Šta je novo?

Cover sistem i lecenje u TPS/FPS zanrovima danas

*Snake*

Slavan
Učlanjen(a)
27.02.2007
Poruke
516
Poena
319
S obzirom da imam malo duzi staz u gejmingu, pocevsi od sege genesis-a, dosta sam igara odigrao iz svih mogucih zanrova. Najdrazi su mi FPS i TPS. Medjutim, ono sto predpostavljam da ste svi primetili je to kako igre postaju u zadnjih par godina surovo lake. Ne vidim pravi izazov ni u jednoj pucacini, bilo da je u pitanju pucacina iz prvog ili iz treceg lica. Ako ce neko da kaze "Imas very hard/expert modove pa cepaj", ne mislim na to. Nije mi draz u tome da igra bude teska na taj nacin sto cu morati da sasujem 10 puta vise metaka u protivnika, dok bi me on ubijao kada me pogleda tako sto bi imao bezgresan autoaim i oduzimao mi mnogo vise energije, vec je ideja da koncept igara bude tezi, izazovniji, kako je ranije uostalom i bilo.

Posto je trenutno aktuelno, sjajno je porediti u tom smislu npr. Mafiu 1 i 2. Dakle, prvi deo je imao brdo izazovnih misija i igra mi je bila bas teska u nekim delovima. Bilo je i psovanja i svega (pogotovo ona trka koju sam presao iz, cini mi se, 50-og puta), ali je taj neki osecaj postignuca posebno prisutan. Sta je sa Mafiom 2? Odigrao sam demo i stekao vec dobro steceni utisak iz igara koje su danasnji standard u zanru - ustaljeni sablon = cover sistem + obnavljanje energije posle 3 sekunde kada niko ne puca u protagonistu. To su dva koncepta koja su po meni unistila vecinu drazi igranja TPS-ova pre svega. Mislim, prvo ideja cover sistema je totalno maloumna u smislu sta predstavlja - cucnes da ne moze niko da te pogodi, pri tom VIDIS sve sto se desava ispred tebe, sacekas da ti se energija obnovi i prakticno ti ne moze niko nista, tako da je u stvari prisutna suptilna besmrtnost koja ima funkciju da svako ko uhvati igru a ko iole ima iskustva u igrama moze bez problema da je predje. Mislim, mene takve stvari nimalo ne impresioniraju, niti su boljitak za zanrove gde se koriste. Ako se vec koristi cover sistem, onda minimum koji smatram da treba da bude ispunjen je taj da kamera bude zumirana u tim situacijama, tako da realno bude predstavljeno to sto je lik cucnuo i sto ne vidi sta se desava ispred njega, a da onda AI adekvatno odreaguje - baci granatu, aktivno pravi drugacije formacije, rashuje i sta bi vec moglo sve da bude adekvatno ponasanje AI-a u tim situacijama, tako da cela stvar bude na nekom visem nivou nego sto je pre bila pre uvodjenja cover sistema.

Regeneracija energije po sistemu cucni i sacekaj da ti nevidljivi lekar, Alah, ili ne znam ko vec zaleci rane je jos vise porazavajuce za intelekt igraca. Ako se time vec htelo postici to da igraci (na PC-u pre svega?) imaju fluidno iskustvo time sto nece unistavati dozivljaj manijackim koriscenjem sistema quicksave-quickload na svakih 5 sekundi kada zagusti, mislim da bi bolje resenje bilo ovo - ostaviti health pack-ove, onemoguciti quicksave-quickload, a stavljati checkpointe na pristojnim razdaljinama. Razdaljina checkpointa bi ujedno mogla da bude merilo tezine, s tim sto bi najveca tezina mogla da zahteva prelazenje nivoa iz cuga, pa tek onda snimanje.

