Šta je novo?

Led na šoferki, problem!???

Genga

Poznat
Učlanjen(a)
14.11.2023
Poruke
104
Poena
30
U brzini sam pokušao da očistim led na šoferšajbni,,, i pošto nisam imao ništa pri ruci, uzeo sam kutijcu plastičnu od kompakt diska,,, računam plastika, lepa oštra ivica,,, i napravilo mi je nezamislive tragove na šoferšajbni,,,, pokušao sam nitro razređivačem da skinem, nije htelo...


Da li mogu nekako ovo da skinem, ispoliram? Šta predlažete...
 
Ako pri prelasku noktom mozes da osetis brazdu, poliranje ti nece pomoci, preduboko je. Ako su citsto povrsinske ogrebotine tada ima smisla razmisljati dalje. Obicno se radi cerijum oksidom, imas ga kod nas.
 
Da li si ogrebao staklo šoferke, ili se plastika te kutije natalozila na staklu?!?
 
Da li si ogrebao staklo šoferke, ili se plastika te kutije natalozila na staklu?!?
Pa mislio sam da je plastika nataložena, ali skinula bi se nitro razređivačem.

Ako pri prelasku noktom mozes da osetis brazdu, poliranje ti nece pomoci, preduboko je. Ako su citsto povrsinske ogrebotine tada ima smisla razmisljati dalje. Obicno se radi cerijum oksidom, imas ga kod nas.

Pa oseti se pod noktom, ali jako teško,,, šara je sive boje debljine 2 mm otprilike, izgleda kao trag koji se može očistiti... ali neće... Možda da probam skočbrajt i polir pasta pa da gulim?
 
Staklo bi trebalo da je tvrdje od plastike. Pre bih rekao da si jako gurao plastiku i da si je spalio i zalepio na staklo. Mada nikad ne reci nikad :D
 
Ne znam kako si uspeo plastikom da ostetis staklo... Koji auto je u pitanju, da nije neka mazda?
 
Ma kakva mazda, krš neki opel... I ja sam se čudio.... probaću sutra sa polir pastom, ne može da škodi...
 
Ma taj stari opel je kvalitetniji od nove mazde. Moja mazda 2021 godiste kao da je od plastelina i plastike, ne smem da je pipnem pa zato i pitam.
Srecno sa resavanjem problema, bas je cudno to sto se desilo.
 
Neverovatno zvuči da je plastika oštetila staklo, teško da su tu neke dubinske ogrebotine. Aj baci neku sliku gde se vidi lepo, da snimimo na šta liči.
 
Ma taj stari opel je kvalitetniji od nove mazde. Moja mazda 2021 godiste kao da je od plastelina i plastike, ne smem da je pipnem pa zato i pitam.
Kod svih novijih automobila ovo primećujem, baš se štedi na materijalima,. Lim nikad tanji, plastika Š klasa, instalacije ko u kineskim punjačima. Napravljeno da se što pre raspadne. Moj Pug106 iz 2004. ima kvalitetniju plastiku i limariju od mog C4 iz 2015., a tek instalacije...
 
Da, realno su automobili poskupeli previše, jer je dobar deo uštede ostvaren lošim kvalitetom.
Vozio sam 147, a sad vozim Đulijetu i neverovatno je na koliko mesta se vidi ušteda u Đulijeti. Prva stvar je kvalitet plastike koja je na 147 na visokom nivou, pa je čak i donji panel na vratima meka, a ostave u vratima postavljene tkaninom tako da sve što se stavi u ostave ne zvecka. Ručica za otvaranje vrata je na 147 od metala, dok je na Đ plastika presvučena metalnom folijom. Ručica menjača na 147 od aluminijuma, a na Đ plastika presvučena metalnom folijom. Na Đulijeti dominira tvrda plastika. Šoferka na Đ tanja i svaki kamenčić koji je pogodi ostavi trag, Šoferka na 147 čvršća i otpornija. Sve komande, prekidači, ručice, tasteri... na 147 od materijala lepšeg na dodir.
Kada na to dodamo i lepše vozačko iskustvo na 147... Jedina prednost Đ je što ima potentniji i tiši motor (mada je dve generacije mlađi od onog iz 147 pa je to nekako i normalno).

