Šta je novo?

Stojadin, Fića i Tristać za 21. vek

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.

limontus

Cenjen
Učlanjen(a)
05.05.2018
Poruke
727
Poena
115
Ako pogresio temu molim moderatore da je stave gde je mesto.
Ja sam se ovim odusevio sad kad video da podelim sa vama. Zastavina vozila kako bi izgledala u 21 vek. Ja bi ipak starog dobrog stojadina
 
Ako pogresio temu molim moderatore da je stave gde je mesto.
Ja sam se ovim odusevio sad kad video da podelim sa vama. Zastavina vozila kako bi izgledala u 21 vek. Ja bi ipak starog dobrog stojadina
Ma da 52 godine nisu menjali dizaj modela, ne znam šta bi de promenilo i u 21. veku...
 
SF post, Zastavina vozila bi izgledala isto i danas. Neka, hvala.
 
Ja bih.
 
I ja bih,ruku na srce fiat ima dobre motore,eto neki vizionar je planirao i toyotin motor u zastavi,svaka cast.
 
Nije bio problem ni sa izgledom niti sa stručnjacima nego u materijalu, mašinama i izradi da bude što jeftinije. Pravljeno za mase ljudi bez para i propagandu da izgleda kao briga za njih. Uz to cene su određivane u Zavodu za cene koje su određivane po principu "Šta može da prođe" a ne po koštanju proizvodnji.
Tako je i VW počeo ali su nacisti uzimali oare unapred a napravljeno je samo 600 komada pre rata.
 
Neki jugici se jos voze,neki su brzo crkavali,trulili...i kontrola je bila ocajna.
Negde sam citao da je neki bio cuknut u fabrici gde su umeto da zamene deo limarije,kitovali i pustili u prodaju.🤣
 
Promasio si forum.
Nisam ovo su slike dizajni koji rade AIT strucnaci svugde u svetu. Samo hteo da podelim radost kako bi izgledala nova vozila zastave. Ja da imam para ko sto nemam, ja bi napravio fabriku. Za koj mesec i zaposlio ljude i krenuo sa proizvodnjom ovih automobila. Cela bivsa juga bi kupovala i sire, BMW, Mercedes bi bio proslost za ove krajeve kada bi se ove zastave sa slike pojavile na ulici. U 101 ubacio bi motor neki V12...... Mnogo mastam🤣...
 
Fića već ima naslednika. Fiat 500 (bez L ili X).
Izgleda odlično i prodaje se odlično.

Što se tiče Zastave i vozila, davno su prošla ta vremena, da postoji takva fabrika.

Danas se različita vozila prave na platformama koje razvijaju jako veliki igrači. Razvoj platforme košta dobrano preko milijardu EUR, a onda postavka nekog novog dizajna na tu platformu manje, ali ipak mnogo. Da bi se ovako nešto pojavilo u stvarnosti, treba neko veliki da odluči da je isplativo i da nakalemi taj dizajn na neku od svojih platformi.

Proizvoditi neko vozilo bez da ste iz grupe nekih velikih igrača danas nije moguće. Propali su Volvo, SAAB, Jaguar, Opel, RR, Bentley... tj. ti brendovi su fuzionisani u multikorporacije i samo tako mogu da postoje. NISSAN je Renoov, Isuzu GM-ov. Fiat/Alfa/Lancia/Peugeot/Citroen/Opel/JEEP/Dodge/Creisler/RAM, svi oni sada su jedna firma. Fiat 500L iz Kragujevca i JEEP Regenade su ista platforma. A smešno je videti Dodge Challenger da ima iste komande na volanu i multimediju kao ćereslo iz Kragujevca. :D

Samo breddovi koji su sami bili dovoljno veliki da budu multi giganti, uspevaju da postoje samostalno (Toyota, VW...). Sve ostalo je nastalo (ili jedva opstalo) ili samospajanjem, ili prostom kupovinom od stane većeg.

Bez produkcije od par miliona komada unutar grupe, ne možeš danas proizvoditi automobile.

Novi dizajni vozila iz mašte studenata dizajna postoje još i pre CGI-a. Crtalo se kredama i profi bojicama. Neke takve dizajne "budućih" vozila iz Zastave sam viđao i '90-ih, i zaista su izgledala odlično u skladu sa vremenom kada su nastali (crteži). Danas kada postoji CGI, još je lakše praviti ovakve slike.
 
Fiat se prodaje odlicno u Italiji i siromasnim zemljama.
 
I u siromasnim je upitno pored vozila iz Kine i Indije a tu je i Dacia.

 
Spucao me lik sa nekom novom Daciom odpozadi, unistio si pola auta, na Toyoti nista, nisam hteo ni sa policijom da se zamaram. Ne znam ko i zasto kupuje ta smeca.
 
Toyota je visoka klasa,cak i za francuze,nemce...No1.Mada nema loseg japanca.:love:
 
Svaki dizajn pada u vodu kad se u Srbiji sklapa mašina. Mi uništimo i neuništivo. Ekonomski tigar!
 