Ova moja ispovest nije napad ni na jednu konkretnu igru, dobre igre su i dalje dobre igre, ali kao neko ko malo duze igra igre smatram da ovakve stvari unistavaju izazov koji je za mene, a mislim i za vecinu trebalo da bude, vazna stvar u igrama, pa bih voleo da vidim razna misljenja, pogotovo od onih ljudi koji imaju ozbiljniji gejmerski staz ;)
 
Posto je trenutno aktuelno, sjajno je porediti u tom smislu npr. Mafiu 1 i 2. Dakle, prvi deo je imao brdo izazovnih misija i igra mi je bila bas teska u nekim delovima. Bilo je i psovanja i svega (pogotovo ona trka koju sam presao iz, cini mi se, 50-og puta)

Ah, čuvena trka, nisam nikada razumeo u čemu je fora - ja sam je prešao iz prvog pokušaja, posle sam prešao i bratu iz trećeg. Bez preterivanja, nisam kapirao šta je u tome toliko teško.

Što se tiče svega ostalog, retardiranih rešenja je uvek bilo i biće. Pođimo samo od FPS-ova i strategija, igara u kojima je u svakoj sekundi moguće snimiti i učitati poziciju, što ih čini prelakim. Ni deci sa jednocifrenim brojem godina nije problem da završe te igre bez problema (moje komšije su samo jedan od primera koje znam), čak iako nemaju autohealth sistem.

Kada moraš da pređeš deonicu znajući da ne možeš da snimaš poziciju po želji, osećaj zadovoljstva nakon postignutog cilja je enormno veći neko prelaženje bilo kog FPS-a bez pomenutog ograničenja. No, ljudi su zaboravili na to, baš kao što će autohealth vremenom prestati svima da smeta.
 
Sistem obnavljanja zdravlja je nešto što je meni palo na pamet pre oko osam-devet godina, u vreme kada, koliko je meni poznato, nije bilo ni jedne FPS/TPS igre sa takvim izvođenjem. Pre svega za multiplejer kanterolikog nivoa realnosti, jer sam smatrao da situacija u kojoj igrača odmah negde na početku runde/stvaranja popije zalutali metak i posle može da se manje-više slika dok ne pogine, predstavlja problem koji se mora nekako zakrpiti. Uvek sam smatrao da je poenta u FPS igri, pre svega, ostati na nogama što je duže moguće i svaki sistem koji zavisi od veštine igrača i produžava to vreme, je itekako dobrodošao. Tokom godina sam taj sistem razrađivao na papiru s vremena na vreme, ali ni sanjao nisam da kada ga se jednom neko doseti i implementira u igre da će postati ovoliko dominantan, a pogotovu se nisam nadao da će ga ovako pogrešno, sirovo, implementirati. U mojim dosadašnjim razmatranjima postoji pregršt caka i smicalica koje, opet koliko je meni poznato, za sada niko nije uveo, niti probao da testira. Dakle, ja načelno nisam protiv tog sistema, ali mora to mnogo, mnogo pažljivije da se odradi da ne bi postao kontraproduktivan našta recimo *Snake* ukazuje.

Što se tiče skrivanja, to i nije loša ideja za izvođenje TPS igre. Ima potencijala i neku draž i prema tome svakako vredi smišljati kako dalje unapređivati taj sistem. Naravno pod uslovom da se pametno implementira. Ovako kako je danas, gde mi se čini da ni jedna takva igra, za početak, nema jedan tako osnovni elemenat kakav je skaknje ili gde se čini da je manje igra a više interaktivni film, svakako nije pametno... Baš mi je pre neki dan palo na pamet, kada bi neko uzeo da pravi nikada napravljeni treći deo Crusader trilogije (Crusader: No Mercy), bio baš nekako prirodan i odgovarajući prelaz sa onakvog 2d izometrijskog izvođenja, na TPS izvođenje sa skrivanjem po ćoškovima.
 
Što se tiče regeneracije helta u SP orijentisanim igrama, to ništa nije gore od skupljanja med packova koji te instant leče. Po meni je regeneracija bolje rešenje, iako nije realno, nije ni realno da pobiješ nekoliko stotina npc-ova u par minuta neke "pucačine", pa se to mora kompezovati...

Što se tiče regeneracije u MP, to je po meni glupost. Jedina ispavna varijanta u MP je da postoje medici koji će da te previjaju ili tako nešto, ali nikako da samo bace med pack ispod tebe i da to bude dovoljno...
 