Vozio se u Siviku iz 2014 kao i moj auto. Isto tuga od materijala. Ništa bolje ni u Pasatu 2018
 
U brzini sam pokušao da očistim led na šoferšajbni,,, i pošto nisam imao ništa pri ruci, uzeo sam kutijcu plastičnu od kompakt diska,,, računam plastika, lepa oštra ivica,,, i napravilo mi je nezamislive tragove na šoferšajbni,,,, pokušao sam nitro razređivačem da skinem, nije htelo...


Da li mogu nekako ovo da skinem, ispoliram? Šta predlažete...
Nažalost ne mogu da ti pomognem, ali mnogi smo se naučili na teži način. :) Sad ćeš znati kada budeš imao neki vredniji auto šta da ne radiš.

Poslednji put sam strugao led sa auta pre 15-20 godina, može samo meka metlica, a led ne diram dok se ne otopi. Ne grebe plastika staklo, već štošta tvrđe od stakla što postoji u atmosferi i bude u snegu.

I tako, godinama upalim auto i čekam dok ne krene da se topi. :) Koliko god bude potrebno.
 
Moj bivši kolega je na službenom vozilu umesto da strugačem lepo ostruže led iz razloga qrcobolje upalio brisače. Bio neki debeo minus. Rezultat je šoferka sa dubokim brazdama sa leve, vozačke strane. Naravno, firma platila zamenu šoferke...
Ko neće da mu šoferka smrzne neka stavi onaj filc preko šoferke i rešen problem.
 
Ja koristim u poslednje vreme sprej za uklanjanje leda, pomaže dosta.
 
To, ja sam izmesao akohol i tecnost za stakla (zimsku) i bas brzo odledi. Jos bolje da se sa ovim poprska soferka uvece, ako je vlazno, jos manje leda se stvara.
 
Nije mi jasno zašto još neko, osim forda, ne ubaci grejače šoferke, to je baš korisna stvar. Ja imam na toyoti avensis npr. grejače brisača, tj. u delu gde su brisači u spuštenom položaju postoje grejači i na tome se sva priča završava.
 
Pa nije samo u Fordu. Grejače šoferke (slično grejačima zadnjeg stakla, ali su "niti" grejača daleko gušće i sitnije i gotovo su nevidljive golim okom) imaš na gotovo svim vozilima kao dodatnu opremu, uz ne baš jeftinu doplatu. Vrlo vrlo retko je standardna opcija čak i u višim paketima opreme. Ali uz doplatu, možeš dobiti na skoro svakom modernom vozilu. Video sam to na nekim vozilima, zaista odličan feature zimi. Za 2-3 min topi čak i podebeo len na šoferci, čak i na -10C. A neku normalno zaleđenu šoferku, topi za 30sec do 1min...

Zamena takve šoferke (daleko bilo) je vrlo skup servis. Ko ima tu opremu, obavezno da osigura stakla.
 
U brzini sam pokušao da očistim led na šoferšajbni,,, i pošto nisam imao ništa pri ruci, uzeo sam kutijcu plastičnu od kompakt diska,,, računam plastika, lepa oštra ivica,,, i napravilo mi je nezamislive tragove na šoferšajbni,,,, pokušao sam nitro razređivačem da skinem, nije htelo...
ne mogu da vjerujem da se ovo desilo....

Prije par godina sam mjenjao sajbu na C4II (a razbio sam je tako sto sam ljeti (u hladu) pospricao sprejem za podmazivanje (iz ciste dosade, podmazivao one baglame na vratima pa hajde da i ovo...) sarafe brisača i vjerovatno je prsnulo na sajbu malo. Krcnulo i pojavila se linija...znaci nisam mogao sebi doći sta se desilo. Kasnije sam pospricao po ruci da vidim jel moguće da je toliko hladno iz boce i stvarno jeste....

I prilikom mjenjanja sajbe, majstor KRVNIČKI sječe skalpelom visak onog ljepila za sajbu i ja se uhvati za glavu, reko izgrebaćeš. Kaže on to su kaljena stakla koja su baš otporna na grebanje i poče po sred šajbe strugati da mi pokaže. Meni se želudac okrenuo ali stvarno ništa nije ostajalo.... on se smije
 
Zato zimi uvek imam mix u rucnoj prskalici: 30% rakija, 10% deterdzent sa sudje i 60% voda, led se topi momentalno. Nula struganja.
 
Ma ima raznih fora,,, ima ljudi koji mažu šoferku glicerinom, i nikad se ništa ne hvata... Nisam probao, ali kažu, pred mraz namažeš i može da traje dugo..
 
