Šta je novo?

Mobilna telefonija: korisnička pitanja i podrška

Kada sam zadnji put računao, a bilo je baš odavno, koliko košta telefon+paket kod operatera a koliko telefon u slobodnoj prodaji + paket kod operatera na 50%, bilo je jasno da se ne isplati nikako.
Jeste teže iskeširati 400+€, ali kada se računa na dve godine mnogo je povoljnije.
A kada su ajfoni u pitanju, to je tek zanimljiva računica 😲
 
Ocigledno najvise problema imaju korisnici koji uzimaju telefon preko operatera.
Lazu ih, ucenjuju, prosto neverovatno.
Znam da nije uvek jednostavno ali je razumnije kupovati telefon u slobodnoj prodaji.
Cene kod operatera su cesto vece nego u zvanicim radnjama u kojima se isto moze uzeti na rate a o oglasima da nepricamo.
Dodatno je minus sto se gubi mogucnost da se dobije povoljnost kroz popust na odabrani paket.

Pa i nije bas nesto mnogo skuplje, ja sam dobio telefon za 1574e na rate, a u slobodnoj prodaji (kp madjari) je u trenutku bio 1500e.

A popust na paket sam dobio isto, total data+ sa 4k na 3k.
 
Meni recimo kupovina telefona u slobodnoj prodaji uopšte ne odgovara u odnosu na kupovinu preko operatera bez obzira na to što je ova druga nesumnjivo skuplja varijanata, naravno uz uslov da se na paket dobije 50% ako se telefon ne kupuje kod operatera. Pri tome pod slobodna prodaja govorim o ovlašćenim prodavnicama a ne o onim malim koje raznim kanalima uvoze telefone a ostvarivanje garancije je ipak upitnije nego preko operatera, kao i kupovina preko oglasa (samo dan star, otvoren tek da vidim kako izgleda). Na kraju ni ta razlika nije tako velika naročito ukoliko se operateru ne plati puna suma već se isti uzme recimo u pretprodajj.

Zašto je to tako u mom slučaju nije toliko ni bitno, svako ima neke svoje razloge...
 
Nebitno koji je operater u pitanju, svi oni treba da stave prst na celeo i da kazu sebi "Ovaj treba da obnovi ugovor posle isteka" ali ocigleno to nikome nije palo na pamet, a to je kljuc svega. Kada bi svako to pomoslio ne bi dolazilo do problema.
 
Jeste im palo na pamet ali ih jednostavno nije briga i to je srž svih problema - za njih si samo broj i apsolutno im je svejedno zato što ću ja zbog njihovog ne***avajućeg odnosa preći kod nekog od preostala dva operatera jer znaju da ta dva operatera imaju isti takav odnos prema svojim korisnicima i da će isto tako neko krenuti u suprotnom smeru i završiti kod njih...

E kada bi se pojavio jedan operater koji nije kao ovi sadašnji i koji bi cenio/nagrađivao korisnike to bi već moglo promeniti stvari - ovako je samo presipanje iz šupljeg u prazno što ide na štetu isključivo nama korisnicima i zato sve njih i boli uvo ili šta god već...
 
Kad nas je generalno trend uzmi i bezi.
Malo trziste, slaba zastita potrosaca i nikakva zakonska odgovornost.
Namerno obmanjivanje korisnika bez ikakvih sankcija.
Inace na nekim normalnim trzistima bolji uslovi su vezani za staz sto si duze povoljnosti su vece i to je recept za zadrzavanje znacajnog broja korisnika ili radnika.
Naravno postoje promocije za nove korisnike ali nikad nisu bolje od onih koje imaju stari korisnici.
 
