Šta je novo?

Benchmark biciklistička sekcija

K Guard ti je toliko dobra zaštita da sam ja kroz krampon pocepao unutrašnju na trn od šipka, sa slomljene grančice na zemljanom putu... ( :
 
Teško bi na felnama sa kapriola namestio tubeles :(
Nije nemoguće ali to bih ipak preskočio s obzirom na to koja je bicikla u pitanju. Jedino slime u unutrašnjim (mada kažeš da ne radi) ili neke slik gume za po gradu koje imaju debeo gazni sloj, dovoljno da ga staklići ne probuše tek tako.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
 
Imam ja univerzalne trake protiv busenja, stavio sam ih na cikloberzu.
Stavi se unutra izmedju unutrasnje i spoljnje.
 
Pozdrav svima, evo da se upisem u ja u temu. Od skoro sam postao vlasnik mountain bike-a Serious Provo Trail, identican kao na slici. Nisam preterani znalac ali cini mi se da je za mene kao rekreativca ovo skroz ok bajs. Vozice se mesovito po asfaltu i makadamu s obzirom da sam blizu planine Tare. Jedno pitanje, s obzirom da ce biti dosta voznje i po makadamu, da li su flekice za krpljenje pouzdane ili treba ipak nositi sa sobom i neku rezervnu unutrasnju gumu? I za koliko moze da se nadje neko ok polovno sediste ili novo s obzirom da je ovo fabricko prilicno neudobno.

71eXrT2W1XL._SL1500_ (Medium).jpg

https://www.serious-cycles.com/produkt/serious-provo-trail-275-matt-black/
 

Prilozi

  • 71eXrT2W1XL._SL1500_.jpg
    71eXrT2W1XL._SL1500_.jpg
    150 KB · Pregleda: 76
Po meni, za prvu ruku, valjalo bi imati flekice (naročito samolepive). Ne moraš da skidaš točak + nisu masne ruke od lanca (pod uslovom da nađeš rupu). Sa druge strane, ko ima bar malo znanja i nosi alat ili ima igle za brzo skidanje skine točak i zameni unutrašnju gumu za par minuta.
Skoro sam imao situaciju, srećom blizu kuće i iskreno, za lokal, nosiću flekice. Bilo šta van lokala, alat (ključ) i rezervna unutrašnja guma.
 
Poslednja izmena:
Milko, kako da okrpi gumu bez skidanja točka?

Uvek rezervna unutrašnja + flekice.

Послато са Redmi 5 Plus помоћу Тапатока
 
Ja ponesem rezervnu gumu i zamjenim na licu mjesta za 2-3min ali je zamjenim bez alata. Ispraksirao se. Krpio sam 2 puta ali nije da se toliko buše gume pa treba štediti, 2-3€ je 26" rubena. Krpljenje uzme vremena.

Za 29" ce mi sad biti nesto skuplja ali nije preko 4-5€. Mozda imam srece ali mozda jednom godišnje probijem gumu.

milkobgd - Koji ti ključ treba pri zamjeni gume?
 
Vecina danas ima tockove sa brzim skidanjem. A guma spoljasnja se moze skinuti i bez alata malo teze ali moze svasta da posluzi da se skine. Ja krpim definitivno (kada ga doguram kuci), jer na jednom bajsu imam nove ali gradske gume i nema na sta nisam izbusio gume. Ne znam kako je u bg-u ali u novom sadu neko kao namerno da po celom gradu razbija flase i posipa po bici stazama
 
Poslednja izmena:
Teško bi na felnama sa kapriola namestio tubeles :(
sve zavisi koliki je inner rim width, ako je 20mm 2.2" gume mogu da se nameste za tubeless (29" continental)

Pozdrav svima, evo da se upisem u ja u temu. Od skoro sam postao vlasnik mountain bike-a Serious Provo Trail, identican kao na slici. Nisam preterani znalac ali cini mi se da je za mene kao rekreativca ovo skroz ok bajs. Vozice se mesovito po asfaltu i makadamu s obzirom da sam blizu planine Tare. Jedno pitanje, s obzirom da ce biti dosta voznje i po makadamu, da li su flekice za krpljenje pouzdane ili treba ipak nositi sa sobom i neku rezervnu unutrasnju gumu? I za koliko moze da se nadje neko ok polovno sediste ili novo s obzirom da je ovo fabricko prilicno neudobno.

