje izvodjace normalno, nisu smradovi da zakidaju svaki dinar, da se cigane itd.
Previse se vi zamlacujete IT sekotorom, ima love i u drugim granama u Srbiji ;)
"Svaka cast" likovima, ali ovo je IT forum, ne razumem kako neko moze da se "zamlacuje" ITem na IT forumu..
Zasto bilo koga zabole za njih i njihove zarade ?

Moj drug trenirao kosarku , sad zaradnju par miliona dolara godisnje i sta sad ? ovo je it forum.
 
Poslednja izmena:
Zar ovo nije deo foruma gde se skupljaju "bas takve" ljudske mase?
 
Dobro, dosta je bilo.

Ako ima nesto da pitate, napiste u vezi teme, slobodno.

Licne rasprave na pm resite .
 
Što smarate čoveka bvzv i gušite temu ?
Lepo na pm pa ako hoće on će da ti odgovori ...

hB8mpzm0.png


Zašto je gorivo kod nas najskuplje? - Na jedan litar evrodizela država uzima više od 155% (!) za namete.
Litar evrodizela kompanijske cene je 50 din. dok je puna cena 127,92 din. a to je tako jer država uzima 77,92 din. po litri tj. više od 155% (naspram kompanijske cene).
Primera radi: Put Leskovac - Novi Sad - Leskovac je 750 km. Prosečna potrošnja je 7 l/100 km pa treba pomnožiti sa 750 km i dobijemo da je potrebno 52,5 l evodizela.
Ovaj put košta 52,5 l * 127,92 din. = 6.715,80 din. a od toga država uzima 4.090,80 din. tj. 52,5 * 77,92 din. (dok kompanija dobija samo 2.625 din.= 52,5 * 50 din.).
Ako na ovo dodamo i putarinu u oba smera (od februara poskupela 10%) koja košta oko 2.552 din., put će koštati 9.267,80 din. tj. 6.715,80 cena evrodizel + 2.552 putarina.
Znači država uzima: za namete na evrodizel 4.090,80 din. + putarina 2.552 din.= 6.642,80 din. tj. 253% (ukupan namet) naspram kompanijske cene evrodizela!
 
Poslednja izmena:
Zar ovo nije deo foruma gde se skupljaju "bas takve" ljudske mase?

Jok. Ovo je deo foruma gde ljudi koje zanima IT dolaze da neobavezno caskaju o temama koje nisu striktno vezane za IT ali imaju neke veze. Bar je tako prvobitno zamisljen ovaj klabing.

Otvorio sam par non IT tema, iz revolta ponajvise. Teme su se, naravno, primile. Za postojanje non IT tema i mnoga druga desavanja na forumu kriv je Igoritza, izmedju ostalih.
 
Poslednja izmena:
Kad smo već u debelom autu sa temom, ovakve cene goriva plaćam i ja u Norveškoj, nije ovo ništa čudno, gorivo u Evropi je roba sa visokim nametima.A sudeći po gužvama u Bg-u cene su i više nego adekvatne.
 
Pusti ti Norvešku :D
Norveška zemlja sa najvećim platama u Evropi, a u Srbiji prosečna plata 360 € :(

Valjda gledamo okruženje !
 
Poslednja izmena:
Kad smo već u debelom autu sa temom, ovakve cene goriva plaćam i ja u Norveškoj, nije ovo ništa čudno
To zapravo i jeste glavno cudo, jer ti sa Nor platom placas isto kao i neko sa Srb platom. To sa guzvama nema nikakve veze, vec samo sa politickom situacijom u Srb, al tu se vec daleko zaobilazi ova tema tako da se o tome zapravo i nema sta reci. Osim sto je nekima na ovoj temi totalno "iznad casti" da placaju takvu cenu goriva jer se bave "casnim" poslovima, a ne da ciste kanalizacije u De.
 
Kad smo već u debelom autu sa temom, ovakve cene goriva plaćam i ja u Norveškoj, nije ovo ništa čudno, gorivo u Evropi je roba sa visokim nametima.A sudeći po gužvama u Bg-u cene su i više nego adekvatne.

Upravo tako. U Beogradu ima previse automobila.
 
