Šta je novo?

Zašto kablovski Internet secka?

Marina86

Cenjen
Učlanjen(a)
03.02.2013
Poruke
5
Poena
151
Pozdrav svima. Registrovala sam se na ovaj forum kako bih podelila sa vama jedno svoje zapažanje. Godinama sam koristila ADSL i radio je besprekorno. Pre neki dan sam prešla na kablovski Internet zbog veće isplativosti. Imam paket 10/1.
Zapažanje je sledeće: konekcija se 2-3 puta dnevno na kratko zamrzne, to traje uvek od 5 do 10 sekundi, tad nije moguće otvoriti nijednu web stranicu (ili užasno sporo otvara) i dolazi do problema sa voice pozivom preko Skajpa. Ko manje provodi vremena za računarom, teško da će da primeti ovo. I drugarica je ovo isto primetila, isto ima kablovski. Tehnička podrška provajdera kaže da je sve u redu i da ne vide nikakve smetnje. Na ADSL-u ovog nije bilo!
Zašto se ovo dešava? Jel ima neko ideju? Ovo se ne može nazvati stabilnom i pouzdanom konekcijom.
U prilogu šaljem snimak stranice modema i log modema.
Ako vam trebaju još neke informacije, pitajte.
Hvala i pozdrav svima!
 

Prilozi

  • signal_modem.JPG
    signal_modem.JPG
    111.3 KB · Pregleda: 408
  • log_modem.JPG
    log_modem.JPG
    55.1 KB · Pregleda: 319
Najverovatnije je u pitanju gubitak paketa usled zagusenja na cvoristu...

Najlakse nacin da proveris je da odes na http://pingtest.net/ i vidis da li postoji gubitak paketa (napomena: potrebna java). Testiraj s vremena na vreme, pogotovo kad primetis da te zeza net. Ako bude gubitka paketa iscimaj ih na forumu (forum.sbb.rs) ili zovi korisnicki servis.
 
Poslednja izmena:
Ako je 2-3 puta dnevno po 10 sekundi, onda ne vidim nekog razloga da se preterano zali. Super bi bilo kada bismo imali 100% vremena full protok bez stucanja, ali ***.

Mislim, ovde pricamo o 30 sekundi dnevno, gde cak ne dolazi ni do pucanja konekcije. Ne znam stvarno, ali mozda su ipak problem prevelika ocekivanja? :)
 
Ipak mislim da je ADSL (kod Telekoma i još par provajdera (jednog?)) jedino rešenje za ova očekivanja, jer ja imam ADSL kod Verata, dešava se u par dana da ne radi po par minuta (2-3), i drugi wifi link kod exe-neta koji mesečno možda i pola sata u proseku ne radi (prekid obično bude jedan ali malo duži), pa sad treba da kukam... Nije tih 30 minuta za 30 dana ili ovih 10-15-20 kod Verata tolki problem na mesečnom nivou, da će sad zbog toga sve da propadne.

Ako nekome tolko smetaju ti prekidi (od po par desetina sekundi), a na ADSL-u kod telekoma nije bilo istih, onda je rešenje da se vrati i ima nešto manju brzinu ili veću cenu a da internet radi (opet skoro baš uvek). Treba svako da vidi šta mu najviše odgovara. Meni recimo odgovara veći download a i veći upload (2Mbps na trenutnom paketu) za prihvatljivu cenu, naspram toga da mi internet baš baš baš uvek radi 100% dobro.

Znam ljude koji imaju većih problema neki baš s SBB-om i njihovo nezadovoljstvo baš razumem, al 10 - 30 sekundi... hmmm :)
 
Kao sto svaki provajder ocekuje od tebe ili bilo koga drugoga da svakog meseca platis na vreme racun za interent tako isto i korisnik ocekuje od provajdera da mu isporucuje ono sto placa a to je flat paket i ako su rekli non stop internet onda non stop a ne sa prekidima i pauzama.

Ja sam na telekom adsl-u i tako nesto kada se dogodi jednom ili dva puta u toku dana odmah ih zovem i trazim razlog za to jer ako se od mene ocekuje da do 20-tog platim racun onda hocu besprekoran internet a ako hoce da posluju sa prekidima izvini pa mogu i ja da uzmem u posti uplatnice i da prepisem podatke sa racuna i da im danas uplatim 5 dinara, pa sutra 3 dinara i tako do kraja meseca da im uplacujem iznos mog paketa.
 
Kao sto svaki provajder ocekuje od tebe ili bilo koga drugoga da svakog meseca platis na vreme racun za interent tako isto i korisnik ocekuje od provajdera da mu isporucuje ono sto placa a to je flat paket i ako su rekli non stop internet onda non stop a ne sa prekidima i pauzama.

