Šta je novo?

Top lista RPG

Ne verujem da je ovakva tema uopste dozvoljena, potpuno je besmisleno na ovu temu bilo sta komentarisati...kad sam vec tu recicu samo koja najbolja igra svih vremena Vampire: The Masquerade -- Bloodlines
 
Lista kao i svaka druga lista - nema smisla. Jeste puna je dobrih igara, ali nema smisla porediti prastare igre sa novijim niti ih stavljati u isti kos. Svaka cast onome ko danas napravi dobar RPG.

Ali filipenko me uspijeva ponekad stvarno iznenaditi!?
Ako TES nije zaglupljen, ja ne znam sta je? A Skyrim je vrhunac zaglupljenosti i retardiranosti. Sampion!

Meni uopce nije problem shvatiti Obsidian kada nesto zabrlja. To je mali i neovisan tim, poput bivse Troike. Ali ne mogu shvatiti veliku Bethesdu?

Istina ziva. Pored Icewind Dalea koji je previsoko kotiran, tu je i Alpha Protocol. To je igra koja je kao da je izasla u nekoj ranoj "alfa" fazi, igra u pokusaju, prepuna bagova, retardirani Ai sistm, jos retardiranije sunjanje i katastrofalne animacije. Ono sto je zaista dobro jeste atmosfera, a to uopste nije dovoljno da se ova polu igra sta li je nadje ispred jednog Witchera, Dragon Agea, Mass Effecta, Deus Ex Human Revolutiona (alo Deus Ex).

I najjace od svega ispred jedne od najboljih igara u istoriji uopste - Star Wars Knights of Old Republic-a!!! :lupko:

Obje te igre bacaju jednu ogromnu mrlju na ovu listu, sada kada malo bolje razmislim @Filipenko i jeste u pravu, taman su [rpg]Cvarkov i [rpg] Dragan Torbica.

Ma reci Morrowind slobodno!
 
Poslednja izmena:
Gluposti! Problemi Alpha Protocola veze nemaju ni sa konzolama ni sa Unreal pokretačem... Problem je Obsidian, sve njihove igre su bagovite i nezavršene. Da nisu možda konzole i pokretač krivi i za užasno napucavanje, ili užasnu šunjačku mehaniku (u slučajevima kada ista uopšte funkcioniše)??
Obisidian je kompanija koja je sposobna samo da pravi nastavke tuđih naslova, i često su te njihove igre daleko slabije od igara na koje se nastavljaju (Sith Lords i New Vegas) iako su već imali gotov endžin, resurse, gejmplej sisteme na kojima su samo trebali dalje graditi. Jednom kada su pokušali da naprave originalni IP, Alpha Protocol, ta igra je ispala raspad u svakome pogledu. I sada bi trollovi tu igru koja je i od igrača i od medija sahranjena da pretstave kao neki vrhunski RPG, bolji od jednoga Dragon Agea i Mass Effecta. Alo, AP bolji RPG od Dragon Agea! Samo je to dovoljno da svakome bude jasno o kakvoj listi se radi i šta je njen jedini cilj.

to su tebi gluposti, a ogroman broj igara izlazi bagovit i prebagovit

ono sto rpg cini dobrim to alpha protocol ima, ostalo se ispeglalo patchevima
unreal engine poznat po bagu sa nestajanjem tekstura u to vreme (pokretac wtf?)
to sto ste vi ocekivali mass efect to je vas problem

obisidian je odlican izdavac kojima s vremena na vreme manjka efikasnost u realizaciji (usled cega ih jos i izdavaci uzjasu pa igre izlaze pre nego sto im je vreme)... samo mnogima nije jasno koliko je komplikovano i tesko raditi rpg, pogotovo neki koji ima sjajno odradjen choice and consequence, fenomenalan dijalog tree i grananje dijaloga, i sve to prozeto nelinearnoscu... naravno oni nisu bogovi, nit ih dizem u nebesa, ali su jedni od retkih koji su radili na starom dobrom rpg-u

ali da, napucavanje je lose kako sam zaboravio (da lose je, al to nije poenta rpga)
dragon age je jedan prosecan rpg koji koliko ima klisea u sebi toliko ima i tupavih stvari, ali ok to je sasvim druga prica

u ostalom ovo nije ulitamtivna top lista vec lista koju su izglasali posetioci rpgcodexa, koji su specificni bili i ostalim i daleko su od nekakvog prosecnog-normalnog igraca

ja sam skapirao da lista treba da posluzi da se prokomentarise sta se moglo odigrati, da podseti na neke zaboravljene naslove, a ne da se pise o tome ko se koliko slaze sa listom, dough
 
to su tebi gluposti, a ogroman broj igara izlazi bagovit i prebagovit

ono sto rpg cini dobrim to alpha protocol ima, ostalo se ispeglalo patchevima
unreal engine poznat po bagu sa nestajanjem tekstura u to vreme (pokretac wtf?)