Nije problem samo u previse automobila vec vise u lose organizovanom Gspu
 
Beograd je ustvari drzava. Ima 1,7 milion stanovnika, skoro kao Slovenija na toliko malom prostoru. Problem je lose uredjen saobracaj.
Ovo sto se tice poredjenja cena, mi sad idemo ka tome da imamo evropske cene na svim poljima, a plate niko ne spominje. Ono sto moze da se uradi jeste smanjivanje taksi, konkretno u ovom primeru akcize, za makar duplo. Onda bi ljudi vise sipali goriva i opet bi se budzet punio. Bilo bi korisno cak i da je ukinu skroz, ionako se placa pdv.
Kod nas nazalost ljudi ne mogu da saberu dva i dva, nego gledaju da uzmu na sigurno, bolje i manje da uzmu, nego da pokrenu potrosnju gde ce uzimati vise kroz veci protok...
 
Zato je veliki protok i male akcize za cigare i alkohol. Prioriteti su prioriteti.
 
Kakve male akcize za alkohol i cigare ? Uskoro akcize skacu za 20din po litru piva :)

Kapiram da je to jedini nacin da se napuni budzet jer proizvodnja i industrija ne postoje ali samo kada bi pametno raspodelili taj novac koji uzimaju od gradjana,eh.. Da se vratim u realnost :)

Edit:

Kako bi obezbedila veće prihode u budžetu, Vlada Srbije menja Zakon o akcizama i povećava trošarinu (akcizu) na pivo 24 dinara po litru, a uvodi na niskoalkoholna pića (do 5% alkohola), i to u iznosu od 21 dinar.

Kako je obrazloženo, taj namet se uvodi kako bi se uticalo na mlade da manje koriste ta pića. (bogovski :) )Sa ovim povećanem akcize, na koje se onda zaračunava i PDV, može se očekivati veća cena u prodavnicama za oko 10 odsto.

Ipak nije za nego na..
 
Poslednja izmena:
Schlösser ide da radi, a ti filozofiraj i dalje... Toliko od mene...

Niti si mi drug, niti kolega, a u temi si pokazao da nisi ni prijatelj. Zadrži svoje mutljavine sa advokatima za sebe, ovde se skuplja pošten svet.

Licne rasprave na pm resite .



..

Jel moguce da vam je neophodna publika? Niste to mogli jedan drugom na pm da napisete ?

Procitajte sta moderator napise (vazi za sve) !
Ne zanima nas cena benzina ovde.
 
Poslednja izmena:
Malopre sam nesto gledao oko mogucnosti posedovanja vise drzavljanstava i naleteh na ovo:

Taxation
In some cases, multiple citizenship can create additional tax liability. Most countries that impose tax normally base tax liability on source or residency. Some countries tax their non-resident citizens on foreign income; examples include the United States and Eritrea.
Citizenship: a country may tax the worldwide income of its citizens, regardless of whether they reside in that country or whether the income was sourced there (as of 2012: only the United States and Eritrea). A few other countries tax based on citizenship in limited situations: Finland, France, Hungary, Italy, and Spain.


E sad, koje li su to ogranicene tj. posebne situacije, ko zna...
 
https://en.wikipedia.org/wiki/International_taxation#Citizenship

Ti slucajevi nas uopste ne zanimaju bukvalno, jer pogadjaju gradjane koji odu u "tax haven" (Italija i Spanija to rade), u Monako (Francuzi koji odu u Monako) ili pak nisu uopste za ovu tabelu :) (Madjarska tretira nerezidente kao rezidente, sto je obratno od onoga na sta se odnosilo pitanje, jer bas ne cilja na gradjane, vec strance bez rezidentnosti)
 
Poslednja izmena:
Odlicno, taj link lepo objasnjava. Znaci onda samo, baciti se na ucenje jezika... :D
 
Upravo tako. U Beogradu ima previse automobila.

Kakva logika... Nija vama loše kad se toliko vozite. Ajde da dižemo akcize na gorivo dok vas sve ne nateramo da se vozite pretrpanim, smrdljivim autobusima iz prošlog veka sat i po vremena do posla svaki dan.

