Šta je novo?

Steam uveo mogućnost prodaje modova preko Steam Workshop-a

planetarni

Banned
Banovan
Učlanjen(a)
07.04.2015
Poruke
132
Poena
19
Odlične vesti za modere
http://steamcommunity.com/workshop/aboutpaidcontent/
The Steam Workshop has always been a great place for sharing mods, maps, and all kinds of items that you’ve created. Now it's also a great place for selling those creations.

With a new, streamlined process for listing and selling your creations, the Steam Workshop now supports buying mods directly from the Workshop, to be immediately usable in game.

Discover the best new mods for your game and enable the creators to continue making new items and experiences.
Bethesda je prvi izdavač koji je uveo mogučnost prodaje modova preko ovog sistema, za TES V: Skyrim

Starting with The Elder Scrolls V: Skyrim
Bethesda Game Studios has a history of providing strong support for user modifications in their games. The Elder Scrolls V: Skyrim has continued that tradition, adding a comprehensive editor and integration with the Steam Workshop back in 2012. There are now well over 24,000 free mods available for Skyrim via the Steam Workshop, adding everything from new soundscapes to epic multi-hour quests, to tweaks that perfect the reflections on water.
With the launch of paid mods in Skyrim, you can now support mod authors that are creating top quality items and amazing new experiences for your game.

Odlične vesti, moderi sada mogu da zarade na svom radu. Ovo će zainteresovati više ljudi za modovanje, a sasvim sigurno podstaknuti izdavače da uvedu mogučnost modovanja svojih igara pošto ovo modove pretvara u još jednu priliku za zaradu - izdavač dobija mastan procenat od prodaje svakog moda.
 
Gdje su bili ranije!?
 
Autor dobija samo 25% od cene moda. Jadno. Praktično samo još jedan način da Valve zaradi još novca od tuđeg rada, a da oni sami ne mrdnu prstom.
 
Autor dobija samo 25% od cene moda. Jadno. Praktično samo još jedan način da Valve zaradi još novca od tuđeg rada, a da oni sami ne mrdnu prstom.

Nije to baš strana praksa. Na nekim stock sajtovima gdje prodajem fotografije, samo sto mi nude prostor kao Steam da postavim fotografije, uzimaj usebi 80% zarade. Ili druga forma gdje placuju po posjeti profila: $0.20 for every 1,000 unique visitors.

Da je pohlepno, jeste. Da je novo, i nije.
 
Naravno, ko ce drugi da prica pozitivno od ovom potezu Valve-a nego nas stari, dobri gejming-trol Kellhus...
 
Autor dobija samo 25% od cene moda. Jadno. Praktično samo još jedan način da Valve zaradi još novca od tuđeg rada, a da oni sami ne mrdnu prstom.

Zvuči malo, dok ne shvatiš da moder besplatno koristi endžin i resurse igre za koju moduje.;) Procenat je okej, a mislim da većina od onih 75% verovatno ide izdavaču. Najmanje pola/pola između izdavača igre i Valve-a.
 
Ma super je ovo vest, sad ce svaka susa da naplacuje svoj mod..

Da ne budem pogresno shvacen, super je kad naplatis svoj mukotrpan rad, ali moding zajednica bi 'trebala' da bude nesto gde delis sa drugima iz hobija i ljubavi, da bi se afirmisao (vec tri mod automobila za Assetto su zavrsili kao zvanican sadrzaj u igri, sigurno su mnogo vise uzeli novaca nego da su prodavali mod), da se procuje za tebe kao kvalitetnog modera itd..
Ne znam, nisam nikad radio nesto u tom rangu (3D modelovanje), ali su bile jako mukotrpne stvari sa teksturama, gust mi je bio da se ljudima svidja, nekako mi ne ide kinta nikad u tu jednacinu..
 
Odlična vest, jedva čekam da kupim ovo http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=430955234

Inače kako čitam po reddit-u zajednica uopšte nije dobro prihvatila ovu vest. Prvo, jer su se već pojavili neki modovi na marketu koji u sebi sadrže rad drugih ljudi, a takođe je problem što je korišćenje nekih alata u kreiranju modova besplatno samo u nekomercijalne svrhe.
 
Poslednja izmena:
Ovo je po meni fenomenalna stvar za pc gaming, nešto što može omogućiti stvaranje još kvalitetnijeg sadržaja, a nema ništa loše u tome da autor živi od svog rada.

