Šta je novo?

Batman: Arkham Knight

@Glenn
Ni meni nije jasno kako to neki ljudi ne mogu da shvate!Ja preorder mogu da uporedim sa sledecom situacijom,a verujem da se nekima to i dogodilo!
Zamislite da morate da odradite neki posao za koji vam npr. treba dve nedelje da ga uradite!U medjuvremenu vam poslovodja,gazda ili neko treci isplati taj vas posao unapred!Pare ste potrosili,a vi i dalje morate taj posao odraditi!Meni barem nije isti osecaj kada nesto radim i znam da me na kraju napornog posla ceka isplata ili kada sam vec spiskao pare unapred,nema vise tog elena,motiva da se posao zavrsi posteno i kako treba!Daj da s.enjam na brzinu pa idem na sledeci!Mislim da to isto vazi i za developere!Zasto bi se trudili da urade nesto kada su vec isplaceni za taj posao!Izbacicemo dva,tri patcha da kao tu nesto sredimo,a mi idemo da se fokusirama na sledeci naslov!Igraci ce se dernjati par dana,kada se umore od pljuvanja sve ce biti ok!Do sledeceg naslova ce proci godinu,dve malo ce se zaboraviti predhodni fijasko i ajmo opet sve ponovo!
 
Poslednja izmena:
auuu jeste otislu u off :d evo da kazem danas sam igrao ps4 verziju i moram reci da izgleda bar jedno 3 do 4 puta bolje od PC-a po pitanju raznih efekat, textura, itd. I naravno radi sa stabilnim frjemrejtom, tek sada vidim koliko je PC verzija osakacena. Youtube i dr. video poredjenja nemogu docarati kako to zaista izgleda, brutalna razlika.
 
pritom pc ima daleko jači hardver ,
koji je takođe x86 ,
a na konzoli sve to bez po muke pokreće amd apu + gcn (mantle) ,
koji tradicionalno najslabije pokreće igre na operativnom koji je napravio mikrosoft ,
koji pravi xbox one .


šta vam sve to kaže ?
 
Poslednja izmena:
Izgleda bolje jer neke opcije fale i osakacene su na PC verziji. Igra izgleda sjajno, ali texture streaming performance problem postoji i na konzolama, samo daleko manje i mnogo teze moze da se primeti.

@Glenn

Ja pricam o ovoj igri i o tome da bio preorder ili ne ovaj fijasko bi se najverovatnije opet desio, a ti si konstantno zapeo sa pricom da preorder ima nekakve veze posto jelte nisu imali para za budzet te iste verzije i napravio si kompletnu generalizaciju toga. Takodje razliciti timovi rade razlicite verzije igre i jedan je ocigledno failovao sto nikakve veze nema sa preorderom. Ja krivca mogu samo da svalim na preveliko budzenje UE3 engine-a i toga sto su mozda trebali odavno da se presaltaju na UE4 ali pitanje ja kad je zapravo poceo razvoj ove igre. Samo developer zna sta je konkretno poslo lose i gde je zapelo ali tesko da ce to da iznese u javnost.

Dalje, kad smo vec kod ove teme, OK, ne svidja ti se kultura preordera, tj. da ljudi daju pare pre nego sto vide zavrseni proizvod i njegovu recenziju. Zasto onda podrzavas, ako uopste podrzavas, Kickstarter i bilo koje druge funding modele gde igrac placa kompletan razvitak igre na "rec"? Takodje, sta je sa ostalim early access, alfama i betama igara koje se upravo iz ovog placanja igraca u toku razvoja finansiraju? Zar ne bi tvoj rent i protest upravo trebao da bude protiv ove kulture koja se na sva usta promovise?

I da budemo nacisto o ovome, mene ne interesuje niti osudjujem/promovisem da li neko preorderuje ili daje pare za preorder/early access/kickstarter. Samo govorim o generalnom mixupu svega i duplim standardima kad se nesto osudjuje, kao sto je recimo ovde preorder kao generalni krivac a masa koja svaljuje krivicu na preorder nema blage veze sta se desavalo iza kulisa i developmenta PC verzije. ;)

@Fazlinovic

Pogresno si razumeo, ja takodje pricam o losoj PC verziji i developmentu iste.
 
Video igre su sacinjene od umjetnickih dijela, ali nisu umjetnost? Ti se prvo moras dogovoriti sa sobom?

