Šta je novo?

baze punktova za kontrolu brzine u srbiji i okolnim zemljama

ile

Slavan
Učlanjen(a)
25.05.2004
Poruke
265
Poena
319
drugari, prica kaze sledece...

imam tom tom-a one v2 kojeg koristim pored navigacije i za najavu kamera na putu i mesta gde panduri mere brzinu. ovde kod mene i u skoro svim drugim zemljama zapadne evrope to sjajno radi tako da se moze voziti prilicno brzo bez vece bojazni od fiksnih kamera i kontrolnih punktova.

ono sto me zanima je gde to zadovoljstvo skinuti za podrucje srbije i okolnih ex yu zemalja. planiram put kolima za jugu nadam se uskoro, pa ne bi da se naplacam kazni bez potrebe. naravno interesuju me i neka licna iskustva u koriscenju tih baza. tipa koliko se cesto apdejtuju? koliko su pouzdane i tako to...?

bicu vam jako zahvalan za svaku informaciju;)

veliki pozdrav svima:smash:

igor
 
Ja se nadam da nema...
Verovao ili ne ta ogranicenja brzine nisu stavljena zato sto je nekome bilo dosadno. :wall:
 
Ma šta reče

Ja se nadam da nema...
Verovao ili ne ta ogranicenja brzine nisu stavljena zato sto je nekome bilo dosadno. :wall:

Jel, a jesli li ti to neki pametan baš. Vidiš, nisam znao za ovu foru, čim dođem u BG kupujem GPS prijemnik za E61 :d
 
Ovde isto imaju za Garmin ucrtane sve kamere (speed traps, red light, speed/red...) u mape Juzne Afrike, i moram da priznam da je izuzetno korisno...
Ne vozim kao ludak (daleko od toga, naprotiv jos se navikavam na voznju suprotnom stranom), ali negde postave kameru potpuno kvarno i stave ogranicenje 60 (dok realno i 80kmh je minimalno jer nema ni krivine ni nicega, vec samo cetiri trake u jednom smeru....)...... :S:
 
Zar u Srbiji ima kamera koje mere brzinu???
 
veliko hvala za ovaj link gps-srbija. nasao sam jos jedan koji ima nesto malo dodataka za navigatore kroz srbiju i ex yu zemlje, pa ako jos nekome nesto zatreba evo i tog linka:

http://www.poiplaza.com/



sto neko rece:

Verovao ili ne ta ogranicenja brzine nisu stavljena zato sto je nekome bilo dosadno.


ja ne tvrdim da su ogranicenja stavljena da bi nekome bilo dosadno. ali isto tako smatram i da ogranicenja na mnogim putevima srbije nisu postavljena da pomogli bezbednost u saobracaju , vec da bi se na lak nacin punili budzeti. jer kad jee ogranijcenje 30km/h , vec je 36 dovoljno da bi neko bio kaznjen. takodje smatram i da neodrzavani yugo i slicni vecinski clanovi naseg voznog parka mogu biti jako opasni cak i pri postovanju tih niskih ogranicenja, dok modernija i bolje odrzavana vozila mogu biti prilicno bezbedna i pri malo visim brzinama od ogranicenja.

inace, nisam nikakav ludak u saobracaju i vozim prilicno mirno. punih deset godina bez bilo kakvih incidenata tipa sudaranja , cesanja i slicnih zezanja kako kod nas, tako i po dosta drugih evropskih puteva ukljucujuci zemlje gde se vozi sa leve strane.

kada vozim od engleske do srbije i nazad to je toliko dug put da nema seme da ga vozim 110 ili 130km/h ( osim ako bas moram zbog kise, gustog saobracaja...) jer bi na taj nacin vozio nedelju dana. vecina vozaca takvih dugih tura vozi oko 160km/h negde malo sporije , negde i malko brze. tako sam i ja radio do sada i nikakvih muka nije bilo.

punktovi za kontrolu brzine sto fiksnim sto mobilnim kamerama su u vecini eu zemalja obelezeni znakom i ucrtani ka auto kartama koje se javno mogu kupiti. a policija na putevima ne sluzi da bi prepadala posten narod i otimala pare, vec da bi saobracaj zaista bio bezbedniji. tako u engleskoj, irskoj, francuskoj, nemackoj te patrolna kola na auto putevima uopste ne diraju ako vozis brzinom prihvatljivom za trenutne uslove saobracaja sto je najcesce oko 160 km/h. i do 180 najcesce nema frke, dok za 200km/h i vise vec moze biti problema u vidu novcane kazne ili poena sa vozacke dozvole, a dosta cesto i to prodje samo sa usmenom opomenom. po meni je sve ovo prilicno fer.