Pokretac, pa sta?! Nije pogrijesio nimalo, ne znam sto se to vatafakises?!:trust:

A sta je "TO" sto cini RPG dobrim a sto ima raspali Alpha Protocol a nemaju na primjer Mass Effect, Witcher, Kotor, Risen i slicni? Ajde molim te objasni mi zbog cega je toliko cijenjena ta, u bukvalnom smisliu, Alpha igra - igra koja je kod svih eminentnih kriticara, novinara, i svih kompetentnih ljudi lose ocijenjena i iskritikovana u negativnom smislu.

I ta prica kako je "sve rijeseno patchevima" je skroz deplasirana: retardirani Ai, jos gore animacije i samim tim katastrofalno sunjanje - koji je jedan od glavnih elemenata ove igre, nisu i niti ce ikada biti ispravljeni bilo kojim patchem. Da ne nabrajam ostale gluposti, poput presmijesnog napucavanja i slicnih gameplay elemenata.

, pogotovo neki koji ima sjajno odradjen choice and consequence, fenomenalan dijalog tree i grananje dijaloga, i sve to prozeto nelinearnoscu...

A to je Alpha Protocol?! Ne budi smijesan, pa sve to i jos na boljem nivou ima jedan Kotor, Mass Effect, Witcher, Deus Ex Human Revolution...

naravno oni nisu bogovi, nit ih dizem u nebesa, ali su jedni od retkih koji su radili na starom dobrom rpg-u

Aha, znaci to je razlog zbog cega je Alpha dobar, jer su radili na starom dobrom rpgu. Tako sam i mislio, sad da naprave neko smece (AP) bilo bi uzdizanje u nebesa.

obisidian je odlican izdavac kojima s vremena na vreme manjka efikasnost u realizaciji (usled cega ih jos i izdavaci uzjasu pa igre izlaze pre nego sto im je vreme)...

Jes, jes... Oce to njih. :d

t
ja sam skapirao da lista treba da posluzi da se prokomentarise sta se moglo odigrati, da podseti na neke zaboravljene naslove, a ne da se pise o tome ko se koliko slaze sa listom, dough

E vidis, moze i da se prokomentarise cak i to. Lose si Skapirao.

Ajde da je na mjesto ovog "remek djela" Deus Ex: HR ne bih se ni bunio, nego sad moram da citam jos komentare kako je to u stvari vrhunska igra, nije onakava kakvom je svi mi zamisljamo, jer svi smo mi pogrijesili, a samo su [rpg] Cvarkov i [rpg] Torbica u pravu.
 
Poslednja izmena:
Zakrpe mogu popraviti tehničke probleme, ali gejmplej koji je u srži katastrofalno loš ne mogu.
Jedino što taj Alpha Protocol ima su dobro urađeni dijalozi, ali igre na prvom mestu IGRAMO a gejmplej mehanike u AP su tako loše, tako amaterski i nesposobno dizajnirane, da dobro napisani dijalozi i mnoštvo izbora igru ne mogu učiniti vrednom igranja! AP je bukvalno BOLAN za igranje.
Dragon Age ti sa druge strane ima kvalitetnu priču i dijaloge ali i isto tako kvalitetan old skul RPG gejmplej. Zabavna i na višim težinama solidno izazovna taktička RTwP borba sa dosta dubine, bogata customizacija i razvijanje lika, detaljno podešavanje AIa saboraca, i sve je to veoma kvalitetno napravljeno i dobro ispeglano.
 
Jedino što taj Alpha Protocol ima su dobro urađeni dijalozi, ali igre na prvom mestu IGRAMO a gejmplej mehanike u AP su tako loše, tako amaterskii nesposobno dizajnirane, da dobro napisani dijalozi i mnoštvo izbora igru ne mogu učiniti vrednom igranja! AP je bukvalno BOLAN za igranje..

Sve je receno. Kratko i jasno.

Dragon Age ti sa druge strane ima kvalitetnu priču i dijaloge ali i isto tako kvalitetan old skul RPG gejmplej. Zabavna i na višim težinama solidno izazovna taktička RTwP borba sa dosta dubine, bogata customizacija i razvijanje lika, detaljno podešavanje AIa saboraca, i sve je to veoma kvalitetno napravljeno i dobro ispeglano.

Problem je u tome sto je to BioWare, a jos dio Electronic Arts-a. Moraju ih ovi Cvarkovi i Torbice "spustiti" na zemlju. Ko ce ako nece oni. :D
 
Poslednja izmena:
U Obsidian-u rade ljudi koji su radili na Fallout-u 1 i 2, to je za mene vec neka garancija za to kakav ce biti Eternity.

Mass Effect je najbolji RPG...na konzolama.
Witcher je odlican ali ima retardiran kombat sistem (kad se zadeblja strelica, klikni da izvedes specijani udarac).
Dragon Age je obecavao da ce biti spiritualni naslednik Baldur's Gate-a. Prvi deo jos i moze da prodje, nastavci su cista konzolaja i mejnstrim.
 