I svaki covjek je umjetnik. E sad o vrstama umjetnosti, priznatim/nepriznatim konceptima, procentima... bi mogli razglabati dugo.

Pojedine igre se mogu nazvati umjetnickim djelima ali generalno igre su samo interaktivni medij koji prvenstveno sluzi da se ljudi zabave - to su IGRE. Mogu ih praviti umjetnici, ali to ne znaci da je onda igranje sa Barbikama umjetnost. Od puke zabave nikakav veci smisao neces dobiti igrajuci Diablo, WOW, Counter Strike i ostale.
 
auuu jeste otislu u off :d evo da kazem danas sam igrao ps4 verziju i moram reci da izgleda bar jedno 3 do 4 puta bolje od PC-a po pitanju raznih efekat, textura, itd. I naravno radi sa stabilnim frjemrejtom, tek sada vidim koliko je PC verzija osakacena. Youtube i dr. video poredjenja nemogu docarati kako to zaista izgleda, brutalna razlika.

3-4 puta? Pa ne znam bas. Mozda si malo preterao.
Fps jeste stabilan ali zakljucan na 30.
 
Da li je s obzirom na veličinu problema realno očekivati patch koji bi igru učinio igrivom u narednih 10 dana?
 
Da li je s obzirom na veličinu problema realno očekivati patch koji bi igru učinio igrivom u narednih 10 dana?

Ne bih prognozirao vremenski period u kojem ce se to (valjda) srediti, ali mislim da ce trebati vise od jednog patcha da se to ispegla.

Mada, igra uopste nije losa. Ono malo sto sam je igrao je standardno dobar Arkham Batman.
 
Ne pratite na casovima.
Mac i Linux verzija izlaze na jesen, za patchove za PC verziju nisu nista rekli.
 
hahaha pa ovo je skandal ja nzm da li se ovo desilo sa bilo kojim naslovo do dana današnjeg. Znači izbacili su igru koja je optimizovana da radi na računaru za 2020god i povukli su je.

Samo mi jedna stvar nije jasna a ta reč je PORT. Ps4 i X1 je zapravo PC sada, znači nema više IBM čipova i mambo jumbo AMD x3 cpu za X360 znači kratko i jasno običan PC hardver je u njima. Ok isto je poseban čip ali je PC hardver da budem malo precizniji.
I sad oni prave PORT kakav bre port. Ja se sećam priče kada su Ps4 i X1 konzole najavljene i izbacivane da to mnogo olakšava posao programerima jel je sada sve zapravo isti kod za njih i PC i sl. priče su bile.

I opet se desi ovakav skandal. Ali uvek ovo ponavljam znači firma koja investira u naslov nzm 10 ili 100miliona USD i ne uzme 5 ili 10 beta test računara ili makar da pusti na 10 ili 50 testera koji bi on line besplatno čak testirali igru.?
Šta reći da AAA naslov tako ne ozbiljno bude odradjen je smešno.

A još da se nasmejem u pitanju je U3 engine znači taj engine treba da sahranjuje 4870 a ne da secka na zverinama od grafi koje imamo danas.
 
Poslednja izmena:
hahaha pa ovo je skandal ja nzm da li se ovo desilo sa bilo kojim naslovo do dana današnjeg. Znači izbacili su igru koja je optimizovana da radi na računaru za 2020god i povukli su je.

Samo mi jedna stvar nije jasna a ta reč je PORT. Ps4 i X1 je zapravo PC sada, znači nema više IBM čipova i mambo jumbo AMD x3 cpu za X360 znači kratko i jasno običan PC hardver je u njima. Ok isto je poseban čip ali je PC hardver da budem malo precizniji.
I sad oni prave PORT kakav bre port. Ja se sećam priče kada su Ps4 i X1 konzole najavljene i izbacivane da to mnogo olakšava posao programerima jel je sada sve zapravo isti kod za njih i PC i sl. priče su bile.

I opet se desi ovakav skandal. Ali uvek ovo ponavljam znači firma koja investira u naslov nzm 10 ili 100miliona USD i ne uzme 5 ili 10 beta test računara ili makar da pusti na 10 ili 50 testera koji bi on line besplatno čak testirali igru.?
Šta reći da AAA naslov tako ne ozbiljno bude odradjen je smešno.

A još da se nasmejem u pitanju je U3 engine znači taj engine treba da sahranjuje 4870 a ne da secka na zverinama od grafi koje imamo danas.

to se resi vrlo brzo, lagano pustanje gasa :D:D:D
 
Vi stvarno verujete u to da se preorderom isplate kompletni troskovi za razvoj neke igre? :D ...

