Šta je novo?

Osnove pravljenja najjednostavnije PC igre

C-H-O-T-Y

Slavan
Učlanjen(a)
15.11.2005
Poruke
388
Poena
319
Pozdrav!

Posto polako pocinjem da se zanimam za programiranje i rad sa grafikom (inace to ucimo u skoli) zanima me da naucim nesto vise o tome.

Mislim da bi za tako nesto (kao neki vid vezbe ili ispita) najpogodnije bilo da probam da pravim neke najjednostavnije igre ili tako nesto slicno.

Konkretno me zanima,cisto informativno,kako bi trebalo pristupiti problemu pravljenja najjednostavnijih igara za PC? Kakav je plan? Sta se prvo radi? Sta sve pre toga treba znati? Kakav softver koristiti? Mislim da ovaj forum moze adekvatno odgovoriti na tako nesto.

Uopste sta je potrebno nauciti od rada na programima? Da li je potrebno imati dobru ideju a ipak poznavati i neke tehnike rada? U svakom slucaju,da rezimiramo sta mene zanima:

1.Koje bi programe trebalo koristiti za rad na pravljenju igara za PC?
2.Gde se na netu mogu naci tutorijali za te programe ili makar neke upute za iste?
3.Kakav plan treba da imam? Mislim na plan tipa „sta se kojim redom treba raditi?“
4.Da li moguce na netu naci neke „express game editore“ tj. editore za pravljenje nekih jednostavnijih delova same igre?

Ponavljam da ne zelim da postanem „game maker za 5 minuta“.Za objasnjenje ovog pitanja su mi potrebni ljudi koji su ovako nesto,ili priblizno radili a ne oni koji ce odmah reci da se okanim takvog poduhvata.Napominjem da mislim da ovde mogu naci adekvatna objasnjenja jer imam dovoljno vremena i upornosti a spreman sam da ulozim mnogo svog truda...

P.S Ako sam pogresio forum ne zamerite mi,jer samo hocu da naucim neso vise...
 
hvala puno... javicu se ako mi nesto ne bude bas potpuno jasno,ok?
 
evo malo googlajuci sam pronasao nesto na http://www.fpscreator.com .jako dobar editor,lak za pravljenje i ne zahteva neko znanje programiranja... samo je velik,cak 135 mb!!! da li ima nesto slicno kao ovaj program a da nije tako velik?
 
pazi samo jednu stvar.
Mislim da su svi ti game creatori shareware ;)
tako da imaj i to na umu, ako zelis da publikujes svoj rad i da na njemu zaradjujes, moras i da ga platis :)
 
Taj FPS creator je njesra :-/ mada može da posluži za početak.
 
skinucu ga ipak... to jest0 pokusacu da radim u fps creatoru.
 
Sigurno će ti dobro poslužiti za neko predznanje o ozbiljnom pravljenju igara, mada bih ti ja pre preporučio da skineš BF2 editor i dodatke i da pokušaš da napraviš neki mod. Možeš čak i da pokušaš da napraviš neke misije za jednog igrača. Još jedna igra koja je super za modovanje je Doom3 (Quake 4). Mislim da ćeš više znanja moći da izvučeš iz nekih ovako rasprostranjenih i komercijalnih igara nego iz nekog programa sa kojim mogu da se ostvare ispodprosečna rešenja u najboljem slučaju.

Detaljna uputstva za modifikovanje Battlefield-a 2 možeš da nađeš na ovoj adresi - http://bfeditor.org/forum/index.php
 
Poslednja izmena:
mogu da pokusam... u pravu si da ce moje najbolje ostvarenje biti ispod danasnjih proseka,ali to mi i nije cilj.samo hocu da se pripremim (na vreme) za nesto kompleksnije...
 
C-H-O-T-Y je napisao(la):
mogu da pokusam... u pravu si da ce moje najbolje ostvarenje biti ispod danasnjih proseka,ali to mi i nije cilj.samo hocu da se pripremim (na vreme) za nesto kompleksnije...
Nisam mislio na tvoje prvo ostvarenje, mislio sam na maksimum koji može da se izvuče iz tog alata. Gledao sam skoro i ja taj program i uopšte nisam bio zadovoljan. Elem, htedoh reći da je bolje da učiš na primerima igara koje su vrhunske sa novim tehnologijama nego da učiš od početka na nečemu sa čim nećeš krenuti u pravom smeru. Prvi počeci svakog game kreatora su modovi. Nađi žanr koji te zanima i onda pogledaj da li najbolja igra u tom žanru ima neki alat za razvoj modova. Ja sam ti predložio BF2 jer znam da ima, a i zato što ima jednu od najrazvijenijih moderskih zajednica na svetu. Isto tako znam da uz Unreal tournament 2004 isto dolazi poprilično dobar alat sa besplatnom (osakaćenom) verzijom Maya programa za 3D modelovanje.
 
dobro... a jel znas mozda jos neke alate (korisne)...
 
Zavisi šta želiš da radiš:

za 2D: Adobe Photoshop
za 3D: 3D Max, Maya, GMax (besplatan 3D max za pravljenje modela za igre)

za igre: Editori nivoa, modova, notepad :) ... zavisi od igre do igre. Ako te zanima BF2 pogledaj onaj link što sam ti ostavio gore. Za druge igre potraži preko googla.
 
U GMax-u znam da radim... to bi,eto vidis,mogao da koristim za pravljenje raznih modela (oruzja,neki objekti...) i kasnije ubacujem u editor.Da li to znaci da bi mogao da se priviknem za rad na 3D Max-u? Maya je za mene jos teska (bar tako mislim),a u Photoshopu znam perfektno da radim... Sve u svemu,sve se da nauciti ali nesto ipak malo teze tako da... Mozda kombinovanjem vise (manjih) programa mogu da poboljsam kvalitet.
 
Pa lakše je raditi u 3D Maxu definitivno, a ukoliko si se navikao na MAX nema potrebe da prelaziš na Mayu jer uglavnom mogu da se postignu manje više iste stvari sa oba programa. Za BF2 edtor postoje pluginovi sa kojima možeš direktno da eksportuješ modele u max i obrnuto (valjda je u oba smera, nisam siguran).

Kod mene na forumu http://forum.battlefield.co.yu se registrovao lik kome je nick KinteC. On ima neku ekipu i prave mod za BF2. Ako si zainteresovan, kontaktiraj ga jer mislim da on može da ti pomogne više od mene ;)
 
C-H-O-T-Y je napisao(la):
a u Photoshopu znam perfektno da radim...
Nadamo se da znas bolje od Optija.
:d
 
Ne razumem NPN... Uostalom nije ni vazno. Inace,Gmax je besplatna "verzija" 3D studio max-a namenjena iskljucivo za modelovanje stvari u igrama,right?
 
Ih, onda bi stvarno morao cesce da dolazis na bench.... hint
 
kakve to veze ima sa threadom o pravljenju igara?
 
C-H-O-T-Y je napisao(la):
kakve to veze ima sa threadom o pravljenju igara?
Ha,ovo je dobro...nema veze sa igrama nego sa photoshopom,zeza se Dr.Tiristor.
 
aaa,jel zna neko gde mogu da nadjem neki tutor za C++ (imao sam neki,i procitao ga,ali nije to sto sam ja trazio...) na srpskom? moze da bude i na engleskom,ali bi mi lakse bilo da je na nasem jeziku.poz!
 
Nazad
Vrh Dno