Šta je novo?

Panasonic dmc-tz7 ili Canon SX200IS

Slazem se sa ovim ^ sto Drajver rece. Manuelne komande i "u toj klasi" mogu svakako da pomognu (naravno, ako se razume njihovo koriscenje)... nisu rezervisane samo za "velike" aparate. Jedna ista scena moze na puno nacina da se ufotka ako se preuzme kontrola nad fotkanjem, tj. ako se ne dozvoli aparatu da on fotka kako hoce.

Ako se ipak ne zeli to, uvek moze da se prebaci na AUTO ;)

Pozdrav!
MrBigJump.gif
 
Slazem se sa ovim ^ sto Drajver rece. Manuelne komande i "u toj klasi" mogu svakako da pomognu (naravno, ako se razume njihovo koriscenje)... nisu rezervisane samo za "velike" aparate. Jedna ista scena moze na puno nacina da se ufotka ako se preuzme kontrola nad fotkanjem, tj. ako se ne dozvoli aparatu da on fotka kako hoce.

Ako se ipak ne zeli to, uvek moze da se prebaci na AUTO ;)

Pozdrav!
MrBigJump.gif

OK. To je generalna izjava. Ali, navedite neki konkretaan efekat/boljitak koji U TOJ KLASI aparata moze da se dobije samo manuelnim podesavanjem (prioritetom) blende ili vremena ekspozicije.

Prostije receno: sta to, i koliko bolje, moze da uslika pomenuti Canon u odnosu na pomenuti Panasonic koriscenjem podesavanja blende ili podesavanja vremena ekspozicije.
 
Npr. mozes bolji panning da uradis... usporis expoziciju na recimo 1/30 ili sporije i eto. Kako ce automatika znati to da ti odradi? Mozes vise (ne toliko kao na velikom senzoru, ali ipak donekle) da izolujes neki objekat od pozadine povecanjem blende. Mozes da dobijes lepe nocne svetiljke zvezdastog oblika ako zavrnes blendu. Mozes po danu da zamrznes skok nekog skejtera ubrzanjem expozicije na recimo 1/1000... da ne bude razmazan (ako hoces, ako neces). Primera je koliko god hoces. Generalno - mozes vise i lepse da se umetnicki izrazis, za razliku od samo automatskih snapshot-ova. Naravno, ako je korisniku iole stalo da se izrazi malo vise od spomenutih snap-ova.

Ovo nije "za" ili "protiv" izmedju navedena dva aparata, vec "za" ili "protiv" izmedju manuelnih komandi i automatike. A "manuelni" aparat ima i auto ;)

Pozdrav!
MrBigJump.gif
 
Npr. mozes bolji panning da uradis... usporis expoziciju na recimo 1/30 ili sporije i eto. Kako ce automatika znati to da ti odradi? Mozes vise (ne toliko kao na velikom senzoru, ali ipak donekle) da izolujes neki objekat od pozadine povecanjem blende. Mozes da dobijes lepe nocne svetiljke zvezdastog oblika ako zavrnes blendu. Mozes po danu da zamrznes skok nekog skejtera ubrzanjem expozicije na recimo 1/1000... da ne bude razmazan (ako hoces, ako neces). Primera je koliko god hoces. Generalno - mozes vise i lepse da se umetnicki izrazis, za razliku od samo automatskih snapshot-ova. Naravno, ako je korisniku iole stalo da se izrazi malo vise od spomenutih snap-ova.

Ovo nije "za" ili "protiv" izmedju navedena dva aparata, vec "za" ili "protiv" izmedju manuelnih komandi i automatike. A "manuelni" aparat ima i auto ;)

Pozdrav!
MrBigJump.gif

Da, i to je sve potrebno nekome ko samo zeli P&C fotoaparat.
 
Covek se dvoumi izmedju dva dzepna UZ aparata i mesati u pricu aparat koji dobacuje do 60mm nema bas nekog smisla.

Pa smisao je sledeci, covek hoce kompakt, pa ako hoce point&click najbolji je tz7, ako hoce manuelne komande i kvalitet onda je najbolji lx3. Sve ostalo je ispod.