A ti stvarno verujes da ne?
W3 je imao oko milion preordera a kostao je 35 miliona dolara da se napravi.
Pomnozi to sa nekom prosecnom cenom od $30-$40 po primerku and behold...
 
Behold what? Ko ce da plati developere i ostale clanove tima dok ne dodju pare od preordera? Jel ti imas predstavu kolike su to sume i da ti projekti bez unapred obezbedjenog kapitala i investicija se uopste i ne zapocinju? Te pare koje i dobiju od preordera verovatno odu kao neki dopunski troskovi marketinga i distribucije verovatno ili za mozda nesto drugo u zavisnosti kako oni to zele da rasporede.

To tvoje razmisljanje moze samo da bude neki Kickstarter ili nekakav drugi crowdfunding projekat.
 
Tuzno je sto se igre danas ne prave za PC pa portuju na konzole vec obrnuto, al valjda ce se promeniti stvari u buducnosti.

Na temu igre, iz jasnih razloga igram PS4 verziju, igra je vrlo interesantna, odlicno je docarana atmosfera iz zadnjih Batman filmova, simpaticno. Graficki izgleda vrlo lepo, sa smekom Unreal engine-a koji ima svoj stil ali i ne pokusava da bude fotorealistican kao Cryengine.
Iako se nisam previse peglao, tuce nisu ni blizu na nivou iz Shadow of Mordor-a gde su fantasticne.
Bojim se da na dugi rok voznja Batmobila moze da smori, ali za sada je zanimljivo i interesantno kako ova igra bi prakticno mogla i da se izbaci i kao NFS naslov uz minimalne modifikacije. Deluje kao da igra kombinuje vise igara u jednoj.
 
Behold what? Ko ce da plati developere i ostale clanove tima dok ne dodju pare od preordera? Jel ti imas predstavu kolike su to sume i da ti projekti bez unapred obezbedjenog kapitala i investicija se uopste i ne zapocinju? Te pare koje i dobiju od preordera verovatno odu kao neki dopunski troskovi marketinga i distribucije verovatno ili za mozda nesto drugo u zavisnosti kako oni to zele da rasporede.

To tvoje razmisljanje moze samo da bude neki Kickstarter ili nekakav drugi crowdfunding projekat.

Zamolio bih te da procitas o cemu se prica umesto sto odmah uskaces da me poklopis.
On je rekao da preorderi ne pokrivaju troskove developmenta ja sam rekao da pokrivaju i to dokazao konkretnim primerom.
Dal je CDPR dobio pare od investitora ili od prodaje W2 ili je radio bez para ili su dobili na lutriji uopste nije bitno za ovu diskusiju.
 
Dao si jedan primer, i to Blizzads-ov naslov, u prevodu mnogo loš primer. AAA naslovi koštaju mnogo i teško da mogu biti isplaćeni samo od Pre-Order-a. A sa druge strane stane, pa šta i da su pokrili troškove? Šta neće više od toga, zadovolji su da budu na nuli? Ja sam mislio da je njima u interesu da igru prodaju u što više primeraka, pa čak i posle izlaska iste, pa možda i godinu dve kasnije, ali sam očigledno pogrešio
 
Konzole i pc jesu isti hardver .

E sad, što je konzolna igra pisana da radi na operativnom sa low level pristupom
A pc verzija je pisana da radi na planski osakaćenom ms windowsu

Znači samo jedno - microsoft ne želi da igre rade dobro na pc-ju.
 
ja sam ovu igru kupio kao pre order jel to znaci da kada poprave igru ja cu i dalje da je imam kao prvog dana?
 
Dao si jedan primer, i to Blizzads-ov naslov, u prevodu mnogo loš primer. AAA naslovi koštaju mnogo i teško da mogu biti isplaćeni samo od Pre-Order-a. A sa druge strane stane, pa šta i da su pokrili troškove? Šta neće više od toga, zadovolji su da budu na nuli? Ja sam mislio da je njima u interesu da igru prodaju u što više primeraka, pa čak i posle izlaska iste, pa možda i godinu dve kasnije, ali sam očigledno pogrešio

Jel i ti isto kao M upadas u diskusiju o kojoj ocigledno ne znas nista?
 