Inace na nekim normalnim trzistima bolji uslovi su vezani za staz sto si duze povoljnosti su vece i to je recept za zadrzavanje znacajnog broja korisnika ili radnika.
Naravno postoje promocije za nove korisnike ali nikad nisu bolje od onih koje imaju stari korisnici.
Da, na normalnim trzistima ali kod nas u Srbiji nista nije normalno.
Ja sam bio 18 godina korisnik MTS-a i za obnavljanje ugovora sam dobio ponudu koja je nekoliko puta losija od ponude za nove korisnike, zbog toga sam i presao u Yettel misleci da su bolji ali posto su me zeznuli za benefite u samom startu dokazali su ko su i sta su.
Evo posle nekoliko dana poruke koju sam poslao na Viber zeni sa kojom sam sklapao ugovor, gde sam joj napisao da nisam ispostovan za benefine, poruka je procitana ali odgovora nema, bas je briga.
Ali kao sto sam vec pisao, sledeci put dva svedoka i advokat, pa neka pricaju i obecavaju. Sta ce biti stavljeno u ugovor me ne zanima, bice svedoci da potvrde celu moju pricu pa sve sto ne ispune resavace se zna se gde. Ako ih nije sramota da ljudi za j***ni tarifni paket dovode svedoke samo neka nastave takvo poslovanje pa ce videti kako ce proci.
 
Ali kao sto sam vec pisao, sledeci put dva svedoka i advokat, pa neka pricaju i obecavaju. Sta ce biti stavljeno u ugovor me ne zanima, bice svedoci da potvrde celu moju pricu pa sve sto ne ispune resavace se zna se gde. Ako ih nije sramota da ljudi za j***ni tarifni paket dovode svedoke samo neka nastave takvo poslovanje pa ce videti kako ce proci.
Kao sto sam vec rekao slaba zastita potrosaca i nikakva zakonska odgovornost.
Svedoci su od znacaja kad ih tuzis i udjes u skupu i dugu parnicu za smesne benifite ali ako si potpisao ugovor brz prisile pitanje je moze li se uopste dobiti spor.
Ti ces da tvrdis da si obmanut a oni da se niste razumeli i da sve lepo pise u ugovoru koji si potpisao....
 
Moji komentari nisu vezani za tebe vec Yettel, ne ulazim u istinitost, to moze samo Yettel support koji je i ovde prisutan.
Jer ako je istina to sto tvrdis, Yettel je u totalnom haosu.
Nisi jedini koji vija taj fon i na tako random nacin da ga dobijes je bez smisla...
Nekada davno kada sam radio za Telenor, centralni magacin je bio glavni, niko od poslovnica nije imao uvid u stanje.
Poslovnica naruci lupam 10 modela, dobije 5 jer je centralni rasporedio na osnovu zahteva, statistike i prioriteta, poslovnica na osnovu procene/hitnosti rasporedjuje tih 5 komada, resto ceka sledecu turu.
Nije bilo idealno ali je funkcionisalo.
Isti taj sistem i dan danas koriste nemacki provajderi.
Zasto je pogresno da svi imaju uvid u stanje? Jer ce Duke u NS poslovnici videti da ima na stanju iP14, obeca klijenteli kao narucio i stize, u medjuvremenu u Bg dodje biznis korisnik koji hoce da obnovi 100 ugovora sa iP14 telefonima, taman toliko ima u magacinu. Ko ima prednost? Klijentela izvisila i izuzetno nezadovoljna, Duke i Telenor najvece smrde a prva statisticka stvar koju te uce u big sales je da je negativna reklama 7x jaca od pozitivne.
svi imaju uvid u stanje, koje se nonstop azurira, to je najnormalnija situacija 😉
 
Vidim kako je normalno, niko nista ne zna, cak ni prodavci te kupci moraju da vrse inventar po magacinima radnji da bi dobili telefon...
 