KizaTheDeath je napisao(la):
Npr. mozes bolji panning da uradis... usporis expoziciju na recimo 1/30 ili sporije i eto. Kako ce automatika znati to da ti odradi? Mozes vise (ne toliko kao na velikom senzoru, ali ipak donekle) da izolujes neki objekat od pozadine povecanjem blende. Mozes da dobijes lepe nocne svetiljke zvezdastog oblika ako zavrnes blendu. Mozes po danu da zamrznes skok nekog skejtera ubrzanjem expozicije na recimo 1/1000... da ne bude razmazan (ako hoces, ako neces). Primera je koliko god hoces. Generalno - mozes vise i lepse da se umetnicki izrazis, za razliku od samo automatskih snapshot-ova. Naravno, ako je korisniku iole stalo da se izrazi malo vise od spomenutih snap-ova.

Neke od ovih stvari su resene u bezbrojnim modovima (poput sportskih za skejtera).
 
Da, i to je sve potrebno nekome ko samo zeli P&C fotoaparat.

Napisao sam i na kraju za tog "nekog":

Naravno, ako je korisniku iole stalo da se izrazi malo vise od spomenutih snap-ova.

Neke od ovih stvari su resene u bezbrojnim modovima (poput sportskih za skejtera).

Nesto... da. Tek da se kaze da se moze malo kreativnije koristi, ne udubljujuci se previse u materiju.

Pozdrav!
MrBigJump.gif
 
Poslednja izmena:
Problem je sto se ovde mistifikuju stvari. Generalno, uvek je bolje imati ovo ili ono, ali pitanje je koliko je to zaista potrebno. Kad bih ja izjavio "Potreban mi je bodi gard koji pogadja na 300 metara, a jos je bolje ako taj covek ume da svira na harfi" to verovatno ne bi imalo mnogo logike.

Poznato je da je zizna daljina objektiva presudna za dubinsku ostrinu (depth of field). Kod pomenutog Panasonica (a slicno je i kod Canona) najveca zizna daljina je 49,2 mm na 12x zumu (najmanja je 4,1mm) . To (49,2 mm) je zizna daljina kod "normalnog" objektiva sa filmom u lajka (24x36) formatu. Kakvo tu sad izdvajanje od pozadine moze da se napravi sa takvim ziznim daljinama, cak i sa najmanuelnijim komandama?

Ostaje pomenuti panning. Ni panning sa tako malim ziznim daljinama nije bas sjajna stvar. Pored toga, postoje "scenery" modovi koji, kako je vec receno, to delimicno resavaju.

Kada se sve sabere meni "occasional panning" nije bas prioritet koji bi uticao na izbor aparata.

Mogucnost naknadne obrade u Photoshopu necu pominjati :))
 
Poslednja izmena:
Poznato je da je zizna daljina objektiva presudna za dubinsku ostrinu (depth of field). Kod pomenutog Panasonica (a slicno je i kod Canona) najveca zizna daljina je 49,2 mm na 12x zumu (najmanja je 4,1mm) . To (49,2 mm) je zizna daljina kod "normalnog" objektiva sa filmom u lajka (24x36) formatu. Kakvo tu sad izdvajanje od pozadine moze da se napravi sa takvim ziznim daljinama, cak i sa najmanuelnijim komandama?

Da li znas koliko je 49.2mm kod SLR objektiva, lajka formata? To je "normalac". A taj Panasonic na 49.2 priblizi "do yaya" (sto bi rekli). 49.2mm je na formatu senzora (velicina 1/2.33") tog kompakta ekvivalento 300mm u lajka formatu, sto je daleko od "normalca" - to je telefoto. Pogle ovde... 4.1 - 49.2mm, tj. 25 - 300mm (35mm equiv.)

Nije samo zizna duzina "presudna". Ima tu jos faktora... a jedan se postize manuelnim komandama ;)

Rekoh na kraju... ako korisnika apsolutno ne zanima da mu fotke budu malo ili malo vise bolje nego je zadovoljan automatikom, onda ne treba da ga zanimaju ni manuelne komande.