Zbog ovoga se u velikim gradovima gradi metro. U Atini se stalo na pola kad je izbila kriza, da je mreža metroa kompletno završena kako je planirano, ne bih sada gledao da kupim automobil kojim će mi kroz gužvu trebati 45 minuta do posla, već bih fino metroom putovao oko 30 minuta na posao. Sada trenutno mi treba oko 75 minuta, od čega 50% ode straćeno na autobus koji me vozi od gajbe do metro stanice, iako je to samo 10% ukupne dužine puta.

Al to je Balkan. Umesto da se gleda da novac što racionalnije utroši na potrebe građana, bezveze se bacaju ogromne pare na viseći most sa nakinđurenim pilonom koji valjda treba da bude spomenik vlasti koja ga je podigla. Odeš malo na sever, odmah vidiš kako se stvari logičnije rade.
 
Kakva logika... Nija vama loše kad se toliko vozite. Ajde da dižemo akcize na gorivo dok vas sve ne nateramo da se vozite pretrpanim, smrdljivim autobusima iz prošlog veka sat i po vremena do posla svaki dan.

Zbog ovoga se u velikim gradovima gradi metro. U Atini se stalo na pola kad je izbila kriza, da je mreža metroa kompletno završena kako je planirano, ne bih sada gledao da kupim automobil kojim će mi kroz gužvu trebati 45 minuta do posla, već bih fino metroom putovao oko 30 minuta na posao. Sada trenutno mi treba oko 75 minuta, od čega 50% ode straćeno na autobus koji me vozi od gajbe do metro stanice, iako je to samo 10% ukupne dužine puta.

Al to je Balkan. Umesto da se gleda da novac što racionalnije utroši na potrebe građana, bezveze se bacaju ogromne pare na viseći most sa nakinđurenim pilonom koji valjda treba da bude spomenik vlasti koja ga je podigla. Odeš malo na sever, odmah vidiš kako se stvari logičnije rade.

Slazem se za metro. To je trebalo davno uraditi. Sa ovim vlastima sto se menjaju svakih 4-6 godina tesko da ce ikada biti metroa. Autobusi su prljavi, ljudi su smrdljivi. Smrde i oni sto placaju gorivo i voze se sopstvenim krntijama samo sto oni smrde sami sebi pa ih bas briga ;) Niko ne smrdi ko oni sto puse duvan. Cak ni oni koji se nisu okupali sest meseci. Ali pusaci sebe ne osecaju pa misle da mirisu.

Sto se mosta tice, jeste preskup i preterano nakindjuren (tako nesto vise prilici drzavama i gradovima koji su u boljem finansijskom polozaju). Ali je bar gradski. Ovo sto se sada gradi, Waterfront, to je sve privatno. Tudje, strano, kako hoces. Neko je prodao nase tj. gradsko strancima i uzece pare za to, za nekoliko godina zbrisati iz zemlje i upisati decu na Hardvard i Sorbonu. Kao i svi pre njih. Kako stoje stvari sa razmisljanjem srbskog zivlja (procitaj "vruce" forumske teme o pirateriji igrica) bice takvih jos puno. Deca u inostranstvo a ja kradem dok mi dozvoli polozaj. Posle bezimo zajedno na neko vreme, dok se ne zaboravi na zlocin ili opet dodjem na vlast :)
 
Procitao sam 10ak strana i mozda cu napisati mali off nadam se da mi nece zameriti:
Svi pricaju o gastarbajterima kad odu tamo, a posto znam dosta gastarbajtera iz cele Evrope tamo kad su svi postuju zakone,propise, budu kulturni, ovde kad se vrate postanu bahati i bezobrazni, valjda da nadoknade to sto tamo moraju da budu normalni i kulturni. Parkiraju na sred ulice, par njih sam pitao da li i u Nemackoj parkiraju da ne moze niko da prodje jer su oni svratili u prodavnicu da kupe nesto. Djubre bacaju gde stignu itd.

