Šta je novo?

Predstavljena prva kalijum-jonska baterija: Inovacija bez skupih metala

Benchmark

Znamenit
Učlanjen(a)
11.09.2006
Poruke
61,107
Poena
1,385
kalijum-jonske-baterije.webp


Predstavljena prva kalijum-jonska baterija: Inovacija bez skupih metala​


Istraživački tim Group1 razvio je prvu kalijum-jonsku cilindričnu bateriju, obećavajući ekonomičniju i sigurniju alternativu baterijama koje koriste litijum, kobalt, i nikl

Kompletan članak: https://benchmark.rs/vesti/nauka-i-...-jonska-baterija-inovacija-bez-skupih-metala/
 
Ide Litijumska sigurno u pemziju, K i Na će da je zamene.
 
Sve je to lepo i fino, ali i atom litijuma i atom kalijuma mogu da drže jedan elektron, a kalijum ima 60% veću gustinu, ne može da ponudi ni blizu toliku gustinu energije kao litijum. Ne možeš protiv fizike. Biće ovo korisno za baterije gde prostor nije bitan.
 
Sve je to lepo i fino, ali i atom litijuma i atom kalijuma mogu da drže jedan elektron, a kalijum ima 60% veću gustinu, ne može da ponudi ni blizu toliku gustinu energije kao litijum. Ne možeš protiv fizike. Biće ovo korisno za baterije gde prostor nije bitan.
Lepo si rekao, ljudi ne shvataju koliko realno ima razlike u tim ćelijama po gustini energije, a da ne pričamo o naponskim pragovima koji se ne uklapaju u gotovo ni jedan motor. Cilj je da imamo stabilan napon, ovo što oni sad rade tj. izmišljaju novu tehnologiju su više kondenzatori nego baterije, ali nažalost linija nije podvučena pa se sad sve tretira kao baterija. More je ovakvih tekstova gde veštačka inteligencija samo ulepša opis a o tehničkim parametrima i praktičnim dokazima ni najmanja sličica.
 
Sve je to lepo i fino, ali i atom litijuma i atom kalijuma mogu da drže jedan elektron, a kalijum ima 60% veću gustinu, ne može da ponudi ni blizu toliku gustinu energije kao litijum. Ne možeš protiv fizike. Biće ovo korisno za baterije gde prostor nije bitan.
U pravu si, ako pojam svedemo na gotove baterijske akumulatore koje zahtevaju minimalan prostor, ali ako to nije uslov, situacija je malo drugačija.
Npr. baterije za automobile.
Litijum-jonski akumulatori sa stanovišta električnih karakteristika jesu jedno od najboljih rešenja za električne automobile. Klasične Li jon baterije sa NMC pozitivnom elektrodom imaju veću energiju, 200 do 250 kWh/kg po specifikaciji proizvođača i masu od 4 do 5 kg/kWh. Međutim niko ne uključuje u tu masu sisteme za hlađenje, vazdušno ili vodeno koje se obavezno ugrađuje u sistem, neophodnost prostora između pojedinačnih ćelija da bi se omogućilo njihovo hlađenje te samim time i manju zapreminsku energiju.
Takođe, zbog loše termičke provodljivosti, javlja se efekat nekontrolisanog pregrevanja tokom punjenja, što može dovesti do samozapaljenja.
S druge strane, Na-jon baterije inicijalno su teže, ali mogu da se gušće pakuju, pa se time težina gotove baterije praktično izjednačava sa težinom LiFP, a nema ni efekta samozapaljenja.
Poenta je da svi podaci koji se daju su za pojedinačne male baterijske ćelije, a ne za gotovu bateriju koja se koristi.
Na-jon i LiFP imaju praktično identične karakteristike, oko 160 Wh/kg i oko 300 Wh/L, sa masom od oko 6 do 7 kg/kWh.
 
Sto se mene tice najbolje da se odmah predje na NATRIJUM JONSKE Baterije,najbezbednije su i cuvaju Ekosistem Prirode odrzivim!!!
Sve ostale varijante su neodrzive i trosenje dragocenog vremena za covecanstvo,naucni program treba da se usesredi na Natrijum program i tu da se poboljsaju perfomanse koje ce zameniti potpuno Litijumske celije baterija i ugradjivati u svim pametnim pokretnim uredjajima a tako posebno u Elektricnim kolima,E.motorima,E.biciklima,E.trotinetima,E.monociklima,E.howerbordovima...pod hitno da se napravi pomak u nauci i tehnologiji koja trenutno kaska zato da se zvanicno pocne proizvoditi Natrijum baterija i da svaka zemlja moze sama da proizvodi baterije od Prirodnih materijala i da ne zavisi od drugih po pitanju sastavnih komponenti.
To je jedina buducnost koja ce ekonomski razviti mnoge zemlje a i tako tehnologija se povecati a samim tim i veca potraznja za tehnickim uredjajima od strane kupaca i tako ce se rasiriti ekonomija u mnogim svetskim zemljama.
 
Nazad
Vrh Dno