Pa nije samo u Fordu. Grejače šoferke (slično grejačima zadnjeg stakla, ali su "niti" grejača daleko gušće i sitnije i gotovo su nevidljive golim okom) imaš na gotovo svim vozilima kao dodatnu opremu, uz ne baš jeftinu doplatu. Vrlo vrlo retko je standardna opcija čak i u višim paketima opreme. Ali uz doplatu, možeš dobiti na skoro svakom modernom vozilu. Video sam to na nekim vozilima, zaista odličan feature zimi. Za 2-3 min topi čak i podebeo len na šoferci, čak i na -10C. A neku normalno zaleđenu šoferku, topi za 30sec do 1min...

Zamena takve šoferke (daleko bilo) je vrlo skup servis. Ko ima tu opremu, obavezno da osigura stakla.
Tako je. Napr. Volvo grejanu šoferku prodaje u sklopu Winter paketa. Cela šoferka se greje, led se otapa za minut - dva - zavisno od temperature i debljine. Ali mi se čini da je vidljivost kroz šoferku manja - iako tanke, grejne niti se vide i smanjuju transparentnost šoferke.
Pozdrav
 
...mi se čini da je vidljivost kroz šoferku manja - iako tanke, grejne niti se vide i smanjuju transparentnost šoferke.

Pa šta ja znam. Video u dva auta. Kada se pažljivo zabulji iz blizine, vide se vrlo sitne linije grejača. Tanje su od dlake kose, ali relativno guste, na svakih 3-4mm.
Ali sve zajedno deluje kao tek tek blago tonirano staklo.
 
Pazite kako cistite, moze biti necistoca nekih ispod ili od ptica, mom drugaru je zena urnisala auto sa vlaznim maramicama kada je pokusavala da skine pticiji izmet, uspela je i soferku da izgrebe na cudjenje ovih iz glass-a ( sto je najgore bila mazda :ROFLMAO: ) uspeli su da ispoliraju ali i dalje se vidi pod nekim uglom, dok je na karoseriji samo na haubi ostalo malo posle poliranja... pakao...

Vezano za grejace soferke, ko ima nek obavezno uzme osiguranje stakla ima uz osiguranje obavezno za par hiljada jer su preskupe i glupo je trositi kasko na to... A inace je vrhunska stvar, nema ciscenja snega uopste, udjes u kola upalis sve grejace ( i sedista i volana ako ima a uglavnom ima ) i milina za 2 minuta...
Sto se tice vidljivosti, mogu se videti ako se fokusira na staklo ali generalno stvarno daje tu blagu toniranost sto kaze Nshappy... Na Volvu su malo deblje dok su kod Nissana jako tanke i brze otope iz nekog kratkog iskustva tokom ove zime sa Qashqai...
 
Nije mi jasno zašto još neko, osim forda, ne ubaci grejače šoferke, to je baš korisna stvar. Ja imam na toyoti avensis npr. grejače brisača, tj. u delu gde su brisači u spuštenom položaju postoje grejači i na tome se sva priča završava.
Imaju, nego mora da se doplati. Meni ta šoferka s žicama ide na živce, užasno je, posebno noću i po kiši kada vozila dolaze u susret. Kod drugih proizvođača postoje i nevidljivi grejači.
 
Da, grebanje leda mož' biti ozbiljan problem ako grebaljkom zahvatimo neki kamečnić koji u ledu/snegu ili na staku i ne primetimo.
Pitičja govanca hoće da sadrže pesak i mini kamenčiće. Gutaju to ptice uz semenke.
Možda se @Genga baš to desilo.

Zimi kada krećem rano i znam da jeste zaleđeno, ponesem flašu mlake vode i pospem po staklu. (Ne vruće već tek tek mlake).
Odmah topi led, smlači i otopi metlice brisača, rastvori ako ima od ranije neke prašine/blata/zemlje ili ptičjeg izmeta.

Znam za teoretsku mogućnost pucanja ledene šoferke polivene vrućom vodom, ali neće se to desiti ako voda nije baš baš vruća.
To je temperovano staklo, i ne puca uopšte toliko lako, čak i na ekstremnije promene temperature.
 
Ja sam zimi često skidao metlice i ostavim u autu, dovoljno da ne zalede a pola minuta posla na većini automobila. Jedino ko ima automatske brisače treba da povede računa da poluga ne bude na auto modu.
 
Nazad
Vrh Dno