Kao sto sam vec rekao slaba zastita potrosaca i nikakva zakonska odgovornost.
Svedoci su od znacaja kad ih tuzis i udjes u skupu i dugu parnicu za smesne benifite ali ako si potpisao ugovor brz prisile pitanje je moze li se uopste dobiti spor.
Ti ces da tvrdis da si obmanut a oni da se niste razumeli i da sve lepo pise u ugovoru koji si potpisao....
Tvrditi da troje ili cetvoro ljudi nije razumelo, ukljucujuci i prisutnog advokata bi bilo suludo i smesno svakom normalnom coveku.
Prva stvar koju ce ti advokat uraditi je da ce procictati ugovor.
Papir prvo pa tek ostalo
To je Ok, papir bi i ja cito da mi je na primer poslat postom na potpis ali ako ja dodjem kod tebe i ti nudis jedno, ja to prihvatim, a u ugovor koji napravis 10 minuta posle stavis drugo, to se zove prevara ili psihicki poremecaj slabog pamcenja ali takvi ljudi sa psihickim poremecajem ne bi smeli da rade na takvom mestu,
 
Za ovo drugo moram ti reći da baš i nisi u pravu iako ti verujem da jesi obmanut - to što su to nudili usmeno i ti prihvatio je jedna stvar, ali to što nakon 10 minuta nisi proverio pa piše u ugovoru već si potpisao na poverenje je isključivo tvoja greška i odgovornost, kao i bilo koga od nas ostalih kada potpisujemo bilo šta od ugovora na prvu i bez čitanja.

Tvoje je pravo da se ti skloniš sa strane i pročitaš ugovor pre potpisivanja, makar to trajalo i pola sata i oni te ne mogu niti smeju požurivati u vezi toga. To što ti nisi to uradio je tvoja greška ali verujem da si toga i ti svestan...
 
Za ovo drugo moram ti reći da baš i nisi u pravu iako ti verujem da jesi obmanut - to što su to nudili usmeno i ti prihvatio je jedna stvar, ali to što nakon 10 minuta nisi proverio pa piše u ugovoru već si potpisao na poverenje je isključivo tvoja greška i odgovornost, kao i bilo koga od nas ostalih kada potpisujemo bilo šta od ugovora na prvu i bez čitanja.

Tvoje je pravo da se ti skloniš sa strane i pročitaš ugovor pre potpisivanja, makar to trajalo i pola sata i oni te ne mogu niti smeju požurivati u vezi toga. To što ti nisi to uradio je tvoja greška ali verujem da si toga i ti svestan...
Jesam svestan sam greske ali vidi ovako, dok sam bio korisnik MTS i njihovog BOX paketa nisam imao takvih problema, kad god su mi davali ponudu rekli su mi da cu imati to i to ali zbog zakonske regulative ne moze sve da stoji u ugovoru, nego ce biti stavljeno kod njih u sistemu, a u ugovoru ce stajati samo ono sto smeju da stave. Sve sta je dogovoreno preko telefona usmeno, bez obzira sta je pisalo u ugovoru, je bilo ispostovano. Mislio sam da ce tako biti i ovde ali sam se prevario.
Posle svega sta sam doziveo, iskreno mi je zao sto sam napusio MTS, a napustio sam ih zbog lose ponude prema starim korisnicima. Da sam znao da ce ovako biti nikad ne bi presao u Yettel.
 
Svi oni imaju loše ponude prema starim korisnicima, niko od njih nije imun na to niti ceni stare korisnike i to nije slučaj samo sa mobilnim operaterima već i kada je reč o ovim koji prodaju usluge interneta, TV i fiksne telefonije (mts, SBB, Orion, Supernova...)...
Ali bez čitanja ugovora odavno više ništa ne potpisujem, pa ako se nekom žuri - sorry, nemamo zaključen posao...
 
Jesam svestan sam greske ali vidi ovako, dok sam bio korisnik MTS i njihovog BOX paketa nisam imao takvih problema, kad god su mi davali ponudu rekli su mi da cu imati to i to ali zbog zakonske regulative ne moze sve da stoji u ugovoru, nego ce biti stavljeno kod njih u sistemu, a u ugovoru ce stajati samo ono sto smeju da stave. Sve sta je dogovoreno preko telefona usmeno, bez obzira sta je pisalo u ugovoru, je bilo ispostovano. Mislio sam da ce tako biti i ovde ali sam se prevario.
Posle svega sta sam doziveo, iskreno mi je zao sto sam napusio MTS, a napustio sam ih zbog lose ponude prema starim korisnicima. Da sam znao da ce ovako biti nikad ne bi presao u Yettel.
a sto ne raskines ugovor? platis samo za dane koriscenja punu cenu paketa i svi srecni i zadovoljni. Njima ako je do korisnika priznace propust i ispraviti ga.
 