Ja sam na telekom adsl-u i tako nesto kada se dogodi jednom ili dva puta u toku dana odmah ih zovem i trazim razlog za to jer ako se od mene ocekuje da do 20-tog platim racun onda hocu besprekoran internet a ako hoce da posluju sa prekidima izvini pa mogu i ja da uzmem u posti uplatnice i da prepisem podatke sa racuna i da im danas uplatim 5 dinara, pa sutra 3 dinara i tako do kraja meseca da im uplacujem iznos mog paketa.

Baš tako. DRuga je stvar što ratel a pre svega tako napisani zakoni dozvoljavaju d akorisnici u Srbiji budu ovce za šišanje raznih monopolističij udruženja ili kartela
 
Onda treba tužiti sve, i mlekara što pakuju 0,18 umesto 0,2. Ni Sbb ni Telekom ne garantuju 99.9% brzine u svakom trenutku, a to piše i u ugovoru. Ko hoće to, onda treba debelo da dreši kesu....
 
Odoste u off. Mozda je dhcp na routeru podesen da cesto obnavlja adrese. U tom slucaju racunar je bez pristupa internetu 5-10 sec dok ne obnovi ip adresu.
Kvalitet veze iz prilozenih screenshotova je perfektan.
 
Signal na downstreamu je skoro pa idealan, ali ipak treba obratiti pažnju na upstream power level koji je preko 51dBmV, usled oscilacija u nivou signala i smetnji od ostalih korisnika u okruženuu lako može preći 54dBmV što je vrednost kada modem uglavnom ne može uspešno da šalje pakete. Čak i manja intervencija na konektorima i spliterima može dovesti do poboljšanja signala što bi verovatno eliminisalo pomenute prekide.
 
Evo ovako da se oglasim... Razumeo sam nekako sta je devojka htela reci... Naime problem ja mislim da je ili u flash playeru ili u Bench sajtu, zalio se Peci, on kaze da sve radi ok .... Jos neki su rekli da imaju problem slican ovom mom..

Snimak:



Prvo sam mislio da je problem sa Chrome-om... Odradjen update, nije chrome. Onda sam mislio da je problem u flash player-u... Hm obrisao ga u chrome-u, nije ni on. Mozzilu nisam koristio, videcu sa njom. Chrome mi odgovara i zbog sync-a sa mojim telefonom (android)


Naime, problem mi se desava kada otvorim "zahtevnu stranicu" tipa bench sajt ili the verge ili engaget prvi put po startovanju kompa... Znaci upalim komp, cekam da se boot-uje, odem napravim kafu, otvorim neki "zahtevni sajt" kao na snimku freez-uje se na 5 sekundi i posle radi... Mogu onda koliko god hocu puta da odem na bench ili neki zahtevni sajt i da nemam freeze... Zasto se ovo desava prvi put, a kasnije ne, zanima i mene...
 
Ajd i ja da dodam nesto. Imam isti problem kao i cura koja je otvorila ovaj topic. U pitanju je Nis i naselje Bulevar Nemanjica, znaci nema veze sa Rakovicom. Apsolutno se isto desava, da par puta (obicno uvece) u toku dana dodje do totalnog gubitka paketa na po 10~60 sekundi. Nije problem sa dhcpom, ne dolazi ni do prekida konekcije, iz sbba su dolazili dva triputa i utvrdili da je kod mene sve ok i da ne znaju sta je problem. E sad imam i druga u komsiluku, par zgrada od mene kome se desava ista stvar i u istom vremenskom intervalu (zajedno igramo WoT pa zajedno rejdzujemo kad se net pokoci). I to tako vec jedno dva meseca.
E sad da li je to problem kod sbba na globalnom nivou ili imamo isti problem na cvoristima?...
 
Tako je, Stevane. I kod mene se obično uveče isto dešava, a po njima je sve ok i ne znaju šta je problem. Diletanti!
 
Signal na downstreamu je skoro pa idealan, ali ipak treba obratiti pažnju na upstream power level koji je preko 51dBmV, usled oscilacija u nivou signala i smetnji od ostalih korisnika u okruženuu lako može preći 54dBmV što je vrednost kada modem uglavnom ne može uspešno da šalje pakete. Čak i manja intervencija na konektorima i spliterima može dovesti do poboljšanja signala što bi verovatno eliminisalo pomenute prekide.
Vuk je sasvim lepo primetio podatak koji je izvan idealnog i može da prouzrokuje ovakvu pojavu. Ako zrači preko mere, šumi i proizvodi iskrivljeni signal (zasićeni).
Slobodno ti smaraj tehničku podršku da ispravi nivoe signala jer to piše i u njihovim tehničkim dokumentima na sajtu. Posle ćeš imati ono zbog čega si došla na SBB.
Ako ti je modem još DOC30 onda su ti parametri još osetljiviji.
 