za kraj cu napomenuti i da u zadnjih dve godine koliko zivim u engleskoj, vozim znacajno brze nego sto sam to cinio kod nas, a do sada nijednom nisam kaznjen. dok sam se kod nas stalno razvlacio po sudijama za prekrsaje i dopisivao sa njima zbog nekog saobracajca koji nije dobio cast od 500 ili 1000 kinti niti bilo kakve slicne prizeljkivane ponude, pa mi je pisao prijavu za voznju 50km/h gde je dozvoljeno 40 ili za voznju 120 na novosadskom putu gde je dozvoljeno 100. srecom se to sve dosta dobro zavrsavalo kod sudija za prekrsaje jer je vecina tih prijava zastarevala usled mog ne primanja plavih koverti, pa jos ih nikad nisam ni potpisivao kad ih pandur napise itd.. a one koje nisu zastarele su nekom ludom srecom zavrsavale razumno malim novcanim kaznama. jedan saobracajac je bio i toliki majmun da me je i potpisao na jednu takvu prijavu za brzu voznju. pa kad sam dosao kod sudije ona kaze kako nista toliko vozili kad ste potpisali. ja zabezeknuto pogledam jer znam da nikad u zivotu nisam i ne bi potpisao tako nesto i vidim da me covek ladno potpisao. ona fino obori tu prijavu, a ja leepo protiv njega podnesem krivicnu za falsifikovanje. verovali ili ne prekrsajno odeljenje treceg suda u bgd-u je tu sluzbenu ispravu unistilo pa su krivicnu odbacili usled ,, nedostatka dokaza" jer sam ja imao samo fotokopiju te prijave i njegovog potpisa. dalje sam se tuzakao sa njima za unistenje, ali je to bio jalov posao jer arhivi ima pristup dostaq ljudi , a svi naravno vicu nisam ja, nisam ja.

ovo je svakako samo moje licno iskustvo i razmisljanje o svemu tome i ne zelim da se bilo ko uvredi ili smatra prozvanim. takodje ne smatram da je ovo na bilo koji nacin merodavno, a mozda cak nije ni objektivno.

pozdrav svima:smash:

Zar u Srbiji ima kamera koje mere brzinu???

ti POI fajlovi ne sadrze samo mesta kamera koje fiksno tu stoje i mere brzinu, vec i punktove gde panduri mere brzinu laserima, deonice puta gde snimaju iz patrolnih automobila, i slicne zafrkancije.

sve u svemu statistike u zapadnoj evropi kazu da smanjuju mogucnost da platis kazni i do 90%.

ja ne mogu da tvrdim da li je bas 90 ili je nesto manje, ali mogu da kazem da nisam ni jednu kaznu platio da sada za dve godine koriscenja tih navigatora sa takvim dodacima kroz zapadnu evropu.

Ovde isto imaju za Garmin ucrtane sve kamere (speed traps, red light, speed/red...) u mape Juzne Afrike, i moram da priznam da je izuzetno korisno...
Ne vozim kao ludak (daleko od toga, naprotiv jos se navikavam na voznju suprotnom stranom), ali negde postave kameru potpuno kvarno i stave ogranicenje 60 (dok realno i 80kmh je minimalno jer nema ni krivine ni nicega, vec samo cetiri trake u jednom smeru....)...... :S:

i vi tamo vozite s desnim volanom...

dobrodosao u klub ;)

ja sam ocekivao daleko gore i bolnije navikavanje kad sam dosao ovde, nego sto je stvarno bilo.

da kucnem u drvo super sam sa tim prosao. jedini je maler bio da sam posle deset godina voznje morao ponovo da polazem vozacki ispit. ali sta ces i to je za zive ljude.

inace se englezi tim prljavi forama sa kamerama ne sluze. lepo ti stoji saobracajni znak pre pocetka deonice sa kamerama i nema vece bojazni od tih podlih fora i fazona.

:smash:

Jel, a jesli li ti to neki pametan baš. Vidiš, nisam znao za ovu foru, čim dođem u BG kupujem GPS prijemnik za E61 :d


uzmi ti to pre bg-a. mnogo ce ti vise znaciti na putu od sibira do bg-a nego u samom bg-u.;)

inace, ne preporucujem gps prijemnik za mob. probao sam svojevremeno to na n70. radio je , sve je to bilo lepo, ali za ne puno vece pare dobija nemerljivo bolju stvar ako kupis navigator kao samostalan uredjaj.

ovde se tomtom da naci za sto funti sto je jako mala lova. slicna je cena i jeftinijih garmina, navmana ...

moje iskustvo je puno bolje sa njima nego sa gps-om za mob.:smash:
 
Poslednja izmena od urednika:
i vi tamo vozite s desnim volanom...

dobrodosao u klub ;)

ja sam ocekivao daleko gore i bolnije navikavanje kad sam dosao ovde, nego sto je stvarno bilo.

da kucnem u drvo super sam sa tim prosao. jedini je maler bio da sam posle deset godina voznje morao ponovo da polazem vozacki ispit. ali sta ces i to je za zive ljude.

inace se englezi tim prljavi forama sa kamerama ne sluze. lepo ti stoji saobracajni znak pre pocetka deonice sa kamerama i nema vece bojazni od tih podlih fora i fazona.