Mislim da je dovoljno jasno... ne treba vise izmisljati toplu vodu.

Pozdrav!
MrBigJump.gif
 
Poslednja izmena:
Da li znas koliko je 49.2mm kod SLR objektiva, lajka formata? To je "normalac". A taj Panasonic na 49.2 priblizi "do yaya" (sto bi rekli). 49.2mm je na formatu senzora (velicina 1/2.33") tog kompakta ekvivalento 300mm u lajka formatu, sto je daleko od "normalca" - to je telefoto. Pogle ovde... 4.1 - 49.2mm, tj. 25 - 300mm (35mm equiv.)

Nije samo zizna duzina "presudna". Ima tu jos faktora... a jedan se postize manuelnim komandama ;)

Rekoh na kraju... ako korisnika apsolutno ne zanima da mu fotke budu malo ili malo vise bolje nego je zadovoljan automatikom, onda ne treba da ga zanimaju ni manuelne komande.

Mislim da je dovoljno jasno... ne treba vise izmisljati toplu vodu.

Pozdrav!
MrBigJump.gif


Ne znam sta je "ovde" jer taj aparat drzim u kuci i znam sta radi.

Pa, ja sam i sam rekao da je 49,2 mm normalna zizna daljina za lajka format kao i to da sa ziznom daljinom koja ide od 4.1 do 49,2 mozes manuelno otvarati blendu kol'ko 'oces - pa opet neces dobiti dobar efekt nedostatka dubinske ostrine tako da usnimani objekt (recimo portret) bude ostar na neostroj pozadini.

Dakle, lepo je imati manuelne komande na takvom aparatu, ali bilo bi jos mnogo lepse kada bi sa tim komandama moglo da se nesto i uradi ...

A i toplu vodu je dobro ponekad malo podgrejati ...
 
Poslednja izmena:
^ Takodje, lepo je i pazljivo citati post-ove... cele:

Mozes vise (ne toliko kao na velikom senzoru, ali ipak donekle) da izolujes neki objekat od pozadine povecanjem blende.

Ziznu duzinu uopste nisam spominjao, a moras i sam priznati da ces ipak vise (jos jednom ponavljam - ne toliko kao na velikom senzoru, ali ipak donekle) izolovati pozadinu ako manuelno podesis blendu, nego ako uopste nemas tu mogucnost podesavanja.

Ja sam imao (i dalje imam) Fuji S5600. Senzor je slicne velicine. I da... manuelne komande mi jesu dosta pomogle u mnogim slucajevima.

Ali... slazem se sa tobom - ako korisnika uopste ne zanima neka "sira" upotreba fotoaparata, onda mu manuelne komande nisu neophodne.

Pozdrav!
MrBigJump.gif
 
Problem je sto se ovde mistifikuju stvari.

Pre ce da bude da vecinu ljudi ne zanima da se bakce sa tim pa im i ne trebaju manuelne komande. Scene modovi ti nece doneti skoro nishta bash u situaciji kada ti budu najpotrebniji, jer ne moze tamo neki inzenjer u fabrici da zna shta ti hocesh.

Shta kad mi treba recimo kombinacija 1/30, F2.8, ISO200, Flash na -2, to ni jedan od idi0ta ti nece omoguciti, a to je recimo postavka za vecinu fotografija po loshem svetlu, gde ce one biti daleko bolje od onih kakve sam aparat napravi. Najmanje od svega ce mi trebati prioritet blende zbog plitkog DOFa, to je ionako teshko napraviti na tim malim senzorima...
 
