Šta je novo?

Najbolji DVD čitač/rezač

Najbolji rezach je onaj sa 2 godine garancije koji crkne posle 23 meseca i dobijesh drugi sa nove dve godine garancije :) Za 2000din 4 godine imash rezach..gde cjesh bolje :)

bilo bi dobro da je tako...mada ja mislim da kad ti rikne rezac u garanciji i kad dobijes novi da ti ne krene novi garantni rok vec se samo nastavi stari.tako da ti svejedno imas 2 godine kako god da okrenes.
 
bilo bi dobro da je tako...mada ja mislim da kad ti rikne rezac u garanciji i kad dobijes novi da ti ne krene novi garantni rok vec se samo nastavi stari.tako da ti svejedno imas 2 godine kako god da okrenes.

Ne mislis dobro.


Ontopic: ja sam nedavno uzeo Optiarc 7240 Sata, izasao me je ~1700din. i za sada radi kao sat.
 
Lepo poređenje ali koji sat? ;) Kinez ili neki Švajcarski... ;) Nije ni približno isto... ;)
 
Preformulisacu:
radi bez ikakvih problema, za sad je sve procitao i narezao bez poteskoca. :)
Moja preporuka.

p.s.: sto se satova tice - preferiram japance!
 
Poslednja izmena:
Naravno da ne krece novi garantni rok tako da ona prica o 4 godine ne pije vodu.;)
 
Nije to je praksa!!! :D
 
ja fino kazem da garancija ne moze da tece ispocetka.jednom kad kupis neki uredjaj ako ga reklamiras mozes da dobijes nov uredjaj u zamjenu ali garantni rok ostaje isti tj datum isteka garantnog roka ostaje isti!evo stigla je potvrda moje tvrdnje i od drugih clanova.znam da nisam lud!:banana::wall:
 
Druze, jel si ti procitao zakon kad tako delis te informacije?
 
Garancija mora da teče od dana kada se dobije novi uređaj.Druga je stvar što naši prodavci to ne poštuju.
Mada ima primera i da se to poštuje.U firmi gde radim crkao je UPS posle nekoliko meseci, iz servisa su došli odneli ga, posle 2-3 nedelje lepo doneli novi UPS i popunili novu garanciju.
 
Druze, jel si ti procitao zakon kad tako delis te informacije?

nisam citao zakon ali znam kako to funkcionise u praksi!imao priliku da vidim kod druga par puta da mu rikne uredjaj u garantnom roku.dobijao je nov uredjaj u zamjenu ali ne i novu garanciju.
do sad nisam imao potrebu da bilo sta reklamiram.imao sam dovoljno nesrece da mi svaki uredjaj koji crkne crkne nakon isteka garantnog roka.kao npr prosle godine dvdrw pioneer 115d ata samo 10-ak dana nakon isteka garancije.e to je baxuz da ga nema veceg.

kad sam vec kod toga mozda moze neko da mi pomogne da ga mozda i sredim.nije u potpunosti disfunkcionalan.kao citac radi normalno samo kod rezanja zeza.rw diskove nareze bez problema ali obicne dvd i cd ne moze.dakle sta se desi.pocne da reze disk i poslije 2-3% pukne.ne mogu sad da se sjetim koju poruku izbaci.ako je neko imao slicnih problema nek javi ako je uspio da ih sredi.kasnije cu pustiti jedan cd da se reze i okaciti koju gresku izbacuje.koliko se sjecam poceo je da se gubi onog momenta kad sam ga prebacio iz starog kucista u novo.
 
nisam citao zakon ali znam kako to funkcionise u praksi!imao priliku da vidim kod druga par puta da mu rikne uredjaj u garantnom roku.dobijao je nov uredjaj u zamjenu ali ne i novu garanciju.
do sad nisam imao potrebu da bilo sta reklamiram.imao sam dovoljno nesrece da mi svaki uredjaj koji crkne crkne nakon isteka garantnog roka.kao npr prosle godine dvdrw pioneer 115d ata samo 10-ak dana nakon isteka garancije.e to je baxuz da ga nema veceg.