:smash:

Prvih tri meseca sam bar jedno tri puta uleteo u suprotan smer, sva sreca male ulice....jednom ispred djubretarskog kamiona koji je isao ka meni, ali kad je covek video da sam samo digo ruke i izraz na mom licu, shvatio je o cemu se radi :) (sva sreca ima stranaca iz USA, i evrope, pa masa njih mahinalno vodi racuna, a i ulice su ogromne i siroke, da kazem da je naspram srpske trake za jedan auto bar za pola trake sira jer ovde dosta ljudi vozi ogromne dzipove, pa ima lambordzinija i frerarija i ostalih super-automobila koji su takodje dosta siroki - diablo je bar za 20cm siri od 4x4 toyota ogromnog dzipa :S: .......)......

Sada sem vec manje-vise oguglao, ali i dalje ponekad psujem ko izmisli ovu ludacku stranu :)
Sreca pa je GPS radi i na ovoj strani :d

:wave:
 
Ma sve je to lepo i fino sto vi kazete i svi smo mi savesni vozaci koji voze pazljivo i ne mnogo brzo, ALI... Ko su onda oni sto se sudaraju? :D
A da, to su isto savesni i pazljivi vozaci, koji eto samo nisu imali srece :d

Na stranu to, u Srbiji nije poenta u tim fixnim punktovima kojih nema mnogo i koliko je meni poznato samo slikaju prolazak kroz crveno (ispravite me ako gresim posto ima onih meraca brzine, ali ne znam da li su spregnuti sa kamerama), nego u onim "mobilnim" koji vole da pecaju na istim mestima, ali je problem sto ta mesta znaju samo lokalci, pa oni obicno iskusno uspore na tim potencijalnim mestima, a oni koji su u prolazu se upecaju :(
Jedino sto preostaje u tim slucajevima jeste da se uklopite sa brzinom sa lokalcima i da se nadate da su upoznati sa tim omiljenim lokacijama lokalnih pecarosa ili prosto da stavite glavu u torbu, stisnete gas do poda i bacite kockice, pa sta vam bog da :D

btw @ile: ako je ogranicenje 30km/h vec je 31km/h dovoljno za kaznu :D samo je pitanje na kakvog ces druga organa da naletis ;)
i jedno pitanje: koliko ti treba sati do Srbije? 160km/h konstantno? Pa ti si vec kod Austrije zesca opasnost i po sebe i po one oko tebe, a kamoli kad predjes na "kvalitetne" puteve divljeg zapada :eyebrows:
 
Ma sve je to lepo i fino sto vi kazete i svi smo mi savesni vozaci koji voze pazljivo i ne mnogo brzo, ALI... Ko su onda oni sto se sudaraju? :D
A da, to su isto savesni i pazljivi vozaci, koji eto samo nisu imali srece :d

Na stranu to, u Srbiji nije poenta u tim fixnim punktovima kojih nema mnogo i koliko je meni poznato samo slikaju prolazak kroz crveno (ispravite me ako gresim posto ima onih meraca brzine, ali ne znam da li su spregnuti sa kamerama), nego u onim "mobilnim" koji vole da pecaju na istim mestima, ali je problem sto ta mesta znaju samo lokalci, pa oni obicno iskusno uspore na tim potencijalnim mestima, a oni koji su u prolazu se upecaju :(
Jedino sto preostaje u tim slucajevima jeste da se uklopite sa brzinom sa lokalcima i da se nadate da su upoznati sa tim omiljenim lokacijama lokalnih pecarosa ili prosto da stavite glavu u torbu, stisnete gas do poda i bacite kockice, pa sta vam bog da :D

btw @ile: ako je ogranicenje 30km/h vec je 31km/h dovoljno za kaznu :D samo je pitanje na kakvog ces druga organa da naletis ;)
i jedno pitanje: koliko ti treba sati do Srbije? 160km/h konstantno? Pa ti si vec kod Austrije zesca opasnost i po sebe i po one oko tebe, a kamoli kad predjes na "kvalitetne" puteve divljeg zapada :eyebrows:

tu si skroz u pravu sa pitanjem ko su oni sto se sudaraju?

meni deluje da kod nas i jeste problem sto ti drumski razbojnici stoje gde hoce i iskacu iz kukuruza cak i pred auto koji novosadskim ide 160 samo da bi mu marnuo koji evro iz dzepa. pritom nimalo ne pomisljaju da ga taj isti auto moze i ubiti u tom pokusaju zaradjivanja 20 eura ili sto je jos gor izazvati lancani sa onima iza njega u svom tom naglom kocenju.