Pogledajte prilog 272197

https://www.serious-cycles.com/produkt/serious-provo-trail-275-matt-black/

pozdrav, lep bicikl :) uzeo sam i ja slican, sad sam promenio sa Shimano Deore na Sram NX 1x11 i bicikl je mnogo bolji za voznju (laksi je), pogotovo uzbrdo

ako ima quick release tockove onda uzmes jednu unutrasnju i nosis u torbici. tako ja, zasad nije zatrebala. planiram da predjem na tubeless sa sealantom i onda si miran sto se tice busenja
sediste mozes naci polovno na cikloberzi, ali preporuka je da uzmes neko novo (takodje moze na cikloberzi), jos ako mozes da probas negde da vidis kakvo ti odgovara (malo teze u Srbiji).


weekends :D
917617a2ad5779611d10d98418108068.jpg
 
E o cemu se ovde diskutuje...:d

Obavezno je da nosite rezervnu gumu!
Ispascete zesci magarac ako vam se probusi guma a nemate rezervnu.

Ljudi ce stati da vam pomognu, ali se ocekujete da vi imate gumu!

Za ove sto kazu da menjaju bez alata...pumpa je alat.
Moze da se zameni bez alata, ali da se naduva bez pumpe ne moze!

Znaci pored rezervne gume jako pametno bi bilo da imate i pumpu inace morate moliti nekoga da vam da svoju.

E kad imati rezervnu gumu i pumpu onda pored toga ubaciti i par flekica i nadajte se da vam nikad nista od toga nece trebati.


Sto se jos tice na temu busenja...

Lose gume se stalno buse, dobre gume se ne buse jer imaju zastitu u gazecem sloju pa ih prakticno mozete probusiti jedino bocno.

E sad, gume sa dobrom zastitom protiv busenja kostaju solidno pa svako kalkulise prema kilometrazi koju prelazi da li mu se isplati.
Ja na to gledam tako sto uzmem cenu unutrasnje gume, i sracunajte koliko vas kosta jeftina guma bez zastite koku biste kupili i na tu cenu uracunajte bar dve - tri unutrasnje koliko ce vam trebati (vreme i flekice da ne racunamo) dok se ne potrosi ta jeftina spoljnja guma tokom svog zivotnog veka.

Na kraju dobijete cenu kvalitetne gume, i vise ne gubite vreme na krpljenje jeftinih guma.

E sad ko malo vozi, njemu se isplati da krpi, ko vozi puno on zna da unutrasnje gume i krpljenje nikako nije jeftino.
 
Poslednja izmena:
Na mom imam one zaštitne petougaone "imbuse". Pošto nisam dobio original ključ, imam adapter (kao za kola za zaštitne šrafove) i 10ka običan imbus za njega. Nisam namerno stavio iglu na zadnji točak pošto ga ipak ponekad vežem na par minuta (točak i ram mogu da uhvatim, oba ne), napred jesam da bi mogao da stane u auto. Na dečjem, 24ka, je 15 ključ. Ovo je klinac izbušio na trn. Rukama sam skinuo spoljnu samo sa jedne strane. Izvadiš unutrašnju, zakrpiš, vratiš, napumpaš i vozi. Bio sam blizu kuće pa smo odgurali i zamenio sam gumu ali od tada nosim flekice i mogao bih to da uradim bez skidanja točka (barem na 24"). Na mom nisam to radio. Ne znam koliko je teško svući 29" gumu sa felne bez alata ali vidim na YT da i to rade rukama.
Pumpa je naravno pored flaše a na krpljenje gledam kao na ćopavac za kola. Čisto da ne guram bicikl do kuće ili zovem nekog da me pokupi.
 