Sad smo zasli u debeli offtopic i ovim svojim saopstenjem se iskljucujem iz bilo kakve dalje rasprave na ovu temu.
Naime, to sto nisi procitao zakon i nije tako strasno, lose je to sto siris dezinformacije.
To sto tvom drugu nisu dali nove garancije je samo minus po vas i time se ne treba hvaliti.
Zna se sta pise u zakonu i u vise situacija (licnih) sam se uverio da upravo tako stvari funkcionisu. U prevodu - ako ti crkne komponenta i ne moze da se popravi, i pritom dobijes novu - onda moras dobiti novi garantni list.
Ako se to nije desilo u slucaju tvog druga, osim prodavaca krivi ste i vi sto niste intervenisali i cisto da znas da nije takva "praksa" svuda ista.

:wave:
 
Sad smo zasli u debeli offtopic i ovim svojim saopstenjem se iskljucujem iz bilo kakve dalje rasprave na ovu temu.
Naime, to sto nisi procitao zakon i nije tako strasno, lose je to sto siris dezinformacije.
To sto tvom drugu nisu dali nove garancije je samo minus po vas i time se ne treba hvaliti.
Zna se sta pise u zakonu i u vise situacija (licnih) sam se uverio da upravo tako stvari funkcionisu. U prevodu - ako ti crkne komponenta i ne moze da se popravi, i pritom dobijes novu - onda moras dobiti novi garantni list.
Ako se to nije desilo u slucaju tvog druga, osim prodavaca krivi ste i vi sto niste intervenisali i cisto da znas da nije takva "praksa" svuda ista.

:wave:

opet kazem,nisam citao zakon i ne znam sta kaze.apsolutno ne sumnjam da bi trebalo da bude kao sto ti kazes ali sam drugacija iskustva imao.jednostavno kod nas je sve naopako pa i to.mnogo cega kod nas pise u zakonu ali u praksi...u svakom slucaju slazem se da ne treba da vise polivamo offtopic-om ovu temu!
 
E smucio mi se vise Samsung SH-S223C. Kupljen pre manje od 2 meseca jos na pocetku je pokazivao da nije pouzdan, tj upropastio mi je nekoliko dvd-a kada rezem image fajlove. Nisam ga reklamirao jer je bio vrlo dobar u citanju diskova a imam i ovaj LG GH22NS40. Medjutim desilo se par puta da nesto nareze i onda nece da procita, tj pokaze da je disk prazan, ili recimo ako narezem 6 filmova procita samo 1. Ali danas me ceo dan izludjuje i nece nista da procita, znaci ni diskove koje je ranije citao. Bice reklamacije i po svoj prilici kupovina jos jednog LG-a.
 
Garancija na zamenu tece iznova. Zamislite teoretski crkne vam uredjaj pred kraj garantnog roka, mogli bi bukvalno da vam uvale neku stvar koja rikne za par dana i onda mozete da placete.

Iz mog iskustva garancija se resetuje... a inace kad dobijate novi proizvod to ide po sistemu za stari se vrsi povracaj novca (posto su to duzni kada nema popravke, po zakonu), pa se od tog novca kupuje novi, dakle ni jedan razlog ne postoji da nov proizvod nema punu garanciju.
 
Nazalost garancija ne tece iznova, garanciju daje proizvodjac recimo WD za hard-diskove dalje garanciju od 3 godine. Garancija podrazumeva da ce uredaj raditi ispravno 3 godine tj firma garantuje za taj proizvod u ovoj situaciji WD (garancija moze biti i duza).
Ako se desi neki kvar u tom periodu firma je duzna da otkloni besplatno taj kvar tj da omoguci da uredjaj funkcionise u sucaju da se kvar ne moze otkloniti dobija se novi uredjaj.
Ali ne i nova garancija jer napominjem proizvodjac garantuje da ce uredjaj funkcionisati 3 god za dati primer.
Ako bi se garancija produzaval kao sto neki tvrde prakticno bi garancija od 3 god mogla da se razvuce na 9-12-15 godina sto nije ni logicno a ni tacno.
Garanciju odredjuje proizvodjac a i uslove sto nema nikakve veze sa zakonom, zakon samo obavezuje proizvodjace da moraju da daju odredjene garancije.
Evo cak i izvoda iz jedne garancije pise sve jasno.
 
