Šta je novo?

Kupovina akumulatora

Pre neki dan ode Fiamm u večna lovišta. Auto star malo manje od 7 godina i ovo mu je bio fabrički akumulator. Ujutru bilo +5°C i upalio bez problema kao i uvek pre toga. Vozio ga tog dana nekih 100+km, auto-putem uglavnom. Stao sam ispred prodavnice da nešto kupim, i posle 15-20 min nije hteo da upali. Čuje se samo tak - tak - tak. Auto je kod mene nekih mesec ipo. Pre toga ga je vozio kolega (novog ga dobio). Službeni auto, uslovi otežane eksploatacije, u smislu 20-30 paljenja dnevno, 200 - 250 km svakog dana, stalno neka jurnjava itd.. Za 6 ipo godina pređeno 240 000km. Pre 2 meseca ugrađen GPS, a pre mesec dana i multimedija. Verovatno mu je sve to skratilo život (akumulatoru), ali ono što mi je bilo malo čudno je na šta su ličile kleme, pogotovu minus. Bilo na njoj kao nekog praha za celu šaku (valjda je to sulfatizacija), ne znam koliko se vidi na slici. Od čega se to pravi, ako neko zna, i da li će nešto da škodi novom akumulatoru? I pošto sam totalni laik, misleći da kupujem malo jači akumulator (76Ah u odnosu na 70Ah) ustvari sam kupio slabiji (680A (EN) u odnosu na 720A (EN)). Da li to može da ima veze pa da imam problema sa paljenjem zimi, ili je mala razlika pa nema neke veze. Izvinjavam se na malo dužem postu, i još samo da kažem da sam za zadnja 4 dana pročitao celu temu i naučio više o akumulatorima nego za ceo prethodni život (vozim već skoro 30 godina, od toga 25 profesionalno).
Ovo ti je elektrolit iz akumulatora izgleda 99% curkao. Operi to sa sodom bikarbonom rastvorenoj u vodi ( ako dođe do reakcije, onda je sigurno elektrolit - kiselina iz akumulatora) kako bi se neutralisao, može i okolo akumulatora da bi sprečio koroziju i "puzajuće struje". Ja ničim ne mažem stubić ni kleme, bitno je da je čisto i dobro stegnuto kako bi bio dobar kontakt.
 
Šta da operem, pa valjda nema toga na novom akumulatoru? Drugo, ja ne umem ni da skinem poklopac sa ovog akumulatora. Nekad sam na starijim prostijim vozilima (pa čak i kamionima) sâm menjao akumulatore. Ovde se ne usuđujem. Previše elektronike
 

Prilozi

  • IMG_20240419_124143715_HDR_AE.jpg
    IMG_20240419_124143715_HDR_AE.jpg
    230.5 KB · Pregleda: 32
Pa to gde je stajao, oko njega, naprskaš prskalicom i obrišeš. A koliko sam razumeo kupio si novi akumulator, valjda su kleme očišćene (njih je trebalo oprati), pre montaže... Tj. onaj koji je montirao aku.
 
Šta da operem, pa valjda nema toga na novom akumulatoru? Drugo, ja ne umem ni da skinem poklopac sa ovog akumulatora. Nekad sam na starijim prostijim vozilima (pa čak i kamionima) sâm menjao akumulatore. Ovde se ne usuđujem. Previše elektronike
Obicno se ne skida sve, veci deo plastike se samo podigne i izvadi akumulator pa posle vratis novi. Bukvalno je nacrtano da pogledas uputstvo na ovoj plastici, tamo verovatno sve pise.
 
Čisto sumnjam da je ovaj u servisu prao klemu i kućište akumulatora. Ustvari siguran sam da nije. Možda probam za vikend da skinem aku i da to malo sredim. Sećam se da nam je u jednoj prethodnoj firmi gde sam radio bilo strogo zabranjeno da petljamo oko akumulatora, zbog GPS-a. Jedne zime, kada je bila mnogo niska temperatura za vikend, u ponedeljak ujutru nijedan auto nije hteo da upali. Baš zbog pomenutog GPS-a. I to benzinci, VW Polo, godinu dana stari. To je bila zima 2007/08. Davno je to bilo, valjda su i ti uređaji sada malo sofisticiraniji.
 
Nazad
Vrh Dno