Dragon Age ti sa druge strane ima kvalitetnu priču i dijaloge ali i isto tako kvalitetan old skul RPG gejmplej. Zabavna i na višim težinama solidno izazovna taktička RTwP borba sa dosta dubine, bogata customizacija i razvijanje lika, detaljno podešavanje AIa saboraca, i sve je to veoma kvalitetno napravljeno i dobro ispeglano.

Zaboravio si da pomeneš da je linearna do bola. Ti duhoviti dijalozi i doskočice saboraca su smešni samo prvih par sati igre, posle počinju da opasno smaraju. Priča je klasični Bioware kliše koji svako već zna napamet. Ako je to tebi kvalitet super, mene je smorilo već kod Jade Empire da pratim priču u Bioware igrama jer je, jelte, uvek jedna te ista priča sa drugim protagonistima. Ono što valja kod DAO jeste, kao što si i sam rekao, solidna taktička borba. Ali priča i likovi, ma koliko impresivno i zanimljivo delovali na početku, su najveća mana DAO. DAO je u principu, budžetna verzija Drakensang: River of Time.
 
Komentar se odnosi na DAO.
 
Drakensang: River of Time nije linearna igra. Nije bas ni mnogo otvorena, ali ima dosta okidaca zavisno od nacina resavanja nekih stvari, tako da ima i dobar replay value.
 
Zaboravio si da pomeneš da je linearna do bola. Ti duhoviti dijalozi i doskočice saboraca su smešni samo prvih par sati igre, posle počinju da opasno smaraju. Priča je klasični Bioware kliše koji svako već zna napamet. Ako je to tebi kvalitet super, mene je smorilo već kod Jade Empire da pratim priču u Bioware igrama jer je, jelte, uvek jedna te ista priča sa drugim protagonistima. Ono što valja kod DAO jeste, kao što si i sam rekao, solidna taktička borba. Ali priča i likovi, ma koliko impresivno i zanimljivo delovali na početku, su najveća mana DAO.

Aferim, potpis od reči do reči. Valjaju jedno te isto odvajkada. Sprema se neko zlo u tminama noći, stiže odnekud, i samo ih naša družina može zaustaviti. Družinu ćemo usput pokupiti, ona može međusobno ćaskati i otkrivati nove intimne detalje (vremenom se došlo sve do sexa), a tu je i allignment prema dobru ili zlu kako se okončava kvest (najčešće opcijama 1, 2 i 3, gde je 1 fina konverzacija (dobar), 2 neutralna konverzacija (neutral) i 3 neko napušavanje (zao). I tako nakon 2-3 uvodne celine imamo 4 velike celine koje se mogu prelaziti proizvoljnim redosledom (tu je i jedina nelinearnost) što po okončanju otključava završni set od dve do tri misije/celine. I tako od Kotora, preko Nevera i Jade Empirea, do Mass Effecta i Dragon Agea. Samo im menjaju maske i ugao kamere.
 
Istina ziva. Tu foru sa dobrom i zlom, druzinom koja se usput prikuplja, su najvise posle KOTOR-a poceli da vrte. Vec u Mass Effectu 1 mi je sve to djelovalo deza vi, a tek u DA:O tu su tek prevazisli sami sebe - dosadno, jednoliko, neinovativno, klise... :D

Ne znam zasto, ali ME2 mi je nekako legao?! Nije mi bio dosadan kao prvi dio. Mozda je to zbog raznolikih i vrhunski dizajniranih nivoa (Afterlife), bolji osjecaj napucavanja?!... Ne mogu da se sjetim tacno, ali sam se dobro zabavio uz tu igru - uzivao sam. Dok trojku nisam mogao duze od sat vremena da igram.
 
Poslednja izmena:
Zaboravio si da pomeneš da je linearna do bola. Ti duhoviti dijalozi i doskočice saboraca su smešni samo prvih par sati igre, posle počinju da opasno smaraju. Priča je klasični Bioware kliše koji svako već zna napamet. Ako je to tebi kvalitet super, mene je smorilo već kod Jade Empire da pratim priču u Bioware igrama jer je, jelte, uvek jedna te ista priča sa drugim protagonistima. Ono što valja kod DAO jeste, kao što si i sam rekao, solidna taktička borba. Ali priča i likovi, ma koliko impresivno i zanimljivo delovali na početku, su najveća mana DAO. DAO je u principu, budžetna verzija Drakensang: River of Time.

Ajde za lineranost manje-vise, ali ovo boldovano potpisujem od reci do reci.
 
Ovde kao da se raspravlja ko ima veci hurac. Sta se lozite oko neke liste. Sve je to subjektivno.
 
Ovde kao da se raspravlja ko ima veci hurac. Sta se lozite oko neke liste. Sve je to subjektivno.

Zapravo, lista je povod, a diskutujemo o našim razmišljanjima na temu RPG-ova u zadnjih 10-15 godina (ili više, zavisno od staža).
 
Nazad
Vrh Dno