u dobrom delu eu zemalja imaju fiksna mesta gde mogu da stoje sa tim laserskim pistoljima i da mere brzinu. ne mogu se nikako sakrivati po zbunju i kukuruzu i iskakati kao gusari pred vozila.

inace moj put od reading-a do bg-a izgleda ovako.

ujutro krenem, predjem trajektom u francusku i do veceri sam u nemackoj u gradu butenvizen gde prenocim u jednom motelu koji drzi jedan nas dobri zemljak.

taj butenvizen je malo vise od 1000km od mene i taj deo puta se zaista brzo vozi tih 160 manje , vise. i zavrsi za oko 12 sati jer nema guzve i putevi su za cistu desetku sa jako malo kontrole brzine. naravno postoje zaustavljanja za predah, klopu, gorivo, putarine i slicno. ljudima zvuci cudno i pitaju pa kako 1000km za 12 sati kad ides dosta brzo? to sve stoji, ali svako zaustavljanje ti jako smanji prosecnu brzinu i svede se casom na tu racunicu. ako se desi da ima guzve onda to bude i 15 sati jer imas dosta usporavanja i ubrzavanja u toku puta.

drugi deo puta pocinje sledeceg jutra od butenvizena ka bg-u i malo je gori od prvog jer posle brze nemacke dolazi balava austrija sa jako represivnim saobracajcima , undercover vozilima sa kamerama i slicnim problemima pa se tu vozi oko malo sporije od 80 do 150 kako gde. ogranicenje im je vecinom sto, ali ako nadjes lokalca koji ide brze, onda mozes bezbedno za njim jer oni dosta dobro znaju gde se tu sta snima i meri i gde ta vozila patroliraju. takodje su ceste i jako velike guzve u austriji, pa se tu mogu i sati izgubiti u kolonama. te austrijske pandure fino detektuje engleski uredjaj zvani road angel, koji je nazalost zabranjen u austriji pa je malo rizicno koristiti ga tamo. nakon toga dolazi madjarska gde su ulaskom u eu malo vaspitali svoje drumske razbojnike , pa su malo tolerantniji prema zapadnim tablicama i ne iskacu vise toliko kao ranije. takodje za madjarsku postoje neki putevi sa manje kontrole od ostalih, a takodje se lako sretnu i lokalci koji brze voze ( brze, ali ne i bas brzo) i znaju put , pa nema vece muke ici za njima. voznja kroz madjarsku je sporija , ali meni nekako prija pa mi ne pada tesko. i naravno za kraj srbija. tu picim dosta dobro, ali vrat izvijam kao labud i vrtim glavom kao radarom ne bi li video ekipe na putu od subotice do bg-a. road angel detektuje neke , ali dosta njih i ne. valjda zato sto su nasi laseri drugacije kalibrisani od zapadnih.

kad udjem u srbiju vise mi se i ne zuri toliko, jer znam da je kraj blizu, a i nekako mi je sve lepo i prijatno sto sam medju svojima.

u beogradu sam najcesce kasno u noc. mrtav umoran i spreman samo za spavanje.

inace za ovakve peripetije je auto jako bitan. mora dobro da ubrzava cak i na autoputnim uzbrdicama, jos bolje koci, da ima dobru klimu da ne poludis od vrucine leti. i naravno da moze da izdrzi tako dug put pod jakim opterecenjem. ovo sve ne mora da znaci da to mora biti nesto mnogo skupo i bog zna kako fensi, ali svakako treba da je jako dobro odrzavan i apsolutno perfektan sto se ispravnosti tice. takodje potrosnja je tu jako bitna, pa je za to idealan neki jak turbo dizel ili jak moderniji benzinac ( 2000>) koji ne trosi vise od 9 ili 10 l/100km u proseku. inace ode mast u propast sa gorivom koje je jako skupo u eu. idealno je i ako je neko od putnika solidan vozac za tako nesto pa da se malo vozaci smenjuju.

ja sa tih puteva imam jos jedan zanimljiv detalj. to je da sa sobom zena i ja kad idemo u jugu vodimo i psa. englezi su se malo opustili po pitanju zivotinja pa se sada moze ici u sve eu zemlje sa psima i vracati fino u englesku bez karantina i slicnih mucenja zivotinja. oni inace nemaju nacina da provere gde je pas stvarno bio , pa se za njih uvek vracamo iz madjarske za koju ne prave nikakvo pitanje.

pozdrav svima:smash:
 
@ Ile, bolje bi ti bilo da batalis brzopletu voznju jer mozes nekog da ubijes tako, a koliko vidim bas si nalozen a samim tim i opasan za ostale ucesnike, oladi malo.
 