Što se tiče samog procenta, on potencijalno omogućava veću zaradu od one koju bi taj moder imao da je recimo zaposlen kao deo razvojnog tima koji radi na igri. Jer ljudi iz razvojnih timova sigurno ne dobijaju 25% čiste zarade od projekta na kojima rade, već imaju fiksnu platu, koja ne zavisi od uspeha igre, osim u malim indie timovima, a čak i tu glavne vođe projakta zapošljavaju ljude sa fiksnom zaradom. Pogotovo kada se uzme da moder ima sve alate pred sobom, gotovu igru, alate za modovanje i sistem za laku distribuciju svog rada, po meni to su idealni uslovi za rad, ne mora da misli o bilo čemu drugom osim isključivo o svom radu.

Nije ovo ništa novo, odavno vlada mišljenje kod ljudi u ovoj industriji da u budućnosti neće dominirati oni koji ponude zatvoren sistem, već oni koji igračima ponude odgovarajuće alate i mogućnosti da evouliraju tu igru. Po tom principu će da funkcioniše novi Unreal Tournament, iskustva u ovome odavno ima i Valve sa "user created" kapama, skinovima, mapama, etc.. koji se na neki način prodaju u igrama kao što su TF2, D2, CS GO, gde autor dobija određeni procenat ako se njegov rad uvsti u "zvaničan" sadržaj.

A oni koji moduju isključivo iz ljubavi, to će moći da nastave da rade.
 
Poslednja izmena:
Ma super je ovo vest, sad ce svaka susa da naplacuje svoj mod..

Da ne budem pogresno shvacen, super je kad naplatis svoj mukotrpan rad, ali moding zajednica bi 'trebala' da bude nesto gde delis sa drugima iz hobija i ljubavi, da bi se afirmisao (vec tri mod automobila za Assetto su zavrsili kao zvanican sadrzaj u igri, sigurno su mnogo vise uzeli novaca nego da su prodavali mod), da se procuje za tebe kao kvalitetnog modera itd..
Ne znam, nisam nikad radio nesto u tom rangu (3D modelovanje), ali su bile jako mukotrpne stvari sa teksturama, gust mi je bio da se ljudima svidja, nekako mi ne ide kinta nikad u tu jednacinu..

Nije jednostavno. Potrošiš sate i dane. Druga je stvar sto to neko radi free a neko naplacuje. Mozes otici u narodnu kuhinju i jesti free a te iste namjernice se prodaju u marketu. Odnosno, neko je to platio.

Ako je moder potrošio sate i dane praveci neki mod ili auto za corsu, to znaci da je on to platio da ti dobiješ djabe. Radno vrijeme nije free. Ja sam velikog scra radio prijateljima neke stvari potpuno djabe. I sada me neko cimne preko poruke da mu uradim nešto u PS-u. Ali te stvari ne padaju sa neba kao sto vecina gejming komjunitija misli. Probaj dizajnirati neki ozbiljan logo za firmu i baner u vektorima. Sebično je bojkotovati to sto neki naplacuje svoj rad. Ako ti se ne placa, nemoj kupovati.

Veliki izdavaci naplate 4 puške za 5€ i to je ok a moder ne moze dobiti 0.25€.

Ovo je stavr kulture kao i piraterija. Ljudi koji stalno piratiziraju svariti ne mogu skontati da se windows placa kao i neka igra. Misle da se te stvari samo spawnaju na internetu.

GEjmeri trebaju da promjene mišljenje i da doniraju svakom modu i vakom moderu a ne da bojkotuju yebenih 1€.
 
Poslednja izmena:
Ovo je po meni fenomenalna stvar za pc gaming, nešto što može omogućiti stvaranje još kvalitetnijeg sadržaja, a nema ništa loše u tome da autor živi od svog rada.

Što se tiče samog procenta, on potencijalno omogućava veću zaradu od one koju bi taj moder imao da je recimo zaposlen kao deo razvojnog tima koji radi na igri. Jer ljudi iz razvojnih timova sigurno ne dobijaju 25% čiste zarade od projekta na kojima rade, već imaju fiksnu platu, koja ne zavisi od uspeha igre, osim u malim indie timovima, a čak i tu glavne vođe projakta zapošljavaju ljude sa fiksnom zaradom. Pogotovo kada se uzme da moder ima sve alate pred sobom, gotovu igru, alate za modovanje i sistem za laku distribuciju svog rada, po meni to su idealni uslovi za rad, ne mora da misli o bilo čemu drugom osim isključivo o svom radu.

