Japaci jesu malo izgubljeni što se tiče EV, ali problem je što sam Japan ima problem sa električnom energijom, i vrlo teško može dugoročno da ga reši.
Sve prirodne resurse za proizvodnju električne energije već izdašno koriste. Planinska su zemlja, veoma gusto naseljena tamo gde se može naseljavati, mesta za solare nema mnogo, nema ni za vetrenjače, a pošto su zaista izolovano ostrvo, balansiranje vetro i solara je veliki problem. Nuklearna energija im je bila velika uzdanica, ali posle Fukušime ni sami ne znaju šta dalje. A jaka su industrijska zemlja i potrošnja el.energije je zaista velika.
U kontinentalnim državama kojima su EE sistemi povezani u gigantske regije (Evropa ili Sverena Amerika npr), ovi problemi se mnogo lakše rešavaju. Problem balansiranja pogotovo.
To je jedan ozbiljan razlog zbog kojeg su Japanci toliko uzdržani što se tiče EV.
Lako im se može obiti o glavu.
Jedno je da su uzdrzani zbog svog trzista, ali sto su uzdrzani da prave EV modele za svetsko trziste?
Kao sto sam napisao u prethodnom postu, kinezi su rasturili EV igricu na svom trzistu i nema sanse da japanci primirisu ni isto u narednih 100 godina.
E sada je pitanje da li ce zapad dozvoliti kinezima da napadnu njihovo trziste jeftinim EV ili ce udariti svakojake ekoloske takse protiv kineske robe.
Za one koji velicaju japance i sekli bi vene zbog njih, a i onih koji se smeju kada kazem da su celu posleratnu industriju bazirali na kopiranju zapadne tehnologije - ko ne veruje ima milion dokumentaraca i flimova da se pogleda na internetu, pa knjiga osnivaca Najki brenda koja je prevedena na srpski pre godinu dana pod nazivom Umetnost pobede prica kako su mu japanci ukrali dizajn i hteli da ga izbace iz posla na americkom trzistu.
E zbog njih da podsetim da su japanci BESPLATNO dobili od americke vlade patente za pravljenje cipova kako bi razvili tu industriju (sto su i uradili), a zatim su amerikanci tu stafetu predali juznkokorejcima i tajvancima. Ishod price je da su japanci izgubili vodjstvo u proizvodnji cipova, dok u proizvodnji softvera osim igrica nemaju skoro pa nista (niti operativne sisteme, niti drustvene mreze, niti pretrazivace, ama bas nista osim jednog parceta gejmerske industrije) , a sabe guraju sa imidzom napredne nacije.
A da ne pricam o robotima, onda se setim onog nesretnog robota Asimo koji je toliko puta padao pred publikom da je postao meme, dok su ga u roku par godina pretekli i Boston Dynamics i evo gle cuda Tesla za dve godine je ne samo razvila humanoidnog robota, nego je napravila i nove revolucinarne motore koji ce imitirati misice umesto komplikovanih step motora.
Tako da jeftini i pouzdani i jeftini za voznju japanski automobili nemaju sta da traze naspram kineskih EV vozila koja su jos jeftinija i jos jeftinija za odrzavanje i pokretanje.
Slag na tortu je bio pre par nedelja kada su celnici tojote izjavili da su ostali u cudu kada su videli dizajn i tehnologiju koju koristi Tesla, ej Tesla - kompanija koja je stara 2 decenije, a masovno je pocela da proizvodi tek pre nesto vise od 5 godina, a Toyota je firma stara skoro 100 godina i ujedno najprodavaniji brend u svetu (koji vise nema sanse da bude, osim ako drugi po redu VW takodje ne padne zestoko zbog ove EV revolucije).