Poslednja izmena:
Koristio sam desetak fotoaparata a trenutno imam cetiri koji su iz razlicitih klasa.Samo na jednom nemam full manual (Ixus 80) i iako su slicke solidne meni nedostaju manuelna podesavanja.
E sad ako korisnika ne zanima da ikako napreduje ili nauci nesto vise vec da aparat koristi kao i kameru sa mobilnog, njemu manuelna podesavanja nista ne znace jer "nece da se smara".
Ima dosta ljudi koji tockic nisu makli sa auto moda od kako su kupili aparat , slikaju sa blicom scenu koja je od njih udaljena vise od 20m i sl. i onda se cude kako im fotke nisu dobre .
A ste rece Driver, prioritet blende najmanje kod kompakta znaci za dof ali znaci kad ja hocu F2.8 a on sam kaze F9.0 umesto da skrati ekspoziciju.
 
Koristio sam desetak fotoaparata a trenutno imam cetiri koji su iz razlicitih klasa.Samo na jednom nemam full manual (Ixus 80) i iako su slicke solidne meni nedostaju manuelna podesavanja.
E sad ako korisnika ne zanima da ikako napreduje ili nauci nesto vise vec da aparat koristi kao i kameru sa mobilnog, njemu manuelna podesavanja nista ne znace jer "nece da se smara".
Ima dosta ljudi koji tockic nisu makli sa auto moda od kako su kupili aparat , slikaju sa blicom scenu koja je od njih udaljena vise od 20m i sl. i onda se cude kako im fotke nisu dobre .
A ste rece Driver, prioritet blende najmanje kod kompakta znaci za dof ali znaci kad ja hocu F2.8 a on sam kaze F9.0 umesto da skrati ekspoziciju.


Ljudi, manite se tih "opstih mesta" u vasim "savetima". Ja ta "opsta mesta" znam bolje od vas. Aparat o kome je ovde rec ima najveci otvor blende 3.3 , a na 12x zumu maks. otvor blende je 4.9. Canon sa kojim se ovde uporedjuje ima jos manji otvor blende.

Meni bi manuelna podesavanja "znacila", ako mi konkretno navedete sta biste sa njima konkretno na takvom aparatu snimili.

Posle toga moze da ide necija procena (moja ili vasa) da li je to (sto jos niste ni naveli) dovoljan razlog da zanemarim prednosti koje Panasonic iz ove teme ima nad Canonom i da uzmem Canon zbog nekih manuelnih komandi.

Ako vec dajete ovakve "savete", kazite koji to kompakt (dzepni) aparat ima zum 12x, manuelna podesavanja, blendu 2.8 i dovoljno veliku ziznu daljinu objektiva gde smanjena dubinska ostrina (ili srpski "dof") moze doci do izrazaja. Ja cu odmah kupiti taj aparat.
 
Ako vec dajete ovakve "savete", kazite koji to kompakt (dzepni) aparat ima zum 12x, manuelna podesavanja, blendu 2.8 i dovoljno veliku ziznu daljinu objektiva gde smanjena dubinska ostrina (ili srpski "dof") moze doci do izrazaja. Ja cu odmah kupiti taj aparat.

Canon S5IS ima sve ovo sto si sad naveo pa i plici dof ( 432mm i F3.5),opticki zoom u toku snimanja videa,stereo zvuk i jos neke sitnice.Jedino sto je za malo veci dzep i nema hd video.
pozz
 
Poslednja izmena:
Canon S5IS ima sve ovo sto si sad naveo pa i plici dof ( 432mm i F3.5),opticki zoom u toku snimanja videa,stereo zvuk i jos neke sitnice.Jedino sto je za malo veci dzep i nema hd video.
pozz

Pa, u tom dzepu je stvar :) Taj Canon je vise nego duplo tezi i dosta je veci i ne moze da stane u dzep. Treba i dublji dzep, jer je bar duplo skuplji.

To je sasvim drugi koncept aparata ...


Najstariji aparat sa kojim sam pravio fotografije (crno bele) je bio nemacki Voigtländer iz 1930 i neke godine. Format negativa je bio 6 x 9 cm i imao je "normalni" (za taj format negativa) objektiv od 80 mm. Tu si mogao da radis efekte sa dof kakve ti dusa zeli ...
 