није баш да су медпакови као регенерација. ја увижам у тим играја старијег кова, које имају у себи хелт пакове. па док не нађеш следећи, припази мало коме излећеш на нишан.
регенерација је уведена у call of duty јер је ту акција интезивна и нон стоп захтева покрет, па се ту лепо прилагодило игри.

док рецимо мас ефект, нема потребе за тим, систем скупљања хелта из првог дела је био добар, мада се и тамо штит регенерисао.

већ сам се пар пута жалио у разним темама али смета ми систем ограниченог (најчешће на 2-3) избора оружја :) који сви новији фпсови имају.
 
Regeneratin' health je zapravo jedan od "izuma" iz Halo-a :)
 
Znaci, opet Mikrosoft kriv...:d
 
Zar nisu prvo igre sa konzola pocele da koriste taj sistem lecenja u FPS-ovima, a posto je danas vise manje sve port sa konzola logicno je i da PC igre idu istim putem.
 
"Te jedno, te isto, te jedno, te isto..." Ovo vazi za skoro sve igre danas, pogotovu za pucacine i tps. Svaka nova igra mora da ima auto reg health ili cover sistm, kao da je to neka osnova bez koje se ne moze. Primjera ima milion ali onako najsvjeziji su mi MAfiaja 2 i novi Deus Ex.

Neki okoreli fanovi ce reci da je Mafia 2 skroz drugacija igra od GTA 4, da nema nikakve veze... ali oni kao da ne zele ili ne smiju da prihvate tu cinjenicu da su MAfija 1 & 2 dosta stvai preuzeli od GTA serijala. To se najvise vidi kod drugog dijela, neko ko se prvi put susrece sa Mafiom 2 ce reci "ovo je isto kao GTA4" i u pravu je. Da ne nabrajam sada sve detalje koje su "posudili" od GTA serijala, samo cu reci cover sistem i auto.reg. health su naravno tu.:D
Sto se tice Deus EX-a ista fora kao kod Rainbow Six: Vegas-a, nista novo, sve je vec vidjeno...

Pucacine su toliko stagnirale u zadnjih nekoliko god da je to strasno, jedino sto je uznapredovalo je grafika, ostalo ni makac od Half Lifea, Deus Ex-a i ostalih skoro se nista nije promijenilo sto se tice igrivosti... Eto Bioshock je fenomenalna igra ali nije nista novo donijela vezano za gameplay, sve smo to vecvidjeli u Sistem Shock-u.

Ako su u danasnje vrijeme cover sistem i auto reg. health vrhunac kreativnosti ili cega vec... neke gameplay mehanike, da je sve vec izmisljeno i nema dalje. Nastavi li se ovaj trend po istom sablonu "te jedno te isto, te jedno te isto"... bicu primoran da batalim "gaming". ;)
 
Poslednja izmena:
Onaj ko ne vidi razliku između Mafije i GTA serijala, i treba da se ostavi gaminga ;)
 
jes vala, da nema smajlija, napljuv'o bi te zesce...:d

Inace, mislim da smo u pravu ovde, ali oni prave igre za siroke mase, mediokritete retarde i slicne... igre se vise ne prave da budu izazovne, samo zanimljive, lepe i lepo upakovane kako bi se sto vi se prodavale, sam kvalitet gameplay-a i AI-a i uopsteno dizajna sistema borbe i slicnih nije bitno...

Prosto - igre vise nisu za elitu, ni u kom smislu...

I ja sam protiv ovih sranja, ali ne prave drugacije...

Kada bih makar imalo u opcijama da se iskljuci ovo, ali, eto, nema... (mislim da se pojavi health bar po disable-u i da nema auto-healinga... Nije to njima tesko... Ali cini igru izazovnijom i manje privlacnom masama...
 
smajli je onako, zato sto odgovaram na trol

a inace sam bio ozbiljan, meni je gta bolji od mafije

e i sa tim igre nisu vise za elite, kada su i bile? zasto bi i bile? a sta to bas tebe cini elitom za koju treba da se prave igre?
 
a inace sam bio ozbiljan, meni je gta bolji od mafije

Nije bitno koja je igra bolja, to je stvar ukusa. Ali jednostavno te dve igre nisu isti tip. To kao kad bi neko rekao da su Serious Sam i Stalker iste igre, jer su obe FPS pucačine i imaju med packove.