@ Ile, bolje bi ti bilo da batalis brzopletu voznju jer mozes nekog da ubijes tako, a koliko vidim bas si nalozen a samim tim i opasan za ostale ucesnike, oladi malo.

bi ja , ali je tesko ;)

salim se naravno. skroz si u pravu da brzina nije bas dobra stvar , narocito kada se tako voze jako dugi putevi. inace, ja jedino u nasim uslovima mogu da spadam u malo brze ucesnike u saobracaju. po engleskoj, nemackoj, belgiji... me ljudi obilaze samo tako. jedva da im i auto prepoznam. obicno bude varijanta da ja i mnogo drugih vozaca budemo u sredjoj traci sa svojih 150, 160, dok u trecoj i eventualno cetvrtoj retko ko ide ispod 200. ti su likovi zaista opasni u saobracaju.
 
ne znam, pazite, svako od nas je ubedjen da BAS ON nije u stanju da napravi fatalnu gresku, ali realnost je da u brzinama preko 120, da ne pricam ovim ekstremnijim zaustavni put je strasno dug i realno covek ne moze da iskontrolise situaciju adekvatno, a nesrece se desavaju najcesce kada se preceni sposobnost koja se sukobi sa realnoscu.

ps. svi prekoracujemo brzinu, samo nemojte da nam to bude pravilo nego izuzetak... zivi bili! :)
 
punktovi za kontrolu brzine sto fiksnim sto mobilnim kamerama su u vecini eu zemalja obelezeni znakom i ucrtani ka auto kartama koje se javno mogu kupiti.

Supper, nego ima li ovako nesto da se nadje i na online auto kartama? :D
Neki link?
 
Ali ipak, najveci broj teskih nezgoda se desava na malim brzinama, mada opet, ko se osili pa ga nagazi, a nema iskustva, i jos umoran ili tako nesto slicno .... Kuku majko.
 
inace za ovakve peripetije je auto jako bitan. mora dobro da ubrzava cak i na autoputnim uzbrdicama, jos bolje koci, da ima dobru klimu da ne poludis od vrucine leti. i naravno da moze da izdrzi tako dug put pod jakim opterecenjem. ovo sve ne mora da znaci da to mora biti nesto mnogo skupo i bog zna kako fensi, ali svakako treba da je jako dobro odrzavan i apsolutno perfektan sto se ispravnosti tice. takodje potrosnja je tu jako bitna, pa je za to idealan neki jak turbo dizel ili jak moderniji benzinac ( 2000>) koji ne trosi vise od 9 ili 10 l/100km u proseku. inace ode mast u propast sa gorivom koje je jako skupo u eu.
Pa 1/2 kola u Srbiji nije ni u stanju da postigne tu brzinu :D
A na duze staze... vecina bi prokuvala ili crkla na pola puta :(
Ipak je procenat onih koji bi izdrzali duze vremena u tom rezimu rada veoma mali :S:

Ali ipak, najveci broj teskih nezgoda se desava na malim brzinama, mada opet, ko se osili pa ga nagazi, a nema iskustva, i jos umoran ili tako nesto slicno .... Kuku majko.
Mozda je nekome nelogicno i iznenadjujuce, ali statistika kaze da se ubedljivo najveci broj chuda na putu desava pri malim brzinama, ali ona sa fatalnim ishodom su gotovo po pravilu pri vecim/velikim brzinama sto je i logicno :(
 
Poslednja izmena:
Sto nelogicno, to jeste tako, pa pogledaj samo Brankov most, pa mislim da se svaki dan neko cukne tamo, i to po pravilu kad se kolona vuche skroz na skroz... Dovoljno je samo da se pogles skrene na tren i .....
 
Sto nelogicno, to jeste tako, pa pogledaj samo Brankov most, pa mislim da se svaki dan neko cukne tamo, i to po pravilu kad se kolona vuche skroz na skroz... Dovoljno je samo da se pogles skrene na tren i .....
Ma ta sitna chukanja i ceshanja ja i ne racunam kao ozbiljan udes :D
Mada, u zavisnosti od toga sta vozis, steta pri tim glupavim "sitnim" cesanjima ume da bude sve samo ne sitnica :eyebrows:
 
Supper, nego ima li ovako nesto da se nadje i na online auto kartama? :D
Neki link?


ima tih stvarcica i na on line auto kartama takodje.

ovde u engleskoj to daje

http://www.theaa.com/travelwatch/planner_main.jsp?database=B

i

http://www.rac.co.uk/web/routeplanner/?&lid=leftNav&lpos=routeplanner

s tim da ovaj prvi pokriva i evropu pored engleske, a drugi mislim da pokriva samo englesku.

takodje mislim da daje i

www.viamichelin.com

verovatno da ima i drugih za koje ja ne znam.