a sto ne raskines ugovor? platis samo za dane koriscenja punu cenu paketa i svi srecni i zadovoljni. Njima ako je do korisnika priznace propust i ispraviti ga.
Ne moze da se raskine, koliko sam gledao ugovor nema ta stavka, ako raskidas moras platiti svih 24 meseca kao da si ih koristio.
Ali nema veze neka me izadje koliko izadje, platicu im sve ali kad istekne ugovor i kad me budu zvali da obnovim, onda cu im jasno reci da ukoliko me zele dalje kao korisnika, da mi daju 12 meseci za 1 dinar ako odbiju vracam se u MTS.

Najzalije od svega u ovoj prici je to sto ovaj forum posecuje dosta ljudi, problema sa Yettelom koliko hoces, dosta nezadovljnih ljudi i oni usmesto da se jave svakom od nas preko privatne poruke i da kazu "aj da resimo nastalu situaciju pa napisi tamo da je sve reseno nek vide ljudi kako smo fer i korektni", ne njih bas briga za to.

Recimo, ja da sad planiram preci u Yettel i da procitam sve ovo, nikad ne bi presao, a onaj ko cita ovo neka dobro razmisli.
 
Ne moze da se raskine, koliko sam gledao ugovor nema ta stavka, ako raskidas moras platiti svih 24 meseca kao da si ih koristio.
Ali nema veze neka me izadje koliko izadje, platicu im sve ali kad istekne ugovor i kad me budu zvali da obnovim, onda cu im jasno reci da ukoliko me zele dalje kao korisnika, da mi daju 12 meseci za 1 dinar ako odbiju vracam se u MTS.

Najzalije od svega u ovoj prici je to sto ovaj forum posecuje dosta ljudi, problema sa Yettelom koliko hoces, dosta nezadovljnih ljudi i oni usmesto da se jave svakom od nas preko privatne poruke i da kazu "aj da resimo nastalu situaciju pa napisi tamo da je sve reseno nek vide ljudi kako smo fer i korektni", ne njih bas briga za to.

Recimo, ja da sad planiram preci u Yettel i da procitam sve ovo, nikad ne bi presao, a onaj ko cita ovo neka dobro razmisli.
po zakonu od pre par godina, raskidom ugovora u obavezi si da platis samo punu cenu paketa (cenu bez benefita) do dana kada se ugovor raskida, nista vise od toga.
Uzeo je telefon što komplikuje stvari - onda bi verovatno morao da ga plati po njihovoj punoj ceni.
ne, moze i telefon da im vrati
 
po zakonu od pre par godina, raskidom ugovora u obavezi si da platis samo punu cenu paketa (cenu bez benefita) do dana kada se ugovor raskida, nista vise od toga.
Ako se secas za cega je vezan taj zakon, napisi mi kako bi ga lakse nasao ili ako ga slucajno nadjes prosledi mi. Jel za zastitu potrosaca, za ugovor sa operaterima ili nesto drugo?
 
na njihovom sajtu:
ponesto o tome ima ovde:

a iskustveno, znam da je od pre bar 4-5 godina usvojeno da ako uzmes paket sa popustom, na 2 godine, i ako iz nekog razloga zelis da raskines ugovor, po zakonu o zastiti potrosaca mogu da ti naplate samo razliku do puen cene paketa za ta 2 meseca (popusta koji si dobio ugovorom, jer to je i jedini osnov za potpisivanje ugovora).
Za mobilni, postoji mogucnost da ce ti traziti da platis punu cenu maloprodajnog uredjaja, ali verujem da i za to postoji resenje, nemoj da popustas. Cinjenica je da se pojedinci tamo sluze razlicitim trikovima da ti naplate vise ili ostvare neki svoj target na taj nacin.
Volim ja Yettel (Telenor mnogo vise) ali recimo prijateljici koja je htela da raskine ugovor zbog poskupljenja paketa lik podvali papir sa izjavom da raskida svojevoljno (a ne zbog poskupljenja) i stigne joj na naplatu sve do isteka ugovora, sto opet nije bilo ni dobro sracunato. Na taj nacin samo gube korisnike. Ali to je njihova politika poslovanja ne nasa briga.
 