GTA ima neki stripski karakter, a likovi u toj igri su pravljeni po najgorim stereotipima i predrasudama na neki komedični način, gde se ti detalji namerno ističe. Dok sa druge strane Mafija prestavlja jedan ozbiljniji pristup toj priči.

Ajde, ovako, GTA serijal je kao neki od filmova Guy Ritchie-a (Snatch, Dve cađave dvocevke), a Mafija je Kum. Isto bi reagovao kada bi neko reako da su to u stvari isti filmovi, zato što im je kriminal zajednička tematika...
 
Citam malo ove vase postove i sa setom se secam svih igara u kojima sa uzivao tokom svih ovih godina mog igrackog staza.Neko spomenu segu genesis,a ja kuci jos cuvam Spektruma i Sega Master sistem. :type: Elem nije tema ko je stariji gejmer ili ne vec nesto drugo.Dan danas uzivam kada odigram dobar i pravi FPS i TPS,ali sve ih je manje i manje onih pravih hard core.Ne kazem da su ovi novi losi vec samo da su nekako nabijeni sa non stop akcijom gde nema potrebe za predahom i kako neko rece skupljanjem helth pakova.To mi je sve dosadilo pa sam poceo da se bavi FPS igrama u stvarnom zivotu a tamo nema obnavljanja energije dok cucis iza nekog panja ili lezis u nekom rovu,mozes samo malo da obnovis staminu.Tu je jedan pogodak jedan kill.Ali da je nebih puno laprdao o tome otidjite na ovaj sajt i forum pa pogledajte u cemu ja uzivam svaki vikend i to za sve pare.Sajt je www.airsoft-srbija.com
Bas mi recite sta mislite o tome.Mozda sam otisao malo u off,ali mi se ucinilo dobro poredjenje.

Pozdrav
 
Meni je ok ovo. Igram dosta dugo igra, ali mi se dopada cover sistem i regeneracija healtha. Kod cover sistema je super sto stvara osecaj realnosti, ali mogli bi to malo teze da naprave... recimo da i protivnici kada zauzimaju cover sistem se tesko pogodi, i da im ne vire delovi tela (jer nama ne vire jel te). Regeneracija healtha nije realna, ali nije realno ni da se na svakom petom cosku nalazi health pack, zar ne? A i mnogo se manje gine, sto je opet (meni) zanimljivije. Ne volim kad je igra prelaka, ali ne volim ni kad me utepaju 50 puta, i predjem 51og... jednostavno me smori. Uzecu Mafiu 2 za sledeci primer. Kada te pogode samo jednom iz pumparice - gotov si. E sad zamislite da ne postoji cover sistem, ne bi mogli da prezivite 5 minuta, i bili bi siti vecite smrti i kretanja iz pocetka.
 
@Dusan - pa vidis - igre su tu da prodje vreme, da se zabavis... Nekada su igre bile izazovne zbog kvaliteta i AI-ja i misija, razvoja price i sl., a oni sad misle da je izazov da ti natrpaju sto vise glupih protivnika...

Igre trebaju da budu izazovne, a ove sada zaista nisu... I jesu, prave igre su za elite, a elita je bilo ko ko je spreman da se potrudi da predje neku dobru igru... A dobre igre jako retko izlaze u zadnje vreme...

Koju sam zadnju stvarno dobru PC igru odigrao... Bese Witcher... Ili Bioshock..

Shvatas - pre, konkurencija je bila u tome da bude sto kvalitetnija prica i sto bolji gejmplej, a sada da se natrpa grafika i prezentacija...

Igre, nekada za ostrenje mozdanih vijuga, postale su orudje za zatupljivanje... Mislim, koja je to inteligenta igra, a da ima veliku publiku, izasla skorije??? Ljudi nece ni malo da se trude a da budu pohvaljeni, a to upravo i rade ove nove igre, gde si realno super-retard ako ozbiljno igras i pogines...