Nije ovo ništa novo, odavno vlada mišljenje kod ljudi u ovoj industriji da u budućnosti neće dominirati oni koji ponude zatvoren sistem, već oni koji igračima ponude odgovarajuće alate i mogućnosti da evouliraju tu igru. Po tom principu će da funkcioniše novi Unreal Tournament, iskustva u ovome odavno ima i Valve sa "user created" kapama, skinovima, mapama, etc.. koji se na neki način prodaju u igrama kao što su TF2, D2, CS GO, gde autor dobija određeni procenat ako se njegov rad uvsti u "zvaničan" sadržaj.

A oni koji moduju isključivo iz ljubavi, to će moći da nastave da rade.

+1
Rečeno rečima pravog gamera.


Ne razumem kako neko može da kaže da autori jednog ovakvog projekta
http://www.pcgamer.com/the-making-of-the-biggest-skyrim-mod-ever/

ne zaslužuju da zarade nešto na svom radu?
 
Poslednja izmena:
Ovo je po meni fenomenalna stvar za pc gaming, nešto što može omogućiti stvaranje još kvalitetnijeg sadržaja, a nema ništa loše u tome da autor živi od svog rada.

Što se tiče samog procenta, on potencijalno omogućava veću zaradu od one koju bi taj moder imao da je recimo zaposlen kao deo razvojnog tima koji radi na igri. Jer ljudi iz razvojnih timova sigurno ne dobijaju 25% čiste zarade od projekta na kojima rade, već imaju fiksnu platu, koja ne zavisi od uspeha igre, osim u malim indie timovima, a čak i tu glavne vođe projakta zapošljavaju ljude sa fiksnom zaradom. Pogotovo kada se uzme da moder ima sve alate pred sobom, gotovu igru, alate za modovanje i sistem za laku distribuciju svog rada, po meni to su idealni uslovi za rad, ne mora da misli o bilo čemu drugom osim isključivo o svom radu.

Nije ovo ništa novo, odavno vlada mišljenje kod ljudi u ovoj industriji da u budućnosti neće dominirati oni koji ponude zatvoren sistem, već oni koji igračima ponude odgovarajuće alate i mogućnosti da evouliraju tu igru. Po tom principu će da funkcioniše novi Unreal Tournament, iskustva u ovome odavno ima i Valve sa "user created" kapama, skinovima, mapama, etc.. koji se na neki način prodaju u igrama kao što su TF2, D2, CS GO, gde autor dobija određeni procenat ako se njegov rad uvsti u "zvaničan" sadržaj.

A oni koji moduju isključivo iz ljubavi, to će moći da nastave da rade.

Splituje se zajednica vise nego sto je i inace, pa onda problemi sa licenciranjem, ne mozes da imas pravi naziv staze, banere, bilborde na stazi recimo, ili ce da te tuze, pa onda umesto da imas Paul Ricard stazu sa sve pravim reklamama, dobijes Peter Richard.. Lik sto je radio pomenutu stazu hoce sad 1.0 verziju da naplati 10 eura (pre nego sto je izasla ova vest sa Steamom). 10 eura sam platio laserski skenirani Nordschleife plus 10 vrhunskih automobila..

Nemam pojma, ne mogu da prihvatim ovako nesto kao cool vest.. Nisam siguran u to sto ti pricas, da je odlicna vest.. moze i potpuno kontra efekat da se desi, da niko nista ne kupuje, a moderi iz revolta da vise ni ne prave modove..
 
Biće još uvek ljudi koji će to raditi isključivo iz "ljubavi", biće još uvek ljudi kojima će smetati nelicenciran sadržaj u igri, pa će učiniti nešto povodom toga. Ne bih se ja brinuo.
 
Podrška od Paradox-a za ovaj potez
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/paid-mods-on-steam.852670/page-3#post-19220067
Zero work?

If someone truly feels its zero work, then why dont you set up your own market and maintain it? I was one of the original owners of Gamersgate, so I actually have a clue or two about what havinga digital marketplace entails..

