Šta je novo?

Fabrika baterija za EV zahteva toliko energije da joj, paradoksalno, treba elektrana na ugalj za napajanje

Benchmark

Znamenit
Učlanjen(a)
11.09.2006
Poruke
59,485
Poena
1,385
elektricni-automobil-punjenje.webp


Fabrika baterija za EV zahteva toliko energije da joj, paradoksalno, treba elektrana na ugalj za napajanje​


Nova fabrika baterija za EV u Kanzasu zahteva toliko energije, da država, paradoksalno, odlaže zatvaranje elektrane na ugalj kako bi mogla da napaja fabriku

Kompletan članak: https://benchmark.rs/vesti/biznis/f...ksalno-treba-elektrana-na-ugalj-za-napajanje/
 
Eh, dobro jutro. Stvarno je zadivljijujuće dokle ide ljudsko ignorisanje činjenica u današnjem poretku i političkoj korektnosti.
A koliko tek treba energije za punjenje tih baterija tokom upotrebe. Gomila novih nuklearki ... jer drugo ne može da je obezbedi.
Ako neko bude napravio ozbiljan proračun i bude imao smelosti da ga javno objavi, može svakom biti jasno. U suštini, veoma uprošćeno - količina utrošene naftre/dizela/benzina/gasa/metana/etanola na svetskom nivou puta broj kJ/L jednako energija dobijena iz godišnje potrošnje tečnih derivata.
 
Čitava ta EV priča je očigledan deo političkih agendi iza kojih stoje interesi koje ne zanima ni ekologija, ni planeta, ništa osim $$$ To dokazuju i nerazumna cena tih vozila i nerazumno zatvaranje očiju pred argumentima.
 
Nije paradoks, samo realnost.
 
Zanimljiva je to kalkulisanje maksimalne potrebne energije za puno popunjenost baterije pomnozeno sa brojem EV...

Kako se niko nije setio da pomnozi maksimalni kapacitet rezervoara automobila SUS pa zakljucio koliko milijardi tona treba da se oni popune
 
To je rađeno oduvek i i dalje se radi.

Npr, pre mislim nekih 15-ak god, pričali su o godišnjoj potrošnji goriva u Nemačkoj, pa su kao ilustraciju naveli čuveni Bajern-ov stadion (!!!), Dakle, na godišnjem nivou, samo u Nemačkoj, i samo benzin, trošen je toliko da su mogli da se napune jedan takav objekat. U međuvremenu je potrošnja gotovo utrostručena.
U međuvremenu su sus motori postali i dosta efikasniji, stepen iskorišćenja veći, ali je potrošnja svejedno mnogo povećana.
Ima naučnih i onih manje stručnih revjua po netu, ali posmatrajući samo one koji znaju fiziku gde se pokazuje npr koliko je kWh realno potrebno elektroautomobilima da pređu razdaljinu kao i SUS.. Sa tim što se matematika drastično pogoršava sa vremenskaim uslovima, geografijom, opterećenjem itd ... pa se prave neke aproksimacije, uvode nekin faktori, koeficijenti ... bla bla.
E-motori jesu efikasniji, jesu ovo-ono, ali ... ALI.
Dakle, gledano samo kroz energiju. Moguće je napraviti neku korelaciju, uzimajući što više faktora ... svejedno. Ako bi trebalo da se proizvede struja potrebna da nadomesti energiju koja je potrošena iz količine goriva koje je utrošeno samo na primeru Nemačke (umanjena za "neku efikasnost"), jednostavno nema toliko alternativnih izvora. I to samo za benzinske automobile.
O ostalim mnogo mnogo mnogo većim potrošačima i drugačijim scenarijima nema svrhe ni govoriti.
 
Nazad
Vrh Dno