Šta je novo?

eFakture

zamzung

Slavan
Učlanjen(a)
30.09.2012
Poruke
1,846
Poena
305
Od 1.5.2022. privatni sektor ima obavezu izdavanja e-faktura prema državnom a od 1.7.2022. kreće i obaveza čuvanja primljenih faktura.
Od 2023. godine čuvaju se sve iz svih smerova (društveno-društvene, društveno-privatne, privatno-društvene, privatne-privatne).

info sa paragraf.rs

Da li ste se već pretplatili na neki servis i šta to oni nude / rade?
Kako samostalno čuvate fakture, koji softver za organizaciju, pretragu? Indeksiranje.


Izdajem tek po koju fakturu ali ću primati dosta e-faktura. Za izdavanje će mi biti dosta državni on-line servis eFaktura kako shvatam.
Ovih dana me cima dosta saradnika koji tek sad uvode PDF slanje (sramota! kada bih vam rekao o kojim se velikim firmama radi)
Ali meni taj njihov PDF nije e-Fakutra i samo su prevalili štampu na mene, povećali mi troškove.

Ne bih sebi da povećavam troškove, gledaću da to sam indeksiram dok mogu nekim besplatnim rešenjem. A čuvanje planiram da bude: malo na lokalni drajv, malo bekap drajv, malo on-line hosting.
 
PDF faktura sa sistema mi se bledo štampa.
Probao sam u Print opcijama i grayscale i Image opciju za štampu ali bledo.

Zna neko neku foru a da ne moram da "popravljam" pdf kroz neki editor?
 
Štampana faktura iz sistema efaktura nije original već kopija prema Zakonu o elektronskom dokumentu. Vodi računa s tim.
Proveri i u svom sistemu zašto ti štampa bledo, nisam primetio kod sebe da štampa bledo.
 
Hvala na javljanju. Interno mi zatreba štampani primerak.
 
Kad arhiviramo, arhiviramo obe verzije: pdf i xml verziju?
 
Bump!
Iskustva neko? Knjigovodja me i dalje kulira, u fazonu - rano je.
 
Kulira te jer jos uvek niko ne zna 100% sta je ispravno. Ja ne cuvam nista vise od papira, a u digitalnoj formi bi trebalo xml...
 
Da, XML.
Ovo će dakle biti sličan cirkus kao sa fiskalnim kasama u aprilu.
Mada bi sistem već trebao biti razrađen jer su državni sektor već uveli pod obavezu.
 
Moze, ali ne znam sa sigurnoscu ni za jedan ni za drugi.
 
Zna li neko redosled pravljena e faktura za javna preduzeca? ( od nove godine za sve firme)
1. Kucanje racuna na fiskalnoj.
2. Pravljene e fakture.
3. Refundacija racuna na fiskalnoj?

Da li je ovo ispravno?
 
Roba ili usluge neke?
 
Ja trenutno radim sa nekim javnim pa mogu trenutno stanje da napisem a za posle NG ne znam jos sta i kako ide.
 
Za sada je i dalje po starom za preduzetnike, racun kroz kasu, izjava da ga nisu primili i iskoristili za odbitak PDV-a, storniranje racuna na kasi, kucanje eFakture.

Na softveru odavno imamo podrsku za efakture, ali cena za modul je po visoka, 7e+PDV mesečno.
Na androidu i drugom softveru koji distribuiramo je najavljeno nešto dosta pristojnije, tipa oko 300din + PDV mesečno, na kasi će se kucati kao do sada, samo će se pre završetka računa štiklirati opcija za slanje na SEF.
I dalje ne znam kako nameravaju da reše gotovinske račune, od uvezivanja SUF i SEF sistema nema ništa, niti je format isti, po ovome će svako kome traže gotovinske račune morati sa koristi eFakturu.
 
Za sada je i dalje po starom za preduzetnike, racun kroz kasu, izjava da ga nisu primili i iskoristili za odbitak PDV-a, storniranje racuna na kasi, kucanje eFakture.
Ja trazim potvrdu od javnog preduzeca? Vidim da dosta njih odmah napravi racun kroz kasu i e fakturu pa zatim ceka uplatu.
 