pozdrav :smash:

Ma ta sitna chukanja i ceshanja ja i ne racunam kao ozbiljan udes :D
Mada, u zavisnosti od toga sta vozis, steta pri tim glupavim "sitnim" cesanjima ume da bude sve samo ne sitnica :eyebrows:

jos jedna neverovatna stvar je da se kod nas u proseku mnogo sporije vozi po gradovima nego na zapadu, a imamo neuporedivo vise tih cukanja i cesanja nego oni. da li je to zato sto su ljudi optereceni sa milion briga i sto drugih cuda , pa su manje pazljivi ili ko zna sta. mada i ovde svakog prosecnog coveka nesto muci i opseda mu misli, pa je opet mnogo manje tih gluposti.

opet je cinjenica i to da bi kod nas ljudi trebali i vise da vode racuna o toj materijalnoj strani. ne znam tacnu situaciju sa osiguranjima u srbiji sada, ali pre par godina je kod nas mogla biti prilicna peripetija da naplatis stetu od osiguranja. to bar na zapadu radi sjajno. ako te neko nedaj boze lupi, osiguranje to bez pogovora placa i to punu cenu opravke u zvanicnom servisu za marku ostecenog vozila.
 
Poslednja izmena od urednika:
jos jedna neverovatna stvar je da se kod nas u proseku mnogo sporije vozi po gradovima nego na zapadu, a imamo neuporedivo vise tih cukanja i cesanja nego oni. da li je to zato sto su ljudi optereceni sa milion briga i sto drugih cuda , pa su manje pazljivi ili ko zna sta. mada i ovde svakog prosecnog coveka nesto muci i opseda mu misli, pa je opet mnogo manje tih gluposti.

opet je cinjenica i to da bi kod nas ljudi trebali i vise da vode racuna o toj materijalnoj strani. ne znam tacnu situaciju sa osiguranjima u srbiji sada, ali pre par godina je kod nas mogla biti prilicna peripetija da naplatis stetu od osiguranja. to bar na zapadu radi sjajno. ako te neko nedaj boze lupi, osiguranje to bez pogovora placa i to punu cenu opravke u zvanicnom servisu za marku ostecenog vozila.
Ovo za brzu voznju si u pravu ;)
Tamo se em vozi brze, em bukvalno voze na braniku i prosto je neverovatno da se manje cukaju :)
Meni su bile najjace fore sa parkingom kad ladno razguras kola napred i nazad da bi se (is)parkirao i to je kao ok :D

A sto se osiguranja tice, to je jos uvek mucenje i moras da juris neku vezu ako hoces da naplatis (skoro) 100% stete i da ne cekas dugo :wall:
 
@ile, zanimljiv tekst. I ja isto putujem cesto kolima od Belgije do Srbije, ali brate prolazno vreme ti je slabo. :)
Slazem se u potpunosti da mora da se vozi malo brze, inace se putovanje pretvori u nocnu moru. Ja isto tako ujutru krenem iz Brisela, i 120 km do belgijsko-nemacke granice vozim solo-rabadzijski sto bi rekli, mozda 140 km/h. Imam auto sa belgijskim tablicama, a belgijski organi mnogo vole da slikaju na autoputu, tako da mora da se vodi racuna. Fora je sto oni nece nikad da te zaustave, vec samo posle par dana dobijes cestitku u sanducetu, sa imenom i prezimenom doticnog fotografa, serijskim brojem radara, rolne filma, itd itd. Inace, na autoputevima imaju neka prosirenja izmedju dve trake, gde se oni zavuku na kvarno, kao ovi nasi u kukuruze, i prepadaju posten svet.

Kada udjem u Nemacku, onda ga nagazim do kraja. Ogranicenja brzine postoje samo oko gradova, a tamo gde nema ogranicenja, vozim maksimalnom brzinom koju automobil moze da postigne. Brzinomer pokazuje i do 220 na pojedinim deonicama, ali GPS kaze da je to tek malo preko 200 km/h. I onda, pri toj brzini, kraj tebe samo proelcu neki frajeri u meckama, kao da menjas gumu kraj puta.

Sto se tice Austrije, imas dve varijante - ili da ides prema SLO i HR, ili prema Madjarskoj. Varijanta preko ex-yu je oko 100 km bliza, ali po meni losija iz sledecih razloga:
- U sloveniji imas jedno 60 km obicnog magistralnog puta
- u Austriji placas prolaz kroz tunele
- U Hrvatskoj deru sa putarinama, skoro isto kao i u Srbiji
- Hrvati umeju da te prate sa maskiranim pandurskim kolima, i mere ti brzinu odpozadi (da ne kazem zguza)
- Svaki cas stajes na kojekakvim granicama, punktovima za putarinu, itd, dok kroz Madjarsku ne stajes nigde do Horgosa.