Ima li neko ideju kako je moguće da viber za manje od 2 sedmice potroši više od 10gb podataka...ovo već 3ći mesec zaredom? Uopšte ga ne koristim intezivno (možda nešto više nego whatsupp). Obzirom da su poslednjih meseci svašta brljali oko vibera, da nisu napravili neki cloud ili šta već pa da konstanto čupa podatke u pozadini...sve mi to jako čudno)!

P.s. za hbo mi je logično što je otišlo 10gb, gledam filmove i serije na putu do posla i nazad pa je to skroz očekivano.
 

Prilozi

  • Screenshot_20230114-135139_Yettel.jpg
    Screenshot_20230114-135139_Yettel.jpg
    71.3 KB · Pregleda: 24
Vidi u podesavanjima za viber pod backup kako ti je podeseno? Jednom na dan, nedeljno ili mesecno? I podesi da ti backup radi samo na wifi.
 
na njihovom sajtu:
ponesto o tome ima ovde:

a iskustveno, znam da je od pre bar 4-5 godina usvojeno da ako uzmes paket sa popustom, na 2 godine, i ako iz nekog razloga zelis da raskines ugovor, po zakonu o zastiti potrosaca mogu da ti naplate samo razliku do puen cene paketa za ta 2 meseca (popusta koji si dobio ugovorom, jer to je i jedini osnov za potpisivanje ugovora).
Za mobilni, postoji mogucnost da ce ti traziti da platis punu cenu maloprodajnog uredjaja, ali verujem da i za to postoji resenje, nemoj da popustas. Cinjenica je da se pojedinci tamo sluze razlicitim trikovima da ti naplate vise ili ostvare neki svoj target na taj nacin.
Volim ja Yettel (Telenor mnogo vise) ali recimo prijateljici koja je htela da raskine ugovor zbog poskupljenja paketa lik podvali papir sa izjavom da raskida svojevoljno (a ne zbog poskupljenja) i stigne joj na naplatu sve do isteka ugovora, sto opet nije bilo ni dobro sracunato. Na taj nacin samo gube korisnike. Ali to je njihova politika poslovanja ne nasa briga.
Hvala ali mislim da se ovo odnosi na nepostovanje ugovora od strane operatera.
Kod mene je problem sto nije stavljeno u ugovor ono sto je obecano i sad oni prevrcu pricu kako hoce.
Posle slanja nekoliko poruka za reklamaciju rekli su mi da je bila ponuda 6 meseci za 1 dinar ako ne uzmem popust za kupovinu telefona ali posto sam izabrao 19000 popust za telefon onda tih 6 meseci za 1 dinar ne vazi, znaci ili ovo ili ono.
To meni tako nije recno, receno mi je da cu dobiti i popust i 6 meseci za 1 dinar ali kad nije stavljeno u ugovor ne mogu nista, samo bezveze trositi vreme za natezanje sa njima i nece nista biti reseno. A dok sam bio prisutan, radnica kod koje sam pravio ugovor imala je poteskoska sa sistemom i stampanjem ugovora, dok sam cekao pored mene je proslo troje ili cetvoro ljudi, svi su uzeli nove telefona na popust za recilazu i svima je receno da traje akcija gde svi korisnici koji potpisu ugovor dobijaju 6 meseci za 1 dinar. Ni oni takodje, kao ni ja, nisu ni citali ugovor jer su verovali osobi kod koje su sklapali ugovor, samo su ga potpisali i stavili u dzep, a takvih je koliko hoces i problem se primeti tek kad stigne racun ili se desi nesto sto nije dogovoreno/receno ali onda nema pomoci. Jedino sta je ispostovano je taj popust sto sam dobio za kupovinu telefona i sto sam dobio 5 puta vise interneta jer im je to bila neka novogodisnja akcija, ostalo nista od onog sta je receno nije ispostovano, odnosno stavljeno u ugovor.
Ja sam cak hteo da potpisem ugovor na godinu dana zbog telefona i veceg tarifnog paketa pa posle da obnovim ugovor za manji tarivni paket ali su mi rekli da ne moze iako na njihovom sajtu tako ne pise, a cena mobilnog uredjaja se ne bi menjala, ostala bi ista. Gledao sam sve na njihovom sajtu i sve sta tamo pise u radnji su mi rekli da ne moze.
Jedino sta mozda mogu da raskinem, po ovom gore navedenom je za hipernet, svi mo gledali na tv-u kako bruje sa reklamom 12 meseci za 1 dinara, pa posle drugih 12 meseci 1999 dinara, a ja placam 2 dinara, druga godina ko zna koliko ce biti jer se navodno placa neko iznajmljivanje opreme, a za to mi nista nije receno niti cena iznajmljivanja opreme pise u ugovoru.
Sto se tice mobilne telefonije tu na zalost ne mogu nista, mislim mozda cu moci nesto ako uspem naci vezu do sefa Yettela u mom mestu, drugacije nikako.