Steams cut on sales on its market is FAR less than any distributor took before they entered the market. And for those that say 25% to the developer is low is entirely new to how gamedevelopment works. Thats far higher percentage of gross price than we ever saw when we were pure developers, and then we actually owned the brands we developed on.

Where I come from its such a great deal, that if i hadnt been in my current position, i'd have jumped on it immediately if it had bern a game I liked to mod..

OTOH, i'm not adressing other concerns about support, legal aspects, impact on scale of modfing etc, as I dont think ayone knows how it would work out...
Očekujem da će oni biti među prvima posle Bethesde koji će početi da koriste ovaj sistem, uzevši u obzir veličinu i snagu modding zajednica za igre kao Mount & Blade i Crusader Kings 2.
 
Boris Lozac - Ako moder zeli da mu se da novac za njegov rad, ko moze da se protivi tome ? Zasto ti ne odes i ne volontiras po firmama za 0 $ ? Ne razumijem kako ljudi po defaultu misle da to treba biti besplatno.

Apple napravi teelfon i cijene ga duplo nego konkurencija. Imaju pravo, njihov fensi proizvod. Tako i moder sa svojim radom. Mene vise nervira kultura gejmera koja umjesto da likuju djelo i da kroz ovaj sistem doniraju moderima, oni bojkotuju. Hoce korist od necijeg rada potpuno besplatno. Zasto onda gejmeri ne naprave sami sebi modove kada misle da svijet tako funkcionise ?

Sta je bilo sa moderima PES-a sa PES 15 ? Odustali ljudi jer i ako nisu trazili novac, gejmeri skidali njihove modove i postali na torente. Ljudi gledali da uzmu koji dinar kroz reklame svojih linkova a gejmeri im tako vracaju sto ih ni kroz taj sistem ne poštuju.

Isto vazi i za dizajnere animiranih filmova na youtubeo. Ljudi odustaju jer nemaju dovolajn procenat od reklama. A gdje je tek stečeno znanje.

I naprotiv, ja vise ocekujem da ce biti vise kvalitetnijih modova kada se moderu bude placalo nego kada su modovi free.

I da se razumijemo, moderi i dalje mogu davati modove for free. Ali nisu gejmeri ti koji ce odlucivati da li ce njihov rad biti free.

Ko misli da je ovo neposteno i da se modovi rade sa 0 znanja u 5minuta, neki sebi pravi modove.
 
Poslednja izmena:
Pa da, Bethesda i Paradox, oni koji su vec navikli da izdaju poluraspad igre, traze punu cenu za njih i onda ih krpe sa 5 dollar DLCima. Sad hoce da im i moderi donose profit. Fuj!
 
Jedan dobra na racun steama:

QMMMYhT.jpg
 
Ovo je po meni fenomenalna stvar za pc gaming,

Nisam ni sumnjao da ces ti i jos probrano drustvo da budete odusevljeni time :)
Jos samo fali onaj "novinar" da pohvali celu stvar i da utisak bude kompletan.
 

Za lokalne korporativne apologete i Gabenove Svedoke.:d

Video od pre godinu+ tako da fale neke od ovih novijih gluposti, ali dalje stoji (a stvari su ionako postale još gore).
 
Ko misli da je ovo neposteno i da se modovi rade sa 0 znanja u 5minuta, neki sebi pravi modove.

Evo licno, da umem 3D modelovanje, a razmisljam da se bacim na to, uradio bi neku stazu, tipa domacu NAVAK za AC, i ne bi mi palo na pamet da je naplatim, vezbao bi modelovanje (kao sto je vecini to prvi projekat koji bi da naplacuju), uzivao bi prvenstveno ja u svom radu, a i bio bi mi gust da vidim da i drugi uzivaju.. To bi radio nekad u slobodno vreme (kao i oni sto rade), i ne bi ocekivao neku naknadu za to.. radio bi to jer cenim igru za koju radim mod. Moras da gledas iz tog ugla..

Kao i bilo sta u zivotu, cim se umesa kinta vise nije to to..
 
Kako ne razumiješ da je to tvoja stvar. Sta bi bilo da ja odem tebi na posao i kazem da ja taj isti posao radim besplatno u splobodno vrijeme jer sam naslijedio imanje pa mi ne treba $ više ? Da li to znaci da ti trebas ostati bez primanja ? Serviseri računara zive od rada koji ja odradim svakome ko zatrazi potpuno besplatno dobre volje.