Ljudi ovo je tema o igri ne o preorder sistemu, tako da stavim zakljucak: "Preorderujte igru samo gde postoji refund sistem, u suprotnom cekajte review". Nije fora da se raspravljate zbog tudjih gluposti. ;)
Uostalom cena ove igre pada svaki dan kod reselera, a s obzirom da sam siguran da ce Rockstedy da je ispegla, iz svega je proizaslo i nesto mizerno dobro.

A sad nazad na temu. Interesuje me od vas koji ste kupili igru koji physx sdk igra koristi, 3.x.x ili 2.x.x? Fajlovi su obicno u glavnom folderu.
 
Mali off

Konzole i pc jesu isti hardver .

E sad, što je konzolna igra pisana da radi na operativnom sa low level pristupom
A pc verzija je pisana da radi na planski osakaćenom ms windowsu

Znači samo jedno - microsoft ne želi da igre rade dobro na pc-ju.

DX12 bi trebao da popravi situaciju oko ovoga. Čak je i emulacija PS3 i Xbox360 konzola dosta uznapredovala u ovih par meseci zahvaljujući DX12.
 
Zamolio bih te da procitas o cemu se prica umesto sto odmah uskaces da me poklopis.
On je rekao da preorderi ne pokrivaju troskove developmenta ja sam rekao da pokrivaju i to dokazao konkretnim primerom.
Dal je CDPR dobio pare od investitora ili od prodaje W2 ili je radio bez para ili su dobili na lutriji uopste nije bitno za ovu diskusiju.

Koji si to primer dao?
Lepo ti je covek rekao da te pare ne stizu tek tako i da troskovi za development postoje i pre nego sto uospte pocne da se ista razvija. Troskovi su sve veci i veci i preorder nije problem. Problem je ne reagovanje na los proizvod. Ovo je prvi put da se se kupci pobunili toliko da se to nije moglo sakriti i tuga je to sto je potrebno da nekio naslov doslovno NE RADI da bi potrosaci reagovali. Za stanje igara nisu krivi ni PC ni konzole niti preorder - krivi su samo potrosaci.
 
Mali off



DX12 bi trebao da popravi situaciju oko ovoga. Čak je i emulacija PS3 i Xbox360 konzola dosta uznapredovala u ovih par meseci zahvaljujući DX12.

from jor maut, tu gods irz !

nadajmo se da će posle toga termin "portovanje" da ode u zasluženu pemziju .
 
Portovanje nece nikada otici u penziju jer je mali milion razlika izmedju konzole i PC-a. Od hardvera i drajvera za iste, rendera, skaliranja grafike i importovanja funkcija za skaliranje pa do komandi. Eto ti betmen.. nisu se mogli smilovati da postave podesavanje kursora miša. Pogledaj koliko je oskudan menij. I ne cudi sto su ostale stvari fail. Gdje su odredjene tehnologije poput nvidia physx.

Razlika izmedju konzola i PC-a ce uvjek biti velika bez obzira koliko zajednickih "komponenata" imali. Posebna je optimizacija za konzole a posebna za PC. Oni moraju da se nose sa dosta stvari na PCu a prvi od njih je windows kojem nije primarna funkcija gejming dok na konzolama imaju direktan pristum hardveru i nemaju milion kombinacija grafickih karti i procesora. Znaju sa kojim drajverima i komponentama imaju posla dok je to na racunaru totalno drugi nivo obaveza.
 
Poslednja izmena:
Mene ovo cudi jer su prethodne igre bile dosta dobre. Ne mogu da kazem portovi jer je vidljivo da su razvijane za PC. Mali milion podesavanja, dosta dobra optimizacija...
Sta se sad desilo ja ne znam. Ma znam PS4 verzija samo prebacena na PC eto to se desilo. Bez imalo truda i rada na istom. Zamislite default u podesavanjima PS4 controller. Lol
Dakle konzolne verzije su im bile primarne. Za PC ih je izgleda bas bilo briga. Ali da nakon tako dobrih verzija ti izbacis igru koja ima bukvalno 3 podesavanja za grafiku, nema efekte kojih ima u konzolnoj verziji... uzas. Kao da su imali 3 dana da prebace PS4 verziju na PC mislim da bi neki PS4 emulator da postoji bolje pokrenuo igru.
 
Inace igra je sama po sebi bas nezahtevna, PS4 je potpuno tih dok je pokrece sto nije slucaj kod mnogih igara.
 
Vrh Dno