Nazalost garancija ne tece iznova, garanciju daje proizvodjac recimo WD za hard-diskove dalje garanciju od 3 godine. Garancija podrazumeva da ce uredaj raditi ispravno 3 godine tj firma garantuje za taj proizvod u ovoj situaciji WD (garancija moze biti i duza).
Ako se desi neki kvar u tom periodu firma je duzna da otkloni besplatno taj kvar tj da omoguci da uredjaj funkcionise u sucaju da se kvar ne moze otkloniti dobija se novi uredjaj.
Ali ne i nova garancija jer napominjem proizvodjac garantuje da ce uredjaj funkcionisati 3 god za dati primer.
Ako bi se garancija produzaval kao sto neki tvrde prakticno bi garancija od 3 god mogla da se razvuce na 9-12-15 godina sto nije ni logicno a ni tacno.
Garanciju odredjuje proizvodjac a i uslove sto nema nikakve veze sa zakonom, zakon samo obavezuje proizvodjace da moraju da daju odredjene garancije.
Evo cak i izvoda iz jedne garancije pise sve jasno.

Eto covek je sve lepo rekao. Takva iskustva imao sam sa Mikroracunarima i Webhouse-om, dakle nema nove garancije.
 
Nije mi jasno zasto je neko pomisljao da je drugacije.:p
 
Cisto da se ogradim, ako si ovim postom ciljao na mene... :) Strasno je to koliko je dozvoljenog lupetanja i neinformisanosti u temi... I sirenja netacnih informacija... I potvrdjivanja toga od neupucenih ljudi... Toliko ;)
 
Cisto da se ogradim, ako si ovim postom ciljao na mene... :) Strasno je to koliko je dozvoljenog lupetanja i neinformisanosti u temi... I sirenja netacnih informacija... I potvrdjivanja toga od neupucenih ljudi... Toliko ;)
Nisam mislio na tebe. ;)
Ne znam na koje netacne informacije mislis, neupucene ljude i lupetanja, izgleda da praksa potvrdjuje da produzenja nema. Takodje, covek je gore objasnio sta i kako, ne znam kakve veze ima srpski zakon sa recimo garancijom koju WD daje.:)
Evo jednog dela iz Sonny Ericsson garancije:
2. Ako Sonny Ericsson opravi ili zameni ovaj Proizvod, za opravljeni ili zamenjeni Proizvod ce se izdati garancija koja vazi do isteka preostalog vremena originalnog garantnog perioda ili devedeset (90) dana od datuma opravke, ono sto je duze.
 
Ako garantnim listom nije drugacije definisano, onda:
u slucaju da se utvrdi da proizvod ne moze da se popravi (dakle ne pricam o popravljenom proizvodu) kupac ima pravo na:
- zamenu za isti proizvod
- zamenu za bolji uz doplatu (po dogovoru)
- povracaj novca
Uprosceno, uzmes povracaj novca i kupis novi proizvod sa novom garancijom. Nadam se da smo se sad razumeli.

Inace o ovome se nasiroko pisalo u temi o zastiti potrosaca. Takodje, ako nekom nesto znaci radim u prodavnici tehnike i solidno sam upucen u zakon, papiroloske procedure, praksu, i jos neke zanimljive situacije...
 
Ako garantnim listom nije drugacije definisano, onda:
u slucaju da se utvrdi da proizvod ne moze da se popravi (dakle ne pricam o popravljenom proizvodu) kupac ima pravo na:
- zamenu za isti proizvod
- zamenu za bolji uz doplatu (po dogovoru)
- povracaj novca
Uprosceno, uzmes povracaj novca i kupis novi proizvod sa novom garancijom. Nadam se da smo se sad razumeli.

Inace o ovome se nasiroko pisalo u temi o zastiti potrosaca. Takodje, ako nekom nesto znaci radim u prodavnici tehnike i solidno sam upucen u zakon, papiroloske procedure, praksu, i jos neke zanimljive situacije...
Upravo to i pise u garanciji Sony Ericssona, ako se ne popravi dobijas nov sa garancijom do isteka originalne.
Povracaj novca, to je vec druga situacija.
Opet mi nije jasno kakve veze ima srpski zakon sa garancijom koju proizvodjac, u ovom slucaju Sony Ericsson, daje.
 
Opet mi nije jasno kakve veze ima srpski zakon sa garancijom koju proizvodjac, u ovom slucaju Sony Ericsson, daje.