Radim u jednoj gradskoj drzavnoj firmi preko nekih "privremeno povremenih poslova" vec 10 godina, koje je izmislila ova nasa vlast da nas drze sa minimalcem, a jos im i to bilo malo nego nemamo prava da se razbolimo (nemamo prava na bolovanje) i nemamo prava na godisnji. Mene prosto odusevi kad neko misli da su drzavne firme fantasticne (Evo jos jednog primera: moj stric je radio u drzavnoj firmi koja se raspala ostali mu duzni par godina plata i staza) one jesu fantasticne ali samo za one koji dodju preko veze u kancelariju...
Dvojica kolega su do sad otisla da rade u De, obojica se ugojili :) imaju mnogo bolje uslove nego ovde, ja sam dosta razmisljao da odem da radim preko ali ne znam jezik a nemam ni diplomu nekog fakulteta a sto je najgore nemam ni mogucnost za EU pasos. Znam ljude koji su isli da rade u Rusiju koji su radili za solidne pare ali su bili negde u sred Sibira gde samo helikopterom mogu da se prevoze...
 
Meni nikad nisu bili jasni ti sto rade u drzavnoj firmi bez plate. Veliki broj takvih slucajeva, radi a nije dobio platu par godina. Kako zivi, od cega placa racune? Ili se vode da rade, a rade nesto sa strane i cekaju akcije, otpremninu, ili ima neka druga fora?
 
Moj stric je tuzio i dobio je tuzbu na sudu ali firma je u stecaju. I prva stvar sto se proda namiruju se direktori sa ogromnim platama a radnicima ako ostane a to cesto ne bude nista. Dobijali su platu ali svaki drugi treci mesec cisto da se kaze da dobijaju nesto, staz nije isao uopste...
 
Parkiraju na sred ulice, par njih sam pitao da li i u Nemackoj parkiraju da ne moze niko da prodje jer su oni svratili u prodavnicu da kupe nesto.

ja sam dosta razmisljao da odem da radim preko ali ne znam jezik a nemam ni diplomu nekog fakulteta a sto je najgore nemam ni mogucnost za EU pasos.

Smetaju ti gastosi kad parkiraju...Posto je opste poznato da svi po Srbiji uredno parkiraju, svako na svoje mesto, niko nikoga ne blokira, daleko bilo da sa svim zmigavcima stanu na sred puta? Je l' i takve pitas sto tako parkiraju?
Smatram da su samo strane tablice trn u oku, i to je do naseg mentaliteta, jer svi podzrivo gledaju na gastose....
......

Ni ja pre toliko godina nisam znao jezik, nisam imao eu pasos a kamoli fax...
 
Pazi kad sam znao da ces da pomenes zavist il nesto u tom fazonu. Ovi nasi sto su bahati *** ovde kod nas je rasulo, ali ako mozes tamo da postujes sva pravila mozes i ovde, a ne cim udjes u zemlju postanes bagra, al dobro imamo razlicit pogled na svet ti i ja.
Moze i ovde da se zaradi lepo, samo sto moras da imas srecu i da zapnes, znam ljude koji nisu imali leba da jedu pre 10ak god a sad rade poslove od 5-10k evra nedeljno, legalno, nego mi smo generalno navikli da cekamo da nam padne sa neba.
 
Zavist? Ja spomenuo? Svasta....

Al cek ne kapiram, kad gastos parkira onda je bahat, a kad nasi to rade onda je to "***, rasulo je pa je to opravdano..."
****ga, ponekad i ja parkiram bahato kad sam tu ali ne jer sam bahat vec nemam drugih uslova jer su vec svi ostali pogresno parkirani, ali bi ti verovstno osudjivao samo mene jer sam gastos. I ne, nije to zavist. To je samo do mentaliteta.
 
Razlika je sto tamo naplacuju svaku nekulturu u vidu kazni dok ovde je to retkost, tako reci. A to sto bahato parkiraju ljudi to je zato sto zele da se parkiraju odmah 3 metra od odredista, ja lepo parkiram i ako treba 5 min hoda samo da je pravilno.
Ne zelim vise da diskutujem sa tobom jer kao sto rekoh imamo razlicit pogled na svet.
Ovde svako ko je hteo nesto da stekne stekao je, isto je kao kad odes u inostranstvo, samo moras malo vise da se potrudis. Ja ti vise necu odgovarati jer je to gubljenje vremena. Pozdrav.
 
Nazad
Vrh Dno