Prosto nema izazova - igre za siroke narodne mase su kao Grand parada... Samo da bude svetlucavo i dopadljivo, dal' valja tekst i ritam, dal' je kraden - nije bitno dok se prodaje...

I ja jesam elita, jer kada izadje dobra igra, uzivam u njoj, i mozgam, i mozda sam prvo nervozan, ali, osecaj nekog dostignuca kada predjes misiju/igru svojim znanjem/trudom je prosto neopisiv...

Pola *****skih igara nisam igrao uopste...

Jos jedna metafora...

Poredjenje vecine igara i dobrih igara (igara za elite) bi bilo kao poredjenje knjizevnosti Isidore Bjelice i Edgara Alana Poe-a...
 
Мени је цео систем заклона и самооздрављивања екстремно глуп. Али, мени је сама механика игре увек споредна, и увек прво гледам причу, свет и атмосферу коју игра ствара.

Типични примери су Fallout 3 и Bioshock. Обе игре су тотални просек, када се гледа чисто gameplay. Али су ту многе ситнице које су допринеле да су ми то игре које сам играо кад год бих имао слободног времена.

Свима који мисле да спадају у елиту и траже квалитет у играма, топло препоручујем Braid и Limbo. Уметност, прича, интелигенција, све у једном оригиналном паковању.


И иначе, Mafia и GTA слични колико Analyze this и The Godfather... Ја оба серијала стварно волим, али једноставно су тотално различити.
 

http://insomnia.ac/commentary/gameplay/

Свима који мисле да спадају у елиту и траже квалитет у играма, топло препоручујем Braid и Limbo. Уметност, прича, интелигенција, све у једном оригиналном паковању.

Haha, NHF. :)
http://insomnia.ac/commentary/on_the_genealogy_of_art_games/
 
Poslednja izmena:
Meh, predugacak clanak, ko bi se mucio citanjem... Ali, cisto da ti kazem - zasto je on u pravu? Zato sto ima sajt? Ili neke fanove?? Pisam mu se ja na fanove... Imam ja svoj sistem vrednosti, jedini koji zaista uvazavam i zabole me sta kazu drugi... Znamo mi dobro koje su kvalitetne igre, a koje ne... Sada, da li cemo i dalje da se zavaravamo, to ostaje na vama...

Inace, veliki je ovo offtopic postao.
 
Стварно предугачак чланак, прочитао сам ово везано за gameplay и пола везано за "уметничке игре", и уопште не капирам лика.

Мени gameplay представља механику игре, анимације, физику, детекцију колизије и сличне ствари. Игра може да има екстра gameplay и да ми буде очајна (CoD:MW2, BF:BC2), а може и обрнуто (F3, Bioshock).

Што се тиче уметничких игара, очигледно је да човек појма нема. Да нема никакву идеју на које се игре мисли, шта у ствари јесте оно што уметничке игре чини уметничким, а мисли да је ОК да прозива људе који праве ремек-дела, називајући их ретардима, људима без искуства, талента и способности.
 
@Dusan - pa vidis - igre su tu da prodje vreme, da se zabavis... Nekada su igre bile izazovne zbog kvaliteta i AI-ja i misija, razvoja price i sl., a oni sad misle da je izazov da ti natrpaju sto vise glupih protivnika...

Igre trebaju da budu izazovne, a ove sada zaista nisu... I jesu, prave igre su za elite, a elita je bilo ko ko je spreman da se potrudi da predje neku dobru igru... A dobre igre jako retko izlaze u zadnje vreme...

Koju sam zadnju stvarno dobru PC igru odigrao... Bese Witcher... Ili Bioshock..

Shvatas - pre, konkurencija je bila u tome da bude sto kvalitetnija prica i sto bolji gejmplej, a sada da se natrpa grafika i prezentacija...

Igre, nekada za ostrenje mozdanih vijuga, postale su orudje za zatupljivanje... Mislim, koja je to inteligenta igra, a da ima veliku publiku, izasla skorije??? Ljudi nece ni malo da se trude a da budu pohvaljeni, a to upravo i rade ove nove igre, gde si realno super-retard ako ozbiljno igras i pogines...

