Šta je novo?

AMD pita gejmere šta žele od RDNA 4 grafičkih karti, oni u glas odgovaraju: da ih možemo kupiti i ne brinite za Ray Tracing!

Benchmark

Znamenit
Učlanjen(a)
11.09.2006
Poruke
63,014
Poena
1,385
AMD-Radeon-RX-7900-XTX-7-scaled.jpg


AMD pita gejmere šta žele od RDNA 4 grafičkih karti, oni u glas odgovaraju: da ih možemo kupiti i ne brinite za Ray Tracing!​


Dostupnost, cena i poboljšano skaliranje novih AMD Radepn modela su važniji od ray tracing performansi

Kompletan članak: https://benchmark.rs/vesti/uredaji/...ih-mozemo-kupiti-i-ne-brinite-za-ray-tracing/
 
Koliko je ovo tačno najbolje potvrđuje što se skoro sve od 7(7/8/9)00 rasprodalo čim se videlo kakav je fail 5000 serija...
 
A ovo pitaju mesec dana pre izlaska...
 
Koliko je ovo tačno najbolje potvrđuje što se skoro sve od 7(7/8/9)00 rasprodalo čim se videlo kakav je fail 5000 serija...
Rasprodalo se zato sto je nestalo 4000 serije (smanjene isporuke zbog nove serije), a nema ni 5000 serije u dovoljnoj kolicini.
Cene 4080 i 4090, pa i 4070Ti super su otisle 30%+gore, zato se 7000 serija rasprodala.



Slaba tacka AMD grafika nije nikada bio raytracing vec odsustvo upotrebiljivog upscalinga, a FSR je sve samo nije upotrebljiv. Da bi uspesno prodavali 9000 seriju FSR 4 mora raditi kako treba i to mora raditi u svim igrama, a ne samo u jednoj "test" igri. Price o tome kako FSR 3 radi, to moze da se prica nekome ko nema DLSS, pa da nemoze uporedjivati jedno i drugo sva 2 klika misem. Velika vecina igara jadno radi bez upscalinga, bez obzira na grafiku, jer kupci 4090 /4080 se uglavnom koriste 4K, a 4070Ti/4070Ti super i mozda 4080 su na 1440p. Pri tim podesavanjima nema nista od 100fps bez upscalinga.
 
Poslednja izmena:
Koliko je ovo tačno najbolje potvrđuje što se skoro sve od 7(7/8/9)00 rasprodalo čim se videlo kakav je fail 5000 serija...
Ne znam koliko je realno da je iko kupio 7800xt.

Takodje, ko su ti ljudi koji kazu ne brinite za ray tracing? Niko se ne "odrice" toga kao prvi izbor, vec rezignirani stanjem na trzistu svedu im se ocekivanja na "daj sta das".

Rasprodalo se zato sto je nestalo 4000 serije (smanjene isporuke zbog nove serije), a nema ni 5000 serije u dovoljnoj kolicini.
Cene 4080 i 4090, pa i 4070Ti super su otisle 30%+gore, zato se 7000 serija rasprodala.



Slaba tacka AMD grafika nije nikada bio raytracing vec odsustvo upotrebiljivog upscalinga, a FSR je sve samo nije upotrebljiv. Da bi uspesno prodavali 9000 seriju FSR 4 mora raditi kako treba i to mora raditi u svim igrama, a ne samo u jednoj "test" igri. Price o tome kako FSR 3 radi, to moze da se prica nekome ko nema DLSS, pa da nemoze uporedjivati jedno i drugo sva 2 klika misem. Velika vecina igara jadno radi bez upscalinga, bez obzira na grafiku, jer kupci 4090 /4080 se uglavnom koriste 4K, a 4070Ti/4070Ti super i mozda 4080 su na 1440p. Pri tim podesavanjima nema nista od 100fps bez upscalinga.

Nije nikada bio SAMO raytracing.
 
Ja bih samo da dotaknem 3 stavke iz teksta, kad sam vec naleteo na njega...


1) Jedan od najčešćih komentara na X mreži (bivšem Twitteru) bio je: “Ne želim da platim više za grafičku karticu nego što sam platio ceo gejming računar prošle godine.” Ovo jasno pokazuje da su igrači umorni od vrtoglavih cena i žele konkurentne modele koji nude dobar odnos cene i performansi.