Spucao me lik sa nekom novom Daciom odpozadi, unistio si pola auta, na Toyoti nista, nisam hteo ni sa policijom da se zamaram. Ne znam ko i zasto kupuje ta smeca.
Ni Toyota ne bi bolje prošla da si ti nekog spucao odpozadi. Kola se već decenijama konstruišu tako da se energija udara potroši na deformaciju motornog prostora, da bi putnička kabina ostala neoštećena.
Pozdrav
 
Ni moj jadni Nisan nije dobro prošao kada ga je moj prijatelj spucao u betonsku baštenku na parkingu sa 10-15 na sat, otišao ceo prednji deo.
Elem, ovo me sve podseti na šesdesete kada smo pravili Fiču za Nacionalnu Klasu. Imao sam nekog rođaka, budžu u Zastavi koji nas je pustio da biramo delove za motor. Posle skoro celog radnog dana sa mernim instrumentima u rukama nađosmo naj viši blok sa naj širim cilindrima, klipove i karike da pajsuju i radilicu sa najvećim krakom. bilo je malo problema naći bregastu koja nije kriva. Bilo malo frke i oko ventila i najtanje glave ali to se lako sredilou garaži. Cilindri i klipovi bili bar 2mm širi od ostalih a toliko i krak radilice pa dobismo bar 10-15 KS preko. Vozio ga Krle-brza-noga čiji je Fića i bio. Pravila su bila da akose bar 3 takmičara žale mora dase rastavlja motor i premeri da je u fabričkim specifikaciajama inače diskvalifikacija. Više puta su to radili ali je uvek bio legaln. Tolike su bile fabričke tolerancije, možda i veće. Pitao rođaka kako oni uspevaju da sklapaju sa takvim tolerancijama a on reče da oni isto tako rade. mere pa šta gde pasuje.
Inače, prvi "Stojadin" je bio kombinacija Simke i Fiat-a i mnogi delovi su bili iz uvoza pa nije bio lošiji nego jeftini evropski automobili.
Tristaći su bili naj bolji iz Zastave. motor i menjač iz Fiata a karoseria se posle prve 2 godine radila kod nas. Nekako je naše gvožđe bilo bolje od italijanskog pa je bolje držalo. Kako nisu uspevali da ih dovioljno naprave, mnogi su uvoženi celi bez oznaka. Kada posle 2-3 godine vidiš Tristaća sa izrđalim sajtnama i rupom na vratima, sigurmo je "Talijan".
 
Toyota je visoka klasa,cak i za francuze,nemce...No1.Mada nema loseg japanca.:love:
Канте као и вагени и сви остали масовни производи, кад се вози више по усољеним путевима види се да су сва возила трулекс категорија. Кварљиви као и остали. Лепо је објаснио @NShappy шта је данашња аутоиндустрија.
Salt Bae Steak GIF
 
Ma tako se pravve sada sva kola. Kada sam prvi put sređivao moj 1970 Mustang primetio sam da od pojasa pa naviše unitrašnjost nije uopšte ofarbana, donji deo samo osnovna farba a samo je pod imao nekakvu zaštitu. Sajtne sam morao da menjam već 1975e kada sam ga kupio, nikakva zaštita ni osnovna farba iznutra. U Torontu bacaju so već kada samo pomiriše na sneg.
 
Канте као и вагени и сви остали масовни производи, кад се вози више по усољеним путевима види се да су сва возила трулекс категорија
Zato uzmes Mazdu koja ima pocinkovani lim i ne razmisljas...
 
Skandinavski uslovi su posebna priča, a nije ni svaki proces zaštite limarije isti (hladno, vruće cinkovanje, galvanizacija, u skladu sa klasom i cenom automobila), tako da će Saab ili Volvo od pre 15-20 godina sigurno (u tom smislu) da nadžive ogromnu većinu ostalih automobila te generacije i klase.
 
Kakva crna mazda, najgori auto koji sam do sad vozio. Uzeta nova mazda 3 2021 sedan, mislim da vetar uspe da je izgrebe. Vlaznom maramicom sam ovlas brisao jedan deo i ostale su ogrebotine. Pokakio mi se galeb na haubu u toku voznje, stao posle pola sata da obrisem i ostala fleka na haubi. Unutra je tapacirung u kabini na spojevima vec prozujao i proizvodi iritirajuce zvukove pri neravnom putu. Poceo da se cuje levi homokineticki zglob. Jos od kupovine se nakon dva dana pali upozorenje da je prazan akumulator. U servisu kazu da je to normalno. Sad cu da ih teram da izvade akumulator i da ga testiraju, napune ili menjaju. Za grebanje kazu da mazda ima prefinjenu farbu, lol.
Vec sam pisao nesto od ovoga ali rekoh jos jednom ako neko bude planirao kupovinu mazde. Verovatno imaju dobre benzinske motore ali sve ostalo je lose.
 
Vlaznom maramicom sam ovlas brisao jedan deo i ostale su ogrebotine.
Verujem da imas neki problem ali nemojmo preterivati...
Evo ja perem na lokalnoj benziskoj na automatskoj perilici sa sve plasticnim cetkama i trakama vec 5 godina i nemam ogrebotine, gde po tvom bih odavno svu farbu oprao.
Tacnije, nemam niti poznajem ikog da ima bilo koji od problema koje si naveo, pogotovo nov akumulator koji je problematican vec 2+ godine i ovlasceni servis nece da resi... za to bi ih Mazda spalila, jer su vrlo rigorozni sa odrzavanjima, isto kao i BMW, Mercedes itd...
Srecom ni tvoj ni moj slucaj nisu pravilo.
Prodaj ti to, uzmi Passata i miran si.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Nazad
Vrh Dno