Radim i ja mnogo šta iz hobija pa i u korist drugih ali ne znaci da svi to trebaju raditi besplatno.

Činjenica je jedna a to da za moding treba vrijeme, sto nije besplatno. I da za moding treba znanje koje se ne stice za 1min.

Niko nece sprjecavati modere koji budu dijelili svoje djelo free preko treceg hostinga niti ce neko tjerati gejmere da placaju modove na steamu ali je prava slika sa ovim Valve potezom koliko gejmeri uopste cijene ljude koji se bave modingom. Kada moder kaze da treba platiti hranu i da mi se posao treba platiti 1€, cijeli gejmerski komjuniti se digao kako oni to nemaju pravo.. daj besplatno daj vamo to je moje. Cool story bro. Napravi sebi.

EDIT: Da je to lagan posao i da se uci preko noci ne bi vi gejmeri kukali vec bi sami sebi pravili modove.
 
Poslednja izmena:
Da je to lagan posao i da se uci preko noci ne bi vi gejmeri kukali vec bi sami sebi šminkali igru.

Koji "vi gejmeri"? Ja nisam gejmer.. a i jesam sam sminkao sebi igre kao sto sam i napisao, prvenstveno sebi pa delio sa drugima, jesi ti nesto radio? :) Ne kapiras sta hocu da kazem al nema veze, nije prvi put, ne zelim vise o tome..
 
Sto se mene tice ako neko radi mukotrpno i izbaci kvalitetan mod koji nema legalne probleme a dosta vredi zasto da ga ne naplacuje , mislim ipak je utrosio vreme da napravi neto kvalitetno sto se ljudima dopada ali da je cena razumna . Mada Vlalve je ovo totalno *****ski odradio dosta modova ce se naci sada koji ne vrede ni 0.1 cent eu kamoli vise . Ne razumem ljude koji kazu da mod mora da bude free dosta ''true piratebay gamer-a'' misle da je sve za dz i da samo ceka na njih . Ljudi zaboravljaju da nista u zivotu nije besplatno tako da zasto bi i modovi bili . (i ja volim prvo da skinem pirata pa da probam da vidim jel vredi pa kasnije da skupim pare i da kupim jer nema nista lakse nego kupis original i bas te briga dal ce da ti izbaci ovde ili da li valja ovaj krek ) Ako sam nekog uvredio izvinjavam se unapred ali kod mene ima izreka "Ni kod babe nema dzabe"
 
Nisam ni sumnjao da ces ti i jos probrano drustvo da budete odusevljeni time :)
Jos samo fali onaj "novinar" da pohvali celu stvar i da utisak bude kompletan.

Hehe, neka, uživam gledajući kako se Steam za samo par meseci od spasioca PC gejminga koji će se suprotstaviti užasnom Microsoftu, EA i teroru konzola pretvara u sahranjivača PC gejminga. A bar da je jedno od toga, nego nikada nije bio ni prvo ni drugo...
 
ja mislim da je ovde veci problem sto Valve uzima 75% od prodaje nego sto je ponudio prodaju modova .....
 
Koiko god je potpuno razumno da svako bude placen za svoj rad, ovo ce zaista biti jako lose za PC, a nije moglo da dodje u gorem trenutku, u smeni konzolskih generacija.
Imam PS3, i iako sam uvek vise uzivao na PC-u, postoje igre koje imam na oba sistema, kupljene prvo za PS3. Jedini razlog zasto sam ih uzimao i za PC su modovi. Ako i to moram da placam, onda prednost PC-a gubi na znacaju.
Sta bi bilo da je Durante naplacivao svoj GeDoSaTo (a ako ista zasluzuje da se plati, onda je to to), ili ne daj boze dsfix za Dark Souls. Pa niko ne bi igrao DkS na pc-u. Citao sam i o slulcajevima da je GeDoSaTo okidao VAC na Steam-u.
Sve u svemu veliko je pitanje sta ce biti sa ovim. S jedne strane neki modovi zaista zasluziju da budu naplaceni, ali gomila ne. Da ne govorim o tome sta bi moglo da se desi ako se kupe dva nekompatibilna moda.
Vrlo je moguce da budemo zasuti gomilom djubreta od svakog ko zeli da na brzaka uzme neku kintu za provod.
 
Nazad
Vrh Dno