Poslednja izmena:
alat za skidanje guma kosta 80 rsd. skidati rukama...
 
Može da košta koliko hoćeš ako ga nemaš. Sad sam ga uzeo u setu sa flekicama.
Samolepiva stane u novčanik a sve ostalo ima i gabarit i težinu. U redu je ko ga koristi samo za rekreaciju pa nakači ful opremu. Ja sam počeo iz lokalu da ga vozim, umesto auta, pa me mrzi sve stalno da nosim pogotovo ako ću ga vezati negde (crni izraubovan bicikl koji uopšte ne bi upadao u oči da nije XL).
 
Poslednja izmena:
Kada se guma skida bez alata, samo je treba nageti na jednu stranu, ono, da bude po 90 stepeni u odnosu na felgu, kao da "lomis gumu", i valjska ispadne iz ležišta dovoljno da je mozes svuci. Identican je princip i vracanja na felgu. Ali se moze to i kljucem od kuće nabaciti ili skidati ako nekome treba dodatna pomoc.
 
A onda ti pukne ključ pa posle ne možeš ući u kuću :D
Ma može i da se improvizuje alat, od neke metalne pločice i čelične šipkice, malo i kompaktno, uvek može da stane u torbicu ispod sedišta, ili u samo sedište odozdo...... mogućnosti ima koliko hoćeš.
Nego bolje je da se što manje buše gume.
 
Šta mislite da li postoji razlog zašto su montirači plastični?
Kako će kašika ili šafciger uticati na obruč?

Послато са Redmi 5 Plus помоћу Тапатока
 
Bajs je Capriolo Cobra, džabalesku radna mašina, ali hoću da rešim problem sa gumama ako je ikako moguće.

Jutros sam zamalo zakasnio na posao zbog bušne gume. Razbijene flaše na stazama, crkotine koje nedeljama trunu na asfaltu, staklo od šoferki nakon saobraćajki i staklo iz kontejnera koje niko ne čisti, ekseri i žice pored gradilišta kojih ima kao pečurki...

Brate...

Edit: Šta god mi treba da rešim problem mi preporučite. Te Continental su spoljne gume.

Sent from my Redmi 5 Plus using Tapatalk

Najbolja zaštita od bušenja je gledati i voditi računa kuda se vozi.

Nakon toga, Continental - model sa zaštitom i šarom po želji, ili Schwalbe Marathon (ako se kupuju u Nemačkoj, Austriji, a ne u Srbiji).

Ne volim gume sa jakom zaštitom jer su puno tvrđe, neudobnije. Ali gledam i izbegavam sumnjive delove kolovoza. Ne pamtim kad mi se poslednjibput probušila guma (kad god ovo kažem, obično dobijem bar jedno bušenje u narednih par dana - Marfi :) ).

Naravno: gume sa zaštitom se teže buše, ali buše se i one. Obično e nešto teže skidaju i vraćaju (što jača zaštita, to teže). Ništa strašno, ali primetio sam i to.

Krpljenje gume je oko 15 minuta posla. Sa sve zamenom unutrašnje (zakrpljena ide u torbicu za sledeći put - tako u krug).

Sealant ne volim. Svinji, a mislim da nije dovoljno pouzdan i vredan cimanja.
 
Poslednja izmena:
Nisam se pohvalio novim zadnjim svetlom. Čini mi se da ga je neko baš ovde predložio.
Punjivo, ekstra jako sija i stvarno fenomenalno izgledaju efekti, gif nema šanse da ih prikaže. Što kaže jedan moj drugar, ko za krilo aviona,
b65ef8c1ade74d27ebabe8be40e772e3.gif
 
Link

Poslato sa HUAWEI VNS-L31 uz pomoć Tapatoka

verovatno ovo
https://www.aliexpress.com/item/329...c2-4511-af8b-1898af52620c&transAbTest=ae803_5

I ja sam hteo to da uzmem i na kraju se odlučim na ovo zbog cene.
https://www.aliexpress.com/item/329...c2-4511-af8b-1898af52620c&transAbTest=ae803_5