Pokusaj to ovako da zamislis: Sony Ericsson daje npr. 2 godine garancije na nov uredjaj. Ti kad u zameni dobijes nov uredjaj on ima svoju garanciju (to vise nije onaj stari pokvareni uredjaj). Dakle svaka jedinka ima svoj propisani vek trajanja. Svaka jedinka koja ugine usled nekvaliteta/greske proizvodjaca/nepostovanja standarda i sl. je neispravna jedinka. Menja se novom, ispravnom - a ta nova ima svoju jedinstvenu garanciju.
To nema veze ni sa cijim zakonom.

p.s.: retke su garancije gde je to tako precizno definisano kao u pomenutoj SE garanciji. Prilicno sam siguran da ako je vec eksplicitno naglaseno u garanciji da nema nove garancije - onda zaista nema. Ali to je druga stvar, jer kupac pristaje na ono sto pise u overenom garantnom listu kada kupi proizvod.
Ponavljam - ukoliko nije ovako navedeno (a u jako velikom broju garancija nije) - onda ta prica o produzetku pada u vodu i dobija se nova, jer si dobio NOV proizvod.


p.p.s.: slag na tortu: graficka iz mog potpisa je u garanciji jos 2 godine, a dobio sam je u zamenu za stari 7900GS koji je crkao nakon dve godine (pre godinu dana). Zamena je najregularnije obavljena u Pinsoftu. Ima tema o tome na benchu. Crkla su mi 2 DeathAddera u roku od godinu dana. Na kraju sam u istoj radnji uzeo MX518 sa 3 godine garancije. Jel treba dalje?
 
Poslednja izmena:
Pokusaj to ovako da zamislis: Sony Ericsson daje npr. 2 godine garancije na nov uredjaj. Ti kad u zameni dobijes nov uredjaj on ima svoju garanciju (to vise nije onaj stari pokvareni uredjaj). Dakle svaka jedinka ima svoj propisani vek trajanja. Svaka jedinka koja ugine usled nekvaliteta/greske proizvodjaca/nepostovanja standarda i sl. je neispravna jedinka. Menja se novom, ispravnom - a ta nova ima svoju jedinstvenu garanciju.
To nema veze ni sa cijim zakonom.
Zasto bih ista zamisljao kad lepo gore pise?:) Svaki proizvodjac ima propisane garantne uslove.
Nema veze sto to vise nije onaj pokvareni uredjaj, i na taj novi zamenjeni dobijas garanciju ali samo do kraja originalne.
Ovde pricam o situaciji da dobijes identican uredjaj.

p.s.: retke su garancije gde je to tako precizno definisano kao u pomenutoj SE garanciji. Prilicno sam siguran da ako je vec eksplicitno naglaseno u garanciji da nema nove garancije - onda zaista nema. Ali to je druga stvar, jer kupac pristaje na ono sto pise u overenom garantnom listu kada kupi proizvod.
Ponavljam - ukoliko nije ovako navedeno (a u jako velikom broju garancija nije) - onda ta prica o produzetku pada u vodu i dobija se nova, jer si dobio NOV proizvod.
Zapravo nisu retke, ali retko ko cita garanciju proizvodjaca vec firme gde je uredjaj kupljen.;)
Pazi, ja nesto nisam vidjao garancije gde pise dobicete nov uradjaj sa novom garancijom.:)

p.p.s.: slag na tortu: graficka iz mog potpisa je u garanciji jos 2 godine, a dobio sam je u zamenu za stari 7900GS koji je crkao nakon dve godine (pre godinu dana). Zamena je najregularnije obavljena u Pinsoftu. Ima tema o tome na benchu. Crkla su mi 2 DeathAddera u roku od godinu dana. Na kraju sam u istoj radnji uzeo MX518 sa 3 godine garancije. Jel treba dalje?
Uporno vuces na drugu stranu.:smash: Situacije o kojima pricas su ipak nesto drugo, dobio si drugi proizvod a ne isti tako da ti poredjenje ne stoji.
 
Pazi, ja nesto nisam vidjao garancije gde pise dobicete nov uradjaj sa novom garancijom.:)
Tacno. Ali upravo se o tome radi - kad nije precizno navedeno sta i kako, onda se primenjuje zakon koji to propisuje.
Zato sam i napisao "ako garantnim listom nije drugacije propisano".