Tako da Yettel vise nema moju preporuku, iako ima dobru ponudu ali sta vredi ponuda kad su g****a, a ja sam im juce i najavio, posle nesto vise od mesec dana koriscenja, da nakon isteka ugovora necu obnavljati ugovor, ni za mobilnu telefoniju ni za hipernet i da se vracam u MTS, ni da mi ponude svih 24 meseca po 1 dinar, a dotle cu ispostovati sve ono sto sam potpisao.
Jedino cu mozda promeniti odluku ako se promeni politika i da se korisnik/potrosac vise postuje, a ne da operateri mislie da im se korisnici kopcaju na ledjima.
 
ne znam sta bih ti rekao na ovo. znam samo da se korisnici uopste ne kopcaju, nego jakne, duksevi i slicna odeca😀
 
Ima li neko ideju kako je moguće da viber za manje od 2 sedmice potroši više od 10gb podataka...ovo već 3ći mesec zaredom? Uopšte ga ne koristim intezivno (možda nešto više nego whatsupp). Obzirom da su poslednjih meseci svašta brljali oko vibera, da nisu napravili neki cloud ili šta već pa da konstanto čupa podatke u pozadini...sve mi to jako čudno)!

P.s. za hbo mi je logično što je otišlo 10gb, gledam filmove i serije na putu do posla i nazad pa je to skroz očekivano.
meni se desavalo da koristim hbo skida sa viber kvote. Ranije sam im predlagao da to spoje. Po 10 za svaku app ali da se trosi zbirno.
 
Ima li neko ideju kako je moguće da viber za manje od 2 sedmice potroši više od 10gb podataka...ovo već 3ći mesec zaredom? Uopšte ga ne koristim intezivno (možda nešto više nego whatsupp). Obzirom da su poslednjih meseci svašta brljali oko vibera, da nisu napravili neki cloud ili šta već pa da konstanto čupa podatke u pozadini...sve mi to jako čudno)!

P.s. za hbo mi je logično što je otišlo 10gb, gledam filmove i serije na putu do posla i nazad pa je to skroz očekivano.
Zdravo,

Kako sama potrošnja zavisi od kvaliteta medijskog sadržaja koji šaljemo/dobijamo, moguće je da je došlo do povećane potrošnje shodno tome.
Svakako je potrebno proveriti i podešavanja u samoj aplikaciji (backup).

Ukoliko imaš dodatnih pitanja, kucni nam u privatnoj poruci, rado ćemo proveriti sve za tebe.

~Lep pozdrav 🙂
 
Nazad
Vrh Dno