To prvo je definitivno bolje jer je elegantnije i bolje za kačenje. Ovo svoje ne mogu da stavim na torbicu na sedištu, a smetaju jedno drugom.
Inače, stvarno ne znam ko koristi sve te efekte, ja ili svetlim ili stavim blink
 
Imate letnji popust u Planet Bike-u na bajseve, opremu itd.
 
verovatno ovo
https://www.aliexpress.com/item/329...c2-4511-af8b-1898af52620c&transAbTest=ae803_5

I ja sam hteo to da uzmem i na kraju se odlučim na ovo zbog cene.
https://www.aliexpress.com/item/329...c2-4511-af8b-1898af52620c&transAbTest=ae803_5

To prvo je definitivno bolje jer je elegantnije i bolje za kačenje. Ovo svoje ne mogu da stavim na torbicu na sedištu, a smetaju jedno drugom.
Inače, stvarno ne znam ko koristi sve te efekte, ja ili svetlim ili stavim blink
Jeste, taj prvi je.
 
Ja sam danas uzeo ove Continental sa zaštitom od bušenja, sada ću videti kako će se pokazati.
cb6268d0b4ec08e15e339d6a7c1502e3.jpg


Sent from my Redmi 5 Plus using Tapatalk
 
ima made in China za 3200 :D

edit: ako se neko pita da li tubeless vrede, nek odgleda ovaj video :D

 
Poslednja izmena:
Au covece... pa dobre gume za 29 ko gume za auto. Skoro.

Ja sam moje dve Continentalke za 26 platio ko ta jedna...
Nažalost.
Gume za 29 er su kod nas luksuz. Za uži profil guma nema sta da se priča, jer ih ni nema kod nas na tržištu. xD
Ja sam siguran da bi capriolo i planet bike povećali uvoz guma za 29 er kada bi se interesovanje povećalo.

Ja se iskreno ne bih vraćao vise na 26-cu, jer mi je 29 baš legao...i što se tice udobnosti zbog obima točka i što se tiče brzine kretanja.
Ljudi misle veliki točkovi i odmah u startu će bajs biti preveliki, što nije tačno. Kada se odabere odgovarajući ram sve dodje na svoje, kao i kod 26-ce.
 
Poslednja izmena:
... ali da se naduva bez pumpe ne moze!
Moram da se ogradim, nisam nikad probao, ali sam prilčno siguran da može da se naduva i bez pumpe :cigar: :d

A sad ozbiljno, pretrčao sam samo postove, nisam primetio da je neko pomenu Schwalbe, na mtb-u sam jedno 4-5 godina imao švalbe i ni jedan jedini buš nisam imao a prelazio sam preko svega i svačega, trudio sam se da izbegnem ali nekad jednostavno skontaš previše kasno (na metar ispred) da je neka *mjau**mjau**mjau**mjau**mjau**mjau* razbila flašu isl. Na trekingu isto imam švalbe citizen active i već x puta sam pomislio "gotovo je, ode guma" međutim drže se. Jesu skupe, ali mislim da opravdavaju cenu.

Nisam se pohvalio novim zadnjim svetlom.
b65ef8c1ade74d27ebabe8be40e772e3.gif
Koliko dugo treba da držiš dugme da bi se isključila?
 
Poslednja izmena:
Ja sam upravo bušio Schwalbe, prvo Land Cruiser (sa Lever 3 K-Guard), posle i Land Cruiser Plus (sa Level 5 Punctureguard). Obe na trnje, doduše su prve bile verovatno felerične jer su se bukvalno skoro raspale posle 2-3 meseca lagane vožnje (zamenjene u garanciji, ali ni one nisu bile mnogo bolje). Sviđa mi se šara, pa sam zato probao i ove Plus. One nisu odmah ispucale, ali se troše suviše brzo i buše. Sa staklom nisam imao problem, ali trnje... Mislim da tu igra ulogu i ona priča da Schwalbe gume kod nas nisu baš istog kvaliteta kao i u Nemačkoj u šta sam i sam počeo da verujem.
 
Vrh Dno