U Call Centru kažu da mi je signal odličan, da su ovo odlični parametri!!! Reinstalirana sam sistem, za svaki slučaj, instalirala sam Windows 8 Pro, dosad sam imala Windows 7, pošto ovde neko reče da proverim operativni sistem. Pa da vidimo.
Modem je Cisco EPC2100R2. Jel valjaju ovi modemi uopšte? Plastika na njima mi deluje dosta nekvalitetno! :D
 
U Call Centru kažu da mi je signal odličan, da su ovo odlični parametri!!! Reinstalirana sam sistem, za svaki slučaj, instalirala sam Windows 8 Pro, dosad sam imala Windows 7, pošto ovde neko reče da proverim operativni sistem. Pa da vidimo.
Modem je Cisco EPC2100R2. Jel valjaju ovi modemi uopšte? Plastika na njima mi deluje dosta nekvalitetno! :D

Ocekujes 100 % uptime preko coax kabla, po ceni od par hiljada dinara mesecno ?? :)
 
I još sumnja u ciscove modeme, na osnovu plastike.... :eek:
 
Sumnjam ja u sve kad su u pitanju diletanti koji štede na SVEMU!!!
Pogledajte pingtest rezultat, ovo je smejurija, a po njima je sve ok!

76761629.png
 
Kad ti smeta, raskini ugovor i vrati se na adsl. Ja sam ih pljuvao za mnogo gore i bitnije razloge, a ako mislis da na adsl toga nema, grdno se varas. Za te pare, usluga je kako gde, adekvatna.
 
Ne shvatam cemu takav stav prema devojci, ako je dosla i pitala ovde, znaci da ne zna sta se dogadja.. Da li u ugovoru pise da prihvata probleme sa mrezom, prekidima i slicno????

E pa da, naravno da ne pise, potpisala je jedno a dobija drugo skoro pa kao i ja kod Orion ADSL-a, tako da te price `` sta ocekujes za 1000 rsd mesecno`` su smesne, da se ne izrazavam drugacije i u krajnju ruku neumesne. Da li to znaci da ako kupis npr ovaj nas Punto za 5,6 soma da on treba da staje i kvari se svakog dana, a neki malo skuplji da se staje svakih mesec dana? Kad bi oni malo rasteretili mrezu sve bi bilo i vise nego super, ali jednostavno boli njih uvo da ulazu u to, bitno je da radi net, i da legnu parice svakog meseca od pretplata..
 
Kad ti smeta, raskini ugovor i vrati se na adsl. Ja sam ih pljuvao za mnogo gore i bitnije razloge, a ako mislis da na adsl toga nema, grdno se varas. Za te pare, usluga je kako gde, adekvatna.

Mogu da potvrdim da ADSL radi puno bolje od kablovskog. I samo prelistaj teme o ADSL-u videces da se skoro niko ne zali na ping i lag uglavnom se zale na male brzine ( generalno), male upload brzine i/ili nekvalitetne parice koje ne mogu da izvuku vecu brzinu od npr 10mbps i cenu. Ono sto platis dobijes minus overhead. Pogledaj TS i PTT teme nemoj da gledas Orion pilicare koji nezasluzuju da se zovu provajderom.

Bio sam tri godine na telekom ADSL-u i posto igram fps online primetim svaki skok pinga i lag. I za tri godine nisam imao problema - ping na domacim serverima stabilan oko 20-25ms i bez laga. Sad na kablu mi je ping 30-35ms i uvece zna da laga u zavisnosti od opterecenja mreze. Nista strasno zalaga jedan-dva puta u toku veceri ked igram online ali ipak se primeti i pomalo nervira posle adsl-a bez laga.

Pogledaj IKOM, RV i SBB teme - nekom radi savrseno a neki muku muce sa pucanjem konekcije i laga. Sve zavisi od dela grada i koliko je to cvoriste optereceno. Dva razloga zbog kojih sam presao sa adsl-a na kablovski su male brzine na adsl-u u odnosu na kablovski i to sto kod telekoma moram da se vezem ugovorom na dve godine.
 
Da ne otvaram novu temu imam slican problem. Naime javljaju mi se smetnje na zvucnicima kao nekakva isprekidana morzeova azbuka ili slicno, valjda zbog neke radio stanice u blizini. E sad znaci svaki put kada se to desi kablovski internet prekida i ne radi, bas koliko traje i interval smetnje, konstantno prilikom svake po nekoliko sekundi. Problem je sto se to desava svaki dan i bukvalno ne mogu da koristim internet, i sad da li neko ima ideju sta bih mogao da uradim da nekako izolujem signal da sprecim te smetnje da uticu na internet ( ne znam na sta tacno uticu na modem ili ruter). Ako je neko imao slican problem bio bih zahvalan na pomoci.
 