Poslednja izmena:
Canon S5IS ima sve ovo sto si sad naveo pa i plici dof ( 432mm i F3.5),opticki zoom u toku snimanja videa,stereo zvuk i jos neke sitnice.Jedino sto je za malo veci dzep i nema hd video.
pozz

Ima zum objektiv sa ziznomm daljinom od 6 mm do 72 mm, a ne 432mm. Kada je dof u pitanju, treba baratati sa apsolutnom ziznom daljinom objektiva .....
 
^ Problem je samo shto to nigde na aparatu ili upustvu ne pishe, takav info mozesh da prochitash samo po reviewima ili da sam izracunash u odnosu na velichinu senzora, a to je smor raditi :)
 
Poslednja izmena:
Ja samo da iskoristim priliku da jos jednom pljunem po Panasonicu sa kojim sam bio izuzetno ne zadovoljan ( imao fz8 ) ... koliko god bio bolji tz7 sumljam da ima veci senzor od ovog mog nesretnog, tako da bi to izbegao u sirokom luku ! Jer je i tad moj ixus medju prvima koji se pojavio od digitalnih v2 2MPx pravio daleko kvalitetnije fotke ! :) JEA :)

E da, po meni, manite se Prosumer aparata, taj zum nije ni za onu stvar sto pocinje na K a zavrsava se na Urac, ukoliko hocete mali fotoaparat ixus ili slicno, veci aparat sa vise mogucnosti DSLR i cao, ovo izmedju je maltretiranje realno ! :)
 
Poslednja izmena:
vremena se menjaju i nikon jeste bio inferioran u odnosu na kanon, ali vise nije tako. zadnjih godinu dana nikon je izbacio masu dobrih aparata i poceo da konkurise. npr. p90 je aparat koji me je ostavio bez daha brznom autofokusa preko celog opsega objektiva, da ne kazem da je cak i za moj ukus koji je navikao na minimum 20mm, 26mm prilicno koristan ugao. a ni 624 nije za bacanje.
licno imam sx200is i dovoumio sam se izmedju panasonica i njega, jer je panasonic ima 25mm, ali ipak za mene su manulene komande potreba. sto ne znaci da nekom drugom to treba. milsim da su na aparatima sa live preview manuelne komande prilicno lake za manipulaciju i da se slika lako koriguje i vidi se rezultat na samom displeju. jer neke situacije su za auto expoziciju jednostavno nedostizne i tu su manuelne u prednosti.
sx200is nije aprat koji ima kvalitet slike na nivou kanonove reputacije, ali to meni ne smeta. a630 koji isto imam je aparat koji ima sliku koja moze da sluzi kao primer u tehnickoj skoli. medutim to je stvar bespotrebnih 12mp koje sx200 ima, verovatno je malo i do objektiva, prem da i ne verujem. mislim da je samo do losijeg chipa. inace to je upotrebljiv pouzdan aparatic, sa jako filmicnim bojama u vivid modu, koji je poslovicno na kanonu bio uvek bljak.
 

Prilozi

  • IMG_2566.jpg
    IMG_2566.jpg
    65.7 KB · Pregleda: 87
  • IMG_2926.jpg
    IMG_2926.jpg
    96 KB · Pregleda: 81
  • IMG_2936.jpg
    IMG_2936.jpg
    129.8 KB · Pregleda: 97
  • IMG_2962.jpg
    IMG_2962.jpg
    147.9 KB · Pregleda: 93
  • IMG_3055.jpg
    IMG_3055.jpg
    87.4 KB · Pregleda: 81
vremena se menjaju i nikon jeste bio inferioran u odnosu na kanon, ali vise nije tako. zadnjih godinu dana nikon je izbacio masu dobrih aparata i poceo da konkurise. npr. p90 je aparat koji me je ostavio bez daha brznom autofokusa preko celog opsega objektiva, da ne kazem da je cak i za moj ukus koji je navikao na minimum 20mm, 26mm prilicno koristan ugao. a ni 624 nije za bacanje.