Situacije o kojima pricas su ipak nesto drugo, dobio si drugi proizvod a ne isti tako da ti poredjenje ne stoji.
Cela prica je krenula u pravcu zamene DVD rezaca nakon 23 meseca. Veoma mala verovatnoca je da ces dobiti isti taj uredjaj nakon toliko vremena.
Takodje, da napomenem, Death Adderi koji su pomenuti u mom prethodnom postu - svaki je imao svoju (novu garanciju) - dakle menjao sam za identican proizvod.
Trenutno drzim u ruci nekoliko originalnih garancija za Razer proizvode za pecatom uvoznika/servisa (excentar) i nece me mrzeti da ti prekucam sta pise:
"Za ovaj uredjaj proizvodjac daje garanciju u trajanju od 24 meseca od dana prodaje.
Datum prodaje:______
Pecat prodavca:________
U slucaju reklamacije obratite se ovlascenom servisu firme ........ adresa, tel........."
Kraj. To je sve. Sta mislis da se desava u slucaju crkavanja? ;)
Mogu da idem dalje i da ti fotografisem garancije za Logitech proizvode na kojima je pecat firme LOGO d.o.o. koja je uvoznik. Da ne duzim - ista situacija.

Evo primera: http://warranty.razerzone.com/ - obratiti paznju na stavku 5., a posebno na deo:
All new Products will have the Limited Warranty period listed above.
 
Poslednja izmena:
Tacno. Ali upravo se o tome radi - kad nije precizno navedeno sta i kako, onda se primenjuje zakon koji to propisuje.
Zato sam i napisao "ako garantnim listom nije drugacije propisano".
Dobijanje drugog proizvoda ili vracanje novca su "rezervne varijante", popravka ako je moguca ili dobijanje istog proizvoda ali novog su prve varijante.U tom slucaju garancija traje do isteka originalne.

Cela prica je krenula u pravcu zamene DVD rezaca nakon 23 meseca. Veoma mala verovatnoca je da ces dobiti isti taj uredjaj nakon toliko vremena.
Takodje, da napomenem, Death Adderi koji su pomenuti u mom prethodnom postu - svaki je imao svoju (novu garanciju) - dakle menjao sam za identican proizvod.
Trenutno drzim u ruci nekoliko originalnih garancija za Razer proizvode za pecatom uvoznika/servisa (excentar) i nece me mrzeti da ti prekucam sta pise:
"Za ovaj uredjaj proizvodjac daje garanciju u trajanju od 24 meseca od dana prodaje.
Datum prodaje:______
Pecat prodavca:________
U slucaju reklamacije obratite se ovlascenom servisu firme ........ adresa, tel........."
Kraj. To je sve. Sta mislis da se desava u slucaju crkavanja? ;)
Mogu da idem dalje i da ti fotografisem garancije za Logitech proizvode na kojima je pecat firme LOGO d.o.o. koja je uvoznik. Da ne duzim - ista situacija.

Evo primera: http://warranty.razerzone.com/ - obratiti paznju na stavku 5., a posebno na deo:
All new Products will have the Limited Warranty period listed above.
Firma moze na "svoju odgovornost" da ti da nov isti uredjaj sa novim garancijom, to im niko ne moze zabraniti.Ali ako ne urade tako, nisu nista pogresili, jer postuju garanciju proizvodjaca.
Kakve veze imaju originalne garancije od tih Razer-a?:) Nema potrebe da prekucavas.
Ovo sa linka All new products... se odnosi na nove kupljenje uredjaje, ne na one dobijene u zameni.
Evo recimo, ja kad sam u Altiju uzimao OCZ XTC Memory kuler, vracao sam 3 puta, uvek su mi davali nov uz zadrzavanje garantnog lista koji sam dobio pri prvoj kupovini.;)
 
Dobijanje drugog proizvoda ili vracanje novca su "rezervne varijante", popravka ako je moguca ili dobijanje istog proizvoda ali novog su prve varijante.U tom slucaju garancija traje do isteka originalne.

Mislim da si ovim rekao sustinu problema, i uopste zasto je doslo do razlicitih stavova u ovoj temi...
 
Vrh Dno