Prosto, bode oci sto lik kuka na potencijalne cene grafickih, a hoce da kupi novu samo godinu dana nakon sto je sastavio gejmerski komp!!? Pa, brate.....


2) Ray tracing nije prioritet? Jedan od zanimljivih zaključaka iz odgovora gejmera je da ray tracing performanse nisu visoko kotirane na njihovoj listi prioriteta. Iako ga neki spominju, mnogo više korisnika insistira na stabilnim raster performansama, boljem upscalingu i konkurentnim cenama.

Ovde nije lose primetiti da je ray tracing u kakvom-takvom obliku ugradjen u novije igre bez mogucnosti da se potpuno iskljuci. Zbog ovoga neretko AMD kartice koje su bile jace u rasteru pocinju da gube od Nvidia parnjaka u novim igrama. Primer za koji znam je da RTX 3060 Ti sve cesce pobedjuje RX 6700 XT, iako je ovaj na papiru trebao da ga nadzivi jer ima vise VRAM-a.


3) FSR 4 - AMD odgovor na DLSS. Mnogi su istakli da očekuju FSR 4 kao ključno poboljšanje, jer AMD tek sada prelazi na AI bazirano skaliranje, što je nešto što Nvidia koristi još od 2018. godine. Međutim, dok AMD sustiže Nvidia-u u ovom segmentu, Nvidia je već prešla na jošbolji upscaling model, značajno poboljšavajući kvalitet slike.

Slazem se skroz. Sumnjam da ce AMD u skorije vreme, ako ikada, moci da dotakne DLSS. Pricam o upscalingu (na stranu FG koji je koristan kada vec imam dovoljno frejmova da mi ne pada na pamet da povecavam input lag). Kada god pomislis da se primakao, Nvidia mu pobegne dva koraka dalje, a ionako je DLSS balanced i do sada (pre DLSS 4) davao bolji kvalitet nego FSR quality. Vise besplatnih frejmova kada su najpotrebniji nije mali plus na strani Nvidia. AMD se previse glupira sa nedovoljno agresivnim pricing-om.
 
Nije do AMDa koliko je do smeće gejm studija danas. RT performanse treba da budu daleko bolje nego što jesu.
 
Nije do AMDa koliko je do smeće gejm studija danas. RT performanse treba da budu daleko bolje nego što jesu.
Kako nije do AMD-a, kad od 3 razlicita proizvodjaca grafickih kartica, oni su ubedljivo najgori sa RT implementacijom? Da bi trebalo da budu bolje per, trebalo bi, ali treba da budemo realni sa manama svih proizvodjaca.
 
Kako nije do AMD-a, kad od 3 razlicita proizvodjaca grafickih kartica, oni su ubedljivo najgori sa RT implementacijom? Da bi trebalo da budu bolje per, trebalo bi, ali treba da budemo realni sa manama svih proizvodjaca.
Linkovao sam video gore
Nemam jedan jedini deo od AMDa u računaru niti planiram ali ljudi samo ne znaju da prave igrice danas.
 
Po meni jeste do AMD-a (ocigledno radi losije i RT i upscaling), ali najvise do same tehnologije. Bilo je prerano za nju, trazi previse resursa za ono sto pruza.
Bolje da su unapredili izgled, facijalne ekspresnije i animacije ljudi u igrama. Cesto kad gledas neke klipove pomislis da igra izgleda kao stvarnost, priroda top, gradjevine oduzimaju dah, zivotinje cesto ko prave... Sve vrh, dok ne udje covek u kadar i razbije iluziju.
RT ne da ne vredi "para", nego nekad i pogorsa izgled igre. Ali eto, neko mora da zaradi, progurali su tu pricu i to je to. Sad grafe sve cesce moraju da budu RT capable, AMD ako se ne popravi, ostace sahranjen ubrzo, sto nikome od gamera ne odgovara... Ionako tri firme drze monopol, konkurencija je manje vise prividna..... Kao i svuda.
 
sve to stoji, ali džaba kad nemaš alternative.
developeri ne znaju a i neće da naprave bolje jer im je lakše da odrade pola posla i pola prepuste DLSS-u, RT-u i ostalim stvarima.
a ti sa AMD-om, koliko god dobar na papiru, ne možeš ništa jer nikad nećeš dobiti približne performanse sa dobrim kvalitetom.
tako da prevara ili ne, moraš da im se priključiš ako želiš da igra izgleda dobro i da lepo radi.
 
Nazad
Vrh Dno