Moje iskustvo je da se ustedi oko 30 eura u jednom pravcu, ako ides kroz Madjarsku, plus stignes nesto brze.
U austriji me nikad nisu zaustavili panduri, vozim i tamo malo brze, ali kao sto rece, cesto su tamo guzve pa i ne mozes brzo da vozis. Oko Beca ima puno ogranicenja od 80 ili 100 na autoputu, i kamera koje su propisno obelezene, ali ne marim mnogo za to, jer kazne iz Austrije nikad ne stizu u Belgiju. :) Desavalo mi se da kroz one tunele u Alpima projurim sa 150-160, a kamere iza mene blicaju kao lude, ali nikad nisam dobio nijednu kaznu.

U madjarskoj je autoput obizno prazan, ali je jako kvalitetan i nov, tako da i tu idem malo na rizik i vozim 160-180. Nikad me nisu zaustavili do sada. I tako, od Brisela do Horgosa, nekih 1500 km predjem za 11 do 12 sati otprilike, sa stajanjima tek toliko da se kupi gorivo i piski....

A od Horgosa/Subotice to Beograda, i posle do Uzica... pravi uzas. Em je onaj "autoput" koji postoji samo u glavama vojvodjanskih autonomasa opasan po zivot, em ga naplate muski - 5 eura do NS, i jos 5 eura do BG. Ilustracije radi, u Austriji vinjeta za 10 dana, koja ti omogucava koriscenje svih autoputeva u zemlji kosta 7 eura. U Madjarskoj, vinjeta za 4 dana kosta oko 4 eura. Posle tolikog predjenog puta, ne mogu da se drndam po starom putu od NS do BG, ali u bilo kojoj drugoj situaciji NIKAD ne bih isao autoputem, vec iskljucivo starim putem preko Pazove i Indjije. Naplatiti 10 eura za putarinu od BG do NS i nazad, i to na autoputu koji je u jako losem stanju, je prava pljacka.

I onda, od BG do UE, veselom ibarskom magistralom... to je dozivljaj za sebe. Posle tolikog puta gde sam vozio i 200 km/h, treba da se mentalno prebacis i vozis 60. Cim malo se zamislis, pipnes gas, auto poleti, i posle par km skontas da u stvari vozis preko 100... A onda plavi samo iskacu, i po suncu, i po kisi, snegu, danju, nocu - uvek ih ima. Desavalo mi se da platim 2 kazne na toj deonici. Mada, sada sam se i ja promangupirao, pa im bez blama nudim 500 dindzi da se zavrsi stvar, sto oni sa jos manje blama redovno prihvataju...

A sto se tice ove teme, fajlovi sa lokacijama fiksnih kamera su jako korisni, pogotovo u Belgiji i Holandiji, gde kamera imas bukvalno na svakom cosku. U holandiji imaju i one lopovske sisteme, gde te uslikaju na svakih 5-10 km i racunaju ti prolazno vreme izmedju tih tacaka, i prosecnu brzinu. Naravno, ako ti je prosecna brzina za 1 km/h veca od dozvoljene, vrlo brzo ti stigne cestitka u mailbox.
 
U holandiji imaju i one lopovske sisteme, gde te uslikaju na svakih 5-10 km i racunaju ti prolazno vreme izmedju tih tacaka, i prosecnu brzinu. Naravno, ako ti je prosecna brzina za 1 km/h veca od dozvoljene, vrlo brzo ti stigne cestitka u mailbox.

Afrikaneri aka potomci holandjana su upravo ove godine postavili takve kamere na autoput :(
Nista gore, a ti ne mozes da ih zeznes jer kao sto si napisao, mere ti prolzano vreme tako da moze da bude poprilicno nezgodno...
Pozdravljam sto se tice bezbednosti u odredjenim deonicama, ali brate na autoputu koji ima 4 traka to je prava glupost :mad:
 
svugde u svetu su ogranicenja za grad 50km, i manje vise na svim magistralnim putevima su ocajna ogranicenja kao i kod nas, znaci nista preko 80 kako god se obrne, jedino sto nema nikakve veze sa nama jeste mreza autoputeva koji idu do svakog sela i niko se i ne vozi "obicnim" :)
 
svugde u svetu su ogranicenja za grad 50km, i manje vise na svim magistralnim putevima su ocajna ogranicenja kao i kod nas, znaci nista preko 80 kako god se obrne, jedino sto nema nikakve veze sa nama jeste mreza autoputeva koji idu do svakog sela i niko se i ne vozi "obicnim" :)

Zavisi. Na magistralnim putevima ume da bude ogranicenje i 90 i 100. Ponegde kroz grad, na sirim bulevarima, bude i 70.
 
@Vladojko,

Bravo majstore! Ti ga bas picis dobrano :beer:

Drago mi je da nas ima jos benchmark-ovaca ovde koji krstarimo evropskim drumovima.