Prosto nema izazova - igre za siroke narodne mase su kao Grand parada... Samo da bude svetlucavo i dopadljivo, dal' valja tekst i ritam, dal' je kraden - nije bitno dok se prodaje...

I ja jesam elita, jer kada izadje dobra igra, uzivam u njoj, i mozgam, i mozda sam prvo nervozan, ali, osecaj nekog dostignuca kada predjes misiju/igru svojim znanjem/trudom je prosto neopisiv...

Pola *****skih igara nisam igrao uopste...

Jos jedna metafora...

Poredjenje vecine igara i dobrih igara (igara za elite) bi bilo kao poredjenje knjizevnosti Isidore Bjelice i Edgara Alana Poe-a...
Ovo potpisujem na jedno 3 mesta :)

Sto se tice izazovnosti generalno, u novije vreme je pravi primer fantasticni Demon's Souls. Neki isticu preteranost sto se tezine te igre tice, a da se ja pitam, uveo bih tako nesto kao standard za vecinu igara. Nema bre prelaska za 10 sati hack/slash maloumnog glupiranja i pritiskanja jednog dugmeta, gde ako zagines, vrati te 20m pre mesta zaginuca, pa izvoli nastavi. Ne, prvo treba da se oznojis da tog lika nabudzis, pa cak i onda nista nije sigurno jer mozes vrlo lako da zagines i tad. Ja sam ljubitelj gorepomenutih zanrova i ostali me ne pokrecu toliko, ali sam u DS-u bio ukljucen 100% u sva desavanja na ekranu. Konacno sam morao nesto da vezbam (tipa tajming za strejfovanje kod raznih karakondzula, osmisljavanje strategija za prelazak tezih delova gde se besomucno gine itd), a da ne skapiram posle 10 sekundi i koristim ta "znanja" do kraja igre (tipa pritisak 2 dugmeta je kombo 1, pritisak 3 dugmeta je kombo 2 i vozi).

Nego sta kazete na ideju - tezina kroz broj checkpointa? To mi je proletelo kroz glavu, i mislim da je sjajno resenje. Totalno mi je bezveze da se tezina igre gleda kroz broj metaka koje treba da sasujes AI-u ili kroz to koliko puta AI treba da pogodi glavnog lika da ga ubije. Ovako nesto + npr. manje municije izgleda mi kao dobitna kombinacija za bolju izazovnost kroz skaliranje nivoa tezine.
 
по мени није решење ни систем чекпоинта. игра на крају, не треба да буде фрустрирајуће искуство, већ забава и опуштање, а не прелазак једне деонице по 50 пута.
 
Manje municije je skroz OK. Tako je ranije i bilo u dosta igara. Nema rostiljanja chim se nesto pomeri,nego pazis na svaki metak... :)
 
Samo kad se setim starih dobrih platformi iz proslog milenijuma :d, kako je bio dobar osecaj kad se iz n-tog puta najzad predje neka teska deonica. Toga nazalost danas veoma malo ima.
 
Samo kad se setim starih dobrih platformi iz proslog milenijuma :d, kako je bio dobar osecaj kad se iz n-tog puta najzad predje neka teska deonica. Toga nazalost danas veoma malo ima.

Jednom rečju, Demon's Souls :)
 
Ali to je ekskluziva... Nemamo svi PS3... ;)

Sto se tice teme, mislim da bi najefikasnije bilo da se broj checkpointa menja po nivou tezine, da ucini igru realnijom...

Dakle, npr. na Easy ce se svaki put pred neki susret sa neprijateljima napraviti checkpoint, na Medium na svaki drugi/treci susret, a npr. na Hard - bez checkpointa, pa igras kao da ti zivot visi o koncu, sto je, jelte, i realno...

Dakle, da su vrednosti tezine igre i broja checkpointa obrnuto proporcionalne... Mislim da je to najbolje, a i time igrac na pocetku odlucuje da li je za zabavno iskustvo ili da mu samo prodje vreme...
 
Nazad
Vrh Dno