Vec mesec dana SBB ne radi kako treba.
 
Ja sam na Jet tv, ali nije problem do kablovskog cini mi se. Znaci net ne radi samo kada se javljaju smetnje, kao da neko preoptereti frekvenciju na kojoj se nalazi kablovska. Samo je problem sto to traje jedno pet sati non stop i net prekida i vraca se. Sad ne znam do cega je da li smeta modemu, ruteru ili cemu.
 
Očito je da gomila korisnika ima problema pogotovu u poslednje vreme sa SBB i opet se nađu neki da tvrde kako je internet jeftin kako su brzine odlične i slične gluposti.

Samo me interesuje da li ti napadi idu po službenoj dužnosti
 
Da ne otvaram novu temu imam slican problem. Naime javljaju mi se smetnje na zvucnicima kao nekakva isprekidana morzeova azbuka ili slicno, valjda zbog neke radio stanice u blizini. E sad znaci svaki put kada se to desi kablovski internet prekida i ne radi, bas koliko traje i interval smetnje, konstantno prilikom svake po nekoliko sekundi. Problem je sto se to desava svaki dan i bukvalno ne mogu da koristim internet, i sad da li neko ima ideju sta bih mogao da uradim da nekako izolujem signal da sprecim te smetnje da uticu na internet ( ne znam na sta tacno uticu na modem ili ruter). Ako je neko imao slican problem bio bih zahvalan na pomoci.
promeni kombinuj kanale na ruteru, kanal 6. je najzaguseniji
 
Kao sto svaki provajder ocekuje od tebe ili bilo koga drugoga da svakog meseca platis na vreme racun za interent tako isto i korisnik ocekuje od provajdera da mu isporucuje ono sto placa a to je flat paket i ako su rekli non stop internet onda non stop a ne sa prekidima i pauzama.

Ja sam na telekom adsl-u i tako nesto kada se dogodi jednom ili dva puta u toku dana odmah ih zovem i trazim razlog za to jer ako se od mene ocekuje da do 20-tog platim racun onda hocu besprekoran internet a ako hoce da posluju sa prekidima izvini pa mogu i ja da uzmem u posti uplatnice i da prepisem podatke sa racuna i da im danas uplatim 5 dinara, pa sutra 3 dinara i tako do kraja meseca da im uplacujem iznos mog paketa.

Apsolutno nisi u pravu. A ako ti je za utehu nisi ni jedini. Problem je u tome sto ti ni ne znas kakvu si uslugu kupio.
1. Flat - usluga kod koje se ne racuna kolicina prenetih podataka. Retkost postala u danasnje vreme.
2. Gde si ti u svom ugovoru procitao da ne sme da ti se dogodi prekid interneta? Jos i neces da im platis 10evra, od kojih recimo adsl provajderi imaju zaradu 3evra po prikljucku :)
Taj internet koji si ti zamislio kosta oko 100e po megabitu i ljudi kojima on zaista treba to placaju sa zadovoljstvom.

U 95% slucajeva je problem u pristupnoj mrezi, a to je sa stane krajnjih korisnika kocka. Svi veci ISP-ovi imaju ozbiljnu Core opremu i ne interesuje ih da pojedinacno zakidaju korisnike. Ostalih 5% je do kineske opreme i ljudske gluposti. Procitajte temu ispod

Kako odabrati pravog internet provajdera?
 
Kako sad pa Flat ispade redak ? 3G uglavnom jeste ali ostalo vrlo retko.
Najgori deo celog sistema je infrastruktura tj. provodnici kao kabl i telefonske linije sa lošim centralama. Prekidi u mreži su previše česti i to je krivica ISPa što se nije postarao da to sredi. To je naročito izraženo kod kablovskih operatera, to su njihove mreže, njihovi kablovi i njihovo montiranje i održavanje. Te mreže su stvarno haos uglavnom. Nemaju prave razdelnike i bedno ako i nikako uzemljene. Provlače ih kako gde stignu, vise nobezbeđeni sa zgrada i bandera. Na ISPovom kraju imaju teško prebukirane veze i servere pa kad se više korisnika poveže ode bandwith dođavola.
Kod krajnjeg korisnika ( koga netreba da se tiče išta od ovoga) je važno da je oprema adekvatna i nameštena kako treba, jedino njegov kompjuter je njegova briga. Korisnička podrška je jako šarena ali uglavnom dismalna, čast izuzetcima ali i to je dužnost provajdera a ne korisnika. Jedina dužnost korisnika je da plaća uredno i ne kvari ništa od opreme. Najviše me iznervira kada stave nekog klinca u tehničku podršku koji zna samo da kaže isključite modem iz struje pa uključite opet, za sve komplkovanije od toga moraju da zovu šefa.
 
Nazad
Vrh Dno