Mora prvo potvrda,refundacija pa onda efaktura
 
bump
Išta novo? "Nova Godina kuca na vratima" XD
 
Kako nema,izbacili realse 3.0 bruku promena za nas.
Generalno radim u firmi koji ima IS koji se integrise sa SEFOM,i mogu ti reci zadnjih 8 meseci je ludilo po tom pitanju. Pokusavas da se prilagodis evropskom standardu(mislim na standard efakture koja je propisala EU),a vecina tvojih dobavljaca/kupaca ne postuje to i onda bukvalno moras da se prilagodjavas SEFu,a i njima😵‍💫
 
Ima novo da svi čekaju poslednji momenat kako mi se čini, mene tek sad kreću masovnije da zovu za module za eFakture i web rešenje, a efakture smo u jednom od softvera pustili još u Junu.
 
Za sada je i dalje po starom za preduzetnike, racun kroz kasu, izjava da ga nisu primili i iskoristili za odbitak PDV-a, storniranje racuna na kasi, kucanje eFakture.

Na softveru odavno imamo podrsku za efakture, ali cena za modul je po visoka, 7e+PDV mesečno.
Na androidu i drugom softveru koji distribuiramo je najavljeno nešto dosta pristojnije, tipa oko 300din + PDV mesečno, na kasi će se kucati kao do sada, samo će se pre završetka računa štiklirati opcija za slanje na SEF.
I dalje ne znam kako nameravaju da reše gotovinske račune, od uvezivanja SUF i SEF sistema nema ništa, niti je format isti, po ovome će svako kome traže gotovinske račune morati sa koristi eFakturu.

To se, pretpostavljam da rešiti nekom konverzijom.

Ja imam nekoliko računa godišnje za SUF, pa mi nije bitno. Ali ovo za gotovinske račune imamo na dnevnom nivou. Zato je meni interesantnija potencijlna integracija SEF i E-fisaklizacija.
 
Primer: Trgovinska Radnja PR (nije u PDV).
Neki od dobavljača će nam od prvog slati par e-faktura mesečno, umesto dosadašnjih papirnatih.
Šta mi tačno treba da implementiramo s naše strane?
 
Koliko sam ja razumeo, ništa, umesto da čuvaš papirnu fakturu u fascikli sada dobiše fakturu u elektronskom obliku na sajtu e-faktura, gde svako ima svoje "sanduče" gde prima i kreira fakture za slanje.Ne razumem potrebu za kupovinom nekih dodatnih programa u vezi e-fakture, osim ako nisu neki posebni zashtevi i neki poseban obim posla. Ove što prodaju razne programe, njih razumem.
 
Ko nije u PDV sistemu ne mora da se registruje i koristi sistem eFaktura, neka vam i dalje šalju emailom/papir, to što oni moraju sa pošalju na portal ne znači da vi imate ikakvu obavezu da tu fakturu primite kroz portal. Samo u slučaju da ste se već registrovali zbog rada sa državnim ustanovama morate primati eFakture.
Primanje i slanje kroz softver nosi neka olakšanja, prvo nema potrebe za računarom i digitalnim sertifikatom, pristupa se sa PC-a/tableta/telefona/bilo čega što može da izađe na internet bez kartica i sertifikata, interfejs je daleko pregledniji nego krnjavi portal, i imate definisane artikle, količine, stanje, ne mora sve da se kuca od nule svaki put.
Naravno, ima smisla samo ko ima neki veći broj faktura, za 5-10 faktura svakog meseca, pretežno uslužne delatnosti je plaćanje bilo kakvog eksternog rešenja suvišno, portal je sasvim adekvatan.
 
Znači ko nije u PDV-u, ne mora ni da izdaje ni da prime e-fakture, može na papir kao i do sada?
Nije uslovljeno ni da li je subjekat paušalac ili knjigaš?
 
E27EB598-139B-4E41-AD34-7E12D1B9E077.jpeg
 
Ja sam u sistemu PDV, da li treba da izbacim fiskalni racun na kasi kad saljem efakturu komintentu? Posto na slici u prethodnom postu pise da ne treba. Ja sam do sad kucao na kasi i kreirao efakturu, a budzetskim korisnicima sam rsdio refundaciju fiskalnog.
 
Kad se izdaje efaktura ne izdaje se fiskalni…
 
Nazad
Vrh Dno