Ja obicno ne mogu bas toliko da ga nagazim (220km/h) sto zbog zene, sto zbog psa, sto I zbog samog auta. Zena mi se dosta plasi tih brzina, narocito na duzoj relaciji. Ako je neko krace obilazenje ili cisto krace zezanje to precuti, ali vidim da joj nije pravo, pa izbegavam. A pas jadan ima jedanaest godina, pa je vise mene strah za njega da ga srce ne izda nego njega samog. Auto je jedan od onih jeftinih I prilicno brzih koji mogu da idu koliko hoces, ali preko 180 imas utisak da ces se odvojiti od zemlje. U pitanju je skoda Octavia 1.8 20v turbo sa malo dodatnog tjuniga ( chip, usis, jace kocnice, vesanje..) tako da je dogurala do 200ks ( po dinamometru). Ide sve to super , ali je pri vecim brzinama starno nelagodan osecaj za putnike u autu.

Iskustva su nam inace dosta slicna sa nemackom. Tamo stvarno cesto imam utisak da me ljudi obilaze kao da stojim. To mi se isto desava I na vecim engleskim putevima gde nema kamera i slicnih prepreka.

Sa austrijom, licno nisam imao problema sa policijom, vec samo sa kilometarskim kolonama. Mene su verovatno ovi blesavi englezi naplasili mnogo. Oni idu ludaci kolima u grcku I slicne destinacije iz cistog zezanja I naravno voze kao budale, a to austrijanci ne tolerisu. Pa ih oderu.

Za ove ex yu republike si u pravu skroz. Narocito za hrvatsku I njihove undercover automobile. O putarinama ne vredi ni pricati. To je stvarno najgori odnos cene I kvaliteta koji se moze naci. Platis ko sveti petar kajganu I jos te majmuni prepadaju sa undercover kolima. Meni je iskustvo sa slovenijom ok po pitanju puteva, ali me njihovi carinici nesto ne gotive nikako. Ne znam zasto , ali kao za inat uvek me nesto zajebavaju I pretresaju auto , a nikad u zivotu nisam nosio bilo sta lose.

Madjarska takodje ima undercover automobile na autoputevima, ali srecom se vec dugo zna da su ta vozila ili bele astre gsi ili bele skode oktavije turbo( iste kao moja ). Pa ako se covek drzi toga da non stop gleda retrovizor sa posebnom paznjom na bele automobile, ne bi trebalo biti vece muke. Ima takodje jedan hajducki punkt u madjarskoj blizu nase granice gde iskacu iz kukuruza I to je to. Puno bolje nego hr svakako.

O nasim putevima si zaista sve lepo rekao, stvarno tesko da ima gorih. Em losi, em ekstremno skupi, em hajduci iza svake bukve . bruka I sramota u svakom pogledu. Jedina bas dobra stvar je tih 500 do 1000 dindzi koje si spomenuo. To stvarno stoji da kad vide strani auto I vozaca sa stranom dozvolom najradije uzmu tu kintu I zdravo. :d

Doci ce I to na svoje ako budu nasi politicari zeleli u evropu, te divljake ce definitivno morati da sklone sa puteva da ne prepadaju posten svet. Pa jos I kad ih obavezu da moraju da objave gde postavljaju kamere I gde mogu da snimaju ( tako je u engleskoj), sa tom tom-om ce put kroz srbiju biti pesma.

Do tada cemo mi jos mnogo puta do yuge …

Ziveo I srecan put!:smash:
 
svugde u svetu su ogranicenja za grad 50km, i manje vise na svim magistralnim putevima su ocajna ogranicenja kao i kod nas, znaci nista preko 80 kako god se obrne, jedino sto nema nikakve veze sa nama jeste mreza autoputeva koji idu do svakog sela i niko se i ne vozi "obicnim" :)


bas kao sto vladojko rece, nisu svuda ogranicenja za grad 50km/h ;) . srecom.

u engleskoj su u gradu ogranicenja od 30 mph sto mu dodje oko 50km/h ( to je na mestima gde bi kod nas bilo 30km/h) , pa sve do 60mph sto mu dodje oko 100km/h . najcesca gradska ogranicenja su 40mph (oko 65km/h). to uopste nisu mnogo niska ogranicenja i da se sasvim fino voziti u skladu sa zakonom.

pozdrav :)
 
Poslednja izmena:
btw, u Srbiju vec par meseci nema radara na autoputevima, vec samo na ostalim vangradskim putevima...
 
kupis lepo radar detektor npr cobra za 200 e i laser ti ne moze nista.. naravno ako ne preterujes i ne vozis ko manijak...

od kamere u kolima i crvenog svetla detektor ne pomaze :(
 
Vrh Dno