licno imam sx200is i dovoumio sam se izmedju panasonica i njega, jer je panasonic ima 25mm, ali ipak za mene su manulene komande potreba. sto ne znaci da nekom drugom to treba. milsim da su na aparatima sa live preview manuelne komande prilicno lake za manipulaciju i da se slika lako koriguje i vidi se rezultat na samom displeju. jer neke situacije su za auto expoziciju jednostavno nedostizne i tu su manuelne u prednosti.

sx200is nije aprat koji ima kvalitet slike na nivou kanonove reputacije, ali to meni ne smeta. a630 koji isto imam je aparat koji ima sliku koja moze da sluzi kao primer u tehnickoj skoli. medutim to je stvar bespotrebnih 12mp koje sx200 ima, verovatno je malo i do objektiva, prem da i ne verujem. mislim da je samo do losijeg chipa. inace to je upotrebljiv pouzdan aparatic, sa jako filmicnim bojama u vivid modu, koji je poslovicno na kanonu bio uvek bljak.

Ja od početka pokušavam da saznam koje su to konkretne manuelne komande koje Canon SX200IS ima, a Panasonic TZ7 nema, pa su zbog toga neke situacije nedostižne za Panasonic.

Slažem se - to sam već napisao - da je uvek bolje da aparat nešto ima nego da nema, ali koje su praktične koristi od toga.
 
Ja od početka pokušavam da saznam koje su to konkretne manuelne komande koje Canon SX200IS ima, a Panasonic TZ7 nema, pa su zbog toga neke situacije nedostižne za Panasonic.

Slažem se - to sam već napisao - da je uvek bolje da aparat nešto ima nego da nema, ali koje su praktične koristi od toga.

ne postoji jedno pravilo za foto aparat, svako zna sta mu treba.
sx200is ima full manuelnu kontrolu od fokusa do WBa preko expozicije i blende, a uslovi u kojima mozes to da iskoristis su nebrojeni. kontra, zalazak sunca, svaka fotografija ima svoju expresiju, sa manulenim komandama ti je lakse da znas sta ti je bitinije za fotografiju shadow ili highlights, cesto ako zelis fokus na jednoj tacki on ti odadle i uzima svetlo, recimo tebi treba fokus na jednoj, a expo na drugoj strani fotografije. da ne pricam sta sve mozes sa dopunskim blicem da radish kada imash manuelne kontrole. naravno, nekom to i nije bitno, tako da to ne treba da bude parametar svima, a mozda i panasonic ima nacina da to prebrodi, ali ja nisam hteo da rizikujem.
 
zost, najbolje da ti neko slika isti motiv u auto modu i manuelnom, jedino tako bi izgleda mogao da vidis u cemu je razlika. mene mrzi da trazim takve parove fotki, ali razlika je evidentna - u korist rucnog podesavanja (canon a710).
naravno, zahteva vreme i strpljenje, ali kome je stalo da dobije sliku kojom ce biti jako zadovoljan, ici ce na rucno podesavanje.
 
zost, najbolje da ti neko slika isti motiv u auto modu i manuelnom, jedino tako bi izgleda mogao da vidis u cemu je razlika. mene mrzi da trazim takve parove fotki, ali razlika je evidentna - u korist rucnog podesavanja (canon a710).
naravno, zahteva vreme i strpljenje, ali kome je stalo da dobije sliku kojom ce biti jako zadovoljan, ici ce na rucno podesavanje.

To ne bi bio relevantan test, osim ako bi bio odradjen sa modelima koji se ovde uporedjuju. A710 i TZ7 svakako imaju potpuno drugaciju automatiku, drugacije procesore, itd...
 
Podeshavanja fotoaparata su standard, pa ce se ponashati isto na svakom fotoaparatu, sa zanemarljivim odstupanjima.

Evo ja imam na-brzaka primer fotografije auto vs manual uradjen matorim Canonom A85, vec sam nekom kachio da vidi razliku, i nije potrebno pola sata nameshtanja da bi se to uradilo, najveci problem mi je bio da klinac stoji na mestu minut ;)

 
